ТАНГО
Танго
«Танго» — сучасний бальний танець, створений на елементах аргентинського народного танцю.
Вільна композиція, енергійні, чіткі, іноді вигострено-гострі рухи, повороти і різні переходи («променади», бічні ходи в «променадах»), різні приставні кроки, контрастне чергування повільних і швидких рухів, плавних і різких поворотів — такі характерні риси цього танцю.
Відмітною особливістю виконання «Танго» є те, що кроки треба робити на всю ступню (переступаючи) і злегка згинаючи коліна. «Переступаючи», танцюючий спочатку ставить ногу і тільки потім переводить на неї тяжкість корпусу. При виконанні гострих і стрімких кроків створюється враження, що корпус на мить «відстає», а потім переводиться на ногу, якої танцюючий робить крок.
Приставні (бічні) кроки робляться не по повній шостій позиції. Наприклад: підставляючи праву ногу до лівої, підводять її так, щоб шкарпетка правої ноги була на одній лінії з подушечкою ступні лівої ноги. Ліва нога не приставляється впритул до правої ступні, а знаходиться на відстані, рівному приблизно половині ширини ступні.
Коліно правої ноги у момент приставки небагато позаду коліна лівої ноги.
Під час танцю хлопець переважно тримає корпус поверненим трохи вліво (правим плечем вперед), у дівчини корпус, прямою, плечі злегка відведені назад.
Темп виконання танцю помірний (33 такти в хвилину). Музичний розмір 2/4.
Рекомендується наступний комплекс танцювальних елементів і фігур «Танго»:
1. Танцювальний крок танго.
2. Поступальний бічний хід.
3. Ланка (два види).
4. Закритий променад.
5. Відкритий променад.
6. Лівий закритий поворот.
7. Лівий відкритий поворот.
8. Правий поворот в променаді.
9. Рокк-поворот.
10. Корті.
11. Баланс-нахил.
Перед початком танцю танцюючі приймають основне положення в парі, яке вони зберігають під час танцю.
Основне положення в парі
танго бальний танець променад позиція
Танцюючі встають лицем один до одного, хлопець обличчям вперед по діагоналі до центру, а дівчина — спиною по Лінії танцю. Права рука хлопця на талії дівчини. Пальці правої руки зібрані, лікоть зігнутий і піднятий трохи вище за гроно правої руки. Лівою рукою хлопець тримає кисть правої руки дівчини і, згинаючи лікті сполучених рук, танцюючі піднімають кисті рук трохи вище за плече хлопця. Кисть лівої руки дівчина кладе на спину хлопця, трохи нижче плеча.
Дівчина стоїть перед хлопцем спиною по лінії танцю так, що її обличчя знаходиться проти правого плеча партнера.
Танцюючі стоять у позиції танго, у хлопця носки ніг направлені по діагоналі до центру (дівчина стоїть спиною по лінії танцю).
В кінці фігури або руху в парі танцюючі можуть прийняти «положення променаду», з якого виконуються фігури «променадів».
Положення променаду
Хлопець встає обличчям по діагоналі від центру, а дівчина — праворуч від хлопця, лицем по діагоналі до центру. Положення рук те ж, що в основному положенні в парі.
Танцюючі стоять у позиції танго, у хлопця шкарпетки ніг направлені по діагоналі від центру, а у дівчини — по діагоналі до центру.
Основна позиція ніг
Для того, щоб прийняти позицію ніг в танго, встаньте в шосту позицію, особою по лінії танцю, а потім на низьких півпальцях (подушечках) обох ніг оберніться вліво, лицем по діагоналі до центру (коліна злегка зігнуті). В результаті повороту носочка правої ноги опиниться на одній лінії з подушечкою лівої ноги; це співвідношення ступень і є основна позиція танго, однакова для хлопця і дівчини, незалежно від їх положення до центру і лінії танцю.
Серед педагогів-хореографів встановилася практика позначати в танго кожен рух, що виконується на 1/4, словом «поволі» (м.), а на 1/8, словом «швидко» (б.). Це допомагає засвоїти загальний ритм танцювального елементу або фігури в цілому. Так, при ритмічному малюнку 1/8, 1/8, 1/4, треба зробити два швидкі кроки і один повільний. У буквеному записі цей ритм буде зафіксований так: б., б., м. (швидко, швидко, поволі) .
ОПИС ЕЛЕМЕНТІВ ТАНЦЮ І ФІГУР
Рух 1 — крок танго вперед
Початкове положення: станьте обличчям вперед по діагоналі до центру. Ноги у позиції танго, коліна ніг злегка зігнуті.
1-й такт
На рахунок «раз» (м.) — не міняючи положення корпусу по відношенню до центру кола, зробіть крок правою ногою вперед по лінії танцю, наступаючи з каблука на ступню і зберігаючи напрям носка по діагоналі до центру.
На рахунок «два» (м.) — зробіть такий же крок лівою ногою вперед по лінії танцю. Ступні ніг на одній лінії.
Рух 2 — крок танго назад
Початкове положення: станьте спиною по діагоналі до центру. Млість у позиції танго. Коліна злегка зігнуті. Корпус прямої. Плечі трохи відведені назад.
1-й такт
На рахунок «раз» (м.) — не піднімаючись з легкого присідання, зробіть крок лівою ногою назад, наступаючи з носка на всю ступню. Ступні ніг на одній лінії.
На рахунок «два» (м.) — такий же крок правою ногою назад, не міняючи положення корпусу. Ступні ніг на одній лінії.
Крок танго не треба робити неприродно довгим і ковзаючим. Коли роблять крок однією ногою, інша, природно, ковзає за нею.
Техніка виконання кроків залишається однаковою, незалежно від того, робиться крок на 1/4 або на 1/8.
При кроці правою ногою вага корпусу спочатку переводиться на внутрішнє ребро каблуки і потім на ступню, а при кроці лівої — на зовнішнє.
Бічні кроки убік також виконують на легкому присіданні, а тяжкість корпусу переводять через відповідне ребро ступні, якою роблять крок.
Рух 3 — поступальний бічний хід
Рухи хлопця
Початкове положення: станьте обличчям вперед по діагоналі до центру. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз» (б.) — швидкий крок лівою ногою навхрест перед правою, по лінії танцю, не міняючи положення корпусу.
На рахунок «і» (б.) — швидко переступите на праву ногу, підставляючи її до лівої на половину відстані другої позиції ніг. Шкарпетка правої ноги знаходиться на одній лінії з подушечкою лівої ноги, при цьому зберігається співвідношення ступень основної позиції ніг танго.
На рахунок «два-і» (м.) — повільний крок лівою ногою навхрест перед правою по лінії танцю.
Рухи дівчини
Початкове положення: станьте спиною по діагоналі до центру. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз» (б.) — швидкий крок правою ногою навхрест ззаду лівої, не міняючи положення корпусу.
На рахунок «і» (б.) — швидко переступите на ліву ногу, підставляючи її до правої, на половину відстані другої позиції ніг і зберігаючи співвідношення ступень позицій ніг танго.
На рахунок «два-і» (м.) — повільний крок правою ногою навхрест позаду лівої ноги, по лінії танцю.
Танцюючі в парі виконують «поступальний бічний хід» таким чином: хлопець тільки починаючи лівою ногою вперед по лінії танцю, а дівчина роблячи крок правою йогою назад. Крім того, треба стежити за тим, щоб хлопець не виходив збоку дівчата на першому і третьому кроці на рахунок «раз» і на рахунок «два-і».
З метою кращого освоєння цього руху в парі можна додати один повільний крок на 1/4, після чого знову виконати «поступальний бічний хід». В цьому випадку швидкі кроки в 2-му такті будуть зроблені на рахунок «два-і». Подібний зсув рухів можливо, оскільки в танці є фігури і рухи, що займають півтора, два і три такти.
Рух 4 — ланка (перший вигляд)
Рухи хлопця
Початкове положення: станьте обличчям вперед по діагоналі до центру. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз» (м.) — повільний - крок правою ногою по лінії танго.
На рахунок «два» (м.) — повертаючись управо, обличчям по діагоналі від центру, підведіть ліву ногу до правої у позиції танго.
Рухи дівчини
Початкове положення: станьте спиною по лінії танцю. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз» (м.) — повільний крок лівою ногою назад. Ступні ніг на одній лінії. Крок по діагоналі від центру.
На рахунок «два» (м.) — повертаючись управо, лицем по діагоналі до центру, плавно підведіть праву ногу до лівої в позицію танго.
Рух 5 — ланка (другий вигляд)
Рухи хлопця
Початкове положення: станьте обличчям вперед по лінії танцю. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз» (б.) — швидкий крок лівою ногою вперед.
На рахунок «і» (б.) — швидкий крок правою ногою управо, повертаючись управо, особою по діагоналі від центру.
На рахунок «два-і» (м.) — плавно підведіть ліву ногу до правої в позицію танго і поставте ступню лівої ноги на внутрішнє ребро.
Рухи дівчини
Початкове положення: станьте спиною по лінії танцю. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз» (би.) — швидкий крок правою ногою назад, ступні ніг на одній лінії.
На рахунок «і» (б.) — швидкий крок лівою ногою вліво, повертаючись управо, лицем по діагоналі до центру.
На рахунок «два» (м.) — підведіть праву ногу до лівої в позицію танго і поставте ступню правої ноги на внутрішнє ребро.
Танцюючі, виконуючи «ланку» в парі, закінчуючи рух, приймають «положення променаду», як вказувалося вище на другому русі; хлопець допомагає дівчині обернутися управо.
«Ланка» — допоміжний рух для переходу в «положення променаду», з якого виконується велика кількість різних фігур.
Рух 6 — закритий променад
Рухи хлопця
Початкове положення: станьте обличчям вперед по діагоналі від центру. Ноги у позиції танго.
1-й такт
На рахунок «раз-і» (м.) — зберігаючи положення корпусу, зробіть крок лівою ногою вліво по лінії танцю.
На рахунок «два» (б.) — зробіть швидкий крок правою ногою навхрест перед лівою, по лінії танцю.
На рахунок «і» (б.) — зробіть швидкий крок лівою ногою вліво (по лінії танцю).
2-й такт
На рахунок «раз-і» (м.) — приставте в позицію танго праву ногу до лівої.
Рухи дівчини
Початкове положення: станьте обличчям вперед по діагоналі до центру.
Дівчина «з іншої ноги» повторює рухи 1-2-го тактів (повільний крок правою ногою, швидкий крок лівої, навхрест перед правою і т. д.), просуваючись вперед по лінії танцю. На рахунок «раз-і» 2-го такту вона, підводячи ліву ногу до правої в позицію танго, приймає початкове положення або повертається вліво, спиною по діагоналі від центру.