Національне відродження України розбудило національну свідомість її народу, а з нею викликало до життя різноманітні рухи і дитячі організації, серед яких особливе місце посідає спортивно-просвітницька організація "Пласт". Втілюючи основні ідеї всесвітньої організації "Скаут", він відбиває національні особливості та історичні традиції українського народу. Вважається, що назву від запорізьких козаків, їхніх розвідників, що „ ходили в розвідку по-пластунськи ". Син І. Франка Петро був одним з організаторів "Пласту". Через п'ять років після заснування (з 1918р.)" Пласт " діяв під опікою Товариства охорони дітей і опіки над молоддю. В 20-х роках український „Пласт" налічував тисячі членів, видавав свої газети - " Пластова зірка" І "Молоде життя" (остання зараз видається в Канаді). Але восени 1930 р. організація була розформована польською владою.
Після війни "Пласт" відродився за кордоном і існує в семи країнах світу, зокрема в Канаді, США, Франції, Тунісі. А зараз "Пласт" відроджується на Україні. У жовтні 1990 р. в м. Моршині Львівської області відбувся перший республіканський з'їзд "Пласту" за участю представників дев'яти областей України, а також посланців українських скаутів - пластунів США та Німеччини. В процесі виховання у "Пласті" велике значення мають українознавство, природознавство, релігія, мистецтво, техніка, спорт.
Стати пластуном не так легко. Слід пройти декілька стадій. Перші 6-8-тижнів дитина, що вирішила стати пластуном, є «спостерігачем». Потім перший рік - «пташка». Після цього кандидат у пластуни дає обіцянку і стає "орлятком". Далі треба пройти три іспити (виконати доручення) і тільки після успішного їх складання можна стати справжнім пластуном. Такий шлях, зрозуміло, може подолати не кожен.
"Пласт" - цс мистецтво розвідника, подолання водних перешкод, стрій, вартові, нічні тривоги, військові ігри, походи, біваки, марш-кидки. Це заняття різними видами спорту, участь у змаганнях, художньо-спортивних святах, таборах, уміння плавати, швидко і довго бігати. Це оволодіння пластовими знаннями й уміннями, тренування, виховання витривалості, сили, дисциплінованості, характеру. Все це ― наші теми. Отже, взаємодіяти
Висновки
1. Народні традиції - це форми діяльності та поведінки людей, звичаї, правила, цінності, уявлення, які мають міцне історичне коріння та передаються з покоління в покоління. Серед численних традицій та звичаїв чільне місце належить культурно творчим і духовно творчим. Традиції, звичаї та обряди об'єднують минуле і майбутнє народу, старші й молодші покоління. Долучаючись до традицій, звичаїв і обрядів народу, молодь убирає в себе їхній філософський, ідейно-моральний, психологічний та естетичний зміст і поступово стає невід'ємною частиною рідного народу, нації.
2. Хоча й дуже помалу, але з кожним днем усе ширшу аудиторію охоплюють традиції українського лицарства, питання і проблеми патріотичного виховання учнівської молоді, козацької, лицарської педагогіки, духовності.
3. Народна педагогіка знає чимало ігор, які сприяють фізичному розвитку дітей. Поставлена перед ними мета досягається через різноманітні рухові дії: ходьбу, стрибки, біг, метання, перенесення предметів. Рухливі й спортивні ігри виховують силу, рішучість, ініціативу, товариську взаємовиручку, привчають долати психічні й фізичні навантаження, загартовують організм, створюють у дітей бадьорий і веселий настрій; спортивні поєдинки дуже захоплюють молодь.
4. Незважаючи на складні історичні періоди, український народ зумів зберегти і примножити вікові традиції та обряди в галузі фізичного виховання учнівської молоді, розвити систему фізичної культури в Україні, спрямовану на формування здорового і міцного молодого покоління.
Список використаної літератури.
1. Антонович В. Про козацькі часи на Україні. - К.: Дніпро, 1991. - 238 с.
2. Жорський Є. Історія українського фізичного виховання. - Львів, 1933. -121с.
3. Завацький В. І., Цьось А. В., Бичук О. І., Пономаренко Л. І. Козацькі забави: Навч. посібник. - Луцьк: Надстир'я, 1994, -112 с.
4. Кузь В. Г., Руденко Ю. Д., Сергїйчук 3. О. Основи національного виховання. - Київ: Інформаційно-видавничий центр "Київ", 1993. - 149 с.
5. Пастельная книга учителя физической культурьі / Под ред. проф. Л.Б. Кофмана.-М.: ФиС, 1998.-496 с.
6. Осмолодич В. "Пласт" - організація української молоді // Ровесник.- 1990. -№ 10. - С. 11-19.
7. Приступа Є. Н., Пилат В. С. Традиції Української національної фізичної культури. Частина І. -Львів: Троян, 1991. - 104 с.
8. Приступа Є. Н. Народна фізична культура українців. - Львів, 1994. - 253 с.
9. Сірополко С. Історія освіти на Україні. - Львів, 1937. -111с.
10. Солопчук М.С. Історія фізичної культури: Навч. посібник. - Кам'янець-Подільський: Абетка, 2000. - 243 с.
11. Стельмахович М І. Народна педагогіка. - Київ: Радянська школа, 1985. -215с.
12. Теория й методика физической культурьт / Под ред. Т.Ю. Круцевич. -Том 1. - Киев: Олимпийская литература, 2003. - 423 с.
13. ФіцулаМ. М. Педагогіка. -Тернопіль: ВІД "Академія", 2001.-244 с.
14. Физкультура для всей семьи. - 2 изд., стереотип./ Сост. Т.В. Козлова, Т.А. Рибухина. - М: ФиС, 1990. - 463 с.
15. Цьось А.В. Українські народні ігри і забави. - Луцьк: Надстир'я, 1994. -86с.
16. Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. -Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2001. - 273 с.
17. Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів".
з