Смекни!
smekni.com

Використання комп ютера на уроках художньо естетичного циклу в навчальному процесі початкової школи (стр. 12 из 13)

Paint знаходиться у стандартному пакеті програм Microsoft Office. Тому запуск програми Paint здійснюється натискання на кнопку Пуск на панелі задач і вибором команди Програми – Стандартні – Paint. Після запуску відкривається робоче вікно програми.

Вікно редактора Paint містить елементи, звичайні для вікон Windows-додатків: заголовок, кнопки керування вікном, рядок меню, робочу ділянку, смуги прокручування, рядок статусу й обрамлення. Крім цього, у вікні Paint розміщені елементи, властиві саме графічним редакторам, – панель інструментів і палітра.

Панель інструментів у лівій частині вікна містить 16 кнопок-піктограм. Призначення кожної кнопки ви можете прочитати на спливаючій підказці, що з’являється при наведенні на неї покажчика миші. Серед інструментів панелі є Олівець, Пензель, Ластик, Заливка, Вибір кольорів тощо.

Інший характерний елемент вікна Paint – палітра – розміщений у нижній частині екрану. Зліва на панелі палітри є два квадрата, що перекриваються, з яких верхній пофарбований в основний колір, а нижній – у фоновий колір. Основний колір використовується для зафарбовування ліній, меж об’єктів і тексту. Фоновий колір застосовується при заливанні об’єктів із замкнутими межами і фону напису.

Графічний редактор Paint може бути використаний для роботи з точковими малюнками, що збережені як файли з розширеннями jpg, gif або bmp. За допомогою Paint можна, наприклад, переглянути зображення з компакт-диска, сканований малюнок, малюнок, отриманий з Інтернету.

Для малювання ліній у редакторі Paint передбачені інструменти: Лінія – малювання прямих ліній, Олівець – малювання довільних ліній (від руки) і Крива – малювання кривих ліній.

Працюючи в редакторі Paint, можна послідовно скасувати останні три дії. Це особливо зручно учням, які працюють в цій програмі.

Практично жодна програма графічного редактора не обходиться без таких інструментів малювання, як Пензель, Розпилювач і Гумка. Ці інструменти передбачені й у редакторі Paint.

У редакторі Paint є інструмент Надпис, за допомогою якого можна у створюваний малюнок ввести будь-який текст. При цьому у вікні редактора з’являється панель Шрифти, де задається потрібний шрифт, його розмір і написання. За допомогою палітри можна обрати і колір тексту

Специфіка редактора така, що він може з успіхом використовуватися в навчальній діяльності, з узгодженістю із предметами художньо-естетичного циклу, та опорою на здобуті знання з кольорознавства, (основні та похідні кольори, секрети утворення похідних кольорів) та правила композиції під час створення малюнків.


Додаток 2

Опис комп’ютерних програм для навчання музики

Програми для DOS

В таблиці наведений перелік програм, які працюють з файлами відрахунків.

Програма Опис
VPLAY Відтворює звуковий сигнал, записаний у VOC-форматі
WPLAY Відтворює звуковий сигнал, записаний у WAV-форматі
VREC Записує звуковий сигнал у VOC-форматі
WREC Записує звуковий сигнал у WAV-форматі
READDRV Повідомляє номер версії драйвера, базову адресу порту введення/виведення, номери перерви і каналів DMA звукової плати
VOCHDR Додає Header (заголовок) в первинний звуковий файл (Raw Date Sound File)
JOINTVOC Об’єднує дані різних звукових файлів
VOC2WAV Конвертує відрахунки з VOC-формату в WAV-формат
VOCO2N Конвертує VOC-файли версії 1.10 в файли версії 1.20
VOCN2O Конвертує VOC-файли версії 1.20 в файли версії 1.10

Програми микширування звуку для аудіоплати Sound Blaster Pro

Програми SBP-SET і SBP-MIX виконують різноманітні вказівки для запису і відтворення сигналів. Програма SBP-MIX є резидентною в пам’яті. Це означає, що після завершення взаємодії з нею вона продовжує працювати у фоновому режимі займає деякий об’єм оперативної пам’яті. Програма SBP-SET завершує роботу після виконання вказівок і звільнює пам’ять.

Програма FM-орган (на вінчестері зберігається у файлі під іменем PRO-ORG. EXE) працює із синтезатором звукової плати Sound Blaster Prо. Хоча при першому знайомстві ця програма здається лише забавкою, вона все ж має цікаві можливості для створення мелодій. Програма FM-орган дозволяє зберігати зіграні мелодії у файлах на диску і використовувати їх повторно. Для створення мелодії можна використати зовнішню клавіатуру електронного музичного інструменту, підключеного до звукової плати через MIDI-інтерфейс. Нижче будуть описані можливості даної програми.

Гра

Клавіатура комп’ютера може бути використана в якості клавіатури синтезатора звукової плати Sound Blaster Prо.

Для початку роботи необхідно перейти в каталог PRO-ORG і запустити програму FM-орган командою PRO-ORG. Після запуску програми на екрані відтвориться її вікно, в нижній частині якого знаходиться головне меню.

Для початку гри на FM-органі потрібно натиснути клавішу [F2]. Головне меню замінюється іншим. Це меню вибору музичного інструменту, супроводу і задання темпу.

Програма FM-орган моделює музичну клавіатуру для семи октав. Клавіші для п’ятьох октав відображені на екрані. Клавіші октав, на котрих можна грати в даний момент, використовуючи чотири ряди клавіатури комп’ютера, помічені з обох сторін смужками. Смужки можна переміщувати з допомогою клавіш переміщення курсору, змінюючи доступні октави.

На багатьох електронних клавішних інструментах є можливість вибору автоматичного супроводу ритмом (бас чи ударні). Цей режим реалізований і в програмі FM-орган.

Програма FM-орган може сама створювати музичні імпровізації.

Програми для Windows

У порівнянні з операційною системою DOS оболонка Windows надає більш широкі можливості для роботи зі звуком. За допомогою технологій DDE і OLE можна поєднувати в одному документі зображення, текст, звук, анімації. Розглянемо основні програми для цієї операційної системи.

Програма Sound Recorder (звуковий магнітофон)

За допомогою додатку Sound Recorder оболонки Windows можна записувати, обробляти і відтворювати аудіофайли (записані у форматі WAV). Піктограма цього додатку знаходиться в груповому вікні Accessories.

Звичайно в комплект постачання програмного забезпечення оболонки Windows входять чотири WAV-файли: CHORD.WAV, CHIMES.WAV, DING.WAV і TADA.WAV.

Кнопки керування

Після завантаження аудіофайлу в правій частині вікна нижче напису Length відображається величина проміжку часу, необхідного для відтворення усього файлу. У лівій частині вікна під написом Position відображається поточне значення часу відтворення, рівний тривалості інтервалу часу, що пройшов від його початку. У нижній частині вікна розташовані кнопки керування, функції яких аналогічні функціям клавіш керування побутового магнітофона. Піктограми на кнопках, що не можуть бути використані у цей момент, відображені сірим кольором. Наприклад, якщо файл не відтворюється, то не можна використовувати кнопку зупинки відтворення. Коли програється запис, у центральній частині вікна Sound Recorder, можна побачити повідомлення про це.

Програма WaveEdit

Програма WaveEdit використовується для запису звуку від джерела аудіосигналу, його обробки і збереження в аудіофайлі формату WAV. Виконувані цією програмою функції аналогічні функціям програми Sound Recorder, опис якої приведено на початку цього розділу.

Програма WaveEdit обробляє WAV-файли, записані з частотою вибірки 44, 22 або 11 кгц, точністю представлення відрахунків 8 або 16 біт, з моно- або стереофонічним звучанням.

Програма Media Player

Програма Media Player використовується для відтворення мультимедіа-файлів. Із її допомогою можна відтворювати аудіофайли, анімаційні файли, MIDI-файли і керувати встановленими в комп’ютері пристроями, що мають інтерфейс МС1 (Media Conlrol Interface), такими як, наприклад, пристрій для роботи з аудіокомпакт-дисками або відеодисками.

У вікні програми Media Player розміщуються кнопки Play, Pause, Stop, Eject і лінійка прокручування для вказівки поточної позиції файлу при відтворенні.

За допомогою додатку Media Player можна легко відтворити майже всі типи мультимедіа-файлів.

В даний час з CD-ROM-програвачами постачаються нові версії програми Media Player, що надають додаткові можливості відтворення й озвучування анімацій.

Програми драйверів

Для роботи з мультимедіа-пристроями необхідно інсталювати відповідні програми драйверів. Під час інсталяції додатків Windows для звукової плати Sound Blaster автоматично інсталюються програми драйверів для відтворення аудіофайлів, FM-файлів і МIDІ-файлів.

Для керування CD-ROM-програвачем використовується програма драйвера [МСI] CD Audio (інсталюється з інсталяційної дискети, що прикладається в комплект до CD-ROM-програвача).

Використання музичного редактора

Нижче буде описано основні принципи роботи на уроках музики з музичним редактором, адже він є одним з найпоширеніших та найдовершеніших в плані побудови навчально-розвивального процесу на уроках музичного виховання для молодших школярів.

Основні можливості музичного редактора, що використовуються в початковій школі:

·Відтворення музики з комп’ютера чи носія;

·Запис музики;

·Обробка мелодій;

·Робота з нотами;

·Робота з різними музичними інструментами.

Неабияке значення музичного редактора для покращення і полегшення навчального процесу на музиці, адже його можна використовувати в багатьох моментах.

1. Під час вивчення нової пісні.

Разом із текстовим редактором можна застосовувати і музичний. Діти одночасно будуть слухати пісню (сприймати на слух) та бачити її текст на екрані. В цьому ж випадку налагоджуються зв’язки з уроками читання.

2. Під час вивчення нотного стану.

Учні швидко опрацьовують тему, адже мають змогу наочно бачити, а потім і практично змінювати положення нот, слухаючи при цьому висоту їх звучання.