Смекни!
smekni.com

Викладання гри на скрипці (стр. 2 из 2)

ЗРАЗКИ ПРОГРАМ ДЕРЖАВНОГО ІСПИТУ ЗІ СПЕЦІАЛЬНІСТЮ “СКРИПКА”.

І. Г. Телеман 2 частини з Фантазії для скрипки соло
Ш. Беріо Концерт №9 ( №7), І частина
М. Скорик Мелодія
ІІ Й. С. Бах 2 частина з Партіти Мі-мажор
В. Моцарт Концерт№4, частина1
Б. Лятошинський Мелодія
ІІІ Й.С. Бах Концерт №2, І ч.
Л. Ревуцький Інтермеццо
Ф. Шуберт Бджілка

IV. Основна і додаткова література.

Спендіаров О. – Блок М. Колискова
Обер В, Метелики
Шостакович Д. Романс
Шостакович Д. Збірник п‘єс для скрипки
Чайковський П. Збірник п‘єс для скрипки
Бах Й.С. Арія. Жіга. Бурре. Сарабанда (обр. Хейфеца). Аллегро (обр. Фортунатова)
Верачінні Ф. Сарабанда (обр. Моффата). Лярго. Лярго і алегро.
Гендель Г.Ф. Арія (обр. Мостраса )
Госсек Ф. Жіга
Кореллі А. Арія Ре-мажор. Сарабанда. Жіга. Куранта.
Обер Л. Тамбурін (обр. Мостраса)
Телеман Г. Бурре
Глюк Х.В. Мелодія
Беріо Ш. Раріації ре-мінор
Порпора Н. Менует
Крейслер Ф. Арія
Шуман Р. Мрії
Леклер Ж. Арія. Алегро. Престіссімо.
Вівальді А. Анданте
Гайн Й. Менует ре-мажор
Граціолі Дж. Адажіо
Давід Ф, Етюд соль - мінор
ТВОРИ ВЕЛИКОЇ ФОРМИ
Комаровський О. Концерт Ля мажор, Варіації соль-мінор
Лапінський М. Концерт №2
Аляб‘єв О. – В‘єтан А. Фантазія нат тему рос. народної пісні “Соловей”
Акколаї Ж. Концерт ля-мінор
Вівальді А. Концерт соль-мажор, Концерт ля-мажор
Гендель Г. Тема з варіаціями
Віотті Дж. Концерт №23
Данкля Ш. Варіації ля-мажор, мі-мінор
Кореллі А. Соната ля-мажор, мі – мінор
Мазас Ф. Тема з варіаціями
Холлендер С. Концерт ля-мінор
Бах Й.С. Концерт ля-мінор
Баріо Ш. Концерт №9
Вівальді А. Сонати
Джемініані Ф. Соната ре-мінор
Роде П. Концерт №9
Шопр Л. Концерт №2
Сенайє Ж. Соната соль – мінор
Моцарт В. Концерт №1
III-IV курси
Поліфонічні твори
Телеман Г. Фантазії для скрипки соло
Бах Й.С. Сонати і партріти для скрипки соло
Збірник Поліфонічні твори для скрипки соло
П‘єси
Лисенко М. Скерцо
Зноско – Боровський О. Коломийка
Шуровський Ю. Романс
Ревуцький Мелодія
Косенко В. Мрії
Штогаренко А. Пісня
Лятошинський Б. Мелодія
Домінчек І. Пісня і танок
Левицький І. Україннська рапсодія
Барвінський В. Гумореска на народні теми
Коляда М. Скерцо
Косанатольський А. Куявяк і оберек із балету “Сойчине крило”
Скорик М. Колискова. Вальс. Скерцо. Мелодія. Народний танок.
Александров Ан. Арія
Гліер Р. Романс ре-мажор
Людкевич С. Аріетта з концерту
Сімоновивч Р. Колискова
Солтис А. На полонині
Таранов Г. На полонині
Таранов Г. Дві п‘єси на грузинські теми
Кюї Ц. – Мострас К. Східна мелодія
Львов О. Етюд №24
Чайковський П. Збірник п‘єс для скрипки. Мелодія
Аренський О. Серенада
Балакірєв М. Експромт
Глінка М. Жайворонок (обробка Л. Ауера ). Ноктюрн “Розлука”
Рахманінов С. Вокаліз
Хачатурян А. Ноктюрн. Соло із балету “Спартак”
Дваріонас С. Елегія
Кабалевський Д. Імпровізація
Прокоф‘єв С. Збірник п‘єс для скрипки
Шнітке А. Сюїта в старовинному стилі
Вівальді А. Лагретто
Бенда Й. Граве
В‘єнтан А. Дві російські народні пісні
Гайдн Й Серенада. Адажіо і престо.
Гендель Г. Лагретто
Тартіні Дж. Фуга ля-мажор. Варіації на тему Кореллі.
Тореллі Дж. Концерт для двох скрипок
Телеман Г. Концерт для чотирьох скрипок без супроводу
Моцарт В. Адажіо
Парадіз М. Серенада
Дворжак А. – Крейслер Ф. Дві п‘єси
Сен – Санс К. Лебідь
Жілінський Мазурка
Венявський Г. Мазурка тв. №67, №4. Етюд тв. 25
Куявяк Легенда
Паганіні Н. Сонатіни
Брамс Й – йсахім Й Угорський танок №2 ре-мінор
Рафф Й. Кавантіна
Массне Р. Роздум
Лауб Ф. Канцонета
Монті В. Чардаш
Таусенд Л. Колискова
Форе Г. – Ельман М. Пробудження
Барток Б. Румунскі народні танці
Крейслер Ф. Скерцо (в стилі Дітерсдорфа). Перлюдія і алегро. Граве. В темпі менуета. Андантіно. Менует в стилі Порпора.сіціліана з рагодон
Твори велакої форми
Кабалевський Д. Концерт
Шпор Л. Концерти №7, 8, 9
Бах Й.С. Концерти мі-мажор, ре-мінор
Гайди Й. Концерт соль-мажор
Віталі Дж. Чакона. Концерти №24, 22
Брух М. Концерт соль-мінор
Венявський Г. Концерт №2
Мендельвор Ф. Концерт мі-мінор
Тартіні дж. Сонати
Кореллі А. Сонати соль-мінор, ре-мажор
Верачіні Ф. Вибрані сонати в двох томах
Леклер Ж. Сонати ре-мінор, соль-мінор
Рамо Ж. Варіаціїї
Кореллі А. Фолія
Гендель Г Сонати ре-мажор, фа-мажор, мі-мажор
Моцарт В.А. Концерти №3, 4, 5.
Лало Е. Іспанська симфонія ч.1. , ч.4

Значна роль скрипки у відродженні сучасної національної школи.скрипкове мистецтво є складовою частиною комплексного виховання в учнівськохї молоді морально-етичних принципів та культурно-освітнього набутку.

Джерелом повинен стати фольклор. Сучасний учитель музики і музичний вихователь покликані донести до широких прошарків народних мас кращі взірці народної музики, виховувати почуття глибокої поваги до традицій свого народу.

З цією метою доцільно внести в індивідуальний план учня, як п‘єсу для слухання, одини із взірців обрядово-пісенного або танцювального фольклору українського народу та інших народів, що проживають в Україні. Нотним матеріалом для складання програми можуть служити такі книги, як напрклад:

1. “Укаїнські танці”. К., “Наукова думка” 1969р. (упор. А.І. Гуменюк )

2. “Інструментальна музика”К., “Наукова думка” (упор. А.І. Гуменюк )

3. С. Мерчинський “Музика Гуцульщини”. Польське видавництво музичне, 1965р.

4. “Веснянки” К., “Музична Україна” 1988р.

5. “Весняночки”. Ігри з піснями для дітей дошкільного віку та молодших школярів. (упор. В. Верховинець). К., “Музична Україна” 1979

6. “Думи”. К., “Музична україна”1974р.

7. “Коломийки”, Наукова думка. 1969р.

8. “Колядки та щедрівки”. К. наукова думка. 1965р.

9. Сто українських пісень. К. “Муз. Україна”1967р.

10. Пісні з Волині. К. “Муз. Україна” 1970р.

11. Пісні з лбвівщини. К. “Муз. Україна”1988р.

12. Пісні з Поділля.К., “Нукова думка”1976р.

13. Фольклорна веселка. К., “Муз. Україна”1984р.

14. Фольклорна веселка. К., “Муз. Україна”1984р.

15. ЧЯервона калинонька. Пісеник. К. “Муз. Україна” 1988р.

МЕТОДИЧНА ЛІТЕРАТУРА.

1. Ауер Л. Моя школа игры на скрипке. – М. «Музыка». 1965г.

2. Вопросы скрипичного испольнительства и педагогики. Сост. С. Сапожников. «Музыка»1968г.

3. Вопросы музыкальной педагогики. Сост.В. Руденко. М. «Музыка»1980г. вып. 2.

4. Вопросы музыкальной педагогики. Сост.В. Руденко. М. «Музыка»1986г. вып. 7.

5. Либерман М., Берлянчик М. Культура звука скрипача. М. “Музгиз”1964г.

6. Агарков О. Вибрато в игре на скрипке. М. “Музгиз”1956г.

7. Музыкальное воспитание в СССр. Вып.2. М.”Советский композитор”1985г.

8. Мострас . Интоанция на скрипке. М. “Музгиз”1962г.

9. Мострас К. Система домашних занятий скрипача. М. “Музгиз”1956г.

10. Очерки по методике обучения игры на скрипке: вопросы техгники левой руки скрипача. М. “Музгиз”1960г.

11. Раабен Л. истрия руского и советского скрипичного искуства. М., “Советский композитор” 1978г.

12. Стеценко В. Закономірності інтонування на скрипці. К. “Муз. Україна”1977р.

13. Стеценко В. Методика навчання гри на скрипці Ч.І-ІІ. К., “Муз. Україна

14. Стеценко В. Джереле скрипкового концерту. К., 1980р.

15. Гутников Б. Об искустве скрипичной игры. Л., «Музыка» 1988г.

16. Гинзбург Л., Григоръев В. История скрипичного искуства. М., «Музыка» 1990г.

17. Юр‘єв виражальні можливості скрипкових штрихів. К., “Муз. Україна” 1974р.

18. Яимпольский И. Основы скрипической апликатуры. М., «Музыка»1977г.

19. Янкелевич Ю. Педагогическое наследие. М., «Музыка» 1983г.