Висновки
Рекламне звертання є головним елементом усього процесу рекламного впливу на одержувача. Саме рекламне звертання представляє комунікатора його цільовій аудиторії, потенційним покупцям. Саме у рекламному звертанні фокусується більшість елементів рекламної комунікації. Серед них – креативна ідея комунікації, сприяюча позитивному сприйняттю товару, що рекламується. Характер рекламного послання у сукупності із основними характеристиками цільової аудиторії багато в чому визначають вибір найбільш ефективного каналу комунікації. І нарешті, рекламне звертання можна розглядати як головний засіб, основний інструмент досягнення цілей рекламної діяльності.
Рекламне звертання можна визначити як елемент рекламної комунікації, що є безпосереднім носієм інформаційного та емоційного впливу. Воно має конкретну форму (текстову, візуально, символічну) та надходить до адресату за допомогою конкретного каналу комунікації.
Процес розробки рекламного звертання містить як творчу, так і комерційну складову.
Головними рівнями психологічного впливу рекламного звертання є:
· когнітивний – пізнавальний (передача інформації, повідомлення);
· афективний – емоційний (формування ставлення);
· сугестивний (навіяння);
· конативний – поведінковий (визначення поведінки).
Ефективність рекламного звертання – в його УТП(унікальній торговій пропозиції). Воно має бути цікавим для покупця, унікальним, тобто таким, що не зустрічається у рекламі конкурентів. Рекламується не сам товар, що виробляють і конкуренти, а його перевага перед іншими.
Головними елементами композиції рекламного звертання можна назвати наступні: салоган, зачин, інформаційний блок, довідкові відомості, луна-фраза.
Критерії відбору медіаканалів: відсутність жорстких обмежень, відповідність засобу звертання особливостям товару та характеристикам цільової аудиторії. Відповідність форми звертання характеристикам засобу його передачі, урахування вимог строкам.
Центральним покажчиком концепції медіапланування рекламного звертання є обсяг та частота.
Підіб’ємо підсумки, у чому ж полягає сутність комунікативного рекламного звертання? Реклама:
· платна, тобто рекламодавець має заплатити за своє повідомлення про товар, марку, фірму;
· односпрямована, тобто має тільки один напрямок: від рекламодавця до об’єкту впливу. Зворотною реакцією стає поведінка об’єкту впливу, тобто він або стає покупцем, або ні;
· неособиста, оскільки адресується не певній конкретній особі, а цільовій аудиторії и передається без допомоги торгівельних агентів;
· опосередкована, адже доводиться до об’єкту через конкретні медіа канали;
· звертається зі своїми специфічними закликами у межах сплаченого місця чи часу та при цьому чітко вказує на особу зацікавленої сторони;
· багатофункціональна. Стимулює витрату грошей чи їх накопичення, цілі високі або низькі від імені найрізноманітніших джерел задля найрізноманітніших аудиторій та за найрізноманітнішими причинами;
· це «феномен, способный принести потрясающий успех или катастрофический провал и часто действующий в обстановке конечной неопределенности» [41, с.318].
Зазначений аналіз літературних джерел з проблем створення рекламного звертання та його комунікації дозволяє нам зробити наступні висновки:
1. рівень рекламної продукції в Україні відносно розвинений;
2. реклама є цілеспрямованим виробництвом та розповсюдженням інформаційно-психологічного продукту, який безпосередньо впливає на формування у людей поглядів, думок, цінностей, ідей, почуттів, стереотипів;
3. сучасні тенденції розвитку української реклами відбивають перенасиченість ЗМІ рекламними інформаційними оголошеннями (РІО).
4. головним недоліком рекламних звертань на українському ринку є відсутність у них якісного креативного вирішення, більшість реклами визиває негативні емоції.
На сучасному етапі, коли Україна усіма зусиллями намагається вийти з економічної, політичної і соціальної кризи, головним завданням рекламної комунікації є формування позитивних емоцій та поваги до якісного національного продукту. Також дуже важливо, в умовах демократії, навчити споживача правильно та об’єктивно оцінювати ту чи іншу рекламну інформацію, яку надають нам ЗМІ.
Словник рекламних термінів
Аудитория рекламная – группа лиц, до которых конкретный медианоситель доводит рекламное обращение.
Канал коммуникации (media –англ.) объединяет всех участников процесса коммуникации и носителей информации с момента кодирования посылаемого сигнала до момента получения его адресатом.
Коммуникация – социально обусловленный процесс передачи и восприятияинформации в условиях межличностного и массового общения по разным каналам при помощи различных коммуникативных средств.
Копирайтер – специалист поразработки текстов и слоганов в рекламном обращении.
Креатив – творческая составляющая любого коммуникативного процесса. Эмоционально-образное решение сюжета рекламного обращения.
Реклама – платное позиционированное сообщение о товаре или услуге, выраженное в креативной форме.
Рекламноеобращение – элемент рекламной коммуникации, являющийся непосредственным носителем информации и эмоционального воздействия, оказываемое коммуникатором на получателя. Это послание имеет конкретную форму (текстовую, визуальную, символическую и т.д.) и поступает к адресату с помощью конкретного канала коммуникации.
Слоган (девиз, клич, рекламный лозунг) – четкая, ясная и лаконичная формулировка основной идеи рекламного обращения.
Список літератури
1. Бове К.Л., Аренс У.Ф. Современная реклама. Тольятти, 1995 г.
2. Борисов Б. Л. Технологии рекламы и PR.: Учебное пособие. - М.: ФАИР-ПРЕСС, 2001.
3. Благоев В. Реклама в опрделениях и примерах. СПБ «Дватри», 1998.
4. Васильев Г. Основы рекламной деятеятельности. Учебное пособие для
вузов. 2004.
5. Волкова В. В. Дизайн рекламы.: Учебное пособие. - М.: «Книжный дом», «Університет», 1999.
6. Гамаюнова Л.М. Копирайтер в рекламе. – Воронеж, 2001.
7. Гермоченова Л.Ю. Эффективная реклама. – М.: 2006.
8. Головлева Е. Основы рекламы. – М.:ИМА-пресс, 2004.
9. Гольман И.А. Реклама плюс. Реклама минус.: Учебное пособие. - М., 2002. 10. Гребенкин Ю.Ю. Психотехнологии в рекламе. - Новосибирск: Риф- плюс, 2000.
11. Гринберг Т. Е., Петрушко М. В. Реклама: КУЛЬТУРНЬІЙ контекст. - М.: «РИП-холдинг», 2004.
12. Денсон Л, Тоби Л. Учебник по рекламе. – Минск, 1997.
13. Дейан А.Реклама. – М.: Прогесс-Универс, 1993.
14. Демина И.Н. Теоретические основы рекламного дела. Иркутский університет.– И, 1996.
15. Журавлев М.И. Видеореклама. – Минск, 1996.
16. Иванова К.О. Копирайтинг: секреты составления рекламных и PR-текстов. – СПб.: Питер, 2005.
17. Имшенецкая И. Креатив в рекламе. – М.: «РИП-холдинг», 2003.
18. Кравченко В.Д. Словарь рекламних терминов. – Донецк, 2009.
19. Краско Т.І. Психологія реклами:/ Під ред. Є.В. Ромата. – Харків: Студцентр, 2002.
20. Картер Г. Эффективная реклама. Путеводитель для малого бизнеса.; пер. с англ.; Общ. Ред. Е.М. Пеньковой. – М.: 2000.
21. Коган А. Ф., Шапошникова Н.Н. Реклама в малом бизнесе. - Х.: ИМП «Рубикон», РИП «Оригинал», 1994
22. Кохтев Н. Н. Стилистика рекламы. - М.: Изд-во МГУ, 1991.
23. Левешко Р.Н. Анализ зффективности рекламы. – К.: 2000.
24. Мокшанцев Р. И. Психология рекламы.: Учебное пособие І Науч. ред.
М. В. Удальцова. - М.: ИНФРА-М, Новосибирск: Сибирское соглашение, 2002.
25. Назайкин О.Н. 3ффективная продажа рекламы. Пр. пос. Назайкин А.Н., Дело, 2002.
26. Огилви Д. Исповедь рекламного агентства. – М, 1994.
27. Песоцкий Э.А. Современная реклама. Теория и практика. – Ростов н/Д: изд-во «Феникс», 2003.
28. Полукаров В. Л., Головлева Є. Л., Добренькова Є. В., Єфимова Є. М. Рекламная коммуникация: Учебное пособие. - М.: Международный университет бизнеса и управления: Изд-во «Палеотип», 2002.
29. Почепцов Г.Г. Теория и практика коммуникации. – М., 2000.
30. Радиостанции: «Люкс РМ», «Хит РМ».
31. Рєпьєв О.П. Рекламодателю о рекламе. - М., 2002.
32.Рівс Россер. Реальность в рекламе: Пер. сангл. - И.: В/J Внешторгреклама, 1983.
33. Рогожин М. Теория и практика рекламной деятельности:Учебное пособие, Ростов н/Д: Изд-во "Феникс", 2001.
34. Ромат Е. В. Реклама в системе маркетинга: Учебное пособие І Харьк.
гос. академия технол. и орг. питания. - Харьков, 1995.
35. Ромат Е. В Реклама: мероприятия, теория, практика. – СПб.: Питер, 2002.
36. Cмирнов В.В. Реклама на радио. - М., 1996.
37. Сулягин Ю. 0., Петров В. В. Реклама. - Учебник. СПб.: Изд-во
МихайловаВ.0., 2003.
38. Сендидж Ч., Фрайбургер В., Ротцолл К. Реклама: теория и практика. М.: Прогресс, 1989.
39. Телеканалы: «Интер», «Новый канал», «1 + 1», «ІСТУ».
40. Тимофеев Л. И., Венгров М. П. Краткий словарь литературоведческих
терминов. - М., 1985.
41. Уеллс У., Бернет Дж., Моріарті С. Реклама: принципыи практика: Пер. с англ. - СПб.: Издательство «Питер», 1999.
42. Фарби Е. Как создать успешную рекламу. СПб: Питер, 2004.
43. Харрис Р. Психология массовых коммуникаций. – СПб: Питер, 2004.
44. Шатин Ю. В. Построение рекламного текста, 2-е изд. - М.: Бератор -Пресс, 2003. 45.http://www.reclama.su
46. http://www.reclama-v-intemet.adverter.ru
47. http://www.vmost.ru/artl.asp
48. http://www.advertka.ru
49. http://handm.ru/televizor/televid.htm