У ісламі вважається, що існують два типи знань, послане і отримане людьми. Знання, послані в Коране і хадисах, не змінні і незаперечні. Знання, отримане за допомогою 5 органів чуття і з помошью мислення може бути помилковим і повинно бути уточнено [11, 45].
Велике значення в ісламській педагогіці відводиться навчання арабській мові. На арабській мові написано багато пам'ятників ісламської літератури, написаний Коран. Більш того, вивчення арабської мови необхідне для спільного культурного розвитку. Практично у всіх мусульманських школах – медресе викладання багатьох предметів ведеться на арабській мові.
Все вищесказане має величезне значення для виховання дитяти. Він бачить, що в сім'ї має бути шанобливе відношення не лише до батьків і старшим, але і до сестер і братів.
Ісламські педагоги стурбовані тим, що освітня система представляє на сьогоднішній день велику кількість недозволених питань. Ось чому учені постійно звертають увагу, що сучасне положення освіти представляє корінь всіх її проблем. Деякі з них прийшли до висновку, що освіта як дисципліна складається з п'яти субдисциплін, а саме, з учбової програми, консультації, управління, викладання і оцінки.
Так само ісламських педагогів хвилює, що як наслідок впливу Заходу, програми в мусульманських країнах все ще підрозділяються на вивчення природних, соціальних, прикладних, гуманітарних і релігійних наук, але вони позбавлені спільних, обов'язкових для вивчення предметів, що зв'язують ці галузі воєдино. Різні області наукової діяльності відокремлені один від одного "кам'яною стіною", і, отже, не включають основи віри. Без внутрішнього голосу розуму чоловік має всі можливості стати зарозумілим і невдячним своєму Творцеві, що веде до порушення природних законів, і, врешті-решт, до руйнування особи і навколишнього середовища. Така позиція в корені противоречит положенню людини, як халіфа на Землі.
Філософія ісламського виховання – це формування високоосвічених, морально стійких, корисних для держави громадян. Саме тому в мусульманських сім'ях вихованню дітей відводиться очолююча роль.
Отже, розуміння моралі і моральності в мусульманській сім'ї величезно. І виховання підростаючого покоління відбувається саме на їх основі. Підкреслимо, що формування внутрішнього духовного світу дитяти починається із створення сім'ї – його отця і матери.
Іслам, як і інші світові конфесії, закликає не вбивати, не грабувати, не заподіювати зло іншим людям. Всі біди, помилки у вихованні дитяти полягають не в приналежності до тієї або іншої релігії, вважається в ісламській педагогіці, а в оточенні дитяти – сім'ї, дитячого саду, школи, двору.
Список використовуваної літератури
1. Асадуллін а.Ш. "Знай татарський ти мова, знай і російський ти мова". Казань, вид-во "Магаріф", 1998. - 198 с.
2. Виховання дітей у вірі мусульман журнал "Няня", 2003 рік № 9
3. Еремєєв д.Е. Іслам: Спосіб життя і стиль мислення. – М.: Політіздат, 1990. – 286с.
4. Ікрамов А. Про духівництво в школі // Вибрана праця в 3-х томах. Т. 1. Ташкент: Узбекистан, 1972. - С. 284.
5. Коков в.М. Іслам: гуманістичні традиції / В.М. Коків // Науч. думка Кавказу. – 2000. - №1. – С. 9-13.
6. Малашенко А. Ісламськоє відродження в сучасній Росії. М.: Московський центр Карнеги, 1998. - 250 с.
7. Резван Е.А. Коран и его мир. Спб.: Петербурзьке сходознавство, 2001.- 608 с.
8. Родионов М.А. Ислам классический. (Серия: "Мир Востока"). Спб.: Азбука-Класика; Петербурзьке сходознавство, 2003. - 219 с.
9. С.М. Накиб Аль-аттас, "Концепція навчання в Ісламі", Коала Лумпур, ISTAS, 1990. -290 с.
10. Татарська освіта в дзеркалі історії (дожовтневий період) Амірханов р.У. З книги «Іслам в середньому Поволжье: історія і сучасність». Нариси. – Казань: Майстер Лайн, 2001.- 231 с.
11. Харісов л.А. Іслам: виховання і освіта [Про виховний потенціал ісламу] // Педагогіка. – 2001. - №8. – С. 56-61.
12. Шамма Фреда. Ісламське виховання дітей. Московський центр Карнеги, 2002. - 190 с.