Смекни!
smekni.com

Колекція жіночого одягу під девізом Сучасна ділова жінка (стр. 1 из 6)

Міністерство освіти і науки України

Прикарпатський університет ім. В.Стефаника

Інститут культури та мистецтв

художнє відділення

кафедра ОМ і Д

Дипломна робота

на тему:

Колекція жіночого одягу

під девізом:

“Сучасна ділова жінка”

Студентка V курсу

група Дз(з) – 53

Кулій Олена

керівник: Маногіл Г.В.

викладач: Маногіл Г.В.

рецензент:

м. Івано-Франківськ

2003 р.


Зміст

Вступ

Розділ І

1. Костюм, як складова матеріальної культури

2. Класичний діловий стиль в жіночому костюмі.

Розділ ІІ

1. Використання фольклорного стилю в діловому костюмі.

2. Вишивка в сучасному жіночому одязі.

3. Композиція зародження костюму.

4. Вибір матеріалу.

Розділ ІІІ

1. Констроювання і моделювання жіночого одягу.

2. Розкладка викройок на тканині.

3. Технологія і послідовність пошиття костюмів.

4. Економічний розрахунок.

Розділ IV

1. Висновки

Додатки

1. Список використаних джерел.


Вступ

Мода – поняття широке. Це загальноприйняте відношення на даному етапі часу до всіх зовнішніх форм і проявів культури і побуту. Але, використовуючи слово “мода”, ми зазвичай маємо на увазі моду в одязі.

Художник, який дає поштовх розвитку нової ідеї, нового погляду, нової лінії, вгадує і якби відчуває настрій “споживачів моди”, тобто нас з вами. Нова ідея спочтку доступна далеко не всім, потім вона пробивається на передній план і починає визивати загальну цікавість, при цьому старе, яке довший час завойовувало увагу, поступово виживає себе і раптом стає сірим і скучним. Такий закон моди! В першу чергу це стосується “гострих” її пропозицій, орієнтованих на певний модний образ.

Але є ідеї і моделі, які пройшовши перевірку часу, залишаються в історії моди і навіть використовуються довгі десятиліття. Так з’являється класика моди, моделі, з невеликими поправками, які переходять із сезону в сезон. Це і “англійський” костюм початку 30-х років, і маленьке чорне плаття, створене Г.Шанель в 1924 році, і пальто-тренч схоже на плащ.

Сучасна мода відрізніяться великим багатством ідей і свободою вибору. Вона не диктує, вона створила для нас сприятливі “демократичні” умови для такого вибору, тому що одначасно існують і однаково модні різні стилі, форми і покрої, різні об’єми і довжина одягу, широка кольорова гамма.

В сучасній міжнародній моді як би два направлення, одне з яких направлене в майбутнє, а друге звернене в минуле. Перше використовує новинки промисловості – нові синтетичні тканини, що дае поштовх до появи принципово нових рішень в моделюванні.

Друге направлення моди відображає настрій часу і ностальгію за минулим, більш духовному, звернення до народних цінностей і традицій, потяг до природи. ці настрої дають багаточисленні ідеї, стильові направлення, найчастіше звернені в минуле.

Друге направлення використовує натуральні тканини та матеріали, як високоякісні благородні, так і грубуваті, схожі на домоткані; використовує вічні кольори живої природи, ясні, чисті або стримані, приглушені, а також різноманітні види обробок ручної роботи, традиційні народні вироби, наприклад, іслвндські візерункові в’язані кофти, російське плетене мереживо або українська вишивка.

Мода також має свої стилі. Вони складають основу знань про моду. Але сьогодні в чистому вигляді кожний стиль зустрічається не так часто. Мода відрізняється змішанням елементів різних стилів, звертається до асоціацій, передає настрій. При вигляді багатьох сучасних моделей згадується і мушкетерський костюм, і плаття гувернантки початку століття, і костюм монашки, і національний костюм.

Традиційні стилі – це класичний, романтичний, спортивний і фольклорний (або етнічний).

Важливою, якщо не основною умовою одержання ефекту одягу є якість і кольорове оформлення тканини. Мода останніх років замітно розширила межі використання різних матеріалів, дозвляє такі їх поєднання, які раніше були неможливі і рахувались проявом дурного смаку.

Наприклад, модні контрасти примітивного і вишуканого, грубуватого і благородного. Модні і поєднання в одному виробі або в комплекті і різних поверхонь: гладенької і ворсистої, плотної і ажурної, матової і блискучої. Мережива поєднують з грубою шерстяною тканиною або трикотажем ручної роботи, гладенький габардин – з ворсистими тканинами і т. д.

Мода таож обговорює ті чи інші варіанти кольорового рішення. Сьогодні воно може бути тональним, а завтра контрасним. Сучасна мода в цілому віддає перевагу тональній кольоровій гаммі, використовуючи нюанси одного кольору: більш або менш насичені, темні і світлі віддітнки, а іноді холодні і теплі відтінки одного кольору. Все багатство предметів, яке складає комплакт або ансамбль вцілому,- піджак, жилет, блуза, спідниця, шаль або бант, пальто, туфлі, шляпа, панчішки, рукавичнки, прикраси – в одному кольорі, наприклад сірому, відтінків якого дуже багато. Звичайно, підібрати такий ансамбль не легко, оскількі потрібно поєднати тканини і матеріали ще і по фактурі і якості.

Сучасна мода одну з головних ролей відводить доповненням. Відомо, що з різними доповненнями одна і та сама річ сприймається по різному.

Дійсно, доповнення допомагають підкреслити той чи інший характер любої моделі, урізноманітнюють наш гардероб, дозволяють створювати різні варіанти одягу. Тому рекомендується серйозно ставитись до різних доповнень: шляпок і шапок, платків і шалей, косинок і шарфів, бантів і букетів квітів, ювелірних прикрас, а також до рукавичок, сумок, і, звичайно ж, взуття. Ці предмети одягу повністю заміняють любий комплект.

Мода в цілому жіноча, вона звертає увагу на звичайну лінію жіночої фігури, відмовилась від великих об’ємів, ширини плечей. Професіонали говорять про відродження мистецтва крою. В сучасному одязі ціняться конструктивне і технологічне його виконання. В одному випадку покрій може бути лаконічним, малодетальним, але точним з хорошою посадкою, а в іншому – складним, з рельєфами, виточками і підрізами, які дозволяють дати точну скульптурну форму.

Деталями обробки мода користується по-різному: вони можуть бути і відсутні зовсім або майже зовсім, або, навпаки, їх багато. Все залежить від стилю, призначення моделі. Це ще раз говорить про різноманітність моди.

Мода схильна до обробок різного виду, які використовуються дуже широко і часто нетрадиційно.


Розділ І

Костюм, як складова матеріальної культури

Костюм – особливий об’єкт творчої діяльності дизайнера. Мистецтво створення костюму, як і будь-яке інше, потребує майстерності, знань, фантазії, смаку, певних коштів. Для створення костюму використовують різні тканини, які відрізняються одна від одної кольором, фактурою, структурою, малюнком. Розроюляють тканини спеціалість високого профілю – текстильщики, трикотажники, хіміки.

З тканини створюються об’ємні, пластичні форми плать, шляп, сумок і інше. Створюючи костюм, як художній ансамбль, взаємозв’язуючи, погоджуючи елементи композиції в органічне, єдине ціле, дизайнер вирішує також питання тонально-кольорових співвідношень.

Важливою складовою частиною предметного світу є костюм – засіб естетичного виховання особистості. Виразний, образно вирішений костюм сприяє розкриттю внутрішнього багатства людини, її індивідуальних достоїнств.

Костюм – образно вирішений ансамбль, в центрі якого – людина. Ансамбль об’єднює одяг, взуття, зачіску, грим, аксесуари і несе визначену утилітарно-есетичну функцію

Одяг – система матеріальних шарів, штучний покрив тіла людини, що захищає його від несприятливих проявів природи і є деяким проявом індивідуальності людини, епохи.

Сучасна людина ставить до костюму більш високі вимоги, хоче, щоб він відрізнявся і високим степенем зручності.

Костюм не може бути натурально красивим, якщо в ньому порушена внутрішня логіка побудови форми, якщо його частини не складають єдиного цілого по принципу функціональної і естетичної образності.

Завжди створення нового немислимо без натхнення, яке приходить тільки в результаті постійного пошуку. Народження нової колекції – це процес пошуку, знахідок і відбору. Колекція – це серія моделей визначеного або різноо призначення, побудована на основі єдиного вирішення, стилю конструкції, базової форми, структури тканини.

Класичний діловий стиль в жіночому костюмі

Класичний стиль мода бере за основу. Одяг цього стилю найбільш поширений і виконується із самих добротних, благородних по якості і кольору тканин – шерстяних, шовкових, бавовняних, льняих та імітуючих натуральні.

Класичний стиль – це стимана простота в лініях, лаконічний покрій, прийоми якого розробляються десятиліттями, достатньо строгий образ виробів. Речі класичного стилю не кодаються в очі, а привертають увагу своєю якітсю, надійністю. Вони не стомлюють свого власника, витримують конкуренцію не протязі декількох сезонів. Їх можна по-новому, в залежності від сучасної моди, групувати.

Типові представники класичного стилю – костюми: піджаки ангійські, кардіган, спенсер, доповнені спідницями – прямими, вузькими, широкими (в складку, пліссе) і спідницями кльош, а також штанами чоловічого типу, тобто традиційними. Однак і для штанів класичного костюму сьогодні можливі різні варіанти. Чудово вписались в класику і спідниці-штани. Як бачимо, в останні роки мода відійшла від звичного: класичний – означає строгий.

Блузки для костюмів – також не тільки типу чоловічої сорочки. Можливі варіанти і для жилетів. Светри, кофти, в’язані кардигани, краватки і хустинки доповнюють набір речей класичного стилю.

Погодьтеся, перераховані види одягу має в гардеробі кожен з нас. Вони всім пасують і всім рекомендуються. Але потребують стриманої манери поведінки, створюють ділову обстановку.