Зміст
Вступ
1. З історії винайдення паперу
2. Чіпборт
3. Скрабукінг
4. Квілінг
5. Твіст – арт
6. Оригамі
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
Вступ
Про дизайнерські папери в останній час говориться багато і часто. Але, проте, до цієї теми хочеться повернутися ще раз, оскільки повноцінно вона доки не розкрита. Досвіду роботи з таким папером в нашій країні не так багато, хоч би внаслідок того, що появилась вона на нашому ринку зовсім недавно. Тому інформація про дизайнерський папір буде корисна всім, хто планує ексклюзивну продукцію:
· Якщо традиційний папір, як правило, є всього лише носієм текстовою або образотворчої інформації, то дизайнерська сама по собі якщо не витвір мистецтва, то, принаймні - об'єкт милування і захоплення.
· Для дизайнерського паперу важливі не стільки технічні характеристики, скільки візуальні і тактильні відчуття, що отримуються від дотику до неї, - саме вони користуються особливою увагою в служб маркетингу останнім часом.
· Дизайнерський папір психологічно асоціюється з добротністю, високою якістю, стабільністю, історією, престижем, надійністю, успіхом і іншими подібними категоріями, а значить, використовуючи цей папір для виготовлення продукції, можна ще більше підсилити її дію на споживача.
1. З історії винайдення паперу
Бумага (ймовірно від італ. bambagia, або тат. бумуг — бавовна) — матеріал у вигляді листів для листа, малювання, упаковки і т. п., що отримується з целюлози: з рослин, а також з вторсировини (ганчір'я і макулатури).
Китайські літописи повідомляють, що папір був винайдений в 105 році н.е. Цай Лунем. Проте в 1957 році в печері Баоця північної провінції Китаю Шаньси виявлена гробниця, де були знайдені обривки листів паперу. Папір досліджували і встановили, що він був виготовлений в II столітті до нашої ери.
До Цай Луня папір в Китаї робили з прядива, а ще раніше з шовку, який виготовляли з бракованих коконів шовкопряда.
Цай Лунь розтовк волокна шовковиці, деревну золу, ганчірки і прядиво. Все це він змішав з водою і масу, що вийшла, виклав на форму (дерев'яна рама і сито з бамбука). Після сушки на сонці, він цю масу розгладив за допомогою каменів. В результаті вийшли міцні листи паперу.
Після винаходу Цай Луня, процес виробництва паперу став швидко удосконалюватися. Стали додавати для підвищення міцності крохмаль, клей, природні фарбники і так далі
На початку VII століття спосіб виготовлення паперу стає відомим в Кореї і Японії. А ще через 150 років, через військовополонених потрапляє до арабів.
У VI—VIII століттях виробництво паперу здійснювалося в Середній Азії, Кореї, Японії і інших країнах Азії. У XI—XII століттях папір з'явився в Європі, де незабаром замінила тваринний пергамент. З XV—XVI століть, у зв'язку з введенням книгодрукування, виробництво паперу швидко зростає. Папір виготовлявся вельми примітивно — ручним помелом маси дерев'яними молотками в ступі і вичерпанням її формами з сітчастим дном.
Велике значення для розвитку виробництва паперу мав винахід в другій половині XVII століття розмелюючого апарату — рола. В кінці XVIII століття роли вже дозволяли виготовляти велику кількість паперової маси, але ручний відлив (вичерпання) паперу затримував зростання виробництва. У 1799 Н. Л. Робер (Франція) винайшов папероробну машину, механізувавши відлив паперу шляхом вживання нескінченно рухомої сітки.
До середини XIX століття папероробна машина перетворилася на складний агрегат, що працює безперервно і значною мірою автоматично. У XX столітті виробництво паперу стає крупною високомеханізованою галуззю промисловості з безперервно-потоковою технологічною схемою, потужними теплоелектричними станціями і складними хімічними цехами по виробництву волокнистих напівфабрикатів.
Для приготування паперу потрібні рослинні речовини, що володіють досить довгим волокном, які, змішуючись з водою, дадуть однорідну, пластичну, т.з. паперову масу. Напівфабрикатами для виробництва паперу можуть служити:
деревна маса або целюлоза;
целюлоза однорічних рослин (соломи, конопель, рису і інших);
напівцелюлоза;
макулатура;
ганчіркова півмаса;
для спеціальних видів паперу: азбест, шерсть і інші волокна.
Виробництво паперу складається з наступних процесів:
приготування паперової маси (помел і змішення компонентів, проклеювання, наповнення і забарвлення паперової маси);
вироблення паперової маси на папероробній машині (розбавлення водою і очищення маси від забруднень, відливши, пресування і сушка, а також первинна обробка);
остаточна обробка (різання);
сортування і упаковка.
При помелі волокнам додають необхідні товщину і фізичні властивості. Помел виробляється в апаратах періодичної і безперервної дії (ролах, конічних і дискових млинах, рафінерах і інших). Аби зробити папір придатним для листа і додати їй гідрофобні властивості, в паперову масу вводять каніфольний клей, парафінову емульсію, глинозем і інші сприяючі злипанню речовини (так зване проклеювання); для підвищення зв'язку між волокнами і збільшення механічної міцності і жорсткості додають крохмаль, тваринний клей.
Для підвищення білизни, гладкості, м'якості і непрозорості, а також поліпшення друкарських властивостей паперу вводять мінеральних наповнювачів (каолін, мів, тальк); для додання кольору і підвищення білизни — анілінові (рідше мінеральні) фарбники. Деякі види паперу, наприклад, всмоктуючі і електроізоляційні, виробляються без проклеювання і наповнення. Папір з конопляної маси і рисовий папір біліше за папір з деревної целюлози, тому частенько не вимагає додаткового хімічного вибілювання волокон.
Готова паперова маса концентрацією 2,5—3,5 % за допомогою насоса подається з підготовчого відділу в мішальний басейн, звідки поступає на папероробну машину. Заздалегідь маса розбавляється оборотною водою (до концентрації 0,1—0,7 %) і пропускається через очисну апаратуру (пісочниці, вихрові і відцентрові очисники).
Найбільш поширена так звана їдальня (з плоскою сіткою) папероробна машина. Вона складається з сіткової, пресової і сушильної частин, каландра і накату. Паперова маса безперервним потоком витікає на рухому замкнуту в кільце сітку машини, де відбувається відлив, обезводнення і ущільнення паперового полотна. Подальше обезводнення і ущільнення полотна виробляється в пресовій частині, що утворюється декількома вальковими пресами, між валами яких паперове полотно транспортується цілісним протягом всього процесу шерстяним сукном, службовцем еластичною прокладкою. Остаточне видалення води відбувається в сушильній частині, де полотно паперу поперемінно стикається своїми поверхнями з тими, що обігріваються зсередини пором чавунними шліфувальними циліндрами, розташованими в шаховому порядку в двох ярусах. Поверхня паперу виходить гладкою завдяки тому, що вона притискається до циліндрів верхніми і нижніми сукенами. Потім паперове полотно обробляється в каландрі, що є вертикальною батареєю з 5—8 металевих валів. При русі між валами зверху вниз полотно стає гладшим, ущільнюється і вирівнюється по товщині. Отримуване полотно паперу намотується на рулони на накаті, що є циліндром, що примусово обертається, до якого притискається валик з намотуваним на нього папером.
2.Чіпборт
Чіпборт (Chipboard) - це різні фігури з щільного картону, що більше нагадує ДСП. Бувають в будь-яких варіаціях, починаючи від основ для альбомів, закінчуючи алфавітом, квіточками, гудзиками, пташками, тегами і іншим. В деяких випадках його потрібно або закрашувати або заклеювати папером, оскільки не дуже красиво буде виглядати. Є ж, коли чіпборд продається вже задекорованим. В основному це дрібні деталі, такі як, гудзики, алфавіт, квіточки.
3. Скрабукінг
Скрапбукінг, скрэпбукінг (англ. scrapbooking: scrap — вирізка, book — книга, букв. «книга з вирізок») — вигляд рукодільного мистецтва, що полягає у виготовленні і оформленні родинних або особистих фотоальбомів.
Цей вигляд творчості є способом зберігання особистої і родинної історії у вигляді фотографій, газетних вирізок, малюнків, записів і інших пам'ятних дрібниць, використовуючи своєрідний спосіб збереження і передачі окремих історій за допомогою особливих візуальних і тактильних прийомів замість звичайної розповіді. Основна ідея скрабукінга — зберегти фотографії і інші пам'ятні речі про які-небудь події на тривалий термін для майбутніх поколінь.
Спеціальним чином декорований фотоальбом складається з окремих листів, кожен з яких представляє закінчену думку, виражену фотоколажем. Зазвичай такий альбом охоплює якусь одну тему: весілля, ювілей, народження дитяти, канікули на морі і так далі.
Слід зауважити, що скрабукінг не обмежується створеннями класичних альбомів — в колекціях майстрів скрабукінга зустрічаються також альбоми-акордеони, альбоми у вигляді будиночків, альбоми у вигляді коробочок/корзіночок, і навіть окремі листівки. Існує і так званий «цифровий скрабукінг», що використовує для оформлення і прикраси фотографій різні програмні обчислювальні засоби (універсальні графічні редактори або спеціалізоване програмне забезпечення, призначене для обробки фотографій і обрамлення рамками різного вигляду і форми).
Роботу із створення альбомів спрощує безліч шаблонів, заготовок самих різних форм, що використовують різні види кріплень (кільця, стрічки, пружинки). Можна і самому виготовити заготівку, вирізавши її з щільного картону, у вигляді силуетів сердечка, замку, будиночка, квіточки і інших декоративних елементів.
Перші згадки про скрабукінг датуються 1598 роком. У той час почали збирати поеми, цитати і власні спостереження і вклеювати їх в звичайні книги. У Англії ставали популярними зошити для запису улюблених віршів, пам'ятних афоризмів і цитат (англ. commonplace books). Так, в 1706 році була надрукована книга філософа Джона Локка під назвою New Method of Making Commonplace books. Приблизно в той же час з'явилися так звані книги друзів (англ. friendship books): у Германії дівчата збирали волосся своїх подруг і звивали з них складні узори, прикрашаючи їх стрічками і кольорами. В той же час, зошити для записів відрізнялися від сучасного скрабукінга, оскільки містили лише деяку розрізнену підбірку текстів, тоді як в скрапбуках зазвичай приділяється увага і підкреслюється певна людина або подія.