Відносно недорогими пристроями в яких запис виробляється на досить гарному рівні є ZOOM MRS-1608 від компанії Yamaha.
Це пристрій не уступають в якості запису інтерфейсам і звуковим картам. Безперечно, якоюсь мірою у звучанні записаних фрагментів є частка "синтетики", ця проблема властива портастудіям у більшему ступені, чим комп'ютерним пристроям, але навряд сторонній слухач цю різницю зможе помітити (див. мал. 1.15).
Рис. 1.15. Зовнішній вигляд портастудії від компанії Yamaha.
В ZOOM можна записувати одночасно до восьми треків, при цьому обсяг жорсткого диска розташовує 40 Гб вільного місця. Відтворювати можна одночасно 19 треків (16 аудіотреків, два треки ударних, один трек баса). Частота дискретизації 44,1 кгц, розрядність 16 біт, стиск даних не використається. Ціна : 24200 грн
В BOSS BR-1180 від компанії Behringer запис вироблятися одночасно на 10 каналів, при цьому на кожний "реальний" канал може доводитися по 8 віртуальних (див. рис. 1.16). Хто вже мав досвід роботи з портастудіями BOSS, знає, що всі портастудії цієї фірми мають убудований процесор, заснований на моделюванні COSM. BR-1180 не став виключенням, убудовані обробки дуже гарної якості, при цьому використати їх можна до й після запису, що дуже зручно. Управління драм-машинкою виконано в традиційному стилі, для цього передбачений окремий канал і окремий фейдер. Убудований жорсткий диск має обсяг в 20 Гб, обробки й перетворювачі 24-х бітні, частота семпліровання 44 kHz.
Рис. 1.16. Зовнішній вигляд портастудії від компанії Behringer
Портастудія ALTO S-6 (2800р) аналогічна ZOOM двоє моно- і два стереоканали, на верхній панелі індикатор піків, трьохполосний еквалайзер, майстер-регулювання здійснюється фейдером.
Ціна: 23000 грн.
Портастудії від компаній Yamaxa, Behringer, Alto експертами були оцінені такми чином (див. табл. 1.10).
Таблиця 1.10 Результати експертної оцінки портастудій компаній Yamaxa, Behringer, Alto
№ експерта | Фірма – виробник | |||||
Yamaxa | Behringer | Alto | ||||
Якість | Ціна | Якість | Ціна | Якість | Ціна | |
1 експерт | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
2 експерт | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
3 експерт | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
4 експерт | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
5 експерт | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Сума | 12 | 12 | 11 | 10 | 9 | 10 |
Загальна оцінка якості виробів фірм Yamaxa, Behringer, Alto виробляється підсумовуванням балів отриманих кожним виробом.
Загальний оцінка якості виробів фірм Yamaxa становить: (12 +11+10+9+14+15+12+12+12+12) : 2 = 61,5
Загальна оцінка якості виробів фірми Behringer становить: (13 +12+7+10+11+9+12+10+11+10) : 2 = 52, 5
Загальна оцінка якості виробів фірми Alto становить: (8+9+7+9+12+10+9+6+9+10) : 2 = 44, 5.
Результат даного аналізу відбиті на малюнку (див. рис. 1.17)
Рис. 1.17. Результати аналізу якості виробів фірм Yamaxa, Behringer, Alto
Проведений аналіз показує, що загальний показник якості виробів має фірма Yamaxa, за якою слідує фірма Behringer і замикає трійку лідерів фірма Alto.
При цьому проведений аналіз дає можливість проаналізувати й рівень якості окремих виробів досліджуваних фірм, що може бути визначено простим підсумовуванням балів, набраних фірмою по кожному виробуі (див. рис. 1.18)
Рис. 1.18. Рівень якості виробів фірм Yamaxa , Behringer , Alto
Даний аналіз показує, що фірма Yamaxa виграє перед основними конкурентами у всіх товарних позиціях крім мікшерних пультів, де найвищі показники має фірма Behringer.
У свою чергу фірми Alto програє конкурентам по всіх товарних позиціях, крім позиції "USB-інтерфейсу", де вона виграє у фірми Behringer.
Таким чином, проведений аналіз дозволяє затверджувати, що найбільш якісна апаратура для професійної звукорежисури випускається фірмою Yamaxa, однак вибираючи такий важливий компонент звукорежисерської роботи як мікшерний пульт, має сенс звернутися до продукції фірми Behringer.
Зараз стрімко росте й розвивається сучасний ринок телевізійної індустрії - виробництво інформаційних і художніх програм, розважальної продукції, рекламних кліпів. Це дозволило використати нові кіно-, відео-, цифрові й комп'ютерні технології у виробництві рекламних роликів. Адже використання комп'ютерних технологій дозволяє скоротити майже на 90% час, необхідне для редагування знятого матеріалу, а використання комп'ютерної графіки, анімаційних елементів у рекламному кліпі в сполученні з різними шумовими спецефектами й музичним оформленням робить його воістину дійсним твором мистецтва.
Гарний, якісний рекламний відеоролик здатний у дуже короткий термін створити образ товару (фірми), виділити його з маси йому подібних. Грамотно підібрана мотивація в рекламному відеосюжеті здатна створити чудо, і в одну мить зробити товар або послугу життєво необхідною.
Психологічні моменти й методи в професійному рекламному фільмі допомагають глядачеві зрозуміти героїв відеосюжету, викликати до них симпатію й навіть ототожнити себе з ними, створити бажання в потребі й у володінні рекламованого товару.
При створенні ефективного, якісного рекламного ролика необхідно враховувати особливості використовуваного в рекламному ролику жанру, строго дотримувати послідовності процесу створення й багато інших важливих моментів.
Рекламний кіноролик - це знятий на магнітному носії кінофільм, призначений для наступної "перегонки" на відео, передач в ефір або демонстрації за допомогою кіноапаратури.
Рекламний ролик, знятий на кіноплівку, звичайно більш якісний, чим ролик, знятий на відеоплівку. Перший краще передає колірні відтінки. Однак він і коштує набагато дорожче.
Ролик, знятий на кіноплівку, уже сам по собі виступає як елемент іміджевої реклами, привносячись у сприйняття споживача відчуття багатства й надійності фірми-рекламодавця.
За часом трансляції й ступеня подробиці викладу матеріалу фахівці виділяють:
- бліц-ролики.
Бліц-ролик займає 15-20 секунд. Він призначений для початкового ознайомлення майбутнього покупця з рекламованим товаром і особливо ефективний як засіб нагадування про знайомий товар;
- розгорнуті ролики.
Такий ролик триває 30 секунд (стандартна тривалість), що дозволяє більш докладно проінформувати про рекламовану фірму і її товари. Вважається, що цей оптимальний час сприйняття телеглядачем реклами й первинного осмислення її змісту або цільової спрямованості;
- рекламно-демонстраційні ролики.
Це всілякі "телемагазини" і "магазини на дивані", де протягом 5-10 хвилин розповідають про переваги і якості товару, показують його в дії й пропонують придбати його, не виходячи із квартири, подзвонивши по зазначених телефонах.
Фахівцями рекламного відео за довгі роки професійної творчості були розроблені певні драматичні й режисерські форми подачі рекламного матеріалу.
Можна виділити наступні жанри рекламних роликів
1."Самотній товар". Найпростіший спосіб продемонструвати можливості товару - це показати його в дії. Показ може проходити в природній обстановці або "у відриві від дійсності" (без тла або оточення), коли вся увага фіксується винятково на товарі.
2.Ведучий. Звичайно показ "самотнього товару" супроводжується закадровим голосом, що пояснює, що відбувається на екрані. Але ведучий може грати й більш істотну роль, з'являючись у кадрі. Це може бути або диктор, або персонаж, що персоніфікує фірму.
3.Ситуація "до" і "після". "Бачите цю брудну пляму... Дивиться, от ми застосовуємо наш засіб - і плями немає!"
4.Випробування в екстремальних умовах ("випробування катуванням"). У море з високого стрімчака стрибає юнак. Коли він зринає, його годинники продовжують нормально ходити. Валізу кидають у клітку розлютованої горили. Коли її дістають відтіля, вона виглядає як нова, і ін.
5.Показ "пліч-о-пліч". "Який із цих акумуляторів швидше заведе автомобіль?", "Яка фарба витримає руйнівну дію стихії?"
6."Замальовка з натури". Це інсценована ситуація, у якій рекламований товар рятує людей від якоїсь існуючої в реальному житті проблеми. У таких сюжетах героєві, як правило, дають пораду. Таку дружню пораду може подати дружина, сусід або постійний персонаж, що є фахівцем у даному питанні.
7.Віньєтки. Замість довгого розглядання однієї проблеми однієї людини дається серія фрагментів: обідня перерва, люди качаються на човнах, на атракціонах у парку, гуляють, відпочивають за містом і т.п. Це часто використається у фільмах про безалкогольні напої, морозиво, косметику.
8.Свідчення на користь товару. Це різновид реклами з "провідної". У цьому випадку "ведучий" може брати інтерв'ю в задоволеного користувача, що сам стає по суті справи ведучим. Свідчення може бути "добровільним" і "неінсценованим" (скажемо, бесіда із прибулими в аеропорт пасажирами про їхній політ), а може бути висловлене відомою особистістю (щиро або з іронією).
9.Документальний показ. Цей спосіб демонстрації можна використати для драматизації проблеми (наприклад, автомобіль урізався в огородження на шосе - і ніяких ушкоджень) або для підтвердження експлуатаційних якостей товару ("шина, що пройшла 50 тисяч миль катування").
10.Символізм. Якщо ідея або мотив абстрактні або невловимі, наочну демонстрацію рекомендується замінити символічним показом. Наприклад, думка про те, що пластиковий посуд зберігає ("замикає") свіжість, обіграна показом англійського замка, врізаного в шматок шинки, блискавки, вставленої в качан кукурудзи, і т.д.