#include #include typedef struct nd { float val; struct nd *n; } ND; int index (ND *x[100]) { ND *p; int i,j=0; float inp; for (i=0; i<100; i++) x[i]="NULL;" scanf("%d",&inp); while (inp!="0)" { j++; p="malloc(sizeof(ND));" i="inp%100+1;" p->val=inp; p->n=x[i]; x[i]=p; scanf("%d",&inp); } return j; }
Значенням функції, що повертається, index буде число оброблених елементів списку.
Для індексного списку також може використовуватися індексне збереження. Нехай, наприклад, мається список B= з елементами
K1=(338,Z), K2=(145,A), K3=(136,H), K4=(214,I), K5 =(146,C),K6=(334,Y), K7=(333,P), K8=(127,G), K9=(310,O), K10=(322,X).Потрібно розділити його на сімох підсписків, тобто X= таким чином, щоб у кожен список B1,B2,...,B7 попадали елементи, що збігаються в першому компоненті першими двома цифрами. Список Х, у свою чергу, будемо індексувати списком індексів Y=, щоб у кожен список Y1,Y2,Y3 попадали елементи з X, у яких у першому компоненті збігаються перші цифри. Якщо списки B1,B2,...,B7 зберігати пов'язано, а списки індексів X,Y індексно, те такий спосіб збереження списку B називається зв'язаним індексним збереженням. Графічне зображення цього збереження приведене на мал.25.
Практична частина
Лістінг програми
Основний модуль golf.c
#include <time.h>
#include <stdlib.h>
#include <dos.h>
#include <conio.h>
#include <math.h>
#include <malloc.h>
#define GRIDSIZE 80 /* Must be bigger than VIEWSIZE */
#define VIEWSIZE 61 /* MUST be odd */
#define DIFF (GRIDSIZE-VIEWSIZE)
#define DEF_DIST -1100
#define DEF_PITCH 122
#define DEF_HEIGHT 120
#define DEF_ROLL 315
#define sine(X) ((long)(sn_tbl[X]))
#define cosine(X) ((long)(sn_tbl[((X)+90) % 360]))
#define C_Plot(X,Y,C) pokeb(0xa000, (X) + 320U*(Y), C)
#define SHIFT 14
#define MASK (GRIDSIZE*GRIDSIZE)
/*
#define GetGrid(X,Y) ((unsigned)grid[((X) + GRIDSIZE*(Y) +idx) % MASK])
#define PutGrid(X,Y,C) grid[((X) + GRIDSIZE*(Y) +idx) % MASK] = (unsigned char)(C)
*/
#define CalcAddress(X,Y) (&grid[((X) + GRIDSIZE*(Y) + idx) % MASK])
extern void far *view_screen;
extern void far *screen;
extern int sn_tbl[360];
extern unsigned char grid[GRIDSIZE*GRIDSIZE];
extern unsigned rand_seed;
unsigned idx = 0;
extern long pitch_sine;
extern long pitch_cosine;
extern long roll_sine;
extern long roll_cosine;
int num_points = GRIDSIZE*GRIDSIZE;
#define START (DIFF/2)
int gx = START,gy = START;
unsigned char *gp;
int cz = DEF_DIST;
int cy = DEF_HEIGHT;
int roll = DEF_ROLL;
int cpitch = DEF_PITCH;
extern void SetMyMode(void);
extern void ClearMyScreen(void);
extern void Project(void);
extern void SwapScreens(void);
extern void DoPlasma(int,int,int,int);
extern int GetRand(void);
extern unsigned GetGrid(void);
extern void PutGrid(void);
#define _GetGrid(X,Y) (_AX = (X), _BX = (Y), GetGrid())
#define _PutGrid(X,Y,C) { _CX = (C); _AX = (X); _BX = (Y); PutGrid(); }
void SetMode(void)
{
struct REGPACK regs;
regs.r_ax = 0x13;
intr(0x10, ®s);
}
void SetTextMode(void)
{
struct REGPACK regs;
regs.r_ax = 0x3;
intr(0x10, ®s);
}
void SetPalette(void)
{
register int i;
register int j;
#define DEPTH(X) max((((X)*(3-j))/3), 3)
for (j = 0; j<4; j++)
for (i = 0; i<64; i+=4)
{
if (i+j > 0)
{
disable();
outportb(0x3c8, (i >> 2)+64*j);
outportb(0x3c9, 0);
outportb(0x3c9, 0);
outportb(0x3c9, DEPTH(2*i/3));
enable();
}
disable();
outportb(0x3c8, (i >> 2)+64*j+16);
outportb(0x3c9, DEPTH(i/2+10));
outportb(0x3c9, DEPTH(i/4+10));
outportb(0x3c9, DEPTH(i/6+10));
enable();
disable();
outportb(0x3c8, (i >> 2)+64*j+32);
outportb(0x3c9, DEPTH(max(63/2+10-i,0)));
outportb(0x3c9, DEPTH(min(64/4+10+3*i/4,63)));
outportb(0x3c9, DEPTH(max(63/6+10-i,0)));
enable();
disable();
outportb(0x3c8, (i >> 2)+64*j+48);
outportb(0x3c9, DEPTH(i));
outportb(0x3c9, DEPTH(63));
outportb(0x3c9, DEPTH(i));
enable();
}
}
/*
int RandPixel(int x,int y,int x1,int y1,int x2,int y2)
{
int col;
col = (GetRand()%200 - 100) * (abs(x-x1)+abs(y-y1)) / (GRIDSIZE/6)
+((_GetGrid(x1,y1)+_GetGrid(x2,y2)) >> 1);
if (col < 1) col = 1;
if (col > 255) col = 255;
_PutGrid(x,y,col);
return col;
}
*/
/*
void DoPlasma(int x1, int y1, int x2, int y2)
{
int x,y,s,p;
if (x2-x1 <= 1 && y2-y1 <= 1)
return;
x = (x1+x2) >> 1;
y = (y1+y2) >> 1;
if ((p = _GetGrid(x, y1)) == 0)
p = RandPixel(x,y1,x1,y1,x2,y1);
s = p;
if ((p = _GetGrid(x2,y)) == 0)
p = RandPixel(x2,y,x2,y1,x2,y2);
s += p;
if ((p = _GetGrid(x,y2)) == 0)
p = RandPixel(x,y2,x1,y2,x2,y2);
s += p;
if ((p = _GetGrid(x1,y)) == 0)
p = RandPixel(x1,y,x1,y1,x1,y2);
s += p;
if (_GetGrid(x,y) == 0)
_PutGrid(x,y,s >> 2);
DoPlasma(x1,y1,x,y);
DoPlasma(x,y1,x2,y);
DoPlasma(x1,y,x,y2);
DoPlasma(x,y,x2,y2);
}
*/
void BlankGrid(int x1,int y1,int x2,int y2)
{
register int x,y;
for (y = y1; y <= y2; y++)
for (x = x1; x <= x2; x++)
_PutGrid(x,y,0);
}
void NewLand(int x1,int y1,int x2,int y2)
{
unsigned av = 0;
int val;
int num = 0;
if ((val = _GetGrid(x1,y1)) > 0)
{
av += val;
num++;
}
if ((val = _GetGrid(x2,y1)) > 0)
{
av += val;
num++;
}
if ((val = _GetGrid(x2,y2)) > 0)
{
av += val;
num++;
}
if ((val = _GetGrid(x1,y2)) > 0)
{
av += val;
num++;
}
if (!av || GetRand() % 32 == 0)
av = GetRand() % 256;
else
av /= num;
if (_GetGrid(x1,y1) == 0)
_PutGrid(x1,y1, av + (GetRand() % 80 -40));
if (_GetGrid(x2,y1) == 0)
_PutGrid(x2,y1, av + (GetRand() % 80 -40));
if (_GetGrid(x2,y2) == 0)
_PutGrid(x2,y2, av + (GetRand() % 80 -40));
if (_GetGrid(x1,y2) == 0)
_PutGrid(x1,y2, av + (GetRand() % 80 -40));
DoPlasma(x1,y1,x2,y2);
}
void Test(void)
{
register int p;
register int x;
int y;
for (y = 0,p = idx; y < GRIDSIZE; y++)
for (x = 0; x < GRIDSIZE; x++, p = (p+1) % MASK)
C_Plot(x,y,max(grid[p],63) >> 2);
for (x = 0; x < VIEWSIZE; x++)
{
C_Plot(gx+x, gy, 0);
C_Plot(gx+x, gy+VIEWSIZE, 0);
C_Plot(gx, gy+x, 0);
C_Plot(gx+VIEWSIZE, gy+x, 0);
}
/*
for (y = 0, p = gp; y < VIEWSIZE; y++, p += DIFF)
for (x = 0; x < VIEWSIZE; x++,p++)
C_Plot(gx+x,gy+y,*p >> 3);
*/
}
void ClearScr(void)
{
register unsigned i;
for (i = 0; i < (320U*150); i++)
pokeb(0xa000,i,0);
}
void check_gx(void)
{
if (gx < 0)
{
idx = (idx-DIFF/2 + MASK) % MASK;
gx = START-1;
BlankGrid(0,0, DIFF/2-1, GRIDSIZE-1);
NewLand(0,0,DIFF/2,GRIDSIZE/4);
NewLand(0,GRIDSIZE/4,DIFF/2,2*GRIDSIZE/4);
NewLand(0,2*GRIDSIZE/4,DIFF/2,3*GRIDSIZE/4);
NewLand(0,3*GRIDSIZE/4,DIFF/2,GRIDSIZE-1);
}
else if (gx >= DIFF)
{
idx = (idx+DIFF/2) % MASK;
gx = START+1;
BlankGrid(GRIDSIZE-DIFF/2,0, GRIDSIZE-1, GRIDSIZE-1);
NewLand(GRIDSIZE-DIFF/2-1,0,GRIDSIZE-1,GRIDSIZE/4);
NewLand(GRIDSIZE-DIFF/2-1,GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-1,
2*GRIDSIZE/4);
NewLand(GRIDSIZE-DIFF/2-1,2*GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-1,
3*GRIDSIZE/4);
NewLand(GRIDSIZE-DIFF/2-1,3*GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-1,
GRIDSIZE-1);
}
}
void check_gy(void)
{
if (gy < 0)
{
idx = (idx-DIFF/2*GRIDSIZE + MASK) % MASK;
gy = START-1;
BlankGrid(0,0, GRIDSIZE-1, DIFF/2-1);
NewLand(0,0,GRIDSIZE/4,DIFF/2);
NewLand(GRIDSIZE/4,0,2*GRIDSIZE/4,DIFF/2);
NewLand(2*GRIDSIZE/4,0,3*GRIDSIZE/4,DIFF/2);
NewLand(3*GRIDSIZE/4,0,GRIDSIZE-1,DIFF/2);
}
else if (gy >= DIFF)
{
idx = (idx+DIFF/2*GRIDSIZE) % MASK;
gy = START+1;
BlankGrid(0,GRIDSIZE-DIFF/2,GRIDSIZE-1, GRIDSIZE-1);
NewLand(0,GRIDSIZE-DIFF/2-1,GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-1);
NewLand(GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-DIFF/2-1,
2*GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-1);
NewLand(2*GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-DIFF/2-1,
3*GRIDSIZE/4, GRIDSIZE-1);
NewLand(3*GRIDSIZE/4,GRIDSIZE-DIFF/2-1,
GRIDSIZE-1,GRIDSIZE-1);
}
}
void main(void)
{
int rollspeed = 0;
int xspeed = 0, yspeed = 0;
int i;
rand_seed = (unsigned) time(NULL);
/* rand_seed = 2; */
for (i = 0; i<(360+90); i++)
sn_tbl[i]=(int)(sin((double)i / 180.0*3.14159265) * (double)(1<<SHIFT));
NewLand(0,0,GRIDSIZE-1,GRIDSIZE-1);
SetMode();
SetPalette();
// goto skip;
for (;;)
{
Test();
switch(getch())
{
case 27:
SetTextMode();
exit(0);
case 'e':
gx--;
check_gx();
break;
case 'r':
gx++;
check_gx();
break;
case 'w':
gy--;
check_gy();
break;
case 's':
gy++;
check_gy();
break;
case ' ':
goto skip;
}
gp = CalcAddress(gx,gy);
while (kbhit())
getch();
}
skip:
;
SetMyMode();
SetPalette();
gp = CalcAddress(gx,gy);
// yspeed = -1;
// rollspeed = (rollspeed+358) % 360;
for (;;)
{
if (kbhit())
{
switch(getch())
{
case 27:
SetTextMode();
exit(0);
case 'q':
cz += 50;
break;
case 'a':
cz -= 50;
break;
case 'u':
cy -= 50;
break;
case 'j':
cy += 50;
break;
case 'Q':
cpitch = (cpitch+1) % 360;
break;
case 'A':
cpitch = (cpitch+359) % 360;
break;
case 'E':
if (xspeed > -1) xspeed--;
break;
case 'R':
if (xspeed < 1) xspeed++;
break;
case 'e':
gx--;
break;
case 'r':
gx++;
break;
case 'W':
if (yspeed > -1) yspeed--;
break;
case 'S':
if (yspeed < 1) yspeed++;
break;
case 'w':
gy--;
break;
case 's':
gy++;
break;
case 'i':
roll = (roll+1) % 360;
break;
case 'o':
roll = (roll+359) % 360;
break;
case 'I':
rollspeed = (rollspeed+1) % 360;
break;
case 'O':
rollspeed = (rollspeed+359) % 360;
break;
case ' ':
rollspeed = 0;
xspeed = yspeed = 0;
cz = DEF_DIST;
cy = DEF_HEIGHT;
roll = DEF_ROLL;
cpitch = DEF_PITCH;
break;
}
while (kbhit())
getch();
}
gy += yspeed;
gx += xspeed;
check_gx();
check_gy();
gp = CalcAddress(gx,gy);
roll = (roll+rollspeed) % 360;
roll_sine = sine(roll);
roll_cosine = cosine(roll);
pitch_sine = sine(cpitch);
pitch_cosine = cosine(cpitch);
ClearMyScreen();
Project();
SwapScreens();
}
}
Робота з програмою
Далі наведено три скріншоти, які описують процес удару по м”ячику.
Висновки
Була розроблена комп’ютерна гра “Гольф 3D” з елементами трьохвимірної графіки на основі функцій прямого доступу до відеопам’яті в системі MSDOS. При розробці програми використовувався пакет BORLANDC++ 3.0 та бібліотека BGI.
Література.
[1]Касаткин А.И., Вальвачев А.Н. Профессиональное прогрпммирование на языке Си. Мн., 1992. 240 С.
[2]Нейбауэр А. Моя первая программа на С/С++. П., 1995. 368 С.
[3]Бруно Бабэ. Просто и ясно о Borland C++. М., 1996. 400 С.
[4]Шамас Н.К. Основы С++ и обьектно-ориентированного программирования. К., 1996. 448 С.
[5]Справочник по классам Borland C++ 4.0. К., 1994. 256 С.
[6]ObjectWindows дляC++. К., 1993., 208 С.
[7]Том Сван. Программирование для Windows в Borland C++. М., 480 С.
[8]Н. Барканати. Программирование игр для Windows на Borland C++. М., 1994. 512 С.