#include <windows/Qwindows.h>
void main ( void )
{
GraphicsOpen( NULL ); // з'єднання із сервером
Tell( "Hello Program", "Hello, World!" );
GraphicsClose( 0 );
}
Однак, як справедливо замічено в книзі X Toolkit Рrоgrаммеr's Manual, програма hello world! є виродженим прикладом для X Window. Якщо наростити приведену програму до тих можливостей настроювання які надає версія для X Window, ми одержимо порівнянний розмір вихідного коду (однак розмір виконуючого модуля зміниться дуже незначно!!!).
Проте, розглянемо ще один приклад. У комплект постачання OSF/Motif 1.2 входить демонстраційна програма DNDDemo, що дає приклад використання протоколу Drag and Drop, що з'явився в цій версії інтерфейсу Motif. Розмір вихідного коду цієї програми близько 3000 рядків мовою “С”, розмір модуля, що виконується, (у версії X Window для QNX) - близько 900 Kb. Для порівняння автор даної статті написав програму для QNX Windows еквівалентну функціональність, що забезпечує. Програма створює вікно з двома кватирками, у нижній кватирці розміщені 16 кольорових прямокутників. Користувач може малювати прямокутники у верхній кватирці, використовуючи звичайний механізм 'гумової нитки'. Намальовані прямокутники можна чи копіювати переміщати мишею як у межах кватирки, так і у верхню кватирку іншого вікна, відкритого іншою копією програми. Колір будь-якого прямокутника можна змінити, 'перетягнувши' бажаний колір з палітри в нижній кватирці.
При цьому підтримуються візуальні ефекти Drag Over (зміна курсору), Drag Under (узяття прямокутника в рамку) і контекстно-залежна функція Help. Розмір вихідного коду - 300 (триста) рядків мовою C. Розмір модуля, що виконується, (32-х розрядна версія, компілятор Watcom C 9.51) - 15 (п'ятнадцять) Kb. Обсяг статті не дозволяє привести тут вихідний текст програми, але автор готовий надати його по запиті всім бажаючим.
12.Висновок
ОС QNX і система QNX Windows з успіхом застосовувалася при реалізації багатьох великих проектів, деякі з який самі по собі досить цікаві, щоб написати про їх окрему статтю. Як приклади можна привести застосування QNX для систем сортування вхідного транспорту і продажу квитків на терміналах залізничної магістралі між Францією і Великобританією, прокладеної в тунелі під протокою Ла-Манш. Проектна пропускна здатність цієї магістралі в годинник списів - один склад кожні 2.5 хвилини, швидкість проходження потягів - 100 миль у годину, що висуває підвищені вимоги до кваліфікації машиністів. Для рішення цієї проблеми був створений спеціальний тренажерний центр, що використовує технологію віртуальної реальності для 100% імітації реальної обстановки в кабіні локомотива. QNX Windows була використана для створення візуальної підсистеми, що забезпечує возпроизведение оцифрованих зображень навколишнього пейзажу з частотою 25 кадрів/сек. Система імітує також звукові і гравітаційні ефекти.
Інший недавній приклад - централізована система керування морськими нафтовими платформами, створена в Новій Зеландії, що дозволяє здійснювати контроль над процесом перекачування нафти на всіх установках у режимі on-line через дистанційні датчики.
Резюме всьому сказаному можна зробити наступне: вчитися не тільки на чужих помилках, але і на чужих досягненнях. Якщо Ви збираєтеся розробляти додаток реального часу - спробуйте QNX. Якщо ж Вам потрібний ще і графічний інтерфейс - спробуйте QNX Windows ще до того як наб'єте шишки.
Національного Авіаційного Університету
«Операційні системи»
На тему:
«ОС QNX»
Виконав:
студент гр. 242-ПОМ
Михайленко Андрій
Зміст:
1. Вступ
2. Функціональні можливості QNX
3. Структура QNX
4. Особливості виконання задач у QNX
5. Віртуальні задачі і віртуальні ланцюги
6. Файлова система QNX
7. Засоби програмування
8. QNX і локальні мережі
9. Що таке QNX Windows
10. Користувальницький інтерфейс OPEN LOOK
11. Розробка додатків для QNX Windows
12. Висновок
Інформація взята з сайтів:
http//www qnxworld.main.ru
http//www.qnx.org.ru