Легендарна слава Леонардо прожила сторіччя і дотепер не тільки не потьмяніла, але розгорається все яскравіше: відкриття сучасної науки знову і знову підігрівають інтерес до його інженерних і науково-фантастичних малюнків, до його зашифрованих записів. Особливо гарячі голови навіть знаходять у нарисах Леонардо мало не передбачення атомних вибухів. А живопис Леонардо да Вінчі, в якому, як і у всіх його працях, є щось недомовлене і все, що він робив, він робив свідомо, з повним, участю інтелекту. Але він чи не навмисне накидав покрив таємничості на зміст своїх картин, як би натякаючи на бездонність невичерпність того, що закладене в природі і людині. Леонардо як би уривається на півслові; замість очікуваного закінчення доносяться з сторони або з вічності його слова: «Той, кому здасться, що це дуже багато, хай збавить; кому здасться мало, хай додасть». Цей вислів можна тлумачити і в тому сенсі, що кожне життя є частиною загального життя, а якщо хто чого не встиг, інші за нього постараються.
1. Абрамсон М.Л. От Дайте до Альберти. М.: 1979 г
2. Алпатов М.В. Художні проблеми італійського Відродження. Москва, 1976р.
3. Арган Джулио Карло. История итальянского искусства. Перевод с итальянского в 2 томах.Т. 1/ Под научной редакцией В.Д. Дажиной.-М: Радуга, 1990г.
4. Баткин Л.М. Леонардо да Винчии и Особенности ренесансного творческого мышления. - М.: Искусство, 1990 г.
5. Баткин Л.М. О социальных предпосылках итальянского Возрождения. М.: 1975 г.
6. Вазарі Джордже. Життєпис найбільш знаменитих живописців, скульпторів і зодчих епохи Відродження. Спб, 1992 р.
7. Виппер Б.Р. Итальянский Ренессанс XIII-XVI веков. М.: 1977г.
8. Волынский А.Л. Жизнь Леонардо да Винчи. - М.: Алгоритм, 1997 р.
9. Гастев А.А. Леонардо да Винчи, -М. Молодая гвардія, 1982 г.-(Жизньзамечательних людей. Сер. Биогр. Выпуск 9).
10. Горбач Н.Я., Гемій С.Д., Російська З.Т. та ін. Теорія та історія світової та вітчизняної культури: Підручник. - Львів. Каменяр. 1992р.
11. Грищенко Валентина. Людина і Культура: Навч. Посібник для учнів ст. класів серед загальноосвітніх закладів. Київ: Либідь, 2000 р.
12. Губер А.А. (пер.), Лазарев В.Н. (вступ.ст.), Шилейко В.К. (пер.). Книга о живописи мастера Леонардо да Винчи живописца и скульптораФлорентийского. М.: ОГИЗ-ИЗОГИЗ, 1934р.
13. Дживелегов А.К. Леонардо да Винчи. - М.: ТЕРРА-Книжный клуб,2001 р
14. Дмитреева Н.А. Краткая история искусств. Вып.1: От древнейшихвремен по XVI век. Очерки.- 5-е узд., стереотип.- М.: Искусство, 1985 г.
15. Зубов В. (пер.)- Леонардо да Винчи. Суждения о науке и искусстве.СПб: Азбука, 2001р.
16. Історія філософії.: Підручник для вищої школи.- X.: Прапор, 2003р.
17. Лазарев В.Н. Леонардо да Вінчі. Москва 1952 р.
18. Леонардо да Винчи. М.: Белый город, 1998 p.
19. Лосев А.Ф. Эстетика Возрождения. М.: 1978 г. 2
20. Любимов Лев. Искусство Западной Европы, М.:1982
21. Мережковский Д.С. Воскресшие боги: (Леонардо да Винчи). - М.:Панорама, 1993 р.
22. Ненарокомова И.С.; Предисл. Алпатова М.В. С веком наравне. Т. 3. Рассказы о картинах. М.:Мол. гвардія, 1990 г.
23. Петров М.Т. Итальянский полицентризм и культура. Средневековье иначало Нового времени. Л.: 1986 г.
24. Петров М.Т. Итальянская ителегенция в эпоху Ренессанса. Л.: 1982г.
25. Санти Бруно. Леонардо да Винчи. М.: 1977 г.
26. О.Уолес Роберт, Світ Леонардо. Москва, 1997р.
27. Филиппов М.М. Леонардо да Винчи. - СПб: ЛИО Редактор, 1995 р.
28. Фрейд Зигмунд, Психоанализ и культура. Леонардо да Винчи. - СПб:Алетейя, 2000 р.
29. Чанки Марко. Леонардо да Винчи. - М.: Белый город, 1999 р.