3.2 СЦЕНОГРАФІЯ ВИСТАВИ
Працюючи над сценічним оформленням вистави, ми вирішили як можна точніше передати побут і середовище, в якому опинилися мандрівники. На сцені буде змонтований павільйон з облупленими стінами, стара піч, тапчан, стіл і стільці старі, збиті з дощок. На тапчані старі. Обшарпані рядно і ковдра. В кольорах переважає сірий, коричневий кольори, що повинно створити атмосферу непривітності, запустіння. Все це має підкреслити, що чоловік і жінка опинилися тут випадково, вони не збиралися провести тут ніч – сюди привела їх катастрофа. Оточуюче середовище справляє на них неприємне враження і ніяк не додає настрою і бажання спілкуватися, до того ж кожен з них вважає іншого винним у катастрофі. І тому на намагання Пані привернути увагу Пана до себе, він опирається цьому. На початку вистави світло пригашене. Чоловік і жінка не можуть роздивитись одне одного і помиляються що до зовнішності кожного. Поступово, непомітно освітлення збільшується майже до повного. Спокійніша атмосфера, спокійніші відносини між героями, хоча приязні ще немає. Тільки тоді, коли жінка знімає шапку з вуаллю і чоловік помічає, що супутниця молода і гарна, змінюється атмосфера, горить повне світло. Згасає свічка, але сходить сонце, починається новий день. Між героями зароджується кохання, і тепер не таки похмурим здається оточення, хатинка видається досить привітною. Отже і за таких обставин, і в такій обстановці може зародитися кохання і все сірі непривітне стає приємним і добрим. Костюми персонажів добрані відповідно епосі в якій жили герої п’єси відповідно моді, яка існувала в ті часи. Костюми персонажів виконані в більш яскравих кольорах.
3.3 МУЗИЧНО-ШУМОВЕ ОФОРМЛЕННЯ ВИСТАВИ
Відомо, що музика – один з важливіших компонентів вистави. Вона допомагає створити певну атмосферу, підкреслити характер персонажу, або напругу дії. Александр Фредро прекрасний комедіограф, діалоги, діалоги персонажів виписані блискуче, за ними відчувається і характери персонажів і їх ставлення один до одного, дія відбувається стрімко. Тому я вирішила використати музику і шуми тільки в крайній необхідності, щоб не відволікати глядачів від прекрасних діалогів і розвитку подій. У виставі використаний умовний тип музики. На початку вистави, при закритій завісі звучить легка лірична музика, яка підкреслює жанр і характер вистави. У музику вплітається шум дощу, вітру, грім, згодом звук, у я кому чується гуркіт карети, що перекидається. На затемненні відкривається завіса – шум дощу і, часом, грому. Шум дощу і грому буде час від часу повторюватись на протязі вистави.
Після слів Пані: „Як я промочила ноги” кріз шум дощу чути капотіння крапель, не зі сталі капає вода. Пан відкриває парасольку чути звук удару крапель по парасольці, потів в лійку.
Наприкінці вистави Пан, отримавши згоду на свою пропозицію, цілує Пані ручку – гудок ріжка поштової карети і звук карети, що під’їжджає. Гудок ріжка повторюється декілька раз.
І нарешті ранішній спів пташок і радісна музика, яка підкреслює настрій і внутрішній стан героїв.
Музика підібрана з фонотеки і звучить в фонограмі. Використана музика польських композиторів Ф.Шопен.
БІБЛІОГРАФІЯ
1. Ал. Фредро “Свічка згасла”. – К.: М-во, 1972.
2. А.Міцкевич “Пан Тадеуш”. – К.: Веселка, 1970.
3. А.Гончаров “Советы режиссера”. – М.: Ис-во, 1974.
4. Б.Захава “Мастерство актера и режиссера”.– М.: Ис-во, 1969.
5. Н.Башинджанян. Театр Польської Народної республіки. Історія зарубіжного театру. Ч. 4. – М.: Просвещение, 1987.
6. В.Гаккебуш. В сучасному польському театрі. – К.: Мистецтво, 1972.
7. Театральная энциклопедия. Т. IV (Н - С). Т. 4. – М.: Сов. Энц., 1965.
8. Р.Захаршевская “Костюмы для сцены”. – М.: Сов. Россия, 1974.
ДОДАТКИ
Затверджено
Директором школи №1
ГРАФІК ВИПУСКУ ВИСТАВИ
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Александр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Художник: І. Мигальова
Освітлювач: Ф. Кухаревич.
Музоформлювач: М. Шоптенко
№п/п | Дата | Зміст роботи | Примітки |
1. | 10.09.2006р. | Читання п’єси колективу виконавців | |
2. | 10.09.2006р. по 23.11.2006р. | Термін доробки п’єси | |
3. | 12.09.2006р. | Завдання художнику | Намалювати ескізи декорації і костюмів |
4. | 13.09.2006р. | Завдання музоформлювачу | Підібрати та записати музику та шуми до вистави, згідно партитури |
5. | 13.09.2006р. | Доповідь режисера про постановку колективу виконавців | Присутні всі виконавці |
6. | 28.10.2006р. | Приймання макету декорації, ескізів костюмів колективом виконавців | Присутні всі виконавці |
7. | 1.11.2006р. | Прийом музичних номерів колективом виконавців | Присутні всі виконавці |
8. | з 7.09.2006р по. 20.09.2006р. | робота за столом | Присутні всі виконавці |
9. | з 21.09.2006р. по. 5.10.2006р. | Планування в репетиційному залі | Присутні всі виконавці |
10. | 6.10.2006р. | Репетиції з музикою | Присутні всі виконавці, радист |
11. | з 12.10.2006р. по 14.11.2006р. | Репетиції на сцені | Присутні всі виконавці |
12. | 7.11.2006р. | Подання окремих елементів оформлення | Репетиція з реквізитом |
13. | 12.11.2006р. | Монтування оформлення | Репетиція в декорації |
14. | 12.11.2006р. | Монтування світла | Робота з освітлювачем |
15. | 12.11.2006р. | Монтування із виконавцями (оформлення, світло, музика) | Присутні всі |
16. | 14.11.2006р. | Репетиція в костюмах і гримі | Присутні всі |
17. | з 15.11.2006р. | Прогонні репетиції | Присутні всі |
18. | 21.11.2006р | Генеральна репетиція | Присутні всі |
19. | 22.11.2006р. | Коректура | Присутні всі |
20. | 23.11.2006р. | Прем’єра | Присутні всі |
Режисер-постановник /Н. Тертичка/
10 вересня 2006року
МУЗИЧНО-ШУМОВА ПАРТИТУРА
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Алекандр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Музоформлювач: М.Шоптенко
Термін виконання
Епізод | Репліка | Звук | Характер звуку | Тривалість | Місце звучання | Примітка |
До початку | По команді пом. режисера | Лірична мелодія потім шум дощу, вітру, грім, шум карети, що перекидається | 10 хв. | При закритій завісі і далі за сценою | Коли Пан відкриває двері шум посилюється | |
3 епізод | …Як я промочила ноги! | дощ, грім, потім звук крапель по парасолі, і у лійку | 3 хв. | за сценоюна сцені | вводиться поступово | |
6 епізод | „я зголоднів” | дощ, грім | 2 хв. | за сценою | ||
9 епізод | „справді згасла” | Звук поштового ріжка, стукіт коліс карети, що під’їжджає | ||||
9 епізод | „Щоб не побачили спів пташок” | Вальс Ф.Шопена | 3 хв. | на сцені |
Партитуру для виконання отримав ______________________________
ПАРТИТУРА СВІТЛА
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Алекандр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Художник: І. Мигальова
Освітлювач: Ф. Кухаревич.
Картина | Репліка | Об’єкт освітлення | Призначення світла | Колір | Об’єм, сила променів |
До початку | Глядацька зала | Загальне світло | Білий | Повне | |
По команді пом. режисера | Глядацька зала | Загальне світло згасає часом | блискавка | блиск | |
Завіса відкрита | Сцена | Загальне | Синьо-зелене | 50% | |
Двері павільйону | Луч | Білий | 30% | ||
1 епізод | Входить Пан ставить фонар на стіл | сцена | часом загальне | блискавкабілийдо синього | блиск30% |
…фонар з свічкою… | сцена | загальне | білий | 80% | |
9 епізод | …справді згасла, чути стук коліс | вікно | луч | білий | 100% |
„що це?” | сцена | загальне | біле | 100% |
Партитуру отримав освітлювач: _________________________________
СПИСОК КОСТЮМІВ ТА ВЗУТТЯ
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Алекандр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Художник: І. Мигальова
Костюмер: Н. Пашковська
Термін виконання роботи:
№п/п | Дійова особа | Опис костюму, головного убору, взуття | Примітки (пошиття, підбір, покупка) |
1. | Пані Ядвіга | Плаття з спідницею на криноліні, солоп, шляпка в формі кибитки – одне ціле з полями – з густою вуаллю, рукавички, черевички на шнурівці | Підбір |
2. | Пан Владислав | Пальто з пелериною, довжиною нижче коліна. Штани чорні, шапка, чорні чоботи | Підбір |
Список отримав костюмер _____________________________________
СПИСОК РЕКВІЗИТУ
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Алекандр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Художник: І. Мигальова
Реквізитор: В. Клімішина
Термін виконання роботи:
Перелік та опис предметів | Примітки | ||
На сцені | За сценою | На руки акторам | |
1) Рядно2) Ковдра3) Миска для картоплі4) Декілька горшків5) Свічка6) Табурет – 2 шт.7) Лійка8) Дві хмирини9) картопля10) Дві газети11)Ніж12) Ящик13) Лавка14) Відро | 1) Парасолька2) Ліхтар від карети3) Валіза – 3шт.4) Баул.5) Шляпна коробка | Пан Владислав:1)Шпилька для волосся2) Носова хустинка3) Пляшечка з вином4) Склянка5)Кішенний годинник6) ніж |
Список отримав реквізитор:____________________________________
МОНТУВАЛЬНИЙ ЛИСТ
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Алекандр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Художник: І. Мигальова
Машиніст сцени: В. Грачевський, В. Шваров
Паніровка декорації та меблів | Список декорації та меблів | Характеристика зміни декорації |
ПавільйонПічТапчанТабурет – 2 шт.СтілЛавкаЯщик | Декорація ставиться за завісою до початку вистави і не міняється до фіналу. |
Монтувальний лист отримав машиніст сцени: _____________________
СПИСОК ПЕРУК
П’єса: „Свічка згасла”
Автор: Алекандр Фредро
Режисер: Тертичка Наталія Іванівна
Художник: І. Мигальова
Перукар: Н. Дмитрук
Дійова особа | Опис перук, вусів | Примітка |
Пані Ядвіга | Перука з локонами №526 | Колір каштан, Підбір |
Список отримав перукар _______________________________________