До пристроїв, необхідних для виготовлення постижів, належать пружинні апарати та спеціальні рами для закріплення основи для тамбурування волосся, виготовлення перук, постижерні гачки, голки, шильця — для тамбурування волосся, шарнірний пристрій та голова-форма — для закріплення монтера.
Але перш ніж приступити до виготовлення постижного виробу, волосся, з якого його виготовлятимуть повинно пройти технологічний цикл (обробку натурального волосся), який складається із таких операцій:
— сортування за кольором, довжиною, якістю,
— дезінфекція,
— визначення положення головок і кінців,
— складання волосся в одному напрямку,
— розчісування на карді,
— знебарвлення, тонування або фарбування;
— промивання після фарбування;
— просушування;
— розчісування закатаних головок;
— змішування волосся різного кольору;
— зв'язування пасом.
Головками називають ту частину волосся, яка розташована від його коренів. Під час попередньої обробки стежать за тим, щоб не переплутати головки волосся з кінцями.
Підготовлене волосся можна зберігати у паперових або целофанових пакетах.
Для запобігання появи конденсату бажано не допускати різких перепадів температури та відносної вологості повітря у приміщенні. Сприятливими є температура 20°С, відносна вологість 65-75%.
Всі ці операції мають свою технологію. Наприклад: така операція як розчісування волосся на карді.
Волосся розчісують на карді, яка закріплена на робочому столі. Для спрощення процесу чистки карди від вичесаного і бруду, на її зубці рекомендується накласти лист чистого паперу і проколоти його до основи зубців. Головна ціль первинного розчісування - це вичісування спутаного і короткого волосся, яка є вже непотрібне для подальшої роботи. Прядку волосся, масою 20-30 гр. потрібно взяти головками в праву руку, потім покласти половину довжини прядки на зубці карди, протягуємо прядку на себе. Цю операцію повторюємо декілька раз до тих пір доки волосся почне проходити крізь зубці карди вільно.
Окреме спутане волосся, яке знаходилося в прядці, залишиться на карді, а решта прийме паралельне положення з загальною масою волосся. Після того як волосся почне вільно проходити крізь зубці карди, прядки потрібно перевернути і взяти її кінцями в праву руку. Потім операцію розчісування другої половини прядки, тобто її головок потрібно повторити. При розчісуванні другої половини прядки, тобто її головок потрібно повторити. При розчісуванні головок прядок із неї попри спутане волосся випадає більш коротке волосся, яке вже не буде використовуватися. Для того, щоб разом з коротким волоссям на карді не залишилося і довге потрібно сильно тримати прядку на деякій відстані від головок.
Головки прядки потрібно розчісувати до тих пір, доки волосся не буде вільно проходити крізь зубці карди. Чим більше короткого волосся буде вичесано із прядки, тим рівніше буде прядка, тим легше потім буде працювати з нею. По мірі забруднення основи карди і накопичення вичесаного волосся на лист паперу, попередньо закладений на карду, потрібно замінити новим.
Заправлення ниток тресу. Укріплений тресбанк з рівномірно натягнутими нитками вважається готовим до роботи.
Нитки намотують на кожний з трьох кілків тресбанка і вставляють ці кілки в отвори правої стійки. Кінці ниток для кожного кілка протягують до зачіпки лівої стійки та закріплюють на ній простим вузлом. Знімають верхній кілок — усі три нитки разом — на відстані 2-3 см від зачіпки лівої стійки. Роблять два або три таких вузли — вони і будуть початком тресу. Після цього верхній кілок установлюють на місце.
Для того, щоб усі нитки були натягнені рівномірно, кожний із кілків прокручують у гнізді в бік намотування.
Провівши мілірування волосся, можна приступати до виготовлення постижного виробу.
Постижні вироби широко використовуються у вечірніх, конкурсних, весільних та фантазійних зачісках. З волосся можна зробити різноманітні квіточки, листочки, грона винограду, навіть створити цілу композицію. При виконанні постижних виробів, особливо прикраси, постижер має мати добре розвинену уяву. Постижний виріб може надати зачісці довершеного вигляду. За допомогою сучасних косметичних препаратів постижні вироби будуть виглядати доглянутими і виблискуватимуть на світлі. Також їх можна фарбувати в різноманітні кольори; від природних до самих найекстримальніших відтінків.
2.3 Визначення підготовки даних для виконання розроблення зачіски (стрижки), розробка, технологічна послідовність виконання зачіски
Головне завдання перукаря зводиться до того, щоб максимально прикрасити жінку зачіскою: підкреслити природні якості обличчя і приховати його недоліки.
Тому, вибираючи зачіску, майстер мусить детально визначити особливості зовнішнього вигляду клієнтки.
Красу людини формує не тільки природа, а й результати творчої роботи модельєрів одягу, перукарів, косметологів, які прагнуть завдяки своїм знанням підкреслити індивідуальність.
Споживацька цінність зачіски як і любого іншого об’єкта моди своєрідна і оригінальна. Але багаторазове копіювання нищить оригінальність. Тому особливо актуально на сьогодні - оновлення і розширення зачісок, які надають населенню і які виготовлені в творчих лабораторіях держав. Кожна нова композиція - це свіжий штрих на картині моди, а мода відповідає естетичним вимогам людини враховуючи напрям суспільства вона дуже примхлива.
Моделювання та художнє оформлення зачісок - це мистецтво, його особливий вид. Воно підпорядковане тим же законам і логіці що у минулому. Перукарі модельєри постійно повинні впроваджувати в життя нові розробки зачісок зважаючи на індивідуальний тип клієнта, його бажання вміло надавати послуги консультативного характеру. Розуміння ритму і композиції смаку відчуття кольору і форм дозволяє їм втілювати в зачіски ідею сучасної моди.
Вибирати зачіску жінці з правильними рисами і овалом обличчя, з красивою шиєю, природно, простіше. Але таке поєднання зустрічається не так уже часто.
У зачісці дуже важливий силует, який більше ніж решта деталей виражає напрям моди. Майстер має композиційно правильно об’єднати всі елементи зачіски. Це досягається в першу чергу тупіруванням волосся. З урахуванням усіх індивідуальностей клієнтки, володіючи повним багажем знань сучасних силуетів, новинок моди (при різній довжині волосся), майстер повинен запропонувати варіант зачіски, який зробить жінку красивішою, чарівнішою, підкреслить її індивідуальність.
Майстер, виявляючи терпіння і витримку, в тактовній, доброзичливій формі, щадячи самолюбність клієнтки, повинен переконати її змінити вибрану раніше зачіску. Модна, до лиця зачіска, що гармоніює з костюмом, робить жінку молодшою, чарівнішою. Переконавшись у цьому, вона буде вдячна майстрові, стане його незмінною клієнткою.
Щоб максимально відтворити модель зачіски, тобто перенести її з ескізу у натуральний вигляд потрібно якомога точніше продумати технологію. Не потрібно у зачісці використовувати хімічну завивку чи укладку на бігуді, але необхідно продумати технологію колорування.
Перед технологічним виконанням роботи визначаємо стан та діагностику волосся. За допомогою його огляду потрібно визначити його потреби, також, якість волосся, його структуру, кучеряве, пряме, м’яке, жорстке, фарбоване чи природне. У моєї клієнтки волосся природне, не фарбоване, русявого кольору, середньої жорсткості, пряме, укладці піддається.
Враховуються і індивідуальні особливості: чи є у клієнток чілка, на якій стороні проділ, особливості росту волосся (лінія росту волосся, напрямок росту волосся, вихри, проділи).
Модель була підібрана з потрібними особливостями без дефектів, що в деякій мірі полегшує роботу.
Так, як у зачісці багато накладних елементів, більш за все підійде волосся середньої довжини. Можливо різної довжини, тобто низ довший, верх коротший. Густота волосся середня.
На волоссі вже виконана попередня стрижка тому цієї операції не потребується. Можливе виконання сучасних технологій колорування. У клієнтки природній колір волосся, темно русяве. Колоровка виконуватиметься в трьох відтінках: білому, попелясто-русявому і натурально-коричневому.
Проводимо підготовчі роботи, приготовляємось до колорування. Розводимо фарби, приготовляємо фольгу.
Виділяємо тонкі пасма волосся. Під пасмо підставляємо полосу фольги притримуючи її за допомогою твердої основи, за допомогою кісточки наносимо одну із фарб, ховаємо його з фольгою. Відділяємо наступну прядку і залишаємо так як є. Наступну прядку зафарбовуємо в інший колір. Дальше проводимо роботу, чергуючи між собою кольорами. Виконавши колорування по всій голові залишаємо на 35-45хв. При необхідності 5-10хв. з додатковим теплом.
Змиваємо фарбу ретельно, наносимо бальзам. Якщо необхідно, бальзам змиваємо, протираємо волосся рушником.
Виконуємо укладку за допомогою щітки браш і повітряного фена, але без фіксуючих матеріалів.
Технологічна послідовність виконання зачіски.
2.4 Обґрунтування вибору і характеристика парфумерних і косметичних засобів, інструментів та обладнання, необхідних для виконання зачіски
Інструменти — це знаряддя праці перукаря, що застосовуються для виконання різноманітних операцій з волоссям.
Під час надання перукарських послуг для здійснення операцій з волоссям користуються різноманітними інструментами, які умовно поділяють на групи:
— для розчісування волосся:
— ріжучі інструменти для стрижки волосся;
— для укладання волосся;
— для завивки волосся.
Інструменти для розчісування волосся — це гребінці та щітки різної конфігурації і розміру.
Інструменти та пристрої для завивання і укладки волосся — це бігуді, коклюшки, папільйотки, електрощипці, фени, шпильки, затискачі тощо.