ЗМІСТ
Вступ
1. Побудова титульного аркуша
2. Побудова геометричного креслення
3. Побудова проекційного креслення
4. Список використаної літератури
ВСТУП
Дані роботи виконувались за допомогою системи AutoCAD 2006.
AutoCAD – це сучасна, відкрита для розвитку система прикладних комп’ютерних програм, яка здатна автоматизувати найрізноманітніші графічні роботи.
Пакет AutoCAD дозволяє швидко і точно побудувати креслення, надає зручні і потужні засоби редагування вже готового креслення.
Назва системи утворюється скороченням від «Automated Computer Aided Design», що означає при перекладі з англійської мови «Автоматизоване комп'ютерне проеткування».
Графічна система AutoCAD практично не має ніяких обмежень. З її допомогою можна створювати текстову документацію, машинобудівні креслення, графічну документацію для випуску радіоелектронної апаратури, архітектурно-будівельні креслення, креслення для суднобудівної та авіаційної промисловості, картографічну документацію, технічні та художні ілюстрації. Система дозволяє виконувати креслення у кольорі, будувати аксонометричні і тримірні зображення, створювати бібліотеки та архіви, якими можна користуватися при розробці нових документів та інше.
Технологія побудови креслення, що застосовується в системі AutoCAD, дозволяє вводити в креслення раніше заготовленні варіанти креслень деталей, проектувати варіанти розташування обладнання та ін.
Висока продуктивність системи досягається як її власними програмними засобами, так і конструкціями виконавця креслення. Їх можна описувати спеціальною мовою AutoLISP, на якій складені програми для системи AutoCAD.
Вперше систем AutoCAD була представлена фірмою Autodesk у 1982 році як програма САПР для персональних комп’ютерів. З того часу вона перетворилася у світового лідера серед усіх систем автоматизованого проектування, а деякі її функції стали промисловими стандартами. Мільйони професійних проектувальників у більш ніж 160 країнах світу користуються системою AutoCAD.
На сьогоднішній день система AutoCAD дозволяє:
· Здійснювати двовимірне проектування та оформлення креслень;
· Виконувати тривимірне моделювання;
· Автоматично отримувати на основі об’ємної моделі плоскі зображення її проекцій, які можуть бути допрацьовані засобами AutoCAD;
· Здійснювати колективну роботу над проектами за допомогою локальних мереж; autocad комп’ютерний програма графічний
· Здійснювати обмін даними між проектами та ін.
Для виконання курсової роботи використовувався комп'ютер із наступними параметрами:
Центральный процессор
AMD Athlon64 X2 4600 Box S-AM2
Чипсет:
Elitegroup / ASUS / Gigabyte
HDD
400 Gb • SATA-II • 7200rpm
Дисплей
Відеоадаптер - Geforce 8500GT o 512 Mb PCI-E
Монитор 19 TFT Acer V193wbm black (1440*900, 160°/160°, 300кд/м, 2000:1, 5ms, spk) TCO03
Оперативная память
2048 (2X1024Mb DDR2, 800Mhz
Уведення
Клавиатура ogitech Cordless Desktop MX 3200
Мышь Logitech M-SBF96 Black Optical Wheel OEM, PS/2 (953688-0600/1600)
Периферійні пристрої
EPSON Stylus office T30
1. Побудова титульного аркуша
Для побудови креслення титульного аркуша я використала наступні команди:
команда LINE;
команда МТЕХТ;
команда COPY;
команда OFFSET;
Команда MOVE;
Команда SAVE;
За допомогою команди LINE можна побудувати відрізок лінії, який вважається базовим примітивом, що часто використовується при створенні інших примітивів.
Command: LINE <CR>;
From point: (задати точку або вибрати опцію С або U) То point: (задати точку або вибрати опцію С або U) То point: (задати точку або вибрати опцію С або U) То point: (щоб зупинитися, натисніть Enter) Опції: С - замкнути контур; U - скасувати останній відрізок. Після вказівки точок на екрані з'вляються маркерні лінії, що допомагають у графічному діалозі. При перемалюванні креслення маркери зникають. Для зручності, при вказівці точок екранним курсором з останньої точки в поточну «тягнеться гумова нитка».
Команди можуть бути набрані з клавіатури, вибрані з екранного меню або введені шляхом натискання кнопки на цифровому планшеті або маніпуляторі «миша». В більшості випадків після вводу команди система AutoCAD видає «підказки», що вказують той тип інформації, яка повинна бути введеною.
Для виконання написів на кресленнях використовують команду МТЕХТ, яка дозволяє вписати текст у початково заданий прямокутник.
Command: МТЕХТ Current text style: Text height: Specify first corner:
Specify opposite corner or [Height/Justify/Line spacing/Rotation/Style/Width]:
(далі введіть рядок тексту в екрані, який відкрився).
Select objects: (виберіть об'єкти для стирання). Можна стерти останній намальований об'єкт, застосувавши опцію L на запит Select objects.
Копіювання ліній виконується за допомогою команди COPY . На відмінну від переміщення, при копіюванні елементів рисунка об’єкт ,з якого робиться копія, залишається на своєму місці. Знов утворений об’єкт стає самостійним і далі може бути редагованим, якщо це потрібно. Але для виконання копій горизонтальних або вертикальних ліній зручніше використовувати команду OFFSET.
Команда MOVE переміщує один або кілька об'єктів із їх поточного місця на кресленні в нове місце без зміни розмірів і орієнтації. Command: MOVE <CR>;
Select objects: (зазначте об 'єкти для переносу);
Base point of displacement: (зазначте базову точку або переміщення); Second point of displacement: (зазначте другу точку для переміщення, якщо вибрана базова точка, або Enter, якщо вказане переміщення).
Щоб почати нове креслення або вийти з AutoCAD, можна використовувати команди END або QUIT.
Команда END переводить в головне меню і записує поточне креслення на вінчестер.
Команда QUIT переводить із графічного редактора в головне меню без зберігання креслення, яке редагується, тому видається запит: Really want to discard all changes to drawing? (чи дійсно потрібно відмінити усі зміни?). Якщо дати будь-яку відповідь No, то команда QUIT скасовується і можна далі працювати над кресленням.
Команда SAVE дозволяє записати на диск поточне креслення. Command: SAVE<CR>;
File name: (введіть ім 'я креслення або Enter). При натисненні на Enter (по умовчанню) використовується ім'я поточного креслення. Якщо ви задаєте інше ім'я кресленню, а таке креслення вже є на диску, то видається запит The drawing with this name already exists. Do you want to replace it? (Креслення з таким ім'ям вже існує. Ви хочете його замінити? )j<N>. Якщо ви вводите "Y", креслення заміняється, по умовчанню команда скасовується.
2. Побудова геометричного креслення
Для побудови геометричного креслення використовуємо описані вище команди: LINE, МTEXT, MOVE, END, SAVE, OFFSET.
Окрім того використовуємо наступні команди:
Команда BREAK;
Команда CIRCLE ;
Команда ARC;
Команда POINT;
Команда FILLET;
Команда ZOOM;
Команда MIRROR;
Команда DIM;
Команда HATCH;
Команда SPLINE;
Команда TRIM;
Команда BREAK видаляє частину примітива. Command: BREAK <CR>; Select objects: (виберіть об 'єкт);
Enter first point: (виберіть першу точку частини, яка знищується); Enter second point: (виберіть другу точку)
Стирається від першої точки до другої проти годинникової стрілки.
Команда CIRCLE дозволяє намалювати коло шістьма способами. Усі можливості креслення кола подані в підменю CIRCLE екранного меню: CEN, RAD - побудова кола по центру і радіусу; CEN, DIA - побудова кола по центру і діаметру;
2 POINT - побудова кола, що проходить через дві точки, які визначають її діаметер; З POINT - будується коло, що проходить через 3 точки, що не лежать на одній прямій; TTR - будується коло заданого радіусу дотично до двох дуг або двох прямих. ТТТ - будується коло, що дотично до трьох дуг або трьох прямих.
Дуги кіл будуються командою ARC. Засобів побудови дуг в AutoCAD існує більше 12-ти, наприклад:
З POINT - по трьох точках;
S, С, Е - по початковій точці, центру та кінцевій точці;
S, С, А - по початковій точці, центру та центральному куту;
S, C, L - по початковій точці, центру та хорді;
S, Е, А - по початковій точці, кінцевій точці та куту;
S, E, R - по початковій точці, кінцевій точці та радіусу;
S, E, D - по початковій точці, кінцевій точці та діаметру;
С, S, Е - по центру, початковій та кінцевій точці;
С, S, А - по центру, початковій точці та центральному куту;
С, S, L - по центру, початковій точці та хорді.
Команда POINT - Точка. Вона використовується для відображення точки на екрані.
Command: POINT Point 5.6, 32.64
(Команда: Точка Точка: 5.6.32.64). Після цієї команди на екрані з'явиться відображення точки з координатами х=5,6; у=32,64 (інші способи введення точок дивіться вище).
По команді FILLET здійснюється сполучення двох ліній за допомогою плавно підхожій ним дузі заданого радіуса. Команда так підбирає лінію, що вони закінчуються точно в точках сполучення. Command: FILLET <CR>;
Polyline (Radius) <Select two objects>: (P, R або зазначте два об'єкти): Enter fillet radius <0.0>: (зазначте величину радіуса закруглення). Потім зазначте (за запитом) першу і другу лінії, що сполучаються. При сполученні дуг треба враховувати, що дуга сполучення креслиться від першої вказаної точки до другої, проти годинникової стрілки.