Зміст
1. Формування вихідних даних до проектування колекції
1.1.Обґрунтування мети та об’єкту проектування, визначення типу колекції
1.2.Визначення творчого джерела до розробки ідеї колекція
1.3.Розробка творчої ідеї та художнього образу колекції
Висновки
2. Розробка колекції моделей одягу
2.1.Визначення принципів композиційної будови системи «колекція»
2.2.Розробка ескізів моделей колекції. Формування блоку
3. Конструювання моделей колекції
3.1. Обґрунтування виробу та характеристика матеріалів для моделей колекція
3.2. Розробка базової конструкції для моделей колекції
3.2.1. Морфологічний аналіз моделей колекції
3.2.2. Визначення базової конструкції для моделей колекції
3.2.3. Розробка креслення деталей базової конструкції
3.2.4. Оцінка якості первинного креслення деталей базової конструкції
3.3. Розробка конструкції моделей колекції
3.3.1. Розробка схем конструктивного моделювання
3.3.2. Розробка первинних креслень деталей моделей
3.3.3. Виготовлення однієї з моделей колекції або її макету
3.3.4. Розробка остаточних лекал на одну із моделей колекції
Загальні висновки
Список використаної літератури
Додатки
Вступ
На сьогоднішній день мода є однією з найприбутковіших сфер бізнесу, яка постійно розвивається. Відповідно – зростає конкуренція в модному бізнесі і відбувається постійна активна боротьба за споживача. Тому важливим моментом в сучасному виробництві одягу є розробка нових колекцій.
Цілому створення колекції передбачає наступний порядок:
1. формується концепція на основі тренду, яка втілюється в колекції тканин та інших матеріалів для створення колекції
2. створюються перспективні колекції високої моди, які демонструються за півроку до сезону, хоча запропоновані в них стилі та тенденції в масовій моді реалізуються пізніше.
3. створюються та розробляються промислові масові колекції на основі тенденцій, показаних в колекціях haute-couture і prêt-a-porter.
Актуальність вибору теми полягає естетичному та культурологічному вибору теми зумовлена особливостями образу життя сучасної жінки а також сучасними тенденціями в світі моди. Створення жіночого одягу для повсякденного використання. [1].
Тема втілює впевненість та стриманість. Вона навіяна міським життям, графікою та дизайном, культурною тусовкою, мінімалізмом та комфортністю. Щодо кольорової гами, то однією з найбільш актуальних є класична хроматична палітра – відтінки сірого від світлого до темного і чорнильна гама, відповідає прогнозу домінуючих кольорів та форм на 2008–2009 роки. Прогноз зроблено на основі досліджень сучасних та минулих тенденцій за останні 5 років та їх синтезі з актуальним напрямом моди ретро стиль 20‑х років. [3. с.23].
Матеріалознавча доцільність колекції полягає в актуальності бавовняних тканин.
Дизайнери для своїх моделей вибирають легкі тканини, наприклад, бавовна як у Зака Позена, льон, як у Карла Лагерфельда для будинку Chanel, пристрасть до натуральних природних матеріалів, їх фактур та гігроскопічності [2].
Об’єктом та предметом розробки даної роботи є промислова колекція жіночого одягу, що розробляється на основі усестороннього аналізу сукні жіночої літнього призначення 20-х років ХХ століття методом трансформації – вже існуючої форми задля створення нової.
Мета курсової роботи полягає в розвитку творчого підходу до розв’язання ряду художньо-конструкторських завдань в процесі розробки колекції моделей одягу, створенні промислової колекції в культурно-історичному контексті обраної теми, набутті навичок роботи з творчим джерелом та спеціальною літературою.
Поставлена мета курсової роботи досягається виконанням певних завдань.
Завдання розробки колекції:
1. здійснити аналіз літератури за темою роботи;
2. виконати:
- вихідні дані до розробки колекції;
- обґрунтування обраного творчого джерела;
- аналіз теоретичного матеріалу;
- основні структури – і формотворчі особливості сукні;
3. розробка художнього образу колекції моделей одягу;
4. створення системи «колекція» моделей одягу.
1. Формування вихідних даних до проектування колекції
1.1 Обґрунтування мети об’єкту проектування, визначення типу колекції
Дана проектно-композиційна робота являє собою авторську колекцію Pret – a – porte жіночого вбрання, розроблену на основі модних тенденцій 20‑х років з використанням новітніх трендів.
Колекція розрахована на сучасну, жінку, віком 16–25 років, яка завжди знаходиться у центрі усіх культурних та світських подій. Вона – яскравий приклад сучасності та жіночості, в поєднанні з модними тенденціями.
Її життя немов театр, і кожен день вона грає нову роль і тільки головну. Вона вже звикла до світського життя та пильної уваги до своєї персони. Жінка приділяє велику увагу зачісці й кольору волосся – вони обов'язково повинні бути модними. Волосся коротке або довге, пишної форми, не обов’язково ретельно покладене, колір яскравий натуральний, виразний. Основні деталі макіяжу – стриманість, натуральність, доповненням можуть бути більш виразними вуста. Гардероб великий, оскільки така жінка не має сил встояти перед спокусами моди. У неї багато різних убрань – засобів перевтілення, які можна назвати вишуканим, але консервативним, які підкреслюють всі принадності.
Яскрава жінка любить стиль 20‑х років і напрям в моді мінімалізм. мінімалізм – найяскравіший і найбільш суперечний стиль другої половини ХХ ст. Мінімалізм універсальний. Пронизлива чистота ліній і ясність простору, врівноважений, гармонійний – альтернатива божевільному темпу сучасного життя, коли так природно виникає бажання розширити межі власного світу. Ми проходимо крізь сезони настроїв – і простір, у якому живемо, адаптується, змінюється, відбиваючи наші бажання. Мобільність і здатність трансформуватися – відмітна риса мінімалізму. Все просто, чітко, і в той же час – це постійний пошук, можливість висловити своє ставлення до життя на даний момент.
Не прилеглий силует, виразні горловини, різноманітні декоративні накладки, яскраво виражена фурнітура та аксесуари. Вечірні сукні мінімалістичні, конструктивні, зручні та вишукані з глибоким декольте, дуже комфортні. Сексуальна привабливість, вишуканих туалетів підкреслюється стриманою гамою, які включають для цієї романтично-ділової натури характерні любов до ризику, непередбачуваність. Ця дама часто використовує моду для досяжності створення власного образу. Вона поважає неповторність, індивідуальність у будь-якому прояві. Всі відтінки сірого використовуються і півтони сірого, вугільні тони, які відтіняє чорний в монохромній варіації, вся гамма чорно білого кіно. (Додатки №7.) Поступові колірні переходи говорять про те, що кожен тон і відтінок кольору – від насиченого вугільного до сталевого блакитного кольору, від металевого до холодного сіро-білого відтінку. Мінімалістські непомітні тони сталевої сірої палітри – основа колірної гамми повсякденного плаття, як прояв прекрасного смаку. Цей стиль тісно пов'язаний з «багатством крадькома», непоказним багатством елегантних і стильних чоловічих костюмів 20‑х років. Доповненням її гардероба стануть металеві і срібні прикраси.
Жінка впевнена й цілеспрямована. Вона є лідер, але не втрачає жіночність. Натура емоційна й мінлива: моменти екзальтації змінюються депресією. Строгість і завзятість характеру повинно «підкріплюватися» лаконічною, але обов'язково «читано» дорогою наповненістю одягу – чітке прямолінійного силуету, зручність і комфортність будь то в одязі для першої половини дня або другої, взуття без підборів, взагалі можуть бути якісь туфлі чоловічого фасону. Оптимальний стиль – стримана класика або радикальний мінімалізм. Їй необхідна природа й більші простори, в яких вона черпає життєві сили. Зовнішність цієї дами нагадує сучасний автомобіль, комфортний, швидкісний, і зовні привабливий. Вона готова мучити себе будь-якими вправами й дієтами, аби підтримувати себе у формі.
Колекція призначена для сезону весна-літо 2008–2009, та розрахована на жінок 42–46 розміру, стиль колекції відповідає сучасним тенденціям, про це свідчать останні колекції провідних дизайнерів та домів мод.
Прикладом цього є колекція (Віктора Анісімова) виконана у стилі мінімалізму, (Вікторії Гресь) яка за основу своєї колекції взяла колірну гамму чорно-білого кіно. [2].
1.2 Визначення творчого джерела до розробки ідеї колекції
Настала ера жінок з андрогиннимі тілами 15-річних хлопчиків. Майже обов'язкова для того часу довга низка перлин (довжина доходила до 2 метрів) повинна була лежати на грудях абсолютно плоско, навіть натяк на груди вважався негожим. Завдяки активним заняттям спортом, масажу, дієтам жінки могли знайти нове тіло – з вузькими стегнами і абсолютно плоскими грудьми. [3]. Ті, хто не володів необхідними даними, наглухо перебинтовували груди, щоб вона не вгадувалася під одягом. Все було занадто – і загар до темна (навіть купалися у ваннах з розчином йоду, щоб стати червонувато-коричневими) – перли на темній шкірі виглядали шикарно. Макіяж того часу «компенсував» недолік жіночності (темні тіні, чорне підведення, темно-червона помада – любую жінку перетворювали на роковою красуню). (Додатки №6.) З'явилися кольорові лаки для нігтів, що ефектно поєднувалися з сигареткою в довгому мундштуку. Відкриті ноги, гола спина і руки стали майже обов'язковими для дійсної модниці. У Чикаго навіть ввели штрафи за зайву «оголеність». Пані масово коротко постриглися, стали водити автомобіль, палити в суспільстві, ходити в театри і ресторани без обов'язкового раніше супутника – чоловіка; носили одяг в чоловічому стилі: смокінги, костюми брюки, сорочки і галстуки, капелюхи і кашне, закриті туфлі типа чоловічих напівчеревик. Вже в кінці десятиліття відбулося перше весілля, на яке наречена (британська актриса) наділа брюки. Це були роки підйому, Європа облямувалася від військових тягот. Економічне зростання, розвиток промисловості – все формувало стиль «золотих двадцятих». «Втрачене покоління», що пережило війну, квапилося надолужити прогаяне в безконечних розвагах. [3.с.145].