Смекни!
smekni.com

Класифікація різновидів соціального маркетингу (освітній, спортивний, доброчинний) (стр. 4 из 6)

Емоційність спорту - складова, що включає як позитивні моменти спорту, так і приховані камені, об які "спотикаються" фахівці при передачі картинки. Події на екран і інтеграції в таку картинку рекламодавця - одного з найважливіших гравців в СМ. Найпростіший і швидший шлях заробляння грошей на спорті - це купівля готового спортивного заходу (наприклад, у тих же ТБ - компаній США), його переклад, розміщення реклами (прошу обернути особлива увага - дуже обмежені елементи реклами як те: вставки рекламних роликів, абсолютно не прив'язаних до цієї Події, або озвучування коментатором.), і випуск в ефір. І ТБ - компанії, і інші гравці СМ (у більшості авангардна частина фахівців) сьогодні розуміють, що глядачеві, щоб його утримати необхідно давати дуже багато. І розширену інформацію про Подію і усіх його учасників, і більше закручену інтригу, і драматичнее сюжет. У спорті існують десятки своїх нюансів. Це і створення індустрії спорту і франчайзинговые схеми і залучення молоді і молодіжних рухів в спорт (як те: рух cheerleader's в тих же США) і спортивний туризм і розвиток соціальної інфраструктури в спорті і вплив демографічних коливань і стійкість і соціальна розрядка і роль держави і т. д. і т. п. Слід також чітко розуміти що фахівців СМ високого класу навіть в США не так багато. Як не багато талановитих кінорежисерів, на яких тримається знамените американське кіновиробництво, геніальні учені, рушійні науку вперед. Інтуїція, відсутність стереотипів допитливість справжнього професіонала СМ абсолютно не залежать ні від MBA (як це сьогодні в моді). Ні від класичної освіти взагалі (як би парадоксально це не звучало), як не залежали геніальні відкриття Томаса М. Едісона (3 класи освіти) чи успіхи Біла Гейтса (вигнаний з 2-го курсу університету) і багатьох - багатьох інших талановитих і неординарних людей.

6. Релігійний маркетинг

Релігійний маркетинг. Секта завжди зайнята релігійним маркетингом, тобто поширенням свого вчення і вербуванням нових членів особливими засобами. Сектантська пропаганда звернена не до розуму або серця людини, не до вищих його спонукань, але до пристрастей до підсвідомості. Релігійний маркетинг - це буквально навязы-вание свого віровчення у формах, що виключають раціональне осмислення. Сюди відносяться усі види реклами в засобах масової інформації, вулична реклама, поштова реклама. Це і .настирні запрошення відвідати збори або семінари з невизначеними назвами ("Вивчення Біблії" - секта Муна, єговісти; "вивчення англійської мови" - мормони; "збори усіх, хто стурбований долею Росії" - рериховское рух, секта "Свята Русь"; "фестивалі і семінари з питань сімейного життя" - секта Муна, "психологічний тренінг, дозвіл проблем спілкування" - секта саентологии; "виховання дітей, благодійні концерти" - секта "Сім'я"; "семінари з питань педагогіки і медицини" - секти Акбашева). Це і часта мімікрія під Православ'я з використанням православних символів псевдохристиянськими течіями, рериховским рухом (наприклад, "Духовний центр ім. Сергія Радонежского") і екстрасенсами, адептами руху New Age. Агресивний прозелитизм і психологічний тиск. Релігійний маркетинг - наслідок сектантської установки на постійне вербування нових адептів. Новачок завжди оточується особливою увагою, його свідомість має бути активно перебудована. У мунитов це називається "Бомбардування любов'ю" : у вербованого створюється відчуття, що саме його чекали в секті, кожне його зауваження із захватом оцінюється як дуже дотепне і глибоке, його не відпускають ні на хвилину щоб не залишити його наодинці з його думками і переживаннями (ця методика називається"сендвіч" - два сектанти повинні буквально "забутербродить"вербованого з двох сторін і не відпускати від себе навіть коли він вирушає в туалет). У секту легко потрапити, але важко вийти з неї, оскільки, по-перше, завжди є компрометуючий людину матеріал збираний при вступі в секту на особливих процедурах "сповіді" або анкетування. По-друге, що вступив в секту повинен вчинити вчинок, що ставить його поза традиційними громадськими і моральними зв'язками : відректися від батьків, від віри своїх батьків, визнати іноді письмово, усе своє попереднє життя помилкою. По-третє, охочий покинути секту піддається тиску і переслідуванню колишніх своїх "побратимів", загрозам і шантажу.

Подвійне вчення. Вербувальники не повідомляють ті, кого намагаються притягнути в секту, усієї правди про історію секти, її засновника і її справжнього віровчення тому, що в сектах є подвійне вчення - одно для реклами своєї секти, для надання їй "людської особи" а інше - для внутрішнього користування. Дійсно, хто б захотів відвідувати "семінари з Біблії" у мунитов, якби відразу був повідомлений, що засновник цієї секти - окультист, багатоженець і хуліган, що проголосив Спасителя невдахою, а самого себе - "христом" тобто з точки зору християнства - антихрист? Хто б пішов у гості до рерихианцам в "Духовний центр ім. Сергія Радонежского", якби знав, що тут не вірують ні у Воскресіння Христово, ні взагалі у Бога, а, услід за засновниками вихваляють сатану і практикують ідолослужіння? Релігійні навчання, що нав'язуються сьогодні російським громадянам, кінець кінцем, спрямовані на руйнування традиційної російської культури, а тому завжди маскуватимуться під загальновизнані цінності.

Ієрархія. Щоб упізнати приховуване вчення, людина має бути присвячена на певний ступінь ієрархії в секті. Організація секти строго иерархична. Щоб отримати який-небудь результат, наприклад виправдати заплачені гроші або просто виявлений інтерес і згаяний час, потрібний перехід на наступний ступінь. Наприклад, в секті Муна існують "сходи" з багатьох семінарів - ввідного, одноденного, дводенного, триденного, семиденного, двадцятиодноденного а також складна система членства і участі в діяльності секти. У секті саентологии Рона Хаббарда людина, сплативши і пройшовши початковий курс, дізнається в самому кінці, що найголовніше і цікаво розкриватиметься лише на наступному курсі, за який плата окрема і так далі Те ж характерне для секти послідовників "живої етики" : ступінчасте присвячення в таємниці "вчення" у міру активнішої участі в діяльності секти.

Ієрархічний пристрій дозволяє тримати під строгим контролем і направляти дії членів секти на усіх її східцях і не допускати критичного відношення ні до вчення секти, ні до її лідерів.

Непогрішність секти і її засновника. Вчення секти завжди претендує на те, що це вища істина причому істина "свіжіша", ніж істини усіх інших, особливо ж - традиційних релігій. Ці "істини" виходять надприродним шляхом, через "одкровення", видіння, контакти з духами (наприклад, Мун спілкувався з духом, який назвався Христом і дав вказівку створити секту). Зрозуміло, що усе, що існувало в історії людства до такого "щасливого осяяння", оголошується помилкою і непорозумінням (в секті того ж Муна сектанти повинні триматися думки про те, що їх батьківщина - саме Корея яку ощасливив своїм народженням "преподобний" Мун; для "свідків Єгови" любов до Вітчизни абсурдна, і солдати, загиблі за Батьківщину, - божевільні; рерихианцы вірять, що весь світ, і Росія зокрема, перебували в пітьмі забобонів до того як з'явилася можливість читати вигадану Рерихами "агни-йогу").Засновники сект - люди, що наділяються своїми адептами божественними якостями, багато хто прямо проголошує себе "христами": Мун, Сергій Тороп ("Віссаріон"), Марія Цвигун ("Марія Деві"), Талгат Акбашев (вважає "иисусом" не лише себе, але і своїх учнів), Секо Асахара і множина інших. Не інакше як "матір'ю світу" іменують Олену Реріха адепти рериховского руху. Спілкування, безпосереднє або "духовне", уявне, з лідерами-засновниками повинно доставляти неймовірне щастя сектантам їх розпорядження повинні виконуватися з ентузіазмом. По уявному наказу від фотографії Шрі-ланки Матаджи (секта "сахаджа-йога") молода жінка садистски убила свою півтораоднорічну дочку.

Програмування свідомості. Членами сект стають передусім люди з нестійкою психікою, що не мають ясних моральних критеріїв, духовних і культурних знань. Такі люди, що шукають, але не знайшли твердих підстав в духовному житті, як правило, легко навіювані тобто готові відмовитися від своєї свободи і прийняти установки своїх учителів. При цьому людина отримує ілюзорний сенс життя, але мислення його може будуватися лише за примітивними схемами. В результаті чоловік опиняється в повній залежності від сектантського вчення участі у зборах, вказівок учителів і лідерів секти. Фахівці порівнюють сектантську залежність з наркотичною.