Смекни!
smekni.com

Використовування кольорової гамми, макiяжу, зачісок i конструктивних рiшень костюма у спортсменiв-танцюристiв (стр. 2 из 7)

Звичайно ж, для досягнення поставлених цілей зміст і колір повинні діяти погоджено. Люди в більшості здатні дуже добре сприймати мову кольору. Окремо взяті кольори і в поєднаннях між собою виражають абсолютно особливі значення, що ґрунтуються на одержаному досвіді і ведучі до асоціацій

колір психологічний імідж танцюрист


Розділ 2. Мета, задачі, методи і організація досліджень

Людина винайшла одяг для того, щоб створити собі другу шкіру, яка дана тваринам від природи. Вона повинна була захищати від негоди, служити потребі красиво виглядати і сприяти самовираженню. Цю другу шкіру людина постійно змінювала, переробляла, удосконалювала, підганяв під соціальні і професійні мірки, міняючи матеріал, фасон і колір.

Одяг людини може багато що розказати про нього і його внутрішній світ. Завдяки ній він може підвищити свою безпеку, відчуття власної гідності, поліпшити самопочуття, збільшити радість або відчути, у переносному розумінні, своє народження. І, навпаки, людина, що має невідповідний, простий, несучасний костюм, може відчувати себе невпевнено, принижений або не відповідати обставинам.

Існує прислів'я: «одяг робить людей», але перефразувавши її, можна сказати: «колір одягу робить людей».

Час дозрівання власної особи, пошуків індивідуальності приводить а кращому випадку до впевненого вибору кольорів, який відповідає єству, образу і особи, а в гіршому - до невпевненості і невідповідності зовнішнього вигляду і єства людини.

Іноді перевагу одержує певний колір, що свідчить про перебіг моди або про пору року. Виникає питання, як сильно ми дозволяємо моді і пануючим напрямам диктувати нам колір, тим паче, що мода нашого часу дуже мінлива і здатна сильно впливати на споживача. Вона типове дитя споживацьких мас нашого суспільства.

Чи повинні ми підкорятися уявленням мас про смак, поступати так, як наказують вони, проти нашої волі і думки міняти ті, що любилися нам з народження або відповідні внутрішньому світу кольори тільки тому, що так диктує мода цього року?

Можливо, краще залишатися вірними своєму індивідуальному чуттю і використовувати тільки аксесуари того кольору, який зараз модний!

Чи будемо ми створювати танцювальний костюм в світлих пастельних тонах, навіть не дивлячись на те, що вони підкреслюють нашу повноту і округлі форми, знаючи, що кольори цілком можуть зробити нас товстими? І чи потрібно взагалі замислюватися про вибір кольорів при створенні костюма в спортивних танцях?

Чи слід спостерігати за модою як за радісною грою і брати участь в ній або відноситися до неї як до чогось другорядного? На ці питання, мабуть, повинна відповісти для себе кожна людина.

Але щоб розібратися в цьому, треба докладніше зупинитися на таких поняттях, як мода і масовий смак.

Так що ж таке мода?

Про моду всерйоз стали писати порівняно недавно, і ми все мало знаємо про закони, які визначають її рух. Моделювання одягу - мистецтво. Проте модельєр не диктатор, а швидше порадник, вчитель смаку. Він не повинен нав'язувати всім і кожному своє сприйняття прекрасного, він лише підказує шляхи вдосконалення індивідуальності кожного.

Людини зовні моди не існує - це аксіома. Мода хоча і тимчасовий, але закон.

Розмова про виховання смаку неосяжна. І він не може обмежуватися якими б то не було практичними, конкретними порадами. Смак - сума знань, виховання, внутрішньої культури людини. Вибираючи свій стиль, краще відстати від моди. Найцікавіші рішення виникають на межі «модного» і хай «немодного», але свого. Весь секрет в тому, щоб не сліпо підкорятися моді, а підпорядковувати її собі, підбираючи саме те, що йде тільки вам. Адже навіть недоліки своєї зовнішності можна так обіграти, що вони стануть гідністю, своєрідною «родзинкою».

Мода живемо своїм життям і по своїх законах: гармонія, єдність змісту і форми. Мода нікого не може залишити байдужим, спокійним. Вона розбурхує нашу свідомість, примушує вигадувати, фантазувати. Мода багатолика, мінлива, непостійна.

Мода і масовий смак

Смак - здатність розрізняти за допомогою відчуттів естетично доцільні явища і предмети. Розвиваючись в процесі пізнання, відчуття стають його невід'ємним елементом.

Під впливом смаків складаються естетичні норми, уявлення про досконалість. Смаки певним чином формують ідеали, випробовуючи на собі, у свою чергу, вплив останніх. Природа смаку - в його масовості, яка не виключає, а, навпаки, припускає існування розвинених індивідуальних оцінок, які, у свою чергу, соціально обумовлені.

Знак моди - вираз внутрішнього і необхідного зв'язку між явищами - розкривається в своїх провідних тенденціях

Смак - загальнопоширений і пануючий, він є модою.

Поза сумнівом, що люди визнають за найкрасивіший той колір, який вони вважають найефектнішим. Кольори роблять можливим контраст, дозволяють слабкість перетворити на силу і, звичайно, можуть виразити те, чого немає насправді: губна помада або рум'яна можуть створити враження рум'янцю, кольоровий лак для нігтів або штучний загар - життєвості і здоров'я, а все приховуюча мода - будь-який бажаний блиск і видимість щастя. Дія, яка кольори надають на людину, виявляється поступово, але проте настирливо.

Безпосередньо фізіологічною дією на організм людини при сприйнятті кольору пояснюється явище збудження, заспокоєння, що визначається багато в чому темпераментом, душевним станом людини, його віком, здоров'ям.

Приведемо декілька прикладів дії кольору на стан людини: червоний, жовтий, оранжевий - порушують нервову систему, кольори екстраверсії, імпульс обернутий назовні. Синій, фіолетовий, зелений - пасивна інтроверсія і імпульс обернутий всередину.

Мета дослідження - вивчити, як впливає колір на людину, чому ми вибираємо певні кольори, як за допомогою кольору приховати або підкреслити свої недоліки і достоїнства.

Задача дослідження:

1. Вивчити на основі психологічних характеристик центральної нервової системи (ЦНС) дію кольору на людину.

2. Розглянути чинники сприйняття кольору в костюмі спортивних танцюристів і застосувати одержані дані на практиці.

В наших дослідженнях використовувалися методи аналізу літературних даних, нагляду і аналізу кіно-відеоматеріалів.

На основі проведених наглядів і аналізу можна констатувати, що зовнішній вигляд пари не завжди відповідає, гармонує з її технічним рівнем. Зовнішній вигляд пари йде врозріз з єством. При створенні образу костюма не враховують такі показники, як імідж і вплив кольору на людину.

Існує величезна кількість градацій людського настрою і асоціацій, величезна кількість відтінків кольору. Все залежить від світовідчування, способу життя і емоцій спортсмена, його здібності сприймати колір.

Психологічна дія кольору дуже різноманітна. Розрізняють пряму дію кольору, здатну додати середовищу або костюму вигляд, який справлятиме на нас враження легкості або тяжкості, викликати відчуття веселощів або печалі.

Спершу треба прослідити сприйняття кольору в костюмі з погляду фізіології.

Ми розрізняємо адаптацію або пристосованість ока до яскравості (світло, темнота) або до кольору поля зору; тут ми маємо у вигляді дію кольору на чутливість сітківки і розширення або звуження зіниці. Колірна адаптація - явище більш слабке, ніж світлова адаптація, і протікає в більш короткий проміжок часу. Найбільший час адаптації спостерігається для червоного і фіолетового кольорів, якнайменше - для жовтого і зеленого. Адаптація до білого знижує відмінності між синіми кольорами в порівнянні з темновою адаптацією. Адаптація до білого підвищує відмінності між зеленими в порівнянні з темновою, а в цілому при зниженні яскравості відмінності кольорів погіршуються. Явище колірної адаптації визначає оптимальну помітність колірної плями по відношенню до фону (деталі костюма).

Оптимальна помітність:

- жовтий на чорному; синій на білому;

- білий на синьому; чорний на оранжевому;

- оранжевий на чорному; чорний на білому;

- білий на червоному; білий на чорному;

- червоний на жовтому; зелений на білому;

- оранжевий на білому; зелений на червоному.

Посередня помітність:

червоний на зеленому.

Етапи формування зорового сприйняття

1. Оптико-фізичні процеси:

- Об’єкт що відображає, поглинаючий і розсіюючий випромінювання від джерела випромінювання;

- змінений потік випромінювання, що відображає оптичні властивості об'єкту;

2. Фізіологічні процеси:

- роздратування приймача сітківки ока (формування кольору);

- передача збудження в головний мозок;

3. Психологічні процеси:

- виникнення в свідомості відчуття;

- виникнення зорових відчуттів;

- виникнення відчуттів інших органів чуття;

- виникнення елементів пам'яті;

Логічна обробка відчуттів і сприйняття об'єкту нагляду (зосередження уваги на сприйнятті кольору).

Аналіз модних силуетів і модних кольорів за період 1993-1999 рр. показав, що і з недоліками фігури можна підходити до компромісного рішення при створенні костюма, тобто не відставати від моди і підкреслити свою індивідуальність.

Силуети і колірна гамма костюмів в спортивних танцях достатньо різноманітні. З 1993 по 1995 рр. силуети достатньо спокійні і стандартні. В європейській програмі (St) це довгі, помірного об'єму плаття. Лінія талії на ліфі на місці. Але ліф і верх плаття достатньо скромні, в міру відкриті, невелика кількість шарфів. В латиноамериканській (La) програмі силуети костюма закритого верху (плечі, руки), спідниця - різана, «хвости» з шматків різної довжини, на рівні трохи вище коліна. Колірна палітра представлена однотонними, достатньо яскравими кольорами: переважають рожевий, жовтий, червоний, голубий, білий.

З 1995 року силуети в костюмах міняються. В St костюмах довжина плаття коротшає, але не дуже. Об'їм спідниці збільшується, верх плаття врівноважується за рахунок об'ємних повітряних шарфів. Силуети в La костюмах міняються, довжина коротшає, замість різаних спідниць з'являються крупні рюші, оголяються плечі, спина. Колірна гамма від однорідної переходить до комбінованої, поєднання яскравих тонів і півтонів. Переважання білого, зеленого, голубого, фіолетового, поєднань яскравих кольорів з чорним. В останній рік ситуація помінялася в силуетах. В St костюмі лінія талії достатньо сильно занижена, об'їм спідниці став більш спокійним, кількість шарфів зменшилася. В La - це маленькі плаття, побудовані на основі асиметрії. З'являються елементи бахроми. Колірна гамма різноманітна, багато комбінацій, кольорів, контрастів, переважання темних тонів: фіолетового, темно-синього, чорного, червоного, зеленого, голубого.