Смекни!
smekni.com

Macromedia Flash MX (стр. 2 из 13)

ЧАСТИНА I. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ З FLASH

Розділ 1 Основи призначеного для користувача інтерфейсу Flash

Розглянемо базові принципи роботи з пакетом MacromediaFlash.

Отже, нам потрібно створити зображення. Статичне або анімоване (тобто, фільм), просте або інтерактивне (фактично, програму) - неважливо. Що робити?

Перш за все, чітко уявляти, що ми хочемо зробити. Це означає, що нам потрібно заздалегідь спланувати своє поки що не існуюче зображення. Краще всього намалювати його на папері, хоча це необов'язково. Важливо просто добре уявляти собі остаточний результат. Це потрібно хоч би для того, щоб в процесі роботи не забути, що ми хочемо зробити. Адже якщо ми щось забудемо, переробляти вже зроблене буде набагато важче, ніж робити це відразу, правильно.

Другий етап - власне малювання. Якщо в наші плани входить створення анімації, то спочатку підготуємо нерухому частину графіки. Потім займемося створенням самої анімації. Повторюю, тут ми створюємо саму графіку, не зачіпаючи інтерактивні можливості, якщо вони є. Намалюємо все, що потрібне, навіть ті елементи, які необхідні тільки для реалізації інтерактивних можливостей. Це потрібно, щоб перевірити саму композицію нашого зображення і при необхідності вчасно виправити її.

Інтерактивними можливостями займемося на третьому етапі. Саме тут ми створимо всі елементи, які відповідатимуть тільки за інтерактивність. І. напишемо сценарії на мові ActionScript, які і реалізовуватимуть цю інтерактивність. Тут же ми виконаємо відладку і виправимо помилки в цих сценаріях.

Найостанніший, такий, що завершує етап - це публікація готового зображення в один з форматів, придатних для розповсюдження. Що мається на увазі під публікацією, варто розглянути детальніше.

Коли ви працюєте в середовищі Flash, вам потрібно зберігати проміжні і остаточні результати роботи. Для цього Flash, як і всі програми, надає можливість створення файлів свого власного формату, званого документом Flash. Це файл з розширенням - досить великих розмірів, в якому зберігається вся графіка і всі сценарії ActionScript, прив'язані до цієї графіки. Крім того, в даному файлі зберігається вся інформація, необхідна для того, щоб ви могли у будь-який момент виправити як графіку, так і сценарії. Подібна інформація часто вельми об'ємиста, тому файл документа Flash має такі великі розміри - до сотень кілобайт.

Ось тому Flash підтримує два графічні формати. Один з них служить для збереження результатів роботи в самому середовищі Flash - це формат документів Flash, записуваних у файли з розширенням fla. Другий формат служить тільки для розповсюдження графіки і включає лише ту інформацію, яка потрібна для відображення цієї графіки і додання нею інтерактивності. Ця інформація сильно оптимізована, щоб зменшити розмір файлу і прискорити його обробку. Такі файли називаються поширюваними файлами Shockwave/Flash. He переплутайте ці два формати даних - вони абсолютно різні і служать різним цілям, хоча і той, і іншими призначені для збереження графіки.

Формально останнім етапом створення Flash-изображения є його розповсюдження. Але ми не розглядатиме, як це здійснюється. Врешті-решт, це проблеми вже не Flash. Тут ми опишемо тільки, як і за допомогою якого програмного забезпечення можна проглянути готове зображення.

Скажемо відразу, що зображення Flash можна експортувати в іншому форматі, наприклад, AppleQuickTime, AVI або тих же GIF або JPEG. Правда, деяка інформація при цьому загубиться, зокрема, сценарії ActionScript. Тому в інших, альтернативні Shockwave/Flash, формати варто експортувати тільки ту графіку, яка не має ніяких интерактивних можливостей.

На відміну від зображень GIF і JPEG, підтримуваних всіма програмами Web-оглядачів, що існують на даний момент, зображення Shockwave/Flash для перегляду вимагає спеціальної програми – програвача Shockwave/Flash. Цей програвач може бути вбудований в Web-обозреватель як модуль розширення або існувати у вигляді програми, що запускається окремо. У цьому формат Shockwave/Flash схожий з форматами AppleQuickTime і AVI, для яких також потрібні окремі програвачі, в першому випадку - однойменний програвач фірми Apple, в другому - Універсальний програвач фірми Microsoft, що поставляється у складі Windows.

Але з проблемами розповсюдження своєї творчості ми зіткнемося ще не скоро. Поки що ми не знайомі з самим середовищем Flash. Познайомимося ж з нею ближче.

Головне (або основне) вікно програми MacromediaFlash показане на мал. 1.1. Розглянемо його докладніше.

Скажемо відразу, що Flash - додаток з багатодокументним інтерфейсом або просто багатодокументне застосування. Це означає, що ви можете відкрити в одному і тому ж робочому вікні програми відразу декілька документів. В цьому випадку вікна, що містять відкриті документи, відкриваються усередині великого вікна самої програми. До багатодокументних застосувань також відносяться MicrosoftWord і AdobePhotoshop. Цим вони відрізняються від додатків з однодокументним інтерфейсом (однодокументних застосувань), в яких можна відкрити тільки один документ, а щоб відкрити другою, потрібно запускати другу копію додатку. Прикладами однодокументних застосувань є, зокрема, текстовий редактор MicrosoftWordPad і графічний редактор MicrosoftPaint, що поставляються у складі Windows.

Вікно документа Flash займає велику частину вікна програми. Його заголовок співпадає з ім'ям відкритого в нім файлу. Ви можете переміщати, згортати і розгортати це вікно і змінювати його розміри, загалом, проробляти з ним ті ж маніпуляції, що і з будь-яким іншим вікном Windows. Єдине виключення: ви не можете "витягнути" це вікно за межі вікна програми (так званого батьківського вікна).

При першому запуску FlashMX виводить на екран ще одне невелике вікно, показане на мал. 1.2. Це так зване запрошення, що містить текст, що пропонує користувачеві прочитати деякі довідкові дані або запустити інтерактивні презентації, що пояснюють, як працювати в Flash. Ви можете проглянути їх або відразу ж закрити це вікно. При подальших запусках вікно-запрошення з'являтися більше не буде.

Лівіше за вікно документа знаходиться головний інструментарій Flash або просто інструментарій. (Його також називають панеллю інструментів, але ми не використовуватимемо цей термін, щоб уникнути плутанини.) Ця невелика сіра панель, витягнута по вертикалі, містить в собі набір кнопок. Натискаючи кнопки, ви можете вибирати ті або інші інструменти, пропоновані Flash для малювання або правки графіки.

Якщо ви "захопите" інструментарій мишею за особливу "ручку", що відображається у вигляді набору крапок на темно-сірому фоні в її верхній частині (мал. 1.3), то він "відклеїться" від краю батьківського вікна і перетвориться на незалежне вікно (мал. 1.4). Таким чином ви можете збільшити площу вікна документа Flash. Можна переміщати це вікно по екрану так само, як будь-яке інше вікно. Є навіть можливість "витягнути" його за межі вікна програми, що недоступно для вікон документів. Проте міняти розміри вікна, що містить інструментарій, ви не можете - вони завжди постійні.

Якщо ж ви не хочете, щоб інструментарій маячив постійно перед очима, знов "приклейте" його до краю вікна. Для цього "піднесіть" його мишею до лівого або правого краю батьківського вікна і залиште там. Відстежити момент "приклеювання" і "відклеювання" дуже просто: якщо при перетяганні інструментарій міняє товстий контур на тонкий, то при відпуску кнопки миші він буде "приклеєний". І навпаки, якщо тонкий контур міняється на товстий, інструментарій буде "відклеєний". Щоб ін-струментарій у жодному випадку не "приклеювався" до краю вікна, при його перетяганні утримуйте натиснутою клавішу <Ctrl>.

Якщо ви гарненько придивитеся до інструментарію, то побачите, що він роздільний на чотири області. Перерахуємо їх зверху вниз.

1. Область основних інструментів (заголовок Tools). Тут знаходяться кнопки, що надають доступ до всіх інструментів, що передбачені в Flash для малювання і правки вже намальованого.

Область допоміжних інструментів (заголовок View). Тут знаходяться всього дві кнопки, які ми розглянемо в цьому розділі.

Область завдання кольору (заголовок Colors). Тут знаходяться елементи управління, що дозволяють вам задавати колір.

Область модифікаторів (заголовок Options). Тут знаходяться кнопки, що надають доступ до модифікаторів - додаткових режимів, передбачених в тому або іншому вибраному в даний момент інструменті.

Не завжди в даний момент часу в інструментарії присутні всі чотири області. Область модифікаторів в деякі моменти може бути порожня.

Панель може бути переміщена в будь-яке місце екрану, навіть за межі головного вікна програми. Перетягувати панель можна як за її "ручку", так і за заголовок її вікна. Крім того, ви можете змінювати розміри вікон панелей, що недоступно для інструментарію.

Більшість панелей мають так зване додаткове меню. Воно відкривається при клацанні мишею по невеликій кнопці, що розташованій в правому верхньому кутку панелі і має зображення списку з трьох позицій і невеликої стрілки, направленої вниз (мал. 1.9). У додатковому меню знаходяться пункти, використовувані команди, що виконують рідко.

Пункт Tools служить для виводу на екран або утаєння головного інструментарію. Якщо зліва від імені цього пункту коштує галочка, це означає, що інструментарій виведений на екран (або, як ще говорять, що відповідний пункт меню "включений"). Щоб прибрати його, знову виберіть цей пункт; інструментарій зникне разом з галочкою. Якщо згодом ви ще раз виберете цей пункт, інструментарій і галочка знову з'являться. Такі пункти меню, що міняють свій стан на протилежне при виборі, називають вимикачами. Замість вибору цього пункту ви можете натиснути "гарячу" комбінацію клавіш <Ctrl>+<F2>.