Сучасні художники, що працюють на сучасних комп'ютерах, мають в своєму розпорядженні багатющий вибір всіляких квітів. В даний час відеокарти можуть виводити одночасно на екран мільйони квітів і відтінків - це значно більше, чим може розрізнити людське око. Як бачите, апаратні можливості комп'ютера не накладають ніяких обмежень на творця.
Проблема зовсім в іншому: чи зможе творець розпорядитися цим багатством? Але це вже проблема самого творця. І вже ніяк не комп'ютера, і не Flash.
У цьому розділі ми поведемо розмову про засоби, пропонованих Flash для роботи з кольором. Ми докладніше розглянемо вже знайомий вам селектор кольору, додаткові інструменти і спеціальні панелі. А в самому кінці ми поговоримо про те, які "підводні камені" підстерігають початкуючого Flash-художника при публікації його творінь.
Використання селектора кольору
Наявність селектора кольору - відмінна риса всіх продуктів фірми Macromedia. З ним ми вже знайомі. Ми знаємо, як вибрати колір з його по-мощью. Але всіх його можливостей ми ще не знаємо.
Давайте поглянемо на мал. 6.1, на якому зображений відкритий селектор кольору. Ми бачимо, що велика його частина зайнята набором невеликих квадра-тиков, що представляють всі доступні для вибору кольори, - так званою палітрою. Щоб вибрати необхідний колір, помістіть курсор миші над потрібним квадратиком і клацніть лівою кнопкою миші. Вікно селектора кольору при цьому закриється.
Проте 'селектор кольору надає ще одну цікаву можливість. Ви можете вибрати колір, просто "узявши" його з будь-якої точки екрану. Якщо ви придивитеся до курсора миші, то відмітите, що він має вид невеликої піпетки. Клацніть цією піпеткою по потрібній точці екрану, і колір цієї крапки буде вибраний селектором. (Вікно селектора при цьому повинне бути відкрите.) Таким чином, ви можете "узяти" для роботи колір вікна Windows, колір відкритої в графічному редакторові фотографії і тому подібне
У верхній частині вікна селектора знаходиться невелике поле введення. У цьому полі відображається шістнадцятиричний код кольору, який знаходиться під курсором миші. Всі кольори, що відображаються на екрані комп'ютера, однозначно ідентифікуються цим кодом. Спробуйте переміщати курсор (вид піпетки, що має) по екрану і подивіться, як змінюватиметься вміст цього поля введення. Ви також можете ввести потрібне значення коди кольору уручну, якщо, звичайно, знаєте його.
Створення нових квітів. Змішувач
Звичайно, палітра селектора квітів вельми багата, і в деяких випадках її багатства може вистачити. Проте для роботи часто потрібні кольори, які в ній не присутні. Тому Flash надає інструмент, що дозволяє створювати нові кольори, застосовувати їх до вибраних на листі графічних фрагментів і додавати при необхідності в палітру. Цей інструмент - особлива панель, звана змішувачем квітів. Зараз ми його розглянемо.
Щоб викликати змішувач на екран, виберіть в меню Window пункт ColorMixer. Ви також можете вибрати пункт Mixer підміню Panels контекстного меню листа або натиснути комбінацію клавіш <Shift>+<F9>. Панель змішувача, що з'явилася на екрані, показана на мал. 6.8.
Ви можете клацнути розташовану в нижньому правому кутку цієї панелі кнопку, що має вид трикутної стрілки, направленої вниз. Після цього змішувач прийме вигляд такий, як на мал. 6.9. Надалі ми працюватимемо з розгорненим змішувачем, оскільки у такому вигляді він надає більше можливостей, хоч і займає більше місця на екрані.
Подивитеся на ліву частину змішувача. Там все знайомо: два селектори кольору - лінії і заливки, - які можна вибирати мишею і розкривати, три додаткові кнопки, розглянуті нами трохи вище. Ці елементи управління дублюють область Colors інструментарію і можуть стати в нагоді, якщо інструментарій прихований.
У нижній частині змішувача розташовано два поля вибору кольору. Задати з їх допомогою потрібний колір дуже просто. Для цього спочатку виберіть потрібний селектор кольору - лінії або заливки. Після цього клацніть мишею по потрібній точці центрального поля, щоб вибрати сам колір, потім клацніть по потрібній точці правого поля, щоб задати його яскравість. Після цього заданий вами колір з'явиться у вибраному селекторі і, одночасно, в розташованій зліва області попереднього перегляду.
Робота із заливками
А зараз, після розгляду різних параметрів ліній, які пропонує нам для роботи Flash, поговоримо про параметри заливок. Як і у разі лінії, виділите потрібну заливку і...
Види заливки
Ви вже знаєте, що кожен замкнутий контур в Flash може бути заповнений так званою заливкою. Також ви знаєте, що Flash у багатьох випадках (зокрема, при малюванні прямокутників і еліпсів) сам створює такі заливки. І, звичайно, вам вже відомо, як задати колір заливки. Про це ми говорили ще в розділі 5, коли розглядали операції малювання фігур.
Але розмова про заливки ще не закінчена. Зараз ми розглянемо ще деякі параметри цих графічних примітивів, які ви можете задавати. І допоможе нам в цьому змішувач.
Flash надає художникові декілька видів заливки. Всі вони задаються за допомогою списку, що розкривається, селектора кольору заливки і розташованого в панелі змішувача, що знаходиться правіше. Розглянемо всі ці заливки докладніше.
Прості види заливки
Прості види заливки - це однотонна, суцільна заливка і її відсутність. У останньому випадку досвідчені комп'ютерні художники часто говорять про так звану прозору заливку, що у разі Flash невірно.
Щоб відключити створення заливки при малюванні замкнутих фігур, виберіть в списку видів заливки, що розкривається, пункт None. Це простий вид заливки - більше вам не потрібно задавати для нього ніяких параметрів.
Щоб включити створення однотонної заливки, виберіть пункт Solid. В цьому випадку ви можете задати колір заливки, скориставшись відповідними селекторами квітів в інструментарії і на редакторові властивостей. Якщо у вас відкритий змішувач, ви можете скористатися їм.
Градієнтна заливка
Окрім простих видів заливки, Flash може створювати і складніші. Зокрема, градієнтні заливки, в яких колір плавно міняється від одного значення до іншого, наприклад, від білого до чорного. Ви можете побачити приклад градієнтної заливки, якщо подивитеся на будь-яке вікно будь-якої програми, що працює в операційній системі MicrosoftWindows 98 або новішій її версії, - колір його заголовка плавно міняється від синього до ясно-блакитного.
Перш ніж ми продовжимо розмову про градієнтні заливки (іноді їх скорочено називають градієнтами), давайте введемо один термін. Назвемо кольори, на підставі яких створюватиметься градієнт, ключовими. Наприклад, для заголовка вікна Windows 98 ключовими квітами будуть синій і ясно-блакитний. Це допоможе нам надалі.
Flash підтримує два види градієнтної заливки: лінійну і радіальну. У лінійній градієнтній заливці колір міняється лінійно при русі від одного кінця фігури до іншого (мал. 6.14). У радіальній же градієнтній заливці колір міняється при русі від центру уявного кола, вписаного у фігуру, до її периферії (мал. 6.15). Як бачите, назви видів зафарбовування говорять самі за себе.
Щоб створити лінійну або радіальну градієнтну заливку, відкрийте змішувач і виберіть в списку видів заливки, що розкривається, відповідно пункт LinearGradient або RadialGradient. Після цього змішувач змінить свій вигляд (мал. 6.16). Розглянемо, що ж пропонується нашій увазі в цьому випадку.
Списку видів заливки, що нижче розкривається, знаходиться лінійка завдання ключових квітів заливки. По цій лінійці переміщаються два покажчики, задаючі потрібні кольори. Ви можете вибирати той або інший покажчик, просто клацнувши по ньому мишею; вибраний покажчик має не білу, а чорну стрілку. Вибравши покажчик, ви можете задати відповідний ключовий колір, вказавши в розташованому правіше селекторі кольору або скориставшись двома розташованими нижче панелями. Ну і, звичайно, можна переміщати покажчики, "захоплюючи" їх мишею, щоб підібрати потрібну відстань між ключовими квітами на результуючій заливці.
Робота з палітрами
Коли ми знайомилися з селектором квітів, то назвали весь доступний в його вікні набір квітів палітрою. Як ви вже знаєте, в цю палітру можна додавати нові кольори і градієнтні заливки, створені за допомогою змішувача. Після цього ви зможете вибрати і застосувати у виділеній графіці створені вами кольори і заливки, скориставшись селектором кольору.
Настала пора докладніше поговорити про палітру і управління її вмістом.
Перш за все, потрібно сказати, що кожен документ Flash містить свою власну унікальну палітру, тобто використовуваний в нім набір квітів.
Ця палітра зберігається і у файлі формату Shockwave/Flash, призначеного для розповсюдження. Звідси витікає, що, уміло підібравши палітру і, можливо, обмеживши кількість використовуваних в зображенні квітів, ви можете значно зменшити розмір цього файлу.
Вся робота над вмістом палітри здійснюється в панелі ColorSwatches. Щоб викликати її на екран, виберіть пункт-вимикач ColorSwatches в меню Window або натисніть комбінацію клавіш <Ctrl>+<F9>. Можна також вибрати пункт Swatches підміню Panels контекстного меню листа. Сама панель ColorSwatches показана на мал. 6.34.
Ця панель складається з двох частин. У верхній її частині знаходиться вже знайома вам палітра квітів, в нижней - різні види градієнтних і графічних заливок, як задані за умовчанням самій профаммои, так і створені користувачем. Ви можете переміщати мишачу сіру смугу, що розділяє ці частини. Для цього встановите на неї курсор миші, натисніть ліву кнопку, не відпускаючи її, перетягнете смугу верх або вниз і відпустите кнопку миші.
Вибирати будь-які кольори або види заливок можна, просто клацаючи по ним мишею, як ви це робили у вікні селектора квітів. Вибраний колір або вид заливки виділяється білим квадратом. Якщо на робочому листі у вас була вибрана яка-небудь заливка, то вибраний в панелі ColorSwatches колір або вид заливки буде негайно до неї застосований. (Для ліній це чомусь не спрацьовує.)