Так, тепер це вже історія, але, як писав Іван Франко в передмові до повісті “Захар Беркут”, “повість історична має вартість, коли її основна ідея зможе зайняти сучасних, живих людей, то значить, коли сама вона жива й сучасна”. “Перехресні стежки” й донині читаються цікаво, захоплююче, а боюся, що й актуально.
9. Коментар виконання практичної роботи
10. Підсумок заняття
Словникова робота. 1. Поглибте свої знання про літературознавчі " терміни.
Проблема (грец. — problema — завдання, кинуте вперед) — аспект змісту твору, на якому автор акцентує увагу читача. Проблематика — це коло проблем, порушених у творі і тісно пов'язаних із задумом митця. В художньому творі проблематика виражається або прямо, не залежно від образ¬ної системи, або опосередковано, через характери персо¬нажів, художньо-образний світ, тобто органічно витікає із змісту твору. Проблематика реалізується на різних рівнях художнього тексту, найчастіше — крізь призму художніх конфліктів, систему персонажів, композиційно-сюжетні прийоми. Вона залежить від багатьох факторів, зокрема історичних подій, соціальних і національних питань сучас¬ності, навіть літературної моди. Загалом проблематика зумовлюється світоглядом письменника і виражається в авторських акцентах, які становлять проблематику твору.
11. Домашнє завдання Аналізувати образи Рафаловича та Регіни у зв’язку з оточенням
Література:
1. Франко І. Зібрання творів у 50-ти т. – Т. 16. – С. 7.
2. Франко І. Твори в 20-ти т. – Т. 1. – С. 17.
3. Франко І. Статті і матеріали. – Зб. 5. – Львів, 1956. – С. 126.
4. Іван Франко. Документи і матеріали 1856 – 1965. – К., 1966. – С. 149.
5. Іван Франко у спогадах сучасників. – Львів. – 1956. – С. 394. Пархоменко М. Н. “Драматургия Ивана Франко”. – М.: 1957.
6. Басс І. І. “Іван Франко. Біографія”. – К.: 1966.
7. Худош Л. С. “Вивчення творчості І. Франко в школі”. – К.: 1962.
8. Жук Н. Й. “Проза І. Франка”. – К.: 1977.
9. Курс історії української літературної мови. – К.: 1958.