Смекни!
smekni.com

Класична Японія: традиційні мистецтва (стр. 3 из 3)

Також описується десять можливих форм водоспаду:

- цутай-оті – вода стікає по поверхні примикаючих скал;

- нуно-оті – водоспад нагадує тонку полотняну тканину;

- іто-оті – падає ниткообразними лініями;

- ката-оті – вода стікає з однієї сторони більше, ніж з іншої;

- саю-оті – скала поділяє потік води на дві частини;

- тьоку-оті – вода падає прямо донизу без будь-яких перешкод;

- йоко-оті – вода тече з однієї сторони;

- мукаї-оті – падаючі потоки напрямлені один на одного;

- ханаре-оті – потік винесений на деяку відстань від основного водопаду;

- касане-оті – вода може падати в різних місцях через декілька порогів.

Але якою б не була водойма, сад обовязково має острови. В залежності від розміру, це можуть бути або декілька камінців, або острівця різної форми, іноді навіть з деревами. Існує декілька видів островів:

- ісо-дзіма – скельні;

- морі-дзіма – лісові;

- ямі-дзіма – гірські;

- сухама-гата дзі-ма – з молодими соснами на піску;

- кумо-гата-дзіма – у формі хмари та інші.

Один острів обов'язково носить назву “райський” (“хараї-дзіма”), який вважається стоячим серед океану, тому ніколи не поєднується з берегом за допомогою моста. Майже у всіх композиціях з водоймами та островами центральне місце відводиться острову черепахи та острову журавля, що символізують бажання людського духу до глибин знання. [5, 136с.]

Існують і різні типи мостів – рівні, вигнуті, деревяні, кам'яні, земляні тощо.

Використана література

1) Искусство Востока: Проблемы эстетического своеобразия /під ред. І.Р. Еолян. - С.-Петербург, 1997р. – 463с.

2) Традиционные японские искусства / під ред. В.І.Самохвалова. – М., 1989 р. – 570 с.

3) Історія світової культури/ під ред. Л.Т.Левчук. – К., 2000р. – 366с.

4) Історія культури / під ред. В.М.Шейко. – К., 2004р. – 487с.

5) Японская художественная традиция / під ред. Т.П.Григор'єва. – М., 1979 р. – 384 с.

6) Інтернет сайт: www.ref.net.ua

7) Інтернет сайт: www.student.km.ru