46. Ткачишина І.П. Роль гри і нестандартних уроків у підвищенні інтересу учнів до вивчення математики // Математика в школах України – 2004. – №4. – С. 6-7.
47. Хантер Б. Мои ученики работают на компьютерах. – М., 1989.
48. Цветкова М.С. Рекомендации по использованию компьютеров в начальной школе // Информатика и образование. – 2002. - № 6. – С. 12-14.
49. Челак Е. Н., Конопатова Н. К. Развивающая информатика. Методическое пособие. — М.: Лаборатория Базовых Знаний, 2001 г. — 208 с.: ил.
50. Щедровицкий Г.П. Философия. Наука. Методология. – М., 1997
51. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды – М.: Педагогика, 1989.
Додаток 1
Анкета для вчителів
Шановні вчителі, просимо Вас взяти участь у письмовому опитуванні, ціллю якого є удосконалення методики навчання математики в початкових класах за рахунок використання комп’ютерних ігор на уроці.
1. Чи варто використовувати комп’ютер на уроці математики в початковій школі?
- Так
- Ні
- Не знаю
2. Які нові можливості, на Вашу думку, може відкрити використання ПК в навчанні?
3. Коли, на Вашу думку, слід активно використовувати комп’ютер у навчанні? Відповідь обґрунтуйте.
- В дошкільних закладах
- В початковій школі
- В середній школі (з 5-6 класу)
- В середній школі (з 7-9 класу)
- В старшій школі
4. На якому етапі уроку, на Вашу думку, слід використовувати комп’ютерні засоби навчання (зокрема ігри)? Чому?
- Перевірка домашнього завдання
- Актуалізація
- Подача нового матеріалу
- Закріплення вивченого
5. Скільки машин достатньо для нормальної організації уроку? Відповідь обґрунтуйте.
6. Чи потрібно виділяти у навчальному плані окремі (спеціальні) уроки, де б використовувались лише комп’ютерні ігри (інші комп’ютерні засоби)?
- Так, потрібно
- Скоріше, потрібно
- Скоріше, не потрібно
- Не потрібно
7. На яких темах з математики Ви б запропонували найбільш широке використання комп’ютерних ігор? Дайте коротке обґрунтування.
8. Виберіть найкращу форму організації навчального процесу з використанням комп’ютера (проголосуйте або вкажіть свою):
- У звичайному класі
- У комп’ютерному класі
- З відвідуванням комп’ютерного класу, коли це потрібно
- Свій варіант:
9. Вкажіть найголовніші вимоги до комп’ютерної гри.
- Цікавість
- Дидактичність
- Раціональність у застосуванні
- Легкість в осмисленні правил (суті гри)
- Свої варіанти:
10. Які навчальні комп’ютерні ігри (серед тих, що ми використовували) Вам найбільше запам’ятались?
11. Назвіть позитивні і негативні моменти вище наведених ігор?