Смекни!
smekni.com

Огляд сучасних відеосистем для РС (стр. 1 из 7)

Пошукова робота з інформатики

ОГЛЯД СУЧАСНИХ ВІДЕОСИСТЕМ ДЛЯ РС.


З погляду самої бурхливо галузі комп'ютерної індустрії, що розвивається - відеосистем, цей рік став десь навіть епохальним. Навесні була поява нового покоління відеокарт від 3dfx (лінійка Voodoo3), від Matrox (сімейство G400), від S3 (ряд Savage4) і, звичайно, ціла безліч чіукова робота з інформатики ипсетів від NVIDIA - Riva TNT2, що являють собою поліпшену і значно більш швидку модель чіпа Riva TNT. Восени цього року ми стали очевидцями появи революційних архітектурних рішень - NVIDIA GeForce 256 і S3 Savage 2000. Так, безумовно, різкого стрибка в продуктивності 3D-графіки на ринку PC не відбулося, та й не випливало цього очікувати. Що б не говорили представники фірм-розроблювачів про супер-швидкості новітніх рішень, є ряд стримуючих факторів. У першу чергу це залежність продуктивності відеопідсистеми від швидкості центрального процесора. [1]

Тому можна спостерігати тільки поступовий ріст кількості fps у 3D-програмах. Мова отут йде саме про 3D-графіку, що за останні кілька років завоювала серця власників комп'ютерів і стала переважаючим елементом при оцінці роботи тієї чи іншої відеокарти. Часом у своїй погоні за плавністю роботи і повнотою ефектів при виводу 3-х мірних сцен ми забуваємо про те, що в більшості випадків при роботі за комп'ютером ми все-таки користаємося 2D-графікою, і що її продуктивність і якість не повинна іти на задній план. Проте, феномен тривимірної графіки має місце, оцінка показників цієї частини відеосистеми відіграє величезну роль, почасти просто через те, що в 2D-графіці вже досягнуто майже усе, що може бути необхідно більшості користувачів.

Що стосується 3D-графіки, то, справедливості заради треба відзначити, що якість і рівень виконання деяких ігрових відеокарт останнього покоління такі, що вони можуть навіть суперничати із супердорогими професійними платами. Робоча частота RAMDAC [2] в ігрових платах досягла дуже високих значень - 350 і більш Мгц. Багато плат представляють із себе вже не просто відеокарти, а цілі комбайни, де є і Тв-тюнери, і пристрої захоплення відеопотоку, і виводу сигналу на ТВ. Цього року виник прямо-таки бум по виробництву стереоокулярів, що підсилюють сприйняття тривимірності сцени. Цими окулярами деякі виробники комплектують свої продукти, продаючи в такий спосіб цілий "комплект для аматорів пограти".

Сьогодні більш усього поширені такі відеоакселератори:

· 3dfx Voodoo3 3500TV;

· Matrox Millennium G400 MAX;

· Hercules Dynamite TNT2 Ultra (на чіпсеті NVIDIA Riva TNT2 Ultra);

· ASUS AGP-V6600 SGRAM (на чіпсеті NVIDIA GeForce256);

· ELSAErazorX2 (на чіпсеті NVIDIAGeForce 256, з пам'яттю DDR

SGRAM)

Нижче приведені короткі характеристики популярних відеоакселераторів[1]:

3dfxVoodoo3 3500TV

Карта має AGP інтерфейс і 16 мегабайт 5.5 ns SDRAM, модулі якої розташовані по обидва боки друкованої плати. Ця відеокарта являє собою цілий відеокомбайн. На ній установлений Тв-тюнер, мікросхеми керування захопленням відеопотоку і виводом сигналу на ТВ. Крім зовнішнього рознімання під телевізійну антену в плати є великий трапецеідальне рознімання для з'єднання з устроєм-комутатором сигналу, у якого у свою чергу мається гніздо для моніторного рознімання. На цьому комутаторі маються також гнізда для виводу на ТВ і прийому аналогового відеосигналу, а також стерео аудіосигнала.

Ця плата володіє практично найвищою на сьогодняшній день частотою роботи чіпсета - 183 Мгц, що ставить її в один ряд з одними із самих могутніх на сьогоднішній день відеокарт. Така частота не проходить даром для температурного режиму - карта дуже сильно гріється. Хоча на ній і установлений великий радіатор, украй бажано мати в системному блоці додаткове охолодження. Вбудований у чіп RAMDAC має одне з найвищих частотних значень - 350 Мгц, що дозволяє цій платі демонструвати прекрасну якість 2D-графіки [3].

Як і багато хто чипсети від 3dfx, чіп 3dfx Voodoo3 має важливу особливість - "безкоштовним" мультитекстуруванням, тобто при невикористанні цього режиму другий модуь TMU (модуль текстурування) простоює, підключаючи і різко збільшуючи продуктивність плати при мультитекстуруванні. Тому той факт, що число ігор з підтримкою цього режиму неухильно росте, грає на руку насамперед Voodoo3.

Відеокарта працює в 3D-графіці тільки в 16-бітному режимі представлення кольору, володіючи, однак, важливою функцією - постфільтром, що при 16-бітних "рамках" відеобуфера виводить не 16-ти, а 22-бітну графіку, що поліпшує сприйняття зображення. Як і усі уже вийшли чіпсети від 3dfx, Voodoo3 не підтримує великі (понад 256х256 пікселей) текстуру. У 3D карта працює через API: Direct3D, OpenGL, Glide.

Тестування проводилося з використанням драйверів від 3dfx версії 1.03.04, Vsync відключений. У настроюваннях драйверів був включений режим постфільтра, а також обраний спосіб дизерінга при альфа-змішанні (ефекту згладжування переходів між кольорами при роботі з напівпрозорими об'єктами) Sharper. Ми вже писали у свій час, що в цьому випадку є два способи реалізації дизерінга: Sharper чи Smoother. Перший спосіб згладжує переходи між кольорами дуже успішно, однак залишає після себе сіточку, а другий не має сіточки, але зате границі між кольорами все-таки досить сильно видні.

Matrox Millennium G400 MAX

Картамає AGP інтерфейс 2x/4x і 32 мегабайти 5 ns SGRAM пам'яті [1], мікросхемиякоїрозташованіпообидвабокидрукованоїплати. Плата має унікальну можливість виводу зображення відразу на два приймачі: монітор і чи телевізор на 2 монітори. Як можна побачити з фотографії, для цих цілей змонтовані два рознімання.

Плата працює на частотах 150/200 Мгц (перше значення - частота чіпсета, друге - частота пам'яті). Тому, на відміну від регулярних версій Matrox G400, у даному випадку на чіпсеті встановлений активний кулер. Частота убудованого в чіпсет RAMDAC складає 360 Мгц - це найвище значення для відеокарт ігрового класу. Тому, ми можемо спостерігати просто чудову якість зображення навіть на найвищих розрішеннях (аби монітор дозволяв). На жаль, на Matrox Millennium G400 MAX продавці занадто завищують ціну, користаючись деяким дефіцитом цих плат, тому карта поки не є широко розповсюдженої. У 3D-графіці карта підтримує великі текстури і AGP-текстурування. Чіпсет апаратно підтримує унікальну поки методику рельєфного текстурування - Environment Mapped Bump Mapping, що дозволяє в 3D-іграх досить натурально відтворювати рельєфні поверхні. На жаль, дана методика поки мало поширена. З підтримуваних API це Direct3D і OpenGL [3].

Тестування проводилося на драйверах версії 5.41 від Mattox, причому для OpenGL додатків використовувався ICD OpenGL, а не розхвалений міні-драйвер TurboGL (який, по суті, є мінідрайвером і не відбиває реальної продуктивності карти в OpenGL. Для повноцінної роботи карти в OpenGL існує ICD OpenGL, що ми і повинні використовувати як інструмент. В установках драйверів використовувався: 16-бітний Z-буфер, відключений VSync.

Hercules Dynamite TNT2 Ultra

Платамає AGP інтерфейс 2x/4x і 32 мегабайти 5.5 ns SDRAM пам'яті, модуліякоїрозташовуютьсяпообидвабокикарти. Навідеокартізмонтований TV-out, укомплектізкартоюйдеперехідник S-Video-Composite [1]. Начіпсеті NVIDIA Riva TNT2 Ultra встановленийактивнийкулер, намійпогляд, самоївдалоїінадійноїконструкції.

Відеокарта тактуєтся за замовчуванням на частотах 175/200 Мгц. Ці частоти не є стандартними для чіпсета NVIDIA Riva TNT2 Ultra (150/183 Мгц) і стали можливими завдяки особливому підходу фірми Hercules Computer (нині є підрозділом Guillemot) до добору чіпів для установки на подібні відеокарти. Унаслідок чого дана плата стала самою могутньою із усіх Riva TNT2 Ultra - карт, забезпечуючи прекрасну швидкість у 3D. RAMDAC убудований у чіпсет і має частоту 300 Мгц. Хоча це і не найвища частота на сьогодні, відеокарта забезпечує прекрасний рівень якості 2D графіки у високих розрішеннях.

При роботі в 3D-графіці підтримуються великі текстури, AGP-текстурування, використовувані API: Direct3D і OpenGL.

Тестування проводилося на еталонних драйверах від NVIDIA версії 3.62 при відключеному Vsync.

ASUS AGP-V6600 SGRAM

Данавідеокартапобудованнабазічіпа NVIDIA GeForce 256 імає AGP інтерфейс 2x/4x. На карті встановлено 32 мегабайта 5 ns SGRAM пам'яті, мікросхеми якої розміщені по обидва боки плати [1].

Багато користувачів продукції ASUS, у частині відеокарт, знають, що ця фірма завжди розробляла свій власний дизайн, що сильно відрізняється від еталонного (reference) пропонованого виробником чіпсетів. Коли з'явилися в продажі перші відеокарти AGP-V6600 від ASUS, можна було переконатися, що вперше ASUS відійшов від свого принципу і випустив плати, що цілком збігається з reference по розташуванню елементів. Однак, зовсім недавно в продажі з'явився й інший варіант AGP-V6600. Зважаючи на все, саме на ньому і ґрунтується серія AGP-V6600 Deluxe, оскільки на друкованій платі є місця під монтаж традиційних для ASUS TV-in/out і гнізд для підключення стерео-окулярів.

Ця плата має вже не SDRAM, а SGRAM пам'ять. І саме примітне, власний дизайн цієї плати передбачає моніторинг стану графічного чіпсета. Унаслідок чого на останньому встановлений активний кулер не зовсім звичайної для ASUS конструкції. Він має тахометр, а виходить, що відповідає програмне забезпечення може контролювати частоту обертання вентилятора на карті [2].

Частоти роботи відеокарти складають 120/166 Мгц. Повинний відзначити, що навіть при такім значному виділенні тепла, яке має NVIDIA GeForce 256, чіпсет може непогано розганятися, не говорячи вже про пам'ять, адже 5-ти наносекундні модулі розраховані на частоту 200 Мгц. Частота RAMDAC - 350 Мгц, що дозволяє цій карті демонструвати дуже високу якість зображення в 2D-графіці. Підтримуються API Direct3D і OpenGL.

Однаксамапримітнаособливість GeForce 256 - ценаявністьубудованогогеометричногоспівпроцесора, щозапідтримкоюпрограмнимзабезпеченнямможенасебевзятинайважливішіфункціїпобудовитривимірноїсцени: трансформаціїкоординатірозрахуноквисвітлення (T&L).

Які NVIDIA Riva TNT2, цейчіпсетпідтримуєвеликітекстури, API Direct3D і OpenGL. Удрайверахреалізованаважливаособливість NVIDIA GeForce 256 - апаратнапідтримка 8-крапковоїанізотропноїфільтрації.

Тестування проводилося на драйверах від NVIDIA версії 3.62 при відключеному Vsync.

ELSA Erazor X2

Даний продукт являє собою зразок найшвидшої на сьогоднішній день відеокарти на основі NVIDIA GeForce 256. Плата має AGP інтерфейс 2x/4x і 32 мегабайти DDR (double data rate) 6 ns SGRAM. Пам'ять розміщається в 8-ми мікросхемах по обидва боки плати. Відеокарти на базі NVIDIA GeForce 256 першими стали використовувати більш швидку і прогресивну DDR-пам'ять, що значно піднімає планку швидкісних показників, особливо в 32-бітному кольорі (мова йде про 3D-графіку).