Смекни!
smekni.com

Компютерна графіка (стр. 2 из 6)

Якщо перетягнути мишею боковий маркер фігурного тексту, то зміниться накреслення шрифту, символи тексту стиснуться або розтягнуться.

Фігурний текст можна нахилити і повернути: якщо ще раз клацнути на ньому, то з’являться відповідні маркери обертання і нахилу.

ВИТЯГУВАННЯ, ВИДАВЛЮВАННЯ, ЕФЕКТ ПЕРЕХОДУ

Ефект глибини

Ефект використовується для створення враження об’ємності зображення (псевдотривимірності). До вихідного об’єкта додаються додаткові поверхні шляхом проектування ключових крапок вихідного об’єкта за його межі і побудови по цім проекціям нових замкнених поверхонь. Користувачі DRAW надають перевагу іншому визначенню: об’єкт, якому додається глибина, називають видавленим від англійського слова Extrude (Виштовхувати).

Створення ефекту видавлювання

1. Зробити напис художнім текстом.

2. Клацнути на кнопці Интерактивноевыдавливаниепанелі інструментів.

3. Встановити вказівник мишки на об’єкті і натиснути ліву кнопку миші.

4. Не відпускаючи кнопки миші, перемістити мишку на робочій сторінці. Відпустити кнопку для завершення створення ефекту видавлювання (мал. 1). Узорчата заливка збережена на поверхнях.

Чим далі при створенні ефекту видавлювання, перемістити мишку, тим далі розміститься від центра об’єкта хрестик, який є уявною крапкою сходження ліній видавлювання об’єкта, і тим більш довгим буде видавлюваний об’єкт (в віртуальному просторі). Для зміни типа видавлювання призначений список Тип выдавливания панелі властивостей або аналогічний список вкладки Выдавливание докер-вікна Выдавливание. Для зміни типу видавлювання існує шість варіантів: звуження з віддаленням, звуження з наближенням, розширення з віддаленням, розширення з наближенням, рівномірне віддалення, рівномірне наближення. Перші чотири варіанти являють собою перспективу. Панель властивостей дозволяє маніпулювати кольором видавлювання, глибиною ефекту.

Для точної зміни глибини видавлювання використовується поле Глубина панелі властивостей. З мовчазної згоди використовується значення 20. Глибина видавлювання вимірюється в відносних безрозмірних одиницях від 1 до 99, представляє собою долі відстані між площиною об’єкта і крапкою сходження.

Глибину видавлювання можна змінювати, використовуючи регулятор екранного керуючого елементу.

Режим обертання доступний тільки для видавлених об’єктів в режимі перспективи, в яких крапка сходження прив’язана до об’єкта.

Обертати видавлені об’єкти можна трьома способами: за допомогою мишки, використовуючи вкладку Вращение выдавливания докер-вікна Выдавливание, за допомогою екранних елементів керування, і використовуючи поля введення для точного обертання навколо вісей х, у, z.

Маніпуляції з кольором. Існує три режими зміни кольору видавлених поверхонь. З мовчазної згоди в якості кольору заливки для поверхонь видавлювання, використовується колір заливки вихідного об’єкта. Якщо змінити заливку вихідного об’єкта, то заливка динамічно пов’язаних з ним поверхонь ефекту видавлювання зміниться автоматично.

Використовуючи вкладку Освещение выдавливания докер-вікна Выдавливание, можна змінити освітленість видавленого об’єкта, зробивши ефект більш реалістичним. До ефекту видавлювання можна додавати джерела світла (до 3-х штук), мишкою змінювати стан джерела в області попереднього перегляду, змінювати інтенсивність освітлення.

Створення переходів

За допомогою інструмента Интерактивное перетекание або докер-вікно Смешанное можна створити ефект плавного переходу між двома вихідними об’єктами – початковим об’єктом і кінцевим об’єктом. Між цими об’єктами створюється ряд проміжних об’єктів, які поступово змінюють форму від початкового об’єкта до кінцевого. Число об’єктів визначається параметром ефекту, який називається числом кроків ефекту.

В якості вихідних об’єктів не можуть бути вибрані наступні об’єкти: фрагменти простого тексту, ефекти видавлювання, узорчаті і текстурні заливки, і растрові об’єкти.

В якості вихідних об’єктів для прикладу створення ефекту переходу вибрані дві букви художнього тексту. Вибирається інструмент Интерактивное перетекание. Необхідно слідкувати за зображенням вказівника мишки, якщо ним не торкатися початкового об’єкта переходу, він буде містити знак заборони виконання переходу, але, якщо ним торкнутися об’єкта, вказівник змінить свій вигляд на стрілку, яка вказує перехід. Натиснути ліву кнопку мишки на першій букві, яка буде початковим об’єктом переходу і, не відпускаючи кнопку миші, перетягнути стрілку екранного керуючого елемента переходу на об’єкт (другу букву), який буде кінцевим об’єктом переходу. Буде створений перехід (мал. 2). З мовчазної згоди число об’єктів, які створюються між початковим і кінцевим об’єктами, дорівнює 20 – числу кроків ефекту переходу. В цьому прикладі зменшене число кроків до 10, використовуючи поле Число шагов.

Якщо виділити один з вихідних об’єктів, він буде вести себе, як звичайний об’єкт. Всі зміни, виконані з вихідним об’єктом, одразу будуть переведені на пов’язані з ним об’єкти переходу. Початковий об’єкт переходу завжди знаходиться на нижньому рівні по відношенні до кінцевого об’єкта.

При виборі перехода на панелі властивостей автоматично з’являються відповідні елементи керування, призначені для настройки параметрів переходу.

Створення тіні – один з улюблених прийомів, який використовують багато користувачів DRAW, щоб оформити заголовки, написи, девізи і т. п.

Падаюча тінь

1. Створити невеликий заголовок з фігурного тексту: натиснути клавішу Текст (F8) на панелі інструментів, потім клацнути мишею на екрані в місці початку вводу. Далі потрібно ввести текст і натиснути комбінацію клавіш Ctrl+Пробіл.

2. Для створення копії виділеного об’єкта натиснути клавішу “+” на цифровій частині клавіатури. Копія накриє оригінал, і її стан буде в точності співпадати з ним.

3. Натиснути клавішу Тав для виділення нижнього тексту. Цей об’єкт буде тінню.

4. Залити його яким-небудь сірими кольором – клацнути лівою кнопкою в екранній палітрі кольорів, наприклад, на кольорі 20% чорний.

5. Двічі натиснути клавішу ↓ і → два рази – клавішу, таким чином перемістити текст вниз і вправо.

Отриманий напис з тінню представлений на мал. 3

Тінь буде тим більшою, чим далі пересувати її на кроці 5. Відстань, на яку зміститься об’єкт при кожному натисненні клавіші переміщення курсору, визначається параметром Перемещение клавишами курсора панелі властивостей Панель свойств, встановити його рівним, наприклад, 0,5 мм. Поточні одиниці вимірювання можна змінити рядом в списку Единицы измерения.

Важливо не перестаратися: об’єкт, який імітує тінь, повинен бути власне тінню, небагато виступаючи з під основного напису, а не бути другим написом на задньому плані.

Тінь, що відкидається (ефект сонячних годинників)

Якщо змінити стан припустимого джерела освітлення об’єкта, зміниться, і стан тіні, що відкидається.

1. Виконати перші чотири кроки з попереднього прикладу.

2. Відтягнути вниз верхній боковий маркер тіні, стиснувши напис приблизно в два рази.

3. Ще раз клацнути на стиснутому написі. З’являться маркери нахилу і обертання.

4. Відтягнути верхній маркер нахилу вправо. Чим далі його перетягувати, тим більшу тінь буде відкидати напис (мал. 4).

Рельєфний текст

1. Створити невеликий заголовок з фігурного тексту.

2. Створити прямокутник (F6) трохи більший напису. Перемістити його на один рівень вниз – Ctrl+PgDn.

3. Залити прямокутник 20% чорним кольором.

4. Виділити текст (з мовчазної згоди він повинен бути чорним, якщо це не так, залити його темним кольором).

5. Зробити копію текстового об’єкта – натиснути клавішу “+” в цифровій частині клавіатури.

6. Залити новий об’єкт білим кольором.

7. Зробити ще одну копію текстового об’єкта.

8. Залити новий об’єкт тим самим кольором, що і фон – 20% чорним.

9. Двічі клацнути інструментом Указатель в панелі інструментів або натиснути комбінацію клавіш Ctrl+А – для виділення всіх чотирьох об’єктів (див. рядок стану).

10. Натиснути клавішу С або Р – об’єкти вирівняються відносно своїх центрів.

11. Натиснути клавішу Esc, щоб зняти виділення з усіх об’єктів, і на панелі властивостей змінити параметр Перемещение клавишами курсора на 0,5 мм.

12. За допомогою клавіші Тав перейти до чорного, див. на рядок стану.

13. Змістити виділений текст вверх і вліво, по одному разу натиснувши клавіші ↑ і ←.

14. За допомогою клавіші Тав перейти до білого тексту.

15. Змістити виділений текст вниз і вправо, по одному разу натиснувши клавіші → і ↓.

Рельєфний текст показаний на мал. 5 зверху.

Можна створити рельєфний текст на об’єкті з неоднорідною заливкою. Замість однорідного кольору фон і текст будуть залиті однаковою текстурою.

16. Розкрити докер-вікно Формирование з інструметом Компоновать/ Формирование/ Обрезка.

17. Для виконання наступних кроків максимально збільшити зображення, натиснувши клавішу F4. Якщо цього збільшення буде недостатньо, натиснути клавішу F2 і клацнути лупою інструмента Увеличение на зображенні, збільшивши його в два рази.

18. Виділити основний текст, залитий кольором фона.

19. В вікні Формирование (Обрезка) встановити прапорець Источник объекта, скинути Цель объектаі клацнути на кнопці Наложение.