У своїх ідиліях Феокріт використовував принцип написання поезій дивіршем. Деякі він об’єднував спільною темою. Приклад цього ми можемо зустріти в неперевершеній пісні старого женця Мілона в X ідилії і в другій частині двобою хлопчиків в VIII ідилії. Об’єднання ди- і тривіршів спільною ліричною темою відразу дає пісню, що трішки нагадує серенаду до коханої, - приклади дані в X і III ідиліях.
Великим мистецтвом володіє Феокріт і в зображенні ландшафту. Картини природи є однією з головних перлин його ідилій. Вміння декількома легкими штрихами намалювати той фон, на якому виступають дійові особи, свідчить про унікальний талант поета. Описи природи, без яких його вірші втратили б половину своєї неперевершеності, даються нам так же просто і легко, як і характери. Індивідуальні звички Феокріта в зображенні природи виступають особливо яскраво, якщо співставити його ландшафти з темами картин природи, якими повні порівняння в поемах Гомера. Феокріт насправді ніякого опису не дає, він тільки називає предмети природи, не прикладаючи до них ніяких визначень, але називає їх не загальними родовими, а їх індивідуальними іменами.
Найбільш складною і художньо обробленою формою є пісня, присвячена одній темі, як гімн Адонісу в XV ідилії і сама прекрасна і глибока пісня Феокріта – про вмираючого Дафніса в I ідилії. Її можна вважати вершиною буколічної творчості Феокріта.
Отже, Феокріт, звернувшись до джерел народної поетичної творчості, художньо обробив свої матеріали і застосував чисто мовні засоби при створенні своїх поезій в новому, відкритому жанрі. Але – мвємо ми право говорити так рішуче про створення нового літературного жанру? Чи був Феокріт засновником цього жанру, чи мав свою визначену літературну „програму”, чи був він просто рядовим поетом, що включився в уже сформований літературний напрям? На ці питання можна відповісти як позитивно, так і негативно. Феокріт, напевно, не був абсолютним новатором, поетом-одиночкою.Він був одним з головних представників тієї групи поетів, яка боролася за перевагу „малих форм”.
Але, як би там не було, відомо лише одне, що творчість Феокріта і взагалі цієї епохи є безцінним надбанням „Світової літературної скарбниці” і всього людства!
Використана література:
1.М.Грабарь-Пассек „Александрийская поэзия”, с.5-21. – М.,1972
2.С.С.Аверинцев „Поетика древнегреческой литературы”, с.96-100 ,с.114-120, с.123-134. – М.,1982
3.Айзеншток „Феокрит и другие”, с.194-199, с.202-209, с.217. – Х.,1958
4.В.А.Попов „История греческой литературы”, с.185-186. – М.,1960
5.В.Н.Ярхо, К.П.Полонская „Античная лирика”, с.104-110. – К.,1967