Однак, значне підвищення рівня добробуту суспільства не спричинило значного росту населення розвинених капіталістичних країн. Навпаки, у деяких з найбільш розвинених країн Європи спостерігається зниження чисельності населення. Це пов'язане з рядом об'єктивних причин, які можна розділити на економічні, соціальні й природні. Економічними причинами є: можливість людини самостійно забезпечити себе благами і як наслідок, матеріальна незалежність жінки, рано наступаюча часткова або повна матеріальна незалежність дітей від батьків, а також незалежність старих від своїх дітей. Економічні причини викликають соціальні причини зниження росту населення при росту добробуту суспільства.
Жінка в домонополістичний період розвитку капіталізму не мала рівних прав із чоловіком, була змушена рано одружуватися й заводити родину. Однак, у цей час у розвинених країнах спостерігається тенденція до росту числа пізніх шлюбів з розрахунку, а також збільшення кількості людей обох підлог, що не бажають обтяжувати себе родиною й дітьми, росте число бездітних родин. Стали можливі одностатеві шлюби. Більша дружна родина, діти як помічники по господарству й бізнесу й продовжувачі справ своїх батьків у будь-який історичний період були основою для виживання. У цей час вони втратили цю функцію. Внаслідок матеріальної незалежності кожної людини відпала необхідність у родині й дітях. Родина й діти стають тягарем, що заважає розвитку індивідуальності людини, що обтяжує непотрібними для його розвитку довгостроковими зв'язками. Дружні й родинні зв'язки відмирають у капіталістичному суспільстві, оскільки обмежують волю й незалежність людини, заважають його розвитку й самореалізації. Діти, рано одержують матеріальну незалежність від батьків втрачають необхідність в останні. Батьки стають не потрібні для подальшого життя й розвитку своїх дітей. Діти йдуть від батьків і влаштовують своє життя самостійно. Батьки, у свою чергу, не маючи життєвої необхідності в проживанні зі своїми дітьми, не тільки не перешкоджають відходу дітей з родини, але й усіляко цьому сприяють. Може бути, іноді вони будуть ради бачити рядом своїх дітей, але тільки не щодня.
Одержавши можливість бути матеріально незалежним, самостійно забезпечувати себе всіма необхідними для нього благами, людина втратив необхідність в утворенні стійких зв'язків з іншими людьми, тим самим, звівши своє "Я" у вищу цінність. Це дозволило йому зосередити свої зусилля на розвитку своїх здатностей і потреб, зробивши метою свого життя споживання благ і одержання задоволень. Такі досягнення цивілізації, як протизаплідні засоби, аборти дозволили людині одержувати сексуальні задоволення в необмеженій кількості без ризику одержати "незручності" як вагітність і дітей. Сексуальна воля не обмежує людину на одному партнері, дозволяючи йому розмаїтість і розвиток сексуальних задоволень. Це також з'явилося однієї із причин руйнування родини. Капіталістичне суспільство звело любов і секс із головного задоволення в одне з багатьох не менш сильних задоволень таких, як влада, зручності, комфорт, пищачи, спиртне, наркотики. Розвиток техніки дозволило замінити сексуального партнера як джерело сексуального задоволення технічними засобами. Росте число жінок, що бажають виховувати дитину без чоловіка, оскільки це стало для них економічно можливим і не суперечить суспільній моралі.
Відсутність стійких зв'язків між людьми, що є наслідком їхньої матеріальної незалежності, а також орієнтації на споживання благ і задоволень, привело до зменшення чисельності населення розвинених країн.
Природними причинами, що впливають на зменшення чисельності населення розвинених країн, є: скорочення запасів природних ресурсів (нафти, газу, вугілля), зменшення родючості ґрунтів, зміна клімату, вичерпання рибного басейну. Оскільки людство йде по шляху створення й споживання благ, те економічні, соціальні й природні фактори, що роблять вплив на зниження чисельності населення, приведуть до підвищення життєвого рівня людей при зниженні їхньої чисельності. Відбудеться це тому, що подальше збільшення кількості товарів і послуг при росту їхньої якості буде обмежено запасами природних ресурсів і вартістю їхнього видобутку. Тому якість товарів і послуг буде рости при зменшенні їхньої кількості. Ріст добробуту людей у цих умовах буде можливий тільки у випадку зменшення чисельності населення, що відбудеться поступово й закономірно за розглянутими вище причинами.
Людство не має сил протистояти зменшенню чисельності населення в майбутньому, оскільки людина, втративши довгострокові, стійкі зв'язки з іншими людьми, залишився без батьківщини, родини й дітей, друзів, став слухняним рабом суспільства як системи задоволення його потреб. У контексті розвитку природи зменшення чисельності населення розглядається як перехід кількості в якість. Новою якістю є наближення здатностей і якостей людини до машини, а також створення штучного інтелекту й автономної від людини техніки, керованої штучним інтелектом.
Жити у світі з миром
Законодавство й суспільний устрій відбивають у собі стан продуктивних сил і виробничих відносин у суспільстві. Країни з більше високим рівнем розвиток продуктивних сил і виробничих відносин, як відзначалося вище, мають більше високий життєвий рівень, менша нерівність прав і можливостей громадян у порівнянні з іншими країнами. Державні рішення, не підкріплені економічними умовами до їхнього здійснення, будуть або не виконані, або принесуть шкоду. Тому кожне політичне, економічне або юридичне рішення повинне задовго до свого народження мати економічні передумови й необхідність своєї появи. Суспільство як система задоволення потреб не в змозі задовольнити потреби людей рівною мірою й не ставить перед собою таких цілей. Благами, створюваними суспільством, повною мірою користуються лише представники правлячих меншостей, що для збереження такого положення справ у суспільстві опирається на державу як особливу публічну владу.
Суспільство припускає для кожної людини роль елемента-функції в системі задоволення потреб людей. Число таких елементів-функцій обмежене й формується з урахуванням потреби в них системи. Отже, права й можливості людини визначені станом продуктивних сил і виробничих відносин у суспільстві. Місце людини в суспільстві визначено його роллю елемента - функції в системі задоволення потреб. Спроба людини відшукати собі власну роль, не сумісну з жодною з ролей у системі задоволення потреб, загрожує йому небезпекою бути виключеним із системи задоволення потреб і втратитися можливості споживання її благ. Спроба людини, групи людей, класу, що не ставляться до правлячих меншостей, законним шляхом розширити свої права й можливості без удосконалення продуктивних сил і виробничих відносин приречена на поразку. Тому відношення людини до свого місця в суспільстві, до суспільного устрою й законодавства повинне бути як д саме себе що розуміє й закономірному. Людина повинен підтримувати ті політичні рухи й організації, які у своїх діях, спрямованих на перебудову суспільства, ґрунтуються на економічних факторах, а не на політичних, націоналістичних, волюнтаристичних.
Розуміння людиною суспільного устрою, закономірної неможливості рівності в правах, можливостях, що є наслідком біологічної й соціальної природи людини, дозволить йому розумно використовувати у своїх особистих цілях і інтересах суспільство як систему задоволення потреб, а також свої права, законодавство, не втрачаючи сил на марну боротьбу за права й можливості, не забезпечені економічними можливостям суспільства. Громадяни малорозвинених країн можуть поміняти місце проживання на країну з більше високим життєвим рівнем, тим самим розширивши свої права й можливості до рівня розвитий країни, певного розвитком її продуктивних сил і виробничих відносин. У громадян розвинених країн такої можливості немає. Для них єдиною можливістю поліпшити своє життя є шлях науково-технічного прогресу, що, однак, не позбавить людей від нерівності в споживанні благ цивілізації.
Розглядаючи людство як етап розвитку природи, а окрему людину як представник людства, що вносить свій внесок у розвиток природи, можна зробити висновок про безглуздість усякої якісної оцінки однієї людини іншим. Кожна людина, незалежно від його ролі в суспільстві, його розумових здатностей і інших якостей, рівною мірою важливий для розвитку природи. Споживаючи блага цивілізації, він тим самим сприяє розвитку людства через розвиток потреб і їхнє задоволення. Емоційна оцінка людини людиною, оцінка його фізичних, інтелектуальних, моральних, моральних якостей з позиції розвитку природи безглузда, вона відволікає людину від реальної дійсності, у якій якості людей повинні оцінюватися тверезо, без емоцій. Така оцінка повинна бути спрямована на з'ясування можливостей ділового конструктивного спілкування й взаємодії з метою одержання як особистої, так і взаємної вигоди. Участь емоцій у цій оцінці заважає досягненню позитивних результатів, установлює між людьми уявлювані, ефемерні перешкоди, не дозволяючи їм установлювати й зберігати відносини один з одним з метою задоволення своїх потреб. Емоційна оцінка віднімає в людини масу енергії, яку можна використовувати з користю. Невідповідність подань людини про якості іншої людини приводить до розчарування, стражданню, ненависті, робить людини нещасним, у випадку, якщо ця невідповідність сприймається емоційно. Якщо в оцінці людини людиною були відсутні почуття, оцінка проходила конструктивно, то замість негативних емоцій, що виникають від невідповідності людини ідеалам іншої людини, виникають логічні висновки про можливість або неможливість подальших взаємовигідних відносин, про їхнє обмеження або розширення.
Уникання емоційної оцінки людини, порівняння своїх подань і ідеалів, норм моралі й моральності з його ідеалами, поданнями й нормами, пошук точок дотику дозволяє в будь-якій людині на тлі його недоліків побачити ті достоїнства, які були б непомітні й не значимі при емоційній оцінці. При такому підході люди стають більше терпимі до недоліків інших людей. Навпаки, вони можуть знайти в іншій людині ті якості, які вони цінують, які їм вигідні. Це сприяє руйнуванню умовних границь між людьми, їхньому зближенню на основі точок дотику, більше сильна й тісному чим емоційна близькість, а також установленню стійких взаємовигідних зв'язків, простоті зближення й спілкування, об'єднанню в ім'я загальних цілей.