Шекспір був представником епохи Відродження, і тенденції піднесення і падіння знайшли своє місце у геніальному творчому доробку автора.
Творчість Шекспіра займає чи не найвагомішу комірку літературної спадщини людства, будучи яскравим відображенням ренесансних ідей і соціальних відносин тієї пори, залишаючись актуальною і на сьогоднішньому етапі.
У творчості Шекспіра дослідники виділяють три періоди:
- оптимістичний, пов’язаний із гуманістичним спрямуванням доби;
- трагічний, пов'язаний із розчаруванням автора у світогляді Ренесансу, який, на його думку, нічим не відрізнявся від Середньовіччя;
- романтичний, у якому ще жевріє вогник надії на перемогу гуманізму.
Шекспір був геніальним драматургом, слава до якого постукала в двері практично одразу після того, як він розпочав свій творчий шлях.
Проблема авторства Шекспіра здавна непокоїла видатних літературознавців: одні вважали, що Шекспір і був автором своїх неперевершених шедеврів, інші, на противагу їм, приписували авторство іншим майстрам слова.
Зокрема до авторів шекспірових творів зачислюють: графа Оксфорда, лорда Хансдона, Френсіса Бекона, Роджера Меннерса і його дружину, Крістофера Марло, Філіпа Сідні.
Шекспір у своїй творчості неодноразово звертається до образу жінки, яка у його творах позбавлена якихось надзвичайних ідеалізацій, вона – далеко не свята, навіть образ її набуває певного негативного забарвлення.
Можна стверджувати, що кохана у сонета Шекспіра – образ незбагненний, неосяжний, космічний та містичний, його важко збагнути, адже Шекспір надає образу коханої певного нетрадиційного звучання, яке виливається чарівними рядками у бурхливий потік емоцій у вирі неперевершених сонетів генія.
Крім сонетів Шекспір відзначився як драматург, і, мабуть, саме драма поставила його на такий високий щабель.
Афелія, героїня трагедії «Гамлет» - наївна, чиста, мила, несамовито закохана в Гамлета.
У трагедії «Король Лір» з’являється одразу три жіночих образи: Гонерілья, Регана і Корделія, перші дві зображуються як підступні і ниці хижачки, що прагнуть у будь-який спосіб досягти влади, а Корделія – зовсім не така, вона – уособлення щирості, чистоти і безкорисливості, проте, саме ці її чесноти і стають причиною її поневірянь.
У трагедії «Ромео і Джульєтта» юна дівчина страждає від божевільного кохання і від недолугості родин: своєї і свого коханого Ромео, врезультаті чого страждають обидва закоханих серця.
У трагедії «Макбет» Шекспір прекрасно змальовує образ сильної жінки, яка ладна піти за своїм чоловіком на край землі, і не боїться осуду інших, адже кохання для неї – це найбільша святиня, найцінніший скарб…