Перамагае каманда, якая дзейнічала найбольш узгоднена. У якасці суддзі выступав выхавальнік або хто-небудзь з дзяцей.
У гульні можна выкарыстаць самыя розныя віды i спосабы рухау. Напрыклад, па лауцы можна ісці на насках, пятках, звычайным крокам; можна прапаузці на карачках або на жываце i т.д.; кубы пераадольваць пераступаннем або пераскокваннем; пмнастычную лесвщу можна пералезці праз верх, у сярэдзіне між рэйкамі, а таксама збоку.
Варыянт гульні: кожная з дзвюх-трох падгруп распрацоувае для сябе маршрут, які пачынаецца адначасова. Перамагае тая каманда, якая першая закончыць пра-ходжанне маршруту.
5. «Што лішняе»
Дыдактычная задача: дыферэнцыроука відау i спосабау рухау.
Правшы: быць уважлівым, дакладна называць pyxi, якія выконва-юцца, не рабіць лішніх рухау.
Матэрыял: гульня можа праводзщца без дапаможнікау, а таксама з выкарыстаннем дробных прадметау, такіх, як абручы, мячы, скакалю i г.д.
Гульнявое дзеянне: паутараць
pyxi, выкананыя выхавальнікам або кім-небудзь з дзяцей.
Метадычныя указамиі. Дзеці стаяць у крузе. Выхавалымк паказвае 2—4 спосабы аднаго вщу руху i адзін — другога (лішні рух). Напрыклад, хадзьба на насках, пятках, прыстауным крокам i бег. Дзеці выконваюць pyxi у той жа паслядоунасці, што i выхавальжк. Той, хто дапусціу памылку, павшеняе растлумачыць. Калі тлумачэнне правтьнае, то ігрок, які дапусціу памылку, не караецца штрафам; калі ж тлумачэнне нездавальняючае, то ён павінен выканаць штрафное задание, якое прапаноувае хто-небудзь з дзяцей.
6. «Падбяры сябра»
Дыдактычная задача: дыферэнцырока вщау i спосабау рухау.
Гульнявое дзеянне: пошук аднародных рухау.
Правшы: выконваць трлькі аднародныя pyxi. Вядучы, які не здолеу справщца з задачам, працягвае вадзіць да тае пары, пакуль не выканае правшьна задание.
Матэрыял: гульня можа праводзщца з дробным фізкультурным інвентаром (абручамі, скакалкамі, мячамі, палкамі) i без яго.
Метадычныя указаний. Колькасць дзяцей, якія гуляюць,павінна быць не менш дзесяці чалавек. Пяцёра з ix водзяць, а кожны з астатніх выконвае розныя спосабы аднаго віду руху: хадзьбы, скачкоу, бегу, лажання, юдання.
Кожны з вядучых «адказвае» толькі за адзін з відау рухау: ён назірае за выкананнем рухау дзяцей i выбірае «сваіх». Калі усе дзеці згрупуюцца па віду выканання рухау, вядучыя тлумачаць, чаму яны выбралі менавіта гэтых дзяцей. Потым гульня узнауляецца з іншымі вядучымі. У гульні можа атрымацца так, што усе або большая колькаЬць дзяцей выконваюць спосабы аднаго руху i хто-небудзь з вядучых не зможа убачыць «свой» рух; але каш-тоунасць гульні з-за гэтага ніяк не губляецца.
Магчымыя умовы гульні:
1. Уносяцца аднолькавыя прадметы для ycix дзяцей (напрыклад, абручы), але рухі дзеці павтны выконваць розныя: адзін выконвае з абручом розныя віды хадзьбы, другі - скачкоу, трэці — бегу i г.д.
2. Вядучыя не толькі выбіраюць дзяцей, якія выконваюць аднародныя pyxi, але i казваюць, хто з ixсяброу правільна выконвау pyxi, aхто дапускау памылю.
7. «Што робяць з предметам»
Дыдактычная задача: замацаваць умение выконваць розныя pyxi з рознымі дапаможнікам1.
Гульнявое дзеянне: выкананне розных рухау, пошук варыянтау рухау.
Правшы: не паутараць pyxi, выконваемыя іншымі, «шукаць» свае.
Матэрыял: выкарыстоуваюцца любыя фізкультурныя дапаможнікі.
Метадычныя указанні. У розных частках пляцоую або пакоя рас-стауляюццафізкультурныядапаможнію. Выхавальнік гаворыць дзецям: «Пайшлі, хлопчыкі Iдзяучыню, гуляць. Бачыце на пляцоуцы скакалкі? Тады давайце выконваць з імі pyxi. Кожны з вас няхай пастараецца прыдумаць свой рух, i так, каб ён адрознівауся ад рухау тшых дзяцей».
Выхаванцы пачынаюць гуляць. Калі дзщя не можа прыдумаць «свайго» руху, то выхавальык дапамагае яму. Калі большасць дзяцей пачне выконваць розныя pyxi, выхавальнік заахвочвае ix, потым прапаноувае ім трошю адпачыць iіси) далей. Такім жа чынам выконваюцца pyxi яшчэ з двума-трыма відамі дапаможнікау.
Заувага. У гэтай гульні можна выкарыстаць таксама i сюжэтны расказ, падабраушы да яго адпаведныя дапаможнікі. Калі дзеці добра засвояць гульню, ролю вядучага можа выканаць хто-небудзь з ix.
8. «Не памылюяі»
Дыдактычная задача: дыферэнцыроука відау i спосабау рухау i замацаванне іх назвау.
Гульнявое дзеянне: паутарэнне рухау, якія паказвае выхавальнік або вядучы.
Правшы: дакладна i правшьна выконваць pyxi.
Метадычныя указанні. Дзеці становяцца у круг. Выхавальык (або хто-небудзь з дзяцей) знаходзщца у цэнтры круга. Выхавальнік тлумачыць, што усе дзеці павінны дакладна паутараць усе тыя pyxi, яюя будзе выконваць ён, акрамя «забароненых». Затым тлумачыць, які рух лічыцца забароненым (напрыклад, бег з высоюм падыманнем каленяу). Дзеці, якія выканал) разам з выхавальнікам забаронены рух, выбываюць з гульні або караюцца штрафным рухам.