Смекни!
smekni.com

Жіноча зачіска на основі моди Японії (стр. 5 из 8)

Розрахунок площі основних і допоміжних приміщень

Назва приміщення Розрахунок площі Площа кв м
Зал очікування на одне робоче місце 1,5 але не менше 0,75
Гардероб для відвідувачів на одне робоче місце не менше 0,3
Жіночий зал на одне робоче місце не менше 8 0
Чоловічий зал на одне робоче місце не менше 6,0
Універсальні зали на одне робоче місце не менше 8 0
Манікюрний кабінет на одне робоче місце не менше 6 0
Педікюрний кабінет на одне робоче місце не менше 6,0
Склад на одне робоче місце не менше 1,0
Кімната персоналу на одне робоче місце не менше 0,75
Приміщення для прання на перукарню за розрахунком
Санвузол дія персоналу на перукарню не менше 2 0
Санвузол для відвідувачів на перукарню не менше 2,0
Косметологічний кабінет на одне робоче місце косметолога не менше 12,0

Щоденно в приміщеннях перукарні проводяться санітарно-гігієнічні заходи Столи, крісла перед початком роботи та після кожного клієнта слід протирати вологою серветкою Із застосуванням дезинфікуючих засобів Поточне прибирання поверхонь, до яких доторкаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць та ін.), здійснюється також дезінфікуючими засобами. Раз на місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції та загального прибирання всіх приміщень.

Роботи з прибирання приміщень, дезінфекції меблів слід проводити у гумових рукавичках, щоб запобігти подразненням шкіри рук.

Для правильного визначення кольору та відтінку волосся при його фарбуванні, точного виконання стрижок і укладок перукарю необхідне якісне сильне та рівномірне освітлення.

Найкращим вважається природне освітлення, яке рекомендують використовувати з максимальною ефективністю.

Забезпечити необхідне освітлення протягом усього часу роботи перукарні, особливо в осінньо-зимовий період, природним шляхом неможливо. Тому виникає потреба у штучному світлі, близькому до природного. Його забезпечують люмінесцентні світильники із розсіювачами або плафонами з матового скла.

На робочих місцях, окрім загального освітлення на залу, передбачають місцеве освітлення. Як джерело світла використовують лампи розжарювання, галогенні лампи в колбі з молочного скла, які не мають засліплюючого ефекту.

Застосовуються пристрої місцевого освітлення на гнучких кронштейнах, що дає змогу змінити напрямок світлового потоку, та з арматурою, яка забезпечує захисний куг не менше 30°.

Для запобігання зоровому дискомфорту і для захисту від прямого сонячного проміння на вікнах установлюють сонцезахисні пристосування (козирки, жалюзі, штори).

У робочих приміщеннях перукарень за допомогою систем опалення, вентиляції, кондиціювання підтримують температуру повітря 18-20°С. Системи вентиляції регулюють також склад повітря, рівень вологи І газоподібних речовин, що входять до складу препаратів, застосованих для обробки волосся, а також вилучають із приміщення надмірне тепло.

Відповідно до санітарних норм усі перукарні з кількістю робочих місць від трьох до десяти необхідно обладнати припливною вентиляцією, від десяти до двадцяти — припливно-витяжною, а для перукарень з великою кількістю робочих місць бажано передбачати кондиціювання повітря та повітряно-теплову завісу головного входу в приміщення.

У перукарнях, де розміщено до трьох робочих місць, допускається природна вентиляція через кватирки і фрамуги.

За відсутності централізованого гарячого водопостачання в перукарні обов'язково встановлюють електричні проточні нагрівачі або Інші нагрівально-опалювальні прилади.

2.2 Технологічна послідовність виготовлення постижного виробу

Постижерні виробизастосовуються у перукарській справі здавна. Різноманітні перуки, шиньйони, штучні коси, накладки, окремі пасма, локони, вії, брови застосовуються і сьогодні не тільки як експонати музеїв чи історичний матеріал для вивчення, не тільки на театральній та естрадній сценах, демонстраціях і конкурсах, не тільки під час рекламних кампаній, на манекенах, у вітринах магазинів, а й у повсякденному житті сучасної людини.

Прикраси, клеєні з волосся, постижерні доповнення до зачісок забезпечують утілення найфантастичніших задумів модельєрів, досягнення несподіваних зорових ефектів, посилюють естетичність сприйняття зачісок як витворів мистецтва.

У перукарській теорії та практиці постижерна справа виокремлюється як самостійний вид робіт. Уміння та навички виготовлення й використання виробів з волосся потрібні кожному перукарю — від початківця до досвідченого фахівця.

Штучне волосся люди застосовували ще в давні часи. Якщо спочатку це було доцільним засобом захисту, то згодом вироби із штучного волосся стали предметом розкоші і водночас ознакою певного становища в суспільстві.

Тепер ця галузь промисловості працює в основному на охорону здоров’я та мистецтва. Багато і літніх, і молодих людей, яким неспроможні допомогти лікарі, звертаються до тих чия професія - виготовлення перук.

Штучне волосся оберігає голову від будь-якого фізичного впливу і красиво обрамляє обличчя. В ряді випадків воно виявляє деяку психологічну дію, дозволяючи більш упевнено почуватися в товаристві. Волосся може служити матеріалом для виготовлення штучних виробів. Найбільше для цього підходить довге жіноче волосся, з посеред якого перевага віддається білявому і натурального білого кольору.

Коса традиційна як в Росії, так і на Україні. Це жіночі прикраси з волосся. Коса це три прядки однакової довжини і товщини. Гарною рахується коса зроблена із довгого волосся. Постижні вироби такі як шиньйони також входять в моду і використовуються у зачісках.

Для виготовлення штучних виробів найбільш придатне натуральне довге жіноче волосся природного кольору. Кращим для постижерних робіт вважається зрізане волосся. На відміну від вичесаного, воно відокремлене від здорової основи, менше заплутується, довше зберігає свої основні властивості — гнучкість, м'якість, шовковистість, блиск, здатність до миття, завивання, фарбування.

З волосся завдовжки 40-80 см виготовляють довгі коси й перуки; з волосся завдовжки менше 15 см — накладки, клеєні постижерні прикраси.

Окрім натурального волосся людини, використовують шерсть тварин, штучне волосся з целюлози та поліамідних волокон. Останнє має перевагу завдяки значній міцності й тонкості, здатності до фарбування у будь-який колір.

На ринку продажів продають перуки з штучного волосся, дуже рідко з натурального. Штучне волосся дуже сильно наближене до натурального, це є одне із досягнень постижній справі. Таке волосся можна мити, накручувати, робити укладки, воно не піддається впливу більшості хімічних речовин і його дуже вигідно використовувати замість натурального, колір волосся наближений до природного і кольорова гама дуже велика.

Популярність шиньйонів проявляється у виконанні складних зачісок. У видовищних зачісках використовуються різні декоративні прикраси, накладні елементи, а також шиньйони, які роблять зачіску складнішою, більшою, об’ємнішою. Їх підбирають в тон волосся, а при потребі й іншого кольору, головне щоб гармонійно поєднувалась із зачіскою. Можна використовувати шиньйони і неприродних кольорів. Таке вирішення надасть зачісці авангардності, більш сучасного вигляду. Виконуючи укладку можна використати окремі прядки, вони надають волоссю вигляду меліровки.

Для виготовлення перук, шиньйонів, кіс, клеєних прикрас потрібні допоміжні матеріали:

— тюль або спеціальна еластична тканина сітчастої структури для виготовлення основи перуки — монтюра;

— тасьма, нитки — для обкантування й пошиття монтюра, надання йому стійкості та збереження форми;

— желатин, клеї — для побудови форми монтюра, клеєних виробів;

— антистатичні препарати, барвники — для зняття статичної електрики та фарбування виробу;

— декоративні доповнення — бісер, стрази, блискітки, тасьма, стрічки тощо.

Шиньйони розрізняються за формою їхніх основ і за розмірами, так і за конструктивними особливостями побудови. Шиньйони виготовляють на монтюрі або без нього. Причому шиньйони на монтюрі може бути виготовлений методом тамборування або тресування, а без монтюра - методом тресування, або збиранням в пучок.

Використовують два способи закріплення волосся на основу постижерних виробів.

Тресування— виготовлення тресу вплетенням пасом волосся за певною системою між міцними нитками та подальше пришивання готового тресу до основи постижерних виробів.

Тамбурування— безпосереднє закріплення волосся тамбурною петлею способом «вив'язування гачком» на основі виробу.

Обидва способи, однаково важливі залежно від виду й призначення виробів, широко застосовуються під час виготовлення постижу.

Основні пристрої, які використовують для виготовлення пстижного виробу – тресбанк, карда.

Тресбанк — основний пристрій для тресування. Складається з двох дерев'яних або металевих стійок для натягування ниток тресу. Стійки кріпляться до робочої поверхні струбцинами, які утримують їх у вертикальному положенні. Одна стійка (права) має три отвори — гнізда, в які вставляють спеціальні кілки з намотаними нитками. На другу (ліву) закріплюють кінці ниток основи для тресу.

Карда — пристрій у вигляді пластини з рядами металевих зубців для первинної обробки стриженого волосся, розчісування та змішування волосся різних відтінків.