Смекни!
smekni.com

Оптико-механічні маніпулятори (стр. 2 из 4)

1.1.2 Оптичні миші

Перші оптичні миші могли працювати тільки на спеціальних килимках з виразно нанесеною розміткою, яку сканував слабенький оптичний сенсор. Сьогодні технологія набагато покращала і сучасна оптична миша не вимагає взагалі ніякого килимка, працюючи за принципом сканера.

Технологія сучасних оптичних мишей була розроблена Agilent Technologies в кінці 1999 року. Для сканування поверхні використовується мініатюрна камера, яка працює із швидкістю 1500 знімків в секунду. Оскільки камера мало що побачить в темноті, миші звичайно оснащені невеликим червоним світлодіодом, який підсвічує поверхню. Світлові промені відображаються від поверхні, потрапляють на CMOS-сенсор і перетворюються на електричний сигнал. Сигнал з сенсора передається на цифровий сигнальний процесор (DSP), який виконує його аналіз. Процесор потужністю близько 18 MIPS (можуть застосовуватися процесори як з більшою, так і з меншою продуктивністю) виділяє окремі ділянки зображення і визначає їх переміщення щодо попереднього знімка. Таким чином, принцип роботи полягає в аналізі послідовності зображень. Процесор знаходить, як далеко пересунулася миша і посилає інформацію комп'ютеру. Комп'ютер пересуває курсор на екрані відповідно до інформації, одержаної від миші. Завдяки великій частоті опиту, рухи курсора виглядають плавними. Враховуючи ці умови, стає зрозуміло, чому оптичні миші некоректно працюють на прозорих і дзеркальних поверхнях.

Оптична миша має явні переваги перед звичайною:

· відсутні рухомі частини в площині зіткнення з поверхнею, що зменшує знос і знижує шанс поломки механіки, відповідальної за пересування курсора;

· грязь не забивається у внутрішню площину пристрою і не заважає роботі сенсорів;

· збільшений дозвіл миші приводить до кращої роботи; особливе це критично в графічних застосуваннях і програмах, де потрібне точне введення даних за допомогою миші

· миша не вимагає спеціальної поверхні, килимка;

· теоретично не потрібно проводити гігієнічне протирання килимка, кульки і роликів.

Як вже було сказано, оптичні миші (рисунок 1.2) працюють практично на всіх поверхнях, окрім скляних, дзеркальних, металевих і виконаних з оксамиту.

Крім самої миші в комплект входить приймач, одержуючий живлення прямо від комп'ютера по USB, на додаток до якого додається переходник| USB-PS/2. Взаємне розташування приймача і миші не обмежене прямою видимістю — відстань упевненого прийому, що досягає двох з половиною метрів, дозволяє розмістити радіоблок практично де завгодно. Плавні обводи порадують естетів, а ті, у кого немає місця на столі, можуть розмістити приймач під столешницей.


Рисунок 1.2 – Деякі зразки оптичних мишей

Інсталяція миші зводиться до установки в неї батарей і натиснення кнопок Connect на радіоблоці і самій миші. Пристрої «запам'ятовують» коди один одного, і надалі «дізнаватимуться» тільки «свого» — це необхідно з метою уникнути впливу на приймач аналогічної миші з сусіднього столу.

Втративши кульку, миша все ж таки злегка поважчала за рахунок двох пальчиковых| AA-батарей. Ваговий баланс, проте, залишився майже незмінним, і ніякого дискомфорту не викликає. Основні частини корпусу миші можна подивитися на рисунку 1.3. Батарейний відсік знаходиться на «пузі» миші, і його клямка є, мабуть, єдиним слабким місцем пристрою. Кришка тримається міцно, але мені здається, що клямка є очевидним кандидатом на поломку після декількох десятків відкриттів-закривань. Втім, за заявою виробника, батареї (або акумулятори) доведеться міняти не частіше, ніж раз в два місяця, так що декілька років життя згаданій клямці забезпечені точно.

Рисунок 1.3 – Основні частини корпусу миші

1.1.3 Догляд за мишею і килимком

Якщо ви відмітили, що миша стала працювати гірше (курсор погано реагує на рух миші, рухати мишу важко і т.д.), то це означає, що пора її чистити. Заразом можна почистити і килимок, особливо, якщо на ньому явно видно скупчення грязі.

Для чищення миші потрібно повернути по вказуючій стрілці кільцеву кришку на нижній поверхні корпусу і витягнути кульку (далі розбирати мишу не обов'язково). Кулька звичайно рекомендують помити теплою водою з милом, але можна, в крайньому випадку, обмежитися очищенням його якою-небудь ганчіркою, що не залишає після себе слідів. Пластмасові вали і притискний ролик усередині миші потрібно очистити від грязі будь-яким відповідним предметом (краще неметалічним - щоб не пошкодити пластмасу), наприклад, зубочисткою або нігтем. Потім ці вали і ролики бажано протерти ваткою, змоченою в чистому спирті. Також бажано протерти чим-небудь і ті місця на корпусі миші, які ковзають по килимку - їх відразу видно по налиплій грязі. Після повного висихання всіх компонентів миша збирається в зворотному порядку і працює, як правило, набагато краще.

Відмічу, що все-таки нормальне чищення миші робить з розбиранням корпуси (при цьому, до речі, кришка, що фіксує колесо не обов'язково обертається, вона може і зрушуватися) і всі операції треба робити не "чистим спиртом", а изопропиленовым| спиртом. Так все ж таки правильніше.

Килимок при бажанні можна також протерти спиртом (так покладено), але можна обійтися і дешевшими засобами - наприклад, водою з милом або просто ганчіркою.

Якщо ви хочете чистити мишу і килимок якомога рідше, то постарайтеся не проливати на них ніяких рідин і не розсипати ніяких порошків, а також не працювати з ними брудними руками.

1.2 Джойстики

Взагалі всі джойстики діляться на два типи:

1. цифрові: їх стан можна описати двома змінними – да-ні| (1-0), тобто, наприклад, клавіша нажата/відпущена. Мінус їх в тому, що наш тлінний світ аналоговий, і управляти ним за допомогою цифри незручно;

2. аналогові: їх стан також описується двома змінними, але це не просто кнопка нажата/отпущена, а описується координатами «X» і «Y». Плюс в тому, що дані пристрої дозволяють безпосередньо управляти положенням об'єкту і швидкістю зміни цього положення;

Любителі автомобільних аркад і симуляторов| виберуть собі який-небудь штурвал і педалі (рисунок 1.4).

Штурвал є контроллером, що має 3 осі (тангаж|, крен і сектор газу), а також цілий розсип кнопок: 3 кнопки, два перемикачі, що 2-позиційних коливаються, 4-позиційний хэт|, а також два важелі (закрилки і шасі), один з яких 1-позиційний, а інший - 2-позиційний.

Особливістю педалей є наявність додаткової функції педальних гальм - крім ковзаючого руху, характерного для управління кермом повороту в повітрі, кожен педальний майданчик має рух, що коливається, для імітації пригальмовування однієї або двох стійок шасі, використовуваного при рулюванні на землі.

Малюнок 1.4 – Джойстик у вигляді штурвалу

Любителі авиа-симуляторо| обзаведуться: педалями, хорошим джойстиком і throttle-контроллером.

Throttle — контроллери вбудовані в джойстики у вигляді колеса, або це може бути окремий пристрій, через який підключається джойстик. Це потрібне в авиа-симуляторах| для управління рухом вперед/назад. У справжніх літаках він служить для управління прискоренням і зброєю, тому реалістичніше і зручно, коли він виконаний у вигляді окремого пристрою. Прикладом цьому можуть послужити два throttle–контроллера: Throttle і ProThrottle (рисунок 1.5)


Рисунок 1.5 - Throttle–контроллера: Throttle і ProThrottle

У джойстику Advanced Gravis FireBird II, на прикладі якого ми розберемо основні риси властиві більшості сучасних джойстиків середнього класу, throttle-контроллер виконаний у вигляді колеса, закріпленого на підставці.

Даний джойстик має 13 програмованих кнопок: 4 розташовані на рукоятці, інші 9 — на підставці (рисунок 1.7).


Рисунок 1.7 – Джойстик Advanced Gravis FireBird II

Користувач може призначити будь-якій кнопці будь-яку команду, або навіть серію команд. Основні достоїнства FireBird II:

1. аналоговий/ цифровий режими роботи;

2. throttle-контролер (колесо);

3. trim-control;

4. 4 програмованих кнопки на ручці;

5. 9 програмованих кнопок на підставці;

6. 8-ми позиційний hat view;

7. масивна підстава;

8. регулювання жорсткості руху рукоятки в будь-якому напрямі.

Ніяких переваг цифровий режим не дає.

Trim-control – це колесо, розташоване поряд з throttle-колесом, і що виконує функцію тонкого регулювання по осі «X». Тобто по ходу гри можна точніше управляти літаком/вертольотом. Також воно може допомогти, якщо з якоїсь причини не вдалося точно відкалібрувати джойстик по осі «X» в конкретній грі.

Hat-view – це перемикач видів. Звичайно він програмується так, що рухаючи його, ви вертите головою. Рух вперед – ваша віртуальна голова дивиться вниз, назад – голова вгору, управо і вліво — голова відповідно туди ж. Всього виходить 4 види. Девайс на даному джойстику має 8 положень. Плюс до цього він також повністю програмований.

Масивна підстава – знизу прикручена важка пластина, яка важить разу в два більше, ніж сам джойстик.

Джойстик дозволяє регулювати жорсткість руху рукоятки незалежно в чотирьох напрямах. Якщо його перевернути, то можна побачити 4 повзунки, створюючі квадрат. Пересуванням їх можна регулювати жорсткість руху ручки, тобто наскільки туго вона нахилятиметься.