Смекни!
smekni.com

Розробка дизайну та друкування оригінал-макету брошюри спеціальності "Монтаж і експлуатація гідроенергетичних установок" (стр. 2 из 5)

DVD як носії бувають чотирьох типів:

- DVD-ROM— штамповані на заводі диски;

- DVD+R/RW— диски одноразового (R— Recordable) і багаторазового (RW— ReWritable) запису;

- DVD-R/RW— диски одноразового (R— Recordable) і багаторазового (RW— ReWritable) запису;

- DVD-RAM— диски багаторазового запису з довільним доступом (RAM— Random Access Memory).

Основними характеристиками CD-ROM є:

- швидкість передачі даних - вимірюється в кратних долях швидкості програвача аудіо компакт-дисків (150 Кбайт/сек) і характеризує максимальну швидкість з якою накопичувач пересилає дані в оперативну пам'ять комп'ютера, наприклад, 2-швидкісний CD-ROM (2x CD-ROM) буде зчитувати дані зі швидкістю 300 Кбайт/сек., 50-швидкісний (50x) - 7500 Кбайт/сек.;

- час доступу - час, потрібний для пошуку інформації на диску, вимірюється у мілісекундах.

Основний недолік стандартних CD-ROM - неможливість записування даних, але існують пристрої однократного записування CD-R та багаторазового записування CD-RW.

Матеріали для друку.

Основним матеріалом, на якому відбувається друкування, є папір для друку. Папір представляє собою тонкий шар дрібних рослинних волокон, що переплетені між собою. У папір також вводять, так звані, наповнювачі - тонкі подрібнені мінеральні речовини. Наповнювачі вводять для підвищення властивості паперу: білизни, щільності, гладкості і т. д. Для підвищення вологостійкості паперу у його масу додають клейку речовину. Для отримання більшої гладкості папір піддають каландруванню ( тобто вигладжуванню за допомогою циліндрів під великим тиском ). Папір для друку ділять на декілька видів, що позначені відповідними номерами. Папір №1 найбільш міцний та білий, на ньому друкують видання, що призначені для довгого строку використання (енциклопедії, збірники поезій і т. д.), на папері №2 - значну кількість підручників та інших видань порівняно обмеженого строку використання (вибілений на половину), папір №3 - переважно видання невеликого об'єму, що призначені для короткого терміну використання, наприклад, відомчі інструкції).

По гладкості папір розрізняють матовий, крейдяний, каландрований. Чим гладкіший папір, тим, як правило, можна краще віддрукувати на ньому ілюстрації. Тому книжки з ілюстраціями, особливо відтінковими, видавництва друкують на крейдяному папері. Вибір необхідного паперу для друку здійснюється в залежності від виду і характеру друкованої продукції.

Для всіх існуючих видів друку ( високий, глибокий, офсетний ) випускаються різні сорти паперу, відповідно до їх особливостей. Для високого друку - типографський, для офсетного - офсетний, для глибокого - папір для глибокого друку. Фарби для офсетного та високого способу близькі за своїми властивостями. Кожному кольору фарби присвоюється відповідний номер. Найбільш широке розповсюдження мають чорні фарби. Для цього кольору застосовуються різноманітні сорти сажі.

Для виготовлення кольорових фарб застосовують різноманітні мінеральні та органічні пігменти. Фарби для глибокого друку містять у собі плівкоутворювач, розріджувач та пігмент.


1.4 Основні правила розробки технологічного процесу за операціями

Основні етапи технологічного процесу виготовлення друкованої продукції (додрукарська підготовка, друк, післядрукарська обробка).Виробництво друкованої продукції в більшості випадків складається з трьох або чотирьох роздільних, але взаємозалежних процесів:

- обробка текстової й образотворчої інформації – оригіналів, що підлягають поліграфічному відтворенню. У результаті виконання цього процесу одержують негативи або діапозитиви на прозорій плівці, що містять інформацію друкарських форм;

- виготовлення з негативів або діапозитивів комплекту друкарських форм, необхідних для розмноження інформації;

- друкування тиражу – одержання з друкарських форм певної кількості ідентичних видрукуваних аркушів, зошитів і т.ін. (власне розмноження інформації);

- виконання брошурувальних або брошурувально-палітурних робіт, оздоблювальних процесів.

На цій стадії продукція набуває зручний для використання інформації вид. Перші два процеси часто називають додрукарськими процесами, третій і четвертий можуть бути об’єднані і виконуватися як єдиний процес на спеціалізованому друкарському устаткуванні. В останні роки з розвитком обчислювальної техніки з’явилася можливість об’єднати в єдиний технологічний цикл усі чотири процеси. Сучасні цифрові друкарські машини і комплекси дозволяють в автоматичному режимі виконувати всі операції, починаючи з обробки оригіналу і закінчуючи готовою продукцією. До додрукарських процесів включають операції, спрямовані на обробку авторських або видавничих оригіналів з метою одержання в кінцевому результаті друкарської форми. Ці процеси є принципово однаковими як для великої, так і для малої поліграфії, але залежно від виду оригіналів, обраної схеми процесу обробки, вимог до якості результатів та ін. вони можуть бути більш чи менш розвиненими та ускладненими. Для сучасної поліграфії характерним є використання у до друкарських процесах комп’ютерних технологій.

На цьому і побудована схема додрукарських процесів. Одним з основних етапів додрукарської підготовки видання є створення макета. Процес створення макета у свою чергу складається з взаємозалежних етапів:

- макетування (начерк макета, вибір формату й орієнтації сторінки, задання полів, розробка модульної сітки, підбору елементів дизайну);

- підготовка тексту (підбор основного тексту, заголовків, таблиць);

- підготовка ілюстрацій (сканування графічних зображень, редагування розмірів, яскравості, контрастності, кольоровості, усунення муару й інших дефектів, вибір формату);

- вибір шрифтів (гарнітури, кегля, накреслення);

- верстка видання (визначення довжини рядка, ширини стовпчика, способів вирівнювання, формування переносів, завдання міжлітерних, міжслівних і міжрядкових інтервалів);

- друк оригінал-макету (вибір принтера і параметрів друку, спуск шпальт, калібрування принтера).

Перед здійсненням тиражного друкування необхідно перевірити якість проведених перетворень інформації шляхом синтезу кольорової репродукції методом пробного друку.

1.4.1 Основні принципи дизайну у видавництві

Основні принципи дизайну:

1. Доречність - елементи дизайну необхідно вдало застосовувати разом або взагалі не застосовувати. Необхідно переконатися що оформлення документа сприяють передачі інформації яку він містить. Необхідно врівноважувати темні тони достатньою кількістю вільного простору. Необхідно підбирати тип шрифту у відповідності з шириною колонок, правильно розподіляти пріоритети між інформаційними блоками.

2. Пропорції. Розмір графічних елементів необхідно визначати відповідно до їх відносної значимості та взаємним розташуванням. Великий розмір шрифту для заголовка визначає його значимість і відділяє його від сусідніх текстових блоків ілюстрації та інших елементів. Якщо великий заголовок буде розташований близько до тексту то він може викликати осушення скупченості й насилля. Тому великий заголовок необхідно відокремлювати від тексту великими відбиття. Маленький заголовок без відбиття може загубитися на тлі основного тексту. Необхідно правильно підбирати товщину підкреслюючих ліній.

3. Напрямок - ефективний графічний дизайн повинен вести читача по публікації, переводити погляд від одного об'єкта до іншого зліва направо і зверху вниз.

4. Едінство стилю - стилістична цілісність створюється однаковістю оформлення. Єдність стилю тримається на деталях. І воно накладає певні обмеження на вибір гарнітур і розміру шрифтів, а також колірних рішень. Всі елементи в композиції повинні бути взаємопов'язані, вони повинні так взаємодіяти один з одним, щоб композиція виглядала єдиним гармонійним цілим. Всі частини композиції повинні бути супідрядні один одному.

5. Контраст - це головний і найпотужніший засіб для залучення уваги глядача, надає публікації живопис. Контраст досягається поєднанням світлих і темних областей документа.

6. Гармонія. Симетрія, пропорції, ритм, контраст, цілісність, рівновагу - всі ці категорії утворюють гармонію. Гармонія здійснює зв'язок між усіма елементами вашої роботи, примирює форму і зміст, предмет і простір, зводячи все воєдино.

Гармонія - це естетична категорія і її не можна зводити лише до понять пропорції, симетрії та іншим. Гармонія включає в себе особистісне, ваше ставлення до своєї роботи. Якщо вам неприємно те, що ви створюєте - це так чи інакше відбитися в тому, що ви створюєте. Гармонія і єдність відіграють досить важливу роль, дизайнер повинен вміти збалансувати візуальну інформацію у своїй композиції. Все розмаїття елементів повинно бути приведене до нікому єдності.

7. Цілісний образ. Зміни, пов'язані за змістом і функціям елементи необхідно об'єднувати в групи. Наприклад можна об'єднувати назва компанії, логотип, адресу та телефон; кілька пов'язаних між собою малюнків. угруповання елементів і деталей відбувається послідовне сприйняття частин цілого, і в той же час всі елементи нашої композиції ми сприймаємо, як щось єдине ціле, а не дробове.

8.Сдержаность. завдання дизайнера полягає в тому щоб створити єдиний образ з окремих частин при цьому не повинна бути зайвих деталей. Всі елементи повинні бути гармонійно пов'язані між собою. Під стриманістю розуміється обмеження дизайнера у використанні інструментальних засобів та ефектів різних програм, а також колірних рішень.

9. Рівновага. Кажучи про рівновагу, не мається на увазі не лише чітко збудовану симетричну композицію, немає, рівновага – це умова стійкості зорової композиції, це стан, коли всі елементи збалансовані між собою.

Симетрія.

Це лише найбільш очевидний і простий спосіб досягти в композиції рівноваги. Симетрія передбачає собою якийсь певний порядок, математичну закономірність розташування елементів відносно один одного і в просторі. Симетрія зустрічається не лише в об'єктах, створених людиною, ми часто-густо зустрічаємо симетрію в природі, саме звідти спочатку брав приклад чоловік, створюючи які або об'єкти і предмети, саме тому древні вважали симетрію умовою краси і гармонії. Симетрію можна вибудовувати довкола крапки (радіальна), довкола однієї осі, довкола декількох осей.