Смекни!
smekni.com

Скріпт мова управління віконним інтерфейсом на С++ (стр. 2 из 3)

Графічні компоненти

Графічні компоненти являють собою видимі елементи керування, які не можуть прийняти фокус уведення, тому що не є віконними. Графічні компоненти забезпечують відображення об'єктів без використання системних ресурсів, вони вимагають менших "накладних витрат", ніж стандартні або оригінальні компоненти. Прикладами графічних компонентів є TImage й TShape.

Графічні компоненти не можуть служити контейнерами для інших елементів керувань, тобто не можуть володіти іншими компонентами.

Невидимі компоненти

Під час виконання програми невидимі компоненти не з'являються на формі у вигляді яких-небудь елементів керування. Поводження невидимих компонентів визначається на етапі проектування, шляхом інкапсуляції потрібних властивостей об'єкта.

За допомогою Інспектора об'єктів ви можете модифікувати властивості невидимих компонентів і передбачати код оброблювачів подій для них. Прикладами таких компонентів є TOpenDialog, TTable або TTimer.

Контейнерні компоненти

Деякі компоненти в VCL можуть володіти іншими компонентами або бути родителями інших компонентів. Зазначені аспекти мають різне значеннєве значення, що й проясняється в наступних параграфах.

Право володіння

Будь-який компонент може перебувати у володінні (ownership) інших компонентів, але не все компоненти можуть бути власниками. Властивість компонента

Owner (Власник) містить посилання на компонент, що нею володіє. Рис. 6.2 показує ієрархію володіння деякої форми.

Приклад ієрархії володіння

Власник відповідає за звільнення тих компонентів, якими володіє, коли сам руйнується. Так у процесі конструювання форми, вона автоматично стає власником всіх компонентів, розміщених на ній, навіть якщо частина їх розміщена на іншому компоненті, такий як TPanel. Володіння застосовне не тільки до видимих, але й до невидимого (Ttimer, DataSource) компонентам.

Коли компонента створюється динамічно в процесі виконання програми, конструкторам компонента передається її власник як параметр. У наступному прикладі неявний власник форми (this) передається конструкторові компонента TButton як параметр. TButton виконає присвоювання значення переданого параметра властивості Owner кнопки MyButton:

MyButton = new TButton(this);

Коли форма, що володіє компонентом TButton звільняється, автоматично знищується й кнопка MyButton.

Ви можете створити компоненту, у якої немає власника, передаючи значення параметра 0 конструкторові компоненти. Однак, коли цей компонент перестає бути потрібної, її знищення виконується примусово (за допомогою оператора delete). Наступний приклад ілюструє обіг з компонентом TTable, що не має власника:

TTable* MyTable = new TTable(0)

// Код, що реалізує роботу з MyTable

delete MyTable;

Властивість Components типу масив містить перелік компонентів, якими володіє даний компонент. Листинг 6.1 містить фрагмент коду оброблювача події OnClick із циклом відображення імен класів всіх компонентів, якими володіє деяка форма.

void _fastcall TForm::ButtonlClick(TObject *Sender) {

for (int i=0; i<ComponentCount; i++)

ShowMessage(Components[i]->ClassName()) ;

}

Батьківське право

Поняття батьківського права (parentship) істотно відрізняється від права володіння й застосовно тільки до видимого (віконним) компонентам.Батько компонента не може бути її власником.

Батьківські компоненти звертаються до відповідних внутрішніх функцій, щоб викликати відображення компонентів-нащадків. Батько також ответствен за звільнення своїх нащадків, коли сам батько знищується. Властивість компонента Parent (Батько) містить посилання на компонент, що є її батьком. показує батьківську ієрархію деякої форми.


Приклад батьківської ієрархії

Багато властивостей видимих компонентів (наприклад. Left, Width, Top, Height) ставляться до батьківських елементів керування. Інші властивості (наприклад, ParentColor й ParentFont) дозволяють нащадкам використати властивості батьків.

До віконних компонентів ставляться такі видимі елементи, як TEdit, TListBox й TMemo. Щоб відобразити віконний компонент, їй треба привласнити батька, відповідального за відображення. Це присвоювання виконується автоматично на стадії проектування, коли ви перетаскуєте потрібний компонент із Палітри компонентів на форму. Навпроти, при створенні компонента під час виконання програми ви повинні явно записати це присвоювання, інакше компонента не буде відображена (Листинг 6.2).

void _fastcall TForm::FormCreate(TObject *Sender)

{

MyEdit = new TEdit(this); // Передати this як власника MyEdit->Parent = this; // Передати this як батька

}

Потоковість

Потоковість (streaniabilily) компоненти виражається в способі зберігання самого компонента й інформації, що ставиться до значень її властивостей, у файлі або у відведеній області пам'яті. Наприклад, створюваний C++Builder ресурсний файл із расширением.dfm містить інформацію про форму й компоненти, розміщених на ній. Ця інформація автоматично скидається в потік ресурсного файлу.

Розроблювачі компонентів VCL повинні розбиратися в механізмі потокового уведення/висновку, оскільки їм доведеться вручну скидати в потік спеціальні дані про нові компоненти. VCL не автоматизує цей процес.

Властивості компонентів

Визначення класу в мові C++ містить інкапсуляцію членів даних і методів, що оперують із даними й визначають поводженням об'єкта. Ця концепція всіх систем ООП прийнята в VCL.

VCL дозволяє маніпулювати видом і функціональним поводженням компонент не тільки за допомогою методів (як це робиться зі звичайними класами), але й за допомогою властивостей і подій, властивим тільки класам компонент.

Властивості являють собою розширення поняття членів даних. Дозволено будь-які типи властивостей, за винятком файлового типу. На відміну від члена даних, властивість не зберігає дані, однак його методи читання й запису дозволяють одержати доступ до захищеного члена даних об'єкта.

Таким чином, присвоювання значення члену даних за допомогою присвоювання властивості викликає "побічний ефект", за яким можуть ховатися складні операції над компонентом. Наприклад, побічний ефект при зміні властивості Caption (Назва) деякої форми проявляється в негайній зміні назви заголовка вікна цієї форми, при відсутності явного звертання до методу, що реалізує операцію зміни заголовка.


Практична частина

Лістінг програм

Програма – скрипкова оболонка графічного інтерфейсу (програма управління інтерфейсом користувача)

#include <STDIO.H>

#include <STDLIB.H>

int dotX=230,dot=1;

/************************************************************************/

/**************************** MenuGenerator *****************************/

/************************************************************************/

void buildMenu(char *ScrF,char *OutF)

{

char F_Ch,tmpint[3];

int EOS=0,WriMode,tmpcnt=-1;

char DUMP[80];

FILE *EngF,*TarF;

if((EngF=fopen(ScrF,"r"))!=NULL)

{

TarF=fopen(OutF,"w");

while(!EOS)

{

fflush(stdin);

F_Ch=fgetc(EngF);

if(F_Ch!='&bsol;2')fputc(F_Ch,TarF);

else

{

WriMode=2;

F_Ch=fgetc(EngF);

switch(F_Ch)

{

case '*': fgets(DUMP,sizeof(DUMP),EngF);break;

case '#': EOS=1;break;

case '1': itoa(ScrItem.MenuBKColor,tmpint,10);

fputs(tmpint,TarF);break;

case '2': itoa(ScrItem.BorderColor,tmpint,10);

fputs(tmpint,TarF);break;

case '3': itoa(ScrItem.MenuColor,tmpint,10);

fputs(tmpint,TarF);break;

case '4': itoa(ScrItem.BorderTxtColor,tmpint,10);

fputs(tmpint,TarF);break;

case '5': fputs(ScrItem.TitleTxt,TarF);break;

case '6': fputs(ScrItem.AuthorTxt,TarF);break;

case '7': itoa(ScrItem.TxtColor,tmpint,10);

fputs(tmpint,TarF);break;

case '8': fputs(ScrItem.MenuAskTxt,TarF);break;

}

if(dot==1)

{

Shadow(".",dotX,230,15);dotX+=8;

dot=0;

}else dot=1;

/* Found Wanted Menu */

if(WriMode==1)

{

tmpcnt=-1;

while(WriMode!=2)

{

F_Ch=fgetc(EngF);

if(F_Ch!='&bsol;2')fputc(F_Ch,TarF);

else

{

F_Ch=fgetc(EngF);

switch(F_Ch)

{

case '*': fgets(DUMP,sizeof(DUMP),EngF);break;

case '/': WriMode=2;break;

}

}

}

}

/* Found Unwanted Menu, Dump whole part */

else if(WriMode==0)

{

while(WriMode!=2)

{

F_Ch=fgetc(EngF);

if(F_Ch!='&bsol;2')fgets(DUMP,sizeof(DUMP),EngF);

else

{

F_Ch=fgetc(EngF);

if(F_Ch=='/')WriMode=2;

}

}

}

}

}

fclose(EngF);

fclose(TarF);

}

}

void MenuGenerator()

{

Win3D(170,195,285,80,8);

Box3D(170,195,285,80,1);

Box3D(172,197,281,76,0);

Shadow("Generating Menu Soure code ",200,210,15);

buildMenu("cMenu.scr","Menu.c");

buildMenu("pasMenu.scr","Menu.pas");

/*== Produce Menu File ==*/

Shadow(" [ Done ]",dotX,230,15);

Shadow("Menu.C & Menu.PAS generated !",200,250,15);

getch();

ClrbyLine();

/*End of Production*/

}

/***************************************************************************

** Author : Ong Hui Lam <huilam@pl.jaring.my> **

** Library Name : GUI12h - Graphics User Interface for 12h mode **

** Desciption : A 12h mode (640x480 16 colors) GUI rountine **

***************************************************************************/

#include <GRAPHICS.H>

#include <ALLOC.H>

#include <STDIO.H>

#include <CONIO.H>

#include <STDLIB.H>

#include <STRING.H>

#include <DOS.H>

void GDrv();

void ClrbyLine();

void Button(char Btxt[],int Bx,int By,int BFloat);

void CheckBox(int IcoX,int IcoY,int Checked);

void OptBox(int IcoX,int IcoY,int Checked);

void Win3D(int Winx,int Winy,int Winw,int Winh,int WinCol);

void Win(int Winx,int Winy,int Winw,int Winh,int WinCol);

void Box3D(int BoxX,int BoxY,int BoxW,int BoxH,int BoxFloat);

void Box(int BoxX,int BoxY,int BoxW,int BoxH,int BoxCol);

void Shadow(char Txt[],int TxtX,int TxtY,int TxtCol);

void TextBox(int Tx,int Ty,int Tw,int Th,char Txt[]);

const char *ComboBox(int Tx,int Ty,int Tw,const char *Opt[],int OptCnt);

/***************************************************************************

** Module Name : GDrv **

** **

** Description : Initialize to 12h graphics mode, 640x480 16 colors. **

***************************************************************************/

void GDrv()

{

int gdriver = DETECT, gmode, errorcode;

initgraph(&gdriver, &gmode,"");

errorcode = graphresult();

if(errorcode != grOk)

{

printf("Graphics error: %s&bsol;n", grapherrormsg(errorcode));

getch();exit(1);

}

return;

}

/***************************************************************************

** Module Name : Shadow **

** **

** Desciption : Output the text on screen with shadow effect **

** **