Смекни!
smekni.com

Виявлення закономірності формування споживацької вартості ювелірних виробів на сучасному ринку (стр. 10 из 13)

Глухі оправи можуть виготовлятися штампуванням або уручну шляхом вирізки стрічки з пластини відповідної товщини.

Оправу обода легко виготовити уручну. Для цього вирізують стрічку по попередній розмітці з рамса підготовленого металу, згинають в обід і після підгонки торці на місці стику спаюють.

Для кращого освітлення каменя, а також для підвищення його художньої цінності в оправі обода вирізують крізний узор по малюнку, що може бути зроблено до вигину безпосередньо в стрічці або вже в спаяному ободі.

Клапанова оправа в індивідуальному виробництві виготовляється штампуванням або випилюванням уручну по попередній розмітці. Найпростішою заготівкою для крапановой оправи є так звана галерейка, яка може бути гладкою або фасоном.

Корнерові оправи бувають відкритими і вбудованими.

При виготовленні відкритої корнеровой оправи як початкова заготівка використовують товстенну конусну оправу обода. Край обода оправи підганяють до рундисту каменя. Від нижньої частини царги до верхнього її краю роблять корнери, що розходяться завширшки. Спочатку їх намічають у верхньому краю царги корнайзеном, матеріал між ними вирізують, обпилюють і підкреслюють до тих пір, поки не буде отримана форма корнерів, що вимагається. Матеріал між ними робиться до верхнього краю тонше; у рундиста він стає настільки тонким, що якщо дивитися зверху, видно тільки корни навкруги каменя – оправа відкрита.

У вбудованих оправ відсутній каст і камінь вставляється в кубло товстої пластини металу або безпосередньо в бічні грані кільця. Кубло висвердлюють. Круглі плоскі камені кріпляться прямо в кублах, а для каменів інших форм поглиблення обробляють за допомогою штихеля і фрез.

Оправу каре виготовляють таким чином: в квадратній пластині просвердлюють отвір, який потім штихелем або фрезою розширюють і підганяють так, щоб його діаметр у верхній частині відповідав рундисте каменя. Потім шпицштихелем в кожному кутку квадрата двома резами відділяють вузька пелюстка металу, який розширяється від кута у напрямку до каменя. На чотирьох лицьових поверхнях квадрата добре відполірованим флахштихелем рівно скошують площини між різцями шпицштихеля так, щоб вони йшли від зовнішньої сторони квадрата до отвору каменя. Широким шпицштихелем надрізаний метал піднімають від кутів квадрата, зміщуючи його до каменя внаслідок чого утворюється широка стружка. Необхідно стежити за тим, щоб розташовані по діагоналі корнери закріплювалися послідовно один за одним, інакше камінь може зміститися.

Фаденова оправа схожа з оправою каре. Камені в ній закріплюються не в окремих квадратах, а в довгій смузі металу і щільно прилягають один до одного, майже стикаючись рундистами.

Тіктова оправа є густо покритою каменями верхівкою кільця. Вона схожа з фаденовой, але камені укладаються не в одну смугу, а розташовуються в декілька паралельних рядів. Щоб розмістити камені щільніше один до одного, їх встановлюють так, щоб рундисти каменів стикалися з усіх боків, а з проміжків, що залишилися, роблять закріплювальні корны.

При виготовленні тиктовой оправи для правильного розташування каменів їх встановлюють на пластину у віск таким же способом, як і при виготовленні фаденовой оправи. Потім камені виймають з найвужчого місця клинового проміжку. Між рундистами каменів підрізають стружку, яку відгортають до центру відповідного отвору і зміщують у напрямі його краю. Простінки між каменями прорізають до висоти опори каменя. Камені вставляють поодинці – відразу закріплюють, потім вставляють наступний.

Кармезіновая оправа примітна тим, що навкруги центрального великого каменя розташовується вінок з дрібних каменів.

При виготовленні кармезиновой оправи пластині завтовшки 1,5-2мм надають бажану форму, роблячи її злегка опуклій і скошувавши трохи по зовнішньому ранту. Вирізують отвір для вставки каста, в якій кріпитиметься центральний камінь, і обпилюють отвір. Камені, прилеглі до обода оправи, розміщують на підставі так само, як і при виготовленні фанденовой оправи. При цьому вони повинні розташовуватися впритул один до одного і по можливості близько до середнього каменя. Після цього виготовляють конусну царгу. Верхній край її спилюють всередину так, щоб скошена верхня пластина точно вставлялася в царгу. Верхній край її спилюють всередину, так щоб скошена верхня пластина точно вставлялася в царгу. Потім обидва частини спаюють.

Кільця з глухою закріпкою каменів. При виготовленні кілець з глухою закріпкою каменя злиток (шматок) дорогоцінного металу вальцюють з періодичним відпалом і вибілюванням пластини необхідної товщини і в пруток необхідного перетину і профілю. Потім з пластини штампують каст, бічні заготівки і художні невигідні елементи; пруток необхідного перетину і профілю може бути використаний для виготовлення шинки кільця з дроту відповідного перетину – прикрашаючих елементів типу мотузочка і ін.

Пластину металу розмічають під бічні заготівки з одночасною заготівкою узору і випилюють бічні грані. Бічні грані можна виготовити і методом штампування, потім залежно від конструкції виробу пропиляє в них ажур, а бічні грані спаяти по місцю стику шинки і після випалення сформувати обруч кільця. Ажур може бути виконаний і після формування кільця. Аналогічно штампуванням або випилюванням з пластини відповідної товщини виготовляються невигідні художні елементи кільця.

Обробка кілець з каменями проводиться за тією ж технологією, що і кілець без каменів.

Кільця з крапановой закріпкою каменя. При виготовленні кілець з крапановой закріпкою каменя злиток(шматок) дорогоцінного металу вальцюють з періодичним відпалом і вибілюванням в пластину необхідної товщини і пруток прямокутного або напівкруглого профілю. Потім штампують або вирізують заготівку крапанового каста і бічні заготівки кільця, які є основними і шинкой кільця. Якщо кільце складається з широких бічних граней, то крапаны можуть бути продовженням цих граней і випилюватися після формування контура кільця.

У кілець з глухою або крапановой закріпкою в бічних гранях можуть бути ажурні узори, пропиляні або невигідні.

При крапановой закріпці камінь утримується крапанами, які притискують його по рундисту. Рундістом камінь встановлюється в спеціальні виїмки, які робляться в крапанах методом вигину їх або зарубок. Після обжимання каменя крапани обпилюють і кінці їх притискують до граней кільця. Слід зазначити, що при крапановой закріпці краще видно гра каменя. Цей вид закріпки широко застосовується при кріпленні прозорих гранованих каменів, у тому числі діамантів.

2.3 Конструкція і виготовлення сережок

Є велике число різновидів сережок без каменів, як простих, так і складних форм. Підрозділяються вони і по конструкції, і по методу кріплення. Залежно від художнього виконання сережки можуть бути гладкими і ажурними.

Замки в сережках різні по конструкції: гачки з клямкою і вільні; гачки з петелькою; відкриті гачки у вигляді скоби на шарнірі, гвинтового з'єднання, складні типу "патент" і ін.

Сережки із замками у вигляді гачків. До числа таких сережок відносяться сережки з різними художніми елементами (кульки і напівкульки, квітки і ін.), які жорстко сполучені з гачками. Причому разом з художнім елементом, жорстко є сполучений з гачком, може бути використаний додатково і підвіска, сполучена з ним жваво на петельці (колечку).

Для виготовлення сережок із замками у вигляді вільних гачків, гачків з петелькою і відкритих гачків злиток (шматок) дорогоцінного металу вальцюють з періодичним відпалом і вибілюванням в пластину необхідної товщини і пруток, з якого витягується дріт необхідного перетину.

Художні елементи можуть виготовлятися штампуванням або випилюванням уручну з подальшим формуванням. Потім до художнього елемента припаюють дріт, який надалі згинають круглогубцами в гачок форми, що вимагається. Причому необхідно добитися єдності форми гачків на обох сережках. Якщо замок передбачається у вигляді вільного гачка, то сережки рихтують, обпилюють, шабрують і заздалегідь шліфують; якщо ж у вигляді гачка з петелькою, то на тильній стороні художнього елемента проводять розмітку і визначають крапку до якої потрібно припаяти пластинку, де переміщатиметься на шарнірі петелька. При цьому необхідно визначити таке місце, де б петелька могла легко відкривати і закривати гачок, тобто захоплювати і розкривати підпружинений гачок.

Петельку виконують з дроту, згинаючи її у вигляді трикутника, і просмикують в паз спеціальної пластинки, яка припаяна до тильної сторони сережки. Потім такі сережки рихтують, обпилюють, шабрують і заздалегідь шліфують, після чого обробляють за загальноприйнятою технологією.

Сережки із замками у вигляді жвавої скоби. Найбільше розповсюдження отримали сережки циганів з відкритими гачками у вигляді скоби на шарнірі. В цих сережках гачок переміщається на шарнірі і захоплюється в спеціальну проушину, яка зроблена в порожнистій кульці. Елементи сережок можуть виготовлятися штампуванням або уручну. В конструкцію сережки входять чотири напівкульки, які відповідно напувають на кінці сережки, утворюючи кульки. Одну з кульок на сережці просвердлюють і штифтують. В напівкульках перед напуванням на сережку роблять зарубки, через які просмикують на штифт гачок, який потім переміщається по цьому прорізу. На кульці, що знаходиться на суміжній стороні сережки, роблять короткий проріз, в який вставляють заломлений кінчик гачка. Слід ураховувати, що для міцного утримування гачка необхідно, щоб у момент захоплення він подпружинивався. Після монтування сережок проводиться їх рихтування, обпилювання, шабровка і попередня шліфовка, потім на сережки ставлять клеймо, доводять і обробляють його за загальноприйнятою технологією.

З гачками у вигляді жвавої скоби можуть виготовлятися і інші види сережок, у тому числі і ажурні. Підстави таких сережок можуть виконуватися литвом, штампуванням або уручну.