2. основна частина( основний процес, виконування осн. завдання);
3. завершення( підбиття підсумків,ділення враженнями).
1. директивна( спрямовує);
2. не директивна( розвиваюча).
За тривалістю арт–терапевтичні заняття бувають:
1. короткотерміновими( до 12 занять);
2. середньо терміновими (до 1 року);
3. довготерміновими (декілька років);
Проте кожне з них не повинне тривати більше 2 годин.
Психологія кольору
Функція кольору залежить від ставлення людини до даного кольору. Існує декілька систем трактування кольорів.
1. червоний – агресія ,боротьба за виживання.
2. синій – потреба у з’єднанні з іншими, спокій,пасивність.
3. жовтий – потреба в самосвідомості «я».
4. зелений – колір стримання, обмеження захисту.
5. помаранчевий – колір нездійсненних реалізацій, потреба заявити про себе.
6. фіолетовий – злиття, відмова від «я».
Передбачає те, що кольори виражають відношення між предметами.
1. Чорний - тіло, білий – дух, жовтий – чоловіче начало, синій – жіноче начало, зелений – гармонія, червоний – дисгармонія.
2. Рожевий – його пов’язують з високою чутливістю,емоційними проявами, безпосередністю.
3. Персиковий – спокуса.
4. Коричневий – сильне бажання звільнитись від ситуації, яка викликає дискомфорт.
5. Сірий – відсутність емоцій, їх пригнічення.
Література
1. Аматьєва О.П. Діагностика та розвиток творчих здібностей дошкільників у
театрально-ігровій діяльності //Наука і освіта. - 1999. - 5-6.-С. 77-80.
2. Барташнікова І.А., Барташніков О.О. Розвиток уяви і творчих здібностей у
дітей 5-7 років. -Тернопіль: Богдан, 1998. -85с.
3. Бєлкіна Е.В. Естетичне виховання дітей шестирічного віку засобами
образотворчого мистецтва (на матеріалі живопису).- К.: Вища школа, 1996.
- 190с.
4. Богоявленськая Д.Б. Интеллектуальная активность как проблема
творчества. -- Ростов: изд-во Рост. 1983. -- 173 с.
5. Гуссерль Э. Картезианские размышления. Москва, 1998.6. Зиммель Г. Истина и личность // Лики культуры: Альманах. Москва, 1995.Т. 1.7. Непомнящая Н.И. Целостно-личностный подход к изучению человека // Вопросы психологии 2005 № 1 с. 116—124.
8. Ортега-и-Гассет X. Дегуманизация искусства. Москва. 1990.9.Клименко В.В. Психологія творчості. К.: Центр навчальної літератури, 2006. — 480с.
10. Ніколаєнко Н.Н. Психологія творчості. С-П.: 2005.1807, Шантийи, музей Конде
На полотне изображенамолодая женщина, сидящая в кресле. Нарядный веер в руке слегка приоткрыт, чуть намечен узор на шали. Фон ровный, темный. Колористическая гамма сдержанна: коричневые тона разных оттенков, красноватые, черные. Роль композиции и цветового решения очень важна в создании образа, но роль рисунка поистине исключительна. Мягкие округлые очертания лица подчеркнуты и тройной ниткой бус, и вырезом черного платья, и круглящейся спинкой стула. Этим линейным ритмам вторят очертания рук. Сложенные на коленях, они образуют большой овал, некую завершающую овальную форму, вписанную в прямоугольник холста. Именно ритмика линий, ясных, плавных, подчиненных единому модусу, способствует созданию удивительно гармоничного образа. Надо сказать, что в отличие от своих соотечественниц-неаполитанок мадам Девосе действительно обладала спокойной, гармоничной внешностью, в которой сразу же ощущались прирожденные итальянские артистичность и естественность.
Голова. Малюнок великої голови звично припускає великі інтелектуальні претензії або незадоволеність своїм інтелектом. Малюнок маленької голови звично відображає відчуття інтелектуальної або соціальної неадекватності.
Очі. Великі очі на малюнку припускають підозрілість, а також прояв заклопотаності і гіперчутливості по відношенню до громадської думки. Маленькі або закриті очі звично припускають самозаглиблення і тенденцію до интроверсии.
Вуха і ніс. Великі вуха припускають чутливість до критики. Акцент, зміщений на ніс, припускає наявність сексуальних проблем. Виділені ніздрі свідчать про схильність до агресії.
Рот. Виділений рот припускає примітивні оральні тенденції або можливу утрудненість з мовою. Відсутність рота означає або депресію, або млявість в спілкуванні.
Руки. Символізують контакт особи з навколишнім світом, скуті руки припускають жорстку, обов'язкову, замкнуту особистість. Мляво опущені руки припускають неефективність. Тоненькі, слабкі руки припускають фізичну або психологічну слабкість. Довгі, сильні руки припускають амбітність і сильну особистість, залучену в події зовнішнього світу. Дуже короткі руки припускають відсутність амбітності і відчуття неадекватності.
Ноги. Довгі ноги означають потребу в незалежності. Великі ноги - потребу в безпеці. Малюнок без ніг означає нестабільність і відсутність основи. Дезертири, наприклад, часто малюють людей без ніг.