Смекни!
smekni.com

Застосування поліграфічної продукції у політичній рекламі (стр. 3 из 7)

Відомі всім росіянам партії ЛДПР і "Батьківщина" будували свої агітаційні матеріали (плакати, листівки, буклети, телевізійні ролики і т. п.) На засадах очищення Москви від корумпованої бюрократії, кримінальних угруповань, нелегального бізнесу і відмови від використання дешевої робочої сили і рабської праці нелегальних мігрантів. Традиційно агітаційні матеріали ЛДПР частково були направлені на те, щоб привернути частину виборців КПРФ, оскільки своїми закликами й гаслами намагалися демонструвати близькість до простого народу, його сподіванням і потребам, а також максимально дистанціювалися від інших політичних об'єднань і блоків.

КПРФ могла дозволити собі використовувати інші передвиборні стратегії, оскільки відноситься до таких партій в Росії, які відомі більшості російських громадян, навіть тим, хто за неї ніколи не проголосує, і якій не потрібно підвищувати рівень своєї впізнаваності. Тому КПРФ не витрачала гроші задовго до виборів, її керівники діяли напевно і в потрібний момент перед виборами, повною мірою використовуючи традиційну рекламну поліграфічну продукцію у вигляді добре зроблених плакатів, брошур, листівок, А також максимально задіявши у виборчій кампанії власні друковані ЗМІ. Традиційно комуністи широко застосовували також свою улюблену тактику проведення виборчих кампаній "від дверей до дверей".Агітаційні матеріали "яблучників" були різноманітні і апелювали до просунутим виборцям. У них містилися натяки і на незгоду з новим порядком призначення губернаторів, і можливість фальсифікації виборів. Демократів також дуже непокоїло питання явки виборців на вибори в Мосміськдуму. У своїх листівках основну частину змісту вони присвячували закликам до москвичів не боятися і приходити голосувати.

У підсумку можна згадати надзвичайно показовий приклад використання агітаційних матеріалів незалежними кандидатами. Невеликий плакат, який закликав виборців голосувати за незалежного кандидата полковника В.В. Квачкова до Державної Думи. У цьому матеріалі, крім лаконічного і жорсткого гасла "Досить грабувати Росію!", Міститься дуже мало тексту. Весь зміст зосереджено на досить примітивному, але може бути від цього більш дієвому образному вирішенні агітаційної проблеми.

В цілому можна прийти до висновку, що дана рекламна кампанія останніх політичних виборів відзначена не занадто високою організованістю, оскільки широке населення не було ознайомлено з програмними положеннями політичних кандидатів, а деякі політичні блоки, Руху та окремі кандидати взагалі як би не були присутні у виборчій кампанії, а були позначені тільки в ході голосування в якості "post fact". Слід відзначити також і відсутність елементів істинно демократичної змагальності


2. Особливості друкованих жанрів політичної реклами

2.1 Політичний плакат як тип друкованої політичної реклами

Політична реклама традиційно використовує різного роду поліграфічну продукцію, яка є досить ефективною завдяки оперативній доставці виборцям і відносно недорога в порівнянні з вартістю ефірного часу або газетної площі. Ця продукція може поширюватися декількома способами - зокрема, за допомогою вуличної розклеювання, особистої роздачі, поштової розсилки.Одним з найбільш популярних і ефективних типів друкованої політичної реклами по праву вважається політичний плакат. Його характерні особливості - великий формат, перевага візуального ряду над вербальним, повнокольорове виконання звернення.

Цей жанр орієнтований переважно на емоційний вплив, в його основі зоровий образ, метафора, вони тут ставляться на перше місце: Не зображення ілюструє текст, а текст доповнює зображення, направляє за певним руслу те почуття, яке зоровий образ збуджує в людині. Дія рекламної ідеї плаката розраховане на тривалий час і багаторазове використання.

«Плакат - це згущена, концентрована інформація, заряд, що посилається в натовп народної маси, мета якого своїм розривом призвести у цій масі той ефект, на який був розрахований завод снаряда ... Загострення товарного кризи, виборна кампанія в парламенти, війна, революція - штовхають на вулиці міст строкату, окату, верескливу рать плакатів ».

Фахівці з плакату і політичному маркетингу пред'являють до плакату такі вимоги:

1. Плакат повинен вражати. На його броскость працюють всі образотворчі елементи. Формат, колірне рішення плаката повинні інтригувати, викликати цікавість: «... Колір служить йому могутнім засобом музичного навіювання. У такій мірі, в якій малюнок впливає на інтелект, народжує подання, - фарба, своїм наголосом, впливає на емоційно-чуттєву сторону глядача».

2. Плакат повинен бути ретельно вибудований композиційно: «... Композиція плакату повинна бути ясна, як геометрична фігура, як скелет, що будується».

3. Плакат повинен бути динамічним: «... Плакат, побудований динамічно, наче падає на глядача, вклинюється в його свідомість, розбурхує його, штовхає вперед» [9, С.38].

4. Плакат повинен бути швидко читати. Думка викладається коротко, телеграфно - удар повинен бути миттєвим, лаконічним та сильним.

5. Шрифт плакату повинен бути достатньо чітким, легким для читання, великим: Довгий текст в даному випадку втрачає сенс, тому що плакат зазвичай сприймається глядачами на деякій відстані і більш-менш миттєво, але читабельним він повинен стати лише при деякому наближенні глядача до плакату, інакше його цікавість занадто швидко охолонув.

6. Плакат повинен бути загальнодоступний і зрозумілий. Емоційні методи впливу в плакаті значно переважають над раціональними. Це дозволяє йому впроваджувати рекламну інформацію у свідомість глядача швидко і ефективно, сприяє запам'ятовуванню і впізнавання, ідентифікації вигляду кандидата, виділенню його з загального фону політичних осіб.

Плакати можуть бути різними за змістом, форматом, характером подачі інформації, орієнтованими на різні електоральні групи. Плакатні подання лідера дозволяє більш успішно, в порівнянні з іншими варіантами реклами, можливість вирішувати завдання залучення уваги виборців до його постаті. Розміри зображення, близькі до реальних розмірами людського обличчя, можливість використовувати великий, легким для читання і запам'ятовується шрифт - все це робить лідера більш доступним для ознайомлення. При професійному виконанні плакат здатний залишити помітний слід у свідомості реципієнта.

Разом з тим плакат не володіє мобільністю, яка властива, зокрема, безпосередньо поширює листівки - це дещо знижує ефективність його використання. Часто зустрічається помилка при створенні плаката - спроба використовувати його полі переважно для текстової інформації. Практично немає гарантій, що на вулиці вона буде ким-небудь прочитана, тим більше сприйнята. Докладні дані про кандидата доцільніше розміщувати в портретному буклеті. Втім, існують і так звані текстові плакати, в яких шрифтове, композиційне рішення працюють нарівні зі словом.

В історії російського плаката зустрічаються унікальні способи використання цієї, дуже ефективної форми політичної реклами, які цілком можна взяти на озброєння і в прийдешніх виборчих кампаніях. Мистецтвознавець В.К. Охочінскій [11], так оцінює розмах плакатної агітації в період виборів в Установчі збори в 1917 р.: «Найбільш грунтовно узялися за справу есери ... Для створення плакатів був організований конкурс і організовано спеціальне журі. Плакати випускалися різного змісту («загальні», для села, робочих районів, армії) і формату (для розклеювання зовні і всередині будинків, на стовпах, дверях, вітринах, а також для розсилки поштою, розкидання на мітингах, вкладання в упаковку товарів і пр. .. Газета «Народ» іронізувала: «Найбільше плакатів розклеїла партія кадетів. Плакати на всі смаки: Тут і селянин на польових роботах з підписом «за землю і волю» (за що есери звинуватили кадетів у плагіаті); і франти в казанках, що йдуть подавати бюлетені за кадетів; і солдатів в окопах, кричить на весь голос, що тільки кадети врятують Росію; і повна жінка, схожа на годувальницю, і російські витязі, що б'ються з ліловими крокодилами ». Кадетам ж належав і один з найбільш вдалих плакатів того часу роботи художника А. Зеленського: нога, «відфутболюють» атрибути царської влади.

Широкий спектр застосування плакатних форм у передвиборній боротьбі й їх найбагатші потенційні можливості продемонструвала кампанія Б. Єльцина по виборам у президенти 1996 р. Характер, призначення, форма виконання плакатів варіювалися від повнокольорових іміджевих зразків до найпростіших, але не менш, якщо не більш ефективних варіантів, що вимагають для відтворення тільки наявності ксерокопіювальних техніки. Приклад першого - Єльцин зі школярами, заголовок - «Ти ростеш разом з Росією», малюнок супроводжена карлючками першокласника, який попросив маму, «щоб вона допомогла йому і проголосувала за Єльцина, тому, що він хоче, щоб усім було добре», слоган кампанії: «Разом - переможемо!». Другий плакат цього типу - Єльцин з онуком і слоган: «Росія, за яку ми несемо відповідальність!». Ще один плакат - президент із характерним жестом піднятого міцно стисненого кулака: «Разом - переможемо!». Приклад простого плаката - знаменитий червоноармієць, суворо запитує глядача (в порівнянні з класичним варіантом питання дещо змінено) «Ти запасся продовольством?», Визначна продовольчі «візитки» для москвичів, В які витончена «окільцьовані» жіноча ручка вклеює фотографії і вписує імена великих російських письменників з підписом: «Комунізм. Шкода тільки жити у цю пору прекрасну ... ». У цьому ж ряду можна згадати серію плакатів, чиє вплив на глядача грунтувалося на контрасті між крупно поданої багатозначною цифрою і більш дрібним текстом. Цифра привертала увагу і примушувала прочитати прив'язаний до неї текст: «Моя бабуся простояла 64245 годин у чергах. Я - не хочу! »,« Мій дідусь просидів 73855 годин у таборах. Я - не хочу! ». Плакати серії «Спаси і збережи Росію» були побудовані на іншому наскрізному контрасті - між минулим і майбутнім, між «червоним» жахом і нормальним життям: З одного боку, кривавий захід сонця із закликом «Не допусти червоною смути!», З іншого - ромашковий луг в сонячний день із закликом «Голосуй за Єльцина!». Слід нагадати також антирекламну серія, головною «дійовою особою» якої був лідер КПРФ. На одному з плакатів - суворо насуплений напівпрофіль Зюганова з підписом «Купи їжі в останній раз!». На іншому плакаті - простір, поділене навпіл горизонтальною рискою, верхня частина вирішена у червоному кольорі - традиційний символ компартії червоні гвоздики і початкова частина розбитої надвоє фрази: «Компартія не змінила назви ...», нижня частина - чорна, стебла ніжних гвоздик перетворюються на обривки колючого дроту, кінець початої нагорі фрази:« ... Вона не змінить і методи ». Велику групу становили іронічні текстові плакати: «Товариші Фідель Кастро, Кім Чен Ір і Зюганов знають правильний шлях. Всі інші просто заблукали »,« Що поганого Марксу зробила Росія? ».