Сучасний педагог, навіть якщо він є справжнімпрофесіоналом, ні в якому разі не може чинити опір проявам молодіжноїсубкультури, так само, як і повністю схвалювати її діяльність. Йому потрібнодобре знати, вміти розбиратись в діяльності тих чи інших течій молодіжноїсубкультури, щоб зрозуміти молодь, зменшити негативний вплив деяких проявівсубкультури та направити культурний розвиток юнацтва у потрібне русло. Аджеосновне завдання педагога – виховувати мислячих, висококультурних, духовнихлюдей.
Список використаної літератури
1. ВолковаН.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001.
2. Заїка Н.Бути собою – головний принцип неформалів. // Прес-центр. - №7 (137) від13.02.08р.
3. ЗавгородняТ. Штрихи до портрету сучасного старшокласника. // Завуч. – 2001. - №3. – С.3-5.
4. Історіякультури // За ред. І. Крип’якевича. – К., 1994.
5. Карп’якВадим. Молодіжні субкультури // Спілка української молоді. –http://www.cym.org/ua/content/subcult1.asp.
6. Молодь ісубкультури. Виховна бесіда. //Завуч. - № 1 (331). – С. 23-25.
7. ПідласийІ. Ідеали українського виховання. // Рідна шк. – 1999. - №3; 2000. – №2, 4.
8. Піча В.М.Культурологія. – Львів: Магнолія, 2003.
9. РибалкаО.Я. Формування моральних цінностей у між статевих стосунках підлітків // Постметодика. – №5-6.- 2001. – С. 146-149.
10. СінькевичН. Особливості формування морально-ціннісних орієнтацій у дівчат-підлітків //Рідна школа. – №12. – 2000. – С.22-23.
11. ЯременкоО.О. Молодіжний рух в Україні. – К.,1996..
12. БазаровМ. Современная молодежь – кто есть who? // Газета «Ринок» № 37 (511) від29.09.2007р
13. Верная А.О субкультурах // Субкультуры http://www.subcult.ru
14. Д’яконоваБ., Оплат Н. Ди-джей: культ или мыльный пузырь? // Art Line. - №7-8. – 1999. –С.44-46.
15. ЕрасовБ.С. Социальная культурология. Пособие для студентов высших учебных заведений.– М., 1996. – 591 с.
16. ЖитомирскийД. Бунт и слепая стихия (в мире поп-музыки) // Исскуство и массы в современномбуржуазном обществе. Науково-популярне видання. М., 1989, С. 69-107.
17. ИонинЛ.Г. Социология культуры. Учебное пособие. – М., 1996. – 280 с.
18. Козерог О.В.Книга и/или компьютер // Наук. Записки Харків. держ. пед. ун-ту ім. Г.С.Сковороди. Серія літературознавства. – Харків, 2001.
19. Кон И.С.Психология ранней юности // Книга для учителя. – М.: Просвещение, 1989. – С.149-184.
20. Новейшийфилософский словарь. Научное издание. – Минск, 1999.
21. ПоляковаА. Откуда берутся «неформалы»?// Завуч. – 2008. – №15 (345). – С. 9-10.
Додатки
Додаток 1
Складові та ознаки субкультури
Картина світу (у вузькому сенсі) | Цінності | Стиль та способи життя | Соціальні інститути як системи норм | Процедурне знання: навички, уміння, способи здійснення, методи | Потреби та схильності |
Соціальні ролі та статуси |
Додаток 2
Таблиця 1.
Позиція | Стилі | Перевага, у % |
1. | Рок-музика | 46,42 |
2. | Rap | 28,57 |
Хіп-хоп | 28,57 | |
3. | Поп-музика | 21,42 |
4. | Електро-, техно- напрям | 7,14 |
5. | Дискотечна музика | 3,57 |
Таблиця 2.
Позиція | Гурти чи виконавці | Перевага, у % |
1. | Авріл Лавін | 57,14 |
2. | Tokio Hotel | 50 |
3. | Арія | 46,42 |
4. | Amatory | 14,28 |
5. | Slipknot | 10,71 |
6. | Бумбокс | 7,14 |
7. | Океан Ельзи | 6,25 |
8. | Інші (26 назв) | 3,57 |