що ознайомлює,
стверджуючу,
що нагадує.
8. Класифікувати рекламу за способом впливу запропонував чеський рекламіст Б. Гекл:
зорова (вітрина, світлова, друкована реклама і т.п.);
слухова (радіореклама, реклама по телефоні і т.д.);
зорово-нюхова (ароматизована листівка);
зорово-слухова (теле-, кіно- і відеореклама) і ін.
9. За характером впливу на аудиторію виділяють тверду і м'яку рекламу.
Тверда реклама близька по характері до засобів стимулювання збуту і використовується в комплексі з ними. За формою являє собою агресивний натиск на покупця з метою змусити його купити рекламований товар. Розрахована на короткострокову перспективу.
М'яка реклама не тільки повідомляє про товар, але і формує довкола нього сприятливу атмосферу. Розрахована на середньострокову і тривалу перспективу.
10. У залежності від використовуваних засобів передачі рекламного звертання виділяють рекламу:
друковану (поліграфічну);
у газетах і журналах;
радіо - і телерекламу;
зовнішню щитову і т.д.
Друкована реклама поєднує такі носії, як листівка, плакат, буклет, каталог, проспект, листівка, календар і інші види друкованої продукції.
Листівка представляє однобічне чи двостороннє зображення (текст), поміщене на листі щодо невеликого формату. Практика показує доцільність випуску листівки серіями. У цьому випадку єдина форма й елементи оформлення полегшать упізнаваємість товарів рекламодавця.
Буклет - зігнутий (сфальцьований) один чи кілька разів лист папера з чи текстом ілюстраціями. Схеми фальцювання можуть бути найрізноманітнішими: від гармошки-ширми до складних буклетів-пакетів. Розробка буклету дорожче листівки, однак він дозволяє повідомити більше інформації і солідніше виглядає.
Плакат - видання, надруковане на відносно великих форматах. Його особливістю є лаконічний текст. Як правило, це образ, назва фірми, зображення товару, фірмове гасло.
Проспект - багатосторінкове видання, типу брошури, аркуші якого скріплені. Часто використовується в престижній рекламі і як засіб паблік рілейшнз. Доцільне використання проспекту для докладної розповіді про фірму, її продукції, співробітниках і т.п.
Каталог - за формою виконання нагадує проспект. Каталог містить опис товарів фірми, у ньому, як правило, позначаються ціни на них.
До засобів друкованої реклами можна також віднести фірмові вітальні і рекламні листівки, календарі (настінні, перекидні, кишенькові), етикетки, бланки меню (у ресторанах) і ін. Особливостями даного медіаканала є наступне:
відносна дешевина;
оперативність виготовлення;
деякі носії (наприклад, настінні календарі) дозволяють забезпечити досить тривалий рекламний контакт з одержувачем;
відсутність інформації про конкурентів на конкретному носії й ін.
Процес розробки носіїв поліграфічної реклами включає наступні основні етапи:
1. Ухвалення рішення щодо типу носія: листівка, плакат, проспект і т.п.;
2. Етап розробки елементів образотворчого і текстового наповнення.
На цьому етапі виробляються фотозйомка рекламованих товарів; моделей, запрошуваних у якості комунікантів; різних інтер'єрів, пейзажів і т.п., що будуть тлом рекламної композиції, і т.д. Розробкою рекламних текстів займаються копірайтери. Образотворчі символи й образи можуть створювати професійні художники і дизайнери.
При відсутності можливостей розробки елементів за допомогою перерахованих вище технологій дизайнери можуть використовувати комп'ютерне сканування вже готових зображень (природно, намагаючись не порушувати права їхніх авторів).
При безвихідних ситуаціях можна скористатися картинками поміщених у бібліотеках готових комп'ютерних зображень. Вони випускаються розроблювачами програмного комп'ютерного забезпечення. Однак при цьому треба бути готовими до того, що ці зображення уже використовувалися в рекламі конкурентів, чи можуть бути там використаний; Етап розробки комп'ютерного оригіналу-макета.
3. Відбирається раніше підготовлений образотворчий і текстовий матеріал.
Приймається рішення щодо використання кольорів (одне-, двох-, трьох - чи повнокольорові). Як відомо, реалістичні повнокольорові зображення досягаються шляхом накладення на одному листі чотирьох основних фарб: чорної, червоної, жовтої і голубої. Розробляється композиція майбутнього медіа носія. Приймається рішення щодо використовуваних шрифтів.
Результатом творчих і технологічних процесів на даному етапі є готовий оригінал-макет - прототип майбутньої листівки (плаката, календаря і т.п.). Макет повинний бути погоджений із замовником і затверджений ім. При цьому бажано дотриматися необхідні формальності. Замовник повинний підписати оригінал-макет, чи повинний бути складений відповідний акт;
4. Етап виробництва поліграфічної рекламної продукції, коли приймається рішення про технологію виробництва медіаносія.
Якщо необхідний тираж носіїв невеликий (до 50 екз.), то найпростішою технологією виробництва листівок може бути ксерокопіювання. При тиражі до 500.1000 екземплярів (і необхідності друку в 1 колір) можна скористатися послугами різографа. При типографському друці (офсетному, високому й ін.) необхідне виробництво форм.
При повнокольоровому типографському друці проміжною стадією буде кольороподілення, у процесі якого кольорові зображення будуть "розкладені" на зазначені вище 4 основні кольори. Далі потрібно виробництво типографських форм та безпосереднє виробництво тиражу. Більш докладно про технологічні особливості виробництва поліграфічної реклами можна довідатися з літературних джерел.
Екранна реклама використовує як носії: відео - і кіноролики, слайди й ін. Рекламні ролики можуть згодом транслюватися по каналам телебачення.
Пряма передача в телевізійний ефір того, що в цей момент відбувається в телестудії, іноді називається студійним роликом.
Відеоролик - це звуковий фільм, записаний на магнітній стрічці.
Кіноролик - це знятий на кіноплівці звуковий кінофільм, призначений для наступної "перегонки" на відео, передачі в чи ефір демонстрації за допомогою кіноустановки. Використовують даний носій останнім часом досить рідко.
Сучасні видавничі технології є проміжною ланкою між художньою розробкою реклами та транслюванням (розповсюдженням) її на цільову аудиторію. Зараз вже багато телевізійної реклами розроблюється за допомогою комп’ютерів, приклади такої 3D-реклами можна побачити на 7 каналі.
Це не є таємницею - що гарна реклама допомагає збуту товарів та послуг.
Досить рідко зустрічаються товари, які гарно продаються без реклами. Зазвичай нову товарну марку потрібно "розкручувати". Чи досягає реклама своєї цілі, тобто чи націлена вона на вірну аудиторію, чи передає вона вірну інформацію тощо, вирішує збільшить вона попит або зменшить.
Правильний вибір найбільш ефективних засобів передачі рекламного звертання значною мірою визначає успіх усієї рекламної комунікації. Від вірного рішення даної проблеми залежить, якого кількості потенційних споживачів досягне сигнал, наскільки сильним буде вплив на них, які суми будуть витрачені на рекламу і наскільки ефективними будуть ці витрати. Фактор вибору засобів передачі рекламних послань є основним при визначенні бюджетів рекламних кампаній. Так, відповідно до статистики, американські компанії витрачають на виробництво власне рекламних матеріалів (тобто тих же відео- і аудіороликів, оригіналів-макетів для газет і журналів, плакатів і буклетів) не більш 10.15 % свого загального рекламного бюджету. Інші 85.90 % засобів витрачаються рекламодавцями на розміщення цих рекламних матеріалів у засобах масової інформації. Уже з цих сухих цифр зрозуміло, наскільки важливо для рекламодавця, щоб засобу, витрачені на розміщення його реклами, давали максимальну віддачу. При цьому досить очевидно, що віддача від розміщеної реклами визначається не стільки кількістю виходів, наприклад на телебаченні, скільки тем, яке кількість глядачів насправді побачать (почують, прочитають і т.д.) цю рекламу.