Вступ
Розвиток науки і техніки став поштовхом для створення сучасних інформаційних технологій. За визначенням одного із засновників вітчизняної інформатики В.М. Глушкова, інформаційні технології – це процеси, пов’язані з обробкою інформації. Комп’ютерні засоби та інформаційні технології дали змогу значно підвищити можливості такого всеохоплюючого методу пізнання та творення як моделювання об’єктів, явищ та процесів, як тих, що існують у природі, так і тих, що створюються людиною штучно. У процесі виробничої та інтелектуальної еволюції, у боротьбі за виживання та зростання добробуту людина навчилася моделювати велику кількість об’єктів і явищ. Споруди – мости, будинки, дамби тощо – вивчались за допомогою макетів, зменшених копій цих об’єктів. Це так звані фізичні моделі або більш узагальнено – натуральні моделі. Завдяки появи потужних комп’ютерів і розвитку інформаційних технологій створюються методи та засоби комп’ютерного моделювання, здатні розв’язувати складні та надскладні практичні задачі, такі як складання достовірних прогнозів погоди чи врожаю, керування великими енергетичними системами, моделювання регіональних та загальнодержавних систем, проектування літаків, кораблів.
Сучасні можливості засобів комп’ютерного моделювання вражаючі, їм притаманний штучний інтелект, під силу нові відкриття у фізиці, гра в шахи на рівні чемпіонів світу.
Велику роль комп’ютери відіграють у рекламному бізнесі, маркетингу, у виданні друкарських робіт. Сучасні операційні системи доповнені програмними засобами, які дозволяють вирішити ці завдання. Одним з цих доповнень є програма Microsoft Publisher. Вона спрощує створення й публікацію високоякісних маркетингових матеріалів і веб-сторінок професійної якості.
Завдяки цьому вдається одержати істотну економію часу й грошей у порівнянні з виконанням тієї ж роботи в поліграфічній майстерні або друкарні.
Розділ І. Використання видавничої системи
1.1 Призначення та можливості видавничої системи
Додаток Microsoft Publisher розроблений спеціально для користувачів, які серйозно підходять до створення торговельних і маркетингових матеріалів, рекламних роликів, друкарських робіт. Publisher надасть у розпорядження користувача необхідну комбінацію розвинених функцій настільної видавничої системи, що набудовують шаблонів, засобу перевірки макета, сумісності з пакетом Microsoft Office, а також функцій друкуванню й публікації в Інтернеті. Використання цих можливостей надасть серйозну допомогу в підвищенні ефективності роботи будь-якої компанії або фірми.
Нові функціональні можливості Microsoft Office Publisher 2003: - Форматування на рівні абзаців у програмі Microsoft Office Word 2003, включаючи відступи й інтервали, а також форматування кінця рядка або абзацу. - Діалогове вікно для створення маркірованих і нумерованих списків. - Функції пошуку й заміни тексту в масштабах всієї публікації або окремого текстового блоку.
- Завдяки зручному й багатофункціональному стартовому меню Publisher 2003, можна швидше приступитися до роботи.
- Використання нових розділів області завдань «New Publication». Починати роботу можна з вибору типу публікації (для друкування, відправлення по електронній пошті або розміщення в Інтернеті), з вибору шаблону або створювати публікацію «з нуля».
- Використання області завдань «Quick Publication Options» для настроювання параметрів публікації. Можна вибирати колірне рішення, схеми шрифтів, настроювання макета сторінки й елементи дизайну, після чого просто додається власний текст і зображення.
До складу Publisher включені численні шаблони для настроювання, що допомагає створити дизайн, й повний набір засобів настільної видавничої системи. Крім того, функція Автопреобразование дозволяє користувачам перетворювати будь-яку публікацію для використання в Інтернеті. В Publisher є повна підтримка професійних засобів друкування, у тому числі чотирьохкольорове і друкування в різнокольорових тонах.
Publisher спрощує створення й публікацію високоякісних маркетингових матеріалів і веб-сторінок професійної якості. Завдяки цьому вдається одержати істотну економію часу й грошей у порівнянні з виконанням тієї ж роботи в поліграфічній майстерні або друкарні.
1.2 Інтерфейс та робота з видавничою системою Microsoft Office Publisher
Видавнича система Publisher установлюється при установці пакету Microsoft Office. Після завантаження видавничої системи на екрані з’являється вікно (див. додаток А) Область задач, яка розташована в лівій стороні екрана Publisher (у правій стороні екрана в інших додатках Office) виконує пошук, відкриття або створення нових документів, перегляд умісту буфера обміну й форматування публікацій. В області задач дається наочне подання про скопійованих даних і зразок тексту, що дозволяє легко підібрати потрібний елемент для вставки в інші документи.
Як і у всіх додатках пакета Office, область задач являє собою централізоване місце, де користувачі можуть створити новий файл або відкрити існуючий. Область завдань "Нова публікація" у додатку Publisher сполучає в собі каталог Publisher (пункт перегляду макетів і типів публікацій при створенні нового документа) і вікно майстра.
Користувачі можуть створити нову публікацію, почавши з перегляду набору макетів (наприклад, "Зубчики", "Ґрати"), типу публікації (наприклад, бюлетень, буклет), або ж відразу почати зі створення порожньої публікації.
У новітню версію додатка Publisher включена колекція графічних зразків, що допомагає вибрати потрібний тип публікації.
У додатку Publisher тепер підтримується буфер обміну Office. («Правка» –– «Буфер обміну»). За допомогою вдосконаленого буфера обміну користувачі можуть копіювати до 24 елементів одночасно у всіх додатках пакета Office і зберігати дані й інформацію в області завдань.
В область задач вбудований пошук інформації (у меню «Файл» вибрати команду «Знайти»). Можна також шукати папки й файли, незалежно від того, де вони зберігаються, одночасно продовжуючи працювати з поточним документом. Крім того, користувачі можуть проводити індексацію файлів на своєму комп'ютері. Пошук виконується швидше й ефективніше (див. додаток Г).
Макети публікацій прискорюють вибір макета публікації й застосування нового макета ( у меню "Формат" вибрати команду "Макети публікацій").
В панелі задач також знаходяться Колірні схеми (вибирається колір публікації), шрифтові схеми (у меню «Формат» виберіть команду «Шрифтові схеми»): за допомогою шрифтових схем можна легко й швидко підібрати набір шрифтів, що добре сполучаються один з одним. Шрифтові схеми створені на основі стилів і підтримують стилі, наявні в додатку Word. Можна застосувати шрифтову схему до імпортованого документа Word або до публікації, створеної в додатку Publisher. При цьому шрифтова та кольорові схеми адекватним образом застосовується до всієї публікації.
В області завдань "Стилі й форматування" (у меню "Формат" виберіть команду "Стилі й форматування") показані стилі й варіанти форматування, які можна застосувати до тексту даного документа. Зміни, внесені в будь-які параметри, негайно відбиваються в документі. Якщо користувач створює власний стиль, останній автоматично додається в список доступних варіантів.
В останній версії додатка Publisher з'явилася загальна з додатком Word, удосконалена функція злиття (у меню "Сервіс" виберіть команду "Злиття", а потім команду "Майстер злиттів"). За допомогою цієї функції можна просто здійснити злиття в публікації, використовуючи відомості з додатка Word, Outlook, Excel, Works й інших широко розповсюджених адресних книг і баз даних. В Інтернеті є тисячі картинок, звуків, фотографій й анімацій, доступ до яких може здійснюватися безпосередньо з додатка Publisher. Бібліотека Design Gallery Live (колишня назва – Clip Gallery Live) обновляється щомісяця, і користувачі можуть постійно розширювати свої можливості в області дизайну публікацій. Користувачі додатка Publisher можуть також знайти версії своїх улюблених фотографій для печатки (з більше високим дозволом) на компакт-дисках, що поставляють разом з додатком Publisher 2002 (у меню "Вставка" виберіть команду "Малюнок"). В Publisher включені автофигури, використовувані в інших додатках сімейства Office. (на вертикальній панелі інструментів "Об'єкти" натисніть кнопку "Автофигуры"). Серед готових до використання автофігур є лінії, з'єднувачі, основні фігури, фігурні стрілки, елементи блок-схем, винесення, зірки й стрічки. Можна змінювати розмір, повертати, відбивати, зафарбовувати фігури й комбінувати їх з такими фігурами, як кола й квадрати, з метою створення більше складних фігур. Якщо потрібно додати текст, його можна ввести у відповідну автофігуру.
У діалоговому вікні "Формат" є наступні вкладки: "Кольори й лінії", "Розмір", "Макет", "Малюнок", "Напис" й "Веб". Вони дозволяють від форматувати об’єкти У меню "Формат" виберіть команду "Формат об'єкта" (див. додаток Є). Попередній перегляд дозволяє переглянути перед друкуванням дизайн, розмітку й зміст публікації. Можна також переглянути кольороподіли й треппинг (у меню "Файл" вибрати команду "Попередній перегляд"). В горі екрана знаходяться панелі інструментів (див. додаток Д), які можна редагувати або створювати нові панелі. Для додавання піктограм до існуючих панелей у меню "Сервіс" вибираємо команду "Настроювання".
У діалозі «Настроювання...» у поле Категорії знаходяться всі види категорій команд. Вони, в основному, групуються по імені тих меню, у які входять. Але є списки команд і під іменами категорій, які нам рідко зустрічаються або не зустрічаються ніколи (див. додаток В).
Обрана в поле Категорії тема відразу в правому вікні Команди відображає піктограми до всіх команд, які існують у списку.
Зміст цих двох списків у тім, що, вибравши команду, що вас цікавить, ви зможете помістити її кнопку на Панель управління. Для цього потрібно взяти значок команди мишкою (першою кнопкою) не відпускаючи донести його до самої Панелі управління (або інструментів) і там, вибравши для неї місце, відпустити кнопку мишки. Кнопка команди сама встане на Панель.