Стандартнапанельінструментів, яка відображається за замовчуванням, містить кнопки іелементиуправління швидкоговикликубагатьохкомандменю.
Рис. 2.3 Стандартна панель інструментів
Інструменти-найважливіша частина інтерфейсуCorelDRAW. Щоб неробитиу вікнідокумента, цездійснюєтьсяза допомогоюякого-небудь інструмента. Прицьомуконтекстнозалежнапанельвластивостейінструменту (зазвичай вона розташованау верхнійчастинівікнапрограми, підстандартною панеллю) змінює виглядзалежновідтого, який інструментвибраний іякийоб'єктвиділено.Урядкустану відображаєтьсяінформаціяпро додаткові можливостіпоточногоактивногоінструменту.
Всі інструментиCorelDRAWзібранінапанеліінструментів(Toolbox) (Рис. 2.4).
Рис. 2.4 Панель інструментів
Системне меню основного вікна програми CorelDRAW викликається комбінацією клавіш ALT + ПРОБІЛ або клацанням по зображенню повітряної кулі в заголовку вікна.
Рис. 2.5 Системне меню основного вікна програми
Це меню містить стандартні команди керування вікнами Windows, такі як:
· Restore (Відновити)
· Move (Перемістити)
· Size (Розмір)
· Minimize (Згорнути)
· Maximize (Розвернути)
· Close (Закрити)
· Next (Наступне)
Клацання правої кнопки миші практично в будь-якій частині екрану використовується для виклику контекстного меню. Йогосклад залежитьвідтого, де виробленеклацання.Пунктиконтекстногоменюповторюютькоманди головногоменюпрограми
Рис. 2.6 Контекстне меню
Ця можливість широко використовується в пакеті CorelDRAW і може істотно допомогти під час роботи.
Найскладніші малюнки створюються в CorelDRAW з безлічі простих об'єктів, тому необхідно вміти створювати різноманітні векторні об'єкти, щоб надалі редагувати їх, створюючи довільні композиції. Будь-який об'єкт створюється в редакторі аналогічним способів, і освоївши створення простих об'єктів, можна легко працювати з більш складними векторними об'єктами.
До простих геометричних об'єктів, створюваними в CorelDRAW, можна віднести прямокутники і еліпси, багатокутники і спіралі, прямі і криві лінії. Більшість складних об'єктів складається з безлічі простих, тому важливо навчитися малювати їх. Можна почати зі створення прямокутника. Клацнемо накнопціRectangle Tool(Інструментпрямокутник) панеліінструментівToolbox(Набір інструментів)
Рис. 3.1 Rectangle Tool(Інструментпрямокутник)
Встановлюємопокажчикмишівточці, вякійбудерозташовуватисякутпрямокутника
Рис. 3.2 Встановлення миші в точці
Натискаємо іутримуємолівукнопкумиші. Переміщаючи мишу, вибераємо положенняпротилежногопо діагоналікутапрямокутника. Длязавершеннямалюванняпрямокутникавідпускаємокнопкумиші.
Рис. 3.3 Новостворений прямокутник
Точно так само малюється і еліпс. Клацнемо накнопціEllipse Tool(Інструментеліпс) панеліінструментівToolbox(Набір інструментів).
Рис. 3.4 Ellipse Tool(Інструментеліпс)
Встановлюємопокажчикмишівточці, вякійбудерозташовуватисякутуявногопрямокутника, що описує майбутнійеліпс.
Рис. 3.5 Встановлення миші в точці
Натискаємо іутримуємолівукнопкумиші.Переміщаючи мишу, вибираємо положенняпротилежногопо діагоналікутауявногопрямокутника, що описує майбутнійеліпс.Длязавершеннямалюванняеліпсавідпускаємокнопкумиші.Урезультаті будествореноеліпс. Розміринамальованогоеліпсабудутьвизначатисясторонамиуявногопрямокутника, що описує цейеліпс.
Рис. 3.6 Новостворений еліпс
Усявекторнаграфікабудуєтьсяналініях, векторах.Більшеполовинивмінняпрацюватиу векторібудуєтьсянароботізлініями, авжевсе інше-ефекти, заливки.Лініяу векторній графіці - цешляхміждвоматочками, якийможе складатисяз декількохпроміжків, атакожбути зігнутимабопрямим. Ціпроміжкиулінійз'єднуютьсяза допомогою вузлів, якізображуютьсяневеликимиквадратиками.В інструментахCorelDRAWможна знайти такі, якідозволяютьстворюватизігнутііпрямілінії, атакожлінії, що складаються як із зігнутих, такізпрямихпроміжків.
ІнструментиВільнаформаіЛаманалініядозволяютьмалюватилініївільноїформина кшталт створенняескізувальбомі. Якщопрималюваннідопустилипомилку, тозайвучастинуможнавідразуж видалитиі продовжитималюватидалі.Вільнаформа дозволяєуправлятизгладжуваннямзігнутоїлінії, атакождодаватисегментиу вжеіснуючулінію. Привиборіцього інструментукращекористуватисяцифровимпланшетом длямалювання, такякцебудезручнішеі простіше, ніж намалюватиправильнулініюмишкою. Алетим неменш, ламанійлінієюлегшешвидкопобудуватискладнулінію, що складаєтьсяз чергующихся вигнутихіпрямихпроміжків.Такожможнаналаштуватипараметри цихінструментів, наприклад, змінитизначенняза замовчуваннямдля згладжуваннякривої.
Рис. 3.7 Вільна форма і ламана лінія на панелі інструментів
У верхній панелі зазвичай знаходяться додаткові настройки по кожному обраному інструменту. У Вільної формі лінія буде йти з-під курсору, поки не відпуститься кнопка.
Рис. 3.8 Вільна форма
Ламана лінія. Цим інструментом можна малювати як рівні прямі, так і криві лінії від руки, чергуючи їх.
Рис. 3.9 Ламана лінія
Подвійнимклацанняммалюваннякривоїзавершиться.
ІнструментамиБез`єіП`єроможнамалюватилініїпо проміжкузараз, точнорозміщуючикожен вузол іконтролюючиформукожноїзігнутоїлінії. Цідва інструментисхожіпо своїй роботіі з нимибудезручнопрацювати тим, хтовжезвикмалюватилініїза допомогою таких самихінструментівв Adobe Illustrator іAdobe Photoshop. Принциппобудови лінійточнотакіж. ПрималюванніінструментомП`єроможнапопередньопереглядатисегментистворюваноїлінії, прицьому побудовайдебезперервна, відточкидоточки. ПриінструментіБез`єтакожконтролюєтьсяпобудоваіможна побачити місце розташуваннянаступної точки, алевцеймоментможна відвернутисяізмінитиінший інструмент, продовжуючималювати.
Рис. 3.9 Без`є і П`єро на панелі інструментів
Інструмент Крива через три точки дозволяє малювати прості криві, вказуючи їх ширину і висоту. Використовуйте його для малювання дугоподібних фігур без допомоги проміжних вузлів.