"Хезболлах "
Шиїтський рух ісламізму радикального спрямування в Лівані. Назва руху буквально перекладається з арабської. як "партія Аллаха" (коранічний термін, антипод "партії сатани", тобто, ворогів ісламу).
Рух "Хезболлах" виник в 1982 році під час ізраїльського вторгнення до Лівану як об'єднання радикальних шиїтських груп і організацій, що поділяють ідеї лідера іранської революції аятоли Хомейні, перш за все - його непримиренність до "сіоністського утворення" (Ізраїлю) і установку на збройну боротьбу проти нього до "повного звільнення Палестини".
До кінця 1982 року Іран посилав до Лівану бійців своєї "революційної гвардії" з метою допомогти з утвердженням тут революційного ісламського руху, який взяв би участь у джихаді - "священній війні" з Ізраїлем. Їх загони, що базувалися в районі м. Баальбек в північній частині долини Бекаа, додали руху "Хезболлах" виражене "іранське" ідеологічне забарвлення. [6]
Духовним лідером організації є шейх Мухаммед Хусейн Фадлалла, аятолла, головний муджтахіда (знавець шаріатських законів) шиїтської громади Лівану. Генеральний секретар "Хезболлах" в даний час є Гасан Насралла (на початку 80-х рр.. - Повноважний представник шиїтського руху "Амаль" в долині Бекаа, порвав з цим рухом і перейшов в "Хезболлах" зі своїми численними прихильниками). Протягом 80-х - 90-х рр.. "Хезболлах" вів безперервну партизанську війну проти ізраїльських військ на окупованому півдні Лівану.
Загалом, ісламських терористичних цгрупуванб існує величезна кількість. Ми зупинились лише на основних з них. Сьогодні серед мусульман немає єдиної думки стосовно тероризму. Частина вірить, що тероризм – одна з форм джихаду, який, згідно Корану, має вестись постійно. Але також досить багато мусульман засуджує тероризм, як явище, що протиречить природі ісламу та суперечить Корану. [2]
Тому не варто об’єднувати поняття іслам та тероризм, оскільки тероризм – крайня форма прояву екстремістських настроїв, які існують у суспільстві. Також варто зауважити, що існує достатньо відомих терористичних організацій у неісламських країнах, як Баски в Іспанії та терористи у Північній Ірландії.
Список використаної літератури:
1. Бовин А. Ведущие тенденции развития международных отношений / Международная жизнь. - 2004. - № 4-5. - С. 172-182;
2. Гуткин Л.С. Человечество на рубеже веков.— М.: Логос, 2003.— С. 45;
3. Ислам - не может быть источником террора. В основе моральных принципов ислама лежит решение и искоренение проблемы терроризма. / http://www.harunyahya.ru/terrorism/terrorism.htm
4. Ислам - религия мира и благоденствия. / http://islamprotifterora.blogspot.com/2007/12/blog-post_1670.html
5. Ісламофобія / www.mi-rivni.ammu.org.ua/upload/File/5.pdf
6. Международный порядок: политико-правовые аспекты / Под ред. Г.Х.Шахназарова.— М.: Наука, 1986.— С.31;
7. Міжнародний тероризм і його вплив на світову політику / http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/337867.html
8. Лубський В., Козленко В., Лубська М., Севрбков Г. Історія Релігій: Навчвльний посібник. — К.: Тандем, 2002. — 640 с.
9. Релігійні засади тероризму / http://studentam.net.ua/content/view/7160/97/
10. Релігієзнавство: Підручник / За ред. В.І. Лубського, В.І. Теремка. —К.: Видавничий центр «Академія», 2000. — 408 с.
11. Тульский М. Изменение религиозной принадлежности населения мира за прошедшие 100 лет / Россия и мусульманский мир.— 2001.— № 3.— С. 110.