Смекни!
smekni.com

Методика обучения подвижным играм в дошкольных учреждениях (стр. 20 из 23)

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ Дзеці становяцца ў круг і выбяраюць гаспадара,які заходзіць у сярэдзіну кру-га.Карагод спявае песню: -Ой на гары мак, мак. На даліне так, так. Макі-макі, макавічкі, Залатыя галовачкі!Праспявалі і пытаюцца ў гаспадара: -Ці паспеў мак? -Толькі сею.Абышоў яго карагод з песняй і пытаеца: -Ці узышоў мак? -Толькі што ўзышоў! -Ці зацвіў мак? -Зацвіў! Потым зноў пытаецца: -Ці адцвіў мак? -Адцвіў! Пасля песні новае пытанне -Ці паспеў мак?Калі гаспадар скажа: ”Паспеў” усе зноў спяваюць песню: .............................. Будзем трэсці мак! Дзіця-гаспадар павінна выбегчы з круга і ўцячы ад дзяцей, пасля слоу: “Будзем трэсцi мак!»;калі гэта яму не ўдаецца зрабіць, ён выконвае заданні,якія яму называюць дзеці. Сачыць за тым, каб дзецi не сутыкалiся адзiн з адным.

Названне гульні: “Іванка”

Педагагічнае значэнне: развіваць трапнасць і дакладнасць рухаў,хуткасць рэакцыі

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ‚ƒ‚‚ƒƒ
На зямлі малююць круг 5-6 м-лес, а ў сярэдзіне круга -дом лесавіка (квадрат).У квадрат змяшчаюць Іванку (ляльку) і выбіраюць лесавіка. Астатнія ігракі – лебедзі. Лебедзі,залятаючы ў лес, спрабуюць забраць Іванку, а лесавік-злавіць лебедзя рукой, або дакрануцца да яго галінкай.Лебедзь, якому ўдаецца вынесці з лесу Іванку, становіцца лесавіком. Злоўленыя лебедзі выбываюць з гульні. Лесавік не мае права выходзіць з лесу і ўвесь час стаяць каля дома, а лебедзь, схапіўшыІванку, перадаваць яго іншым. Сачыць за тым, каб дзецi не штурхалi адзшн аднаго.

Названне гульні: “Гарлачык”

Педагагічнае значэнне: выхоўваць бег, уменні дзейнічаць па сігналу,развіваць увагу.

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
3ƒƒ4‚ƒƒ‚‚ƒ Дзеці сядзяць у крузе на кукішках. Гэта “гарлачыкі”. Па кругу ходзіць пакупнік. Спыніўшыся каля каго-небудзь, ён пытаецца: -Колькі каштуе ”гарлачык”? -За “гарлачык гэты дай нам зусім крышку: Каб ніколі не хварэць- Маннай кашы лыжку.Пасля гэтых слоў дзіця-гарлачык паднімаецца на ногі і бяжыць па кругу ў адным напрамку, а пакупнік-насустрач яму.Кожны імкнецца заняць свабоднае месца.Той,хто спазняецца, становіцца пакупніком. Дзеці павінны бегчы па кругу ў розных напрамках пасля слоў: ”маннай кашы лыжку”, кожны з іх імкнецца заняць свабоднае месца. Дзеці абавязкова павінны сядзець на кукішках.Хто спазняецца, той становіцца пакупніком.

Названне гульні: “Спрытны верабей ”

Педагагічнае значэнне: развiваць бег з лоўляй і выкрутамі, выхоўваць спрыт.

Iнвентар: флажок

Мсца правядзення: спартыўная пляцоўка

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒ‚ƒ‚ƒó
На зямлі малююць круг дыяметрам 2м.Каб яго можна было бачыць здалеку, усярэдзіну яго ставяць флажок.На адлег-ласці 10-15м ад круга дзеці строяцца ўшарэнгу.Па лічылцы: -Скакаў верабей па сцяне: Зламаў ножку-цяжка мне! Вераб’іха скача Ды па ножцы плача. Верабей,верабей, Не дзяўбі канапель: Ні маіх,ні сваіх, Ні суседзяў маіх! Адгукніся,верабей, Вылятай у круг хутчэй!-Дзеці выбіраюць вераб’я і разбягаюцца па пляцоўцы, а той,каму выпала быць ве-раб’ём ловіць іх.Каго верабей зловіць,той дапамагае яму лавіць астатніх дзя-цей.Тыя,каго ловяць,могуць адпачыць,калі схаваюцца у круг,але затрымлівацца там доуга нельга. Дзеці не павінны, калі выбегуць з круга, зноў тут жа вяртацца назад: заставацца ў крузе можна не больш чым адну мінуту. Дзеці павінны самі выбраць вераб’я. Калі хто-небудзь затрымаецца ў крузе, той становіцца вераб’ём. Сачыць за тым, каб дзецi не сутыкнулiся адзiн з адным.

Названне гульні: “Фарбы”

Педагагічнае значэнне: развіваць бег з лоўляй і выкрутамі, развіваць памяць,кемлівасць

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒ‚ƒ‚ƒ€ Дзеці выбіраюць гаспадара фарбаў і адгадчыка Несцерку.Усе астатнія дзеці-фарбы.Дзеці згаворваюцца,хто якой фар-бай будзе..Кожны выбірае сабе колер. Фарбы і гаспадар прысядаюць на кукіш-кі і робяць выгляд,што засынаюць.Да фарбаў падыходзіць Несцерка,тупае на-гой і гаворыць:-Стук-стук! -Хто тут? -Несцерка! -Чыго прыйшоў? -Па фарбу? -Па якую? -Па сінююКалі такога колеру няма,гаспадар гаво-рыць: Пайдзі за сіненькі лясок, Знайдзі сіні чабаток Панасі,панасі! І нам прынясі!Потым зноў пытаецца.Калі фарба ёсць гаспадар гаворыць:-Ёсць такая,бяры яе!“Фарба” ўцякае, а Несцерка яе ловіць. Дзіця-фарба павінна бегчы ў загадзя абазначанае месца,злоўленая фарба наступны раз у гульні ўдзел не прымае. Дзеці абавязкова павінны выбраць сабе любы колер. Сачыць, каб не было двух аднолькавых колерау. Пасля некалькіхпаўтораў, выбяраеццадругі гаспадар і гульняпрацягваецца.

Названне гульнi: “Гаспадыня і кот”

Педагагiчнае значэнне: развіваць бег з лоўляй і выкрутамі, выхоўваць спрыт,вынослівасць

Iнвентар:

Месца правядзення: спартыўная пляцоўка

Пастраенне Змест Правілы АМУ
Дзеці выбіраюць маці,дачку і ката.Усеастатнія-збаночкі.Маці гаворыць: “Вось там,каля бярозкі,будзе склеп,а вось тут наш дом.Ідзіце усе ў дом!” Збаночкі прыйшлі і спыніліся. Маці кажа: “ Да-памажы мне збаночкі у склеп аднесці.” Маці бярэ двух дзяцей за рукі і ўсе ідуць да склепа. Так ходзяць,пакуль не перанясуць у склеп усе збаночкі.-“Ну,дачка,я на работу пайду,а ты дома сядзі ды паглядвай за катом,каб ён зба-ночкі не перакуліў”. I пайшла. Дачцэ сумна адной,яна і пайшла да сяброўкі.А кату гэтага і трэба,пайшоў да склепа і пачаў збаночкі перакульваць і кажа:-“У гэтым-смятанка!Угэтым малако!У гэтым масла!” Вярнуліся маці і дачка і пачалі лавіць ката прыгаворваючы:- “Не выкруцішся,кот!Пападзешся кот!” Злавілі яго,а кот просіцца:-Адпусціце мяне,я болей не буду!” Усе гавораць кату: -Патанцуй, тады адпусцім! Кот танцуе. –Выходзь кот ды памятай: Першы раз даруецца, другі забараняецца. І разбегліся. Дзеці-збаночкі пачынаюць лавіць дзіця-ката толькі тады,калі іх аб гэтым просіць дзіця-маці; дзіця-кот лічыцца злоўленым,калі дзеці сашчэпяць рукі вакол яго. Сачыць за тым, каб здецi не сутыкалiся адзiн з адным.

Названне гульні: “Казіны рог”

Педагагічнае значэнне: выхоўваць уменні адбіваць пусты драуляны шар, развіваць увагу, спрыт

Iнвентар: палка, драуляны шар

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
ƒ‚‚‚‚ƒƒnƒƒ‚‚‚‚ƒƒƒ 2 каманды знаходзяцца на пэўнай адлегласці адна ад адной. У кожнага ў руках палка. Адна з каманд кідае і коціць драўляны шар у бок процілеглай каманды, тыя адбіваюць яго назад ці ловяць на сваёй мяжы-рысе і вяртаюць першай камандзе.Калі шар пераляціць цераз мяжу-рысу, каманда, што ахоўвае яе, адыходзіць да таго месца,куды закаціўся шар.Тады пра яе гавораць: -Загані ў казіны рог! Каманда-пераможца атрымлівае ацэнку, і гульня працягваецца. Шар дазваляецца каціць толькі па зямлі. Сачыць, каб мяч кацiу толькi адзiн з каманды, побач з якiм адбудзецца мяч.Сачыць за тым, каб дзецi не бiлiся палкамi.

Названне гульні: “Свінка”

Педагагічнае значэнне: выхоўваць уменнi у забіванні мяча ў цэль, развіваць спрыт,хуткасць

Iнвентар: мяч

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒƒ‚‚ƒ‚ƒ‚‚ƒƒ
Выбіраецца вядучы. У цэнтры намаляванага круга выкопваецца яма-хлеў, побач кладзецца мяч-свінка.Дзеці становяцца за лінію круга і прыгаворваюць: -Куба-куба-кубака,гонім свінку да хляўка!Пасля гэтых слоў вядучы палкай ці нагой адкідвае свінку як мага далей убок.Усе бягуць да свінкі, перакідваюць яе адзін аднаму нагамі і спрабуюць загнацьу хлявок. Вядучы перашкаджае ім і выкідвае свінку з круга. Калі удаецца закінуць свінку ў хлеў, выбіраецца новы вядучы. Дзеці не павінны кранаць мяч рукамі; вядучы не мае права выходзіць за межы круга. Усе удзельнікі , акрамя вядучага, стаяць за кругам. Калі ўдаецца закінуць свінку ў круг, выбяраецца новы вядучы.

Названне гульні: “Міхасік”

Педагагічнае значэнне: выхоўваць уменнi кроку беларускай полькі.

Iнвентар: лапці

Месца правядзення: спартыўны зал

Пастраенне Змест Правілы АМУ
‚ƒƒ‚‚ƒ Выбяраецца вядучы.Дзеці становяцца ў круг каля лапцей. Вядучы гаворыць:“Ты, Міхасік, варон не страляй, лапаточкі абувай!”Пад музычнае суправаджэнне дзеці рухаюцца па крузе крокам беларускай полькі.Калі музыка спыняецца, усе хутка бягуць да лапцей і абуваюць іх. Той, хто застаўся без лапцей, выбывае з гульніДалей прымаецца пара лапцей і гульня працягваецца. Гэта паўтараецца пакуль застанецца адзін удзельнік. Ён пераможца. Дзеці бягуць тады, калі спыняецца музыка. Пасля кожнага разу прымаецца адна пара лапцей. Дзеці павінны рухацца толькі пад музыку. Хто застаўся без лапцей выбывае з гульні.

Названне гульні: “Рэшата”