Смекни!
smekni.com

Особливості мови програмування С (стр. 1 из 6)

ВСТУП

1. ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ

1.1 Вступ

1.2 Підстави для розробки

1.3 Призначення розробки

1.4 Вимоги до прикладної системи

1.4.1 Вимоги до функціональних характеристик

1.4.2 Умови експлуатації

1.4.3 Вимоги до складу й параметрів технічних засобів

1.4.4 Вимоги до маркування й упакування

1.4.5 Вимоги до транспортування й зберігання

1.5 Вимоги до допоміжної документації

1.6 Вимоги до функціональної частини прикладної системи

1.7 Порядок контролю й приймання

2 МУЛЬТИМЕДІЙНИЙ ПОСІБНИК З ДИСЦИПЛИНИ «ІНФОРМАТИКА ТА ОБЧИСЛЮВАЛЬНА ТЕХНІКА» НА ТЕМУ «ОСОБЛИВОСТІ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ С++. ВКАЗІВНИКИ»

2.1 Інформаційне забезпечення курсу

2.1.1 Теорія

2.1.2 Приклади

2.1.3 Практикум

2.1.4 Глосарій

2.1.5 Тестування

3. ІНТЕРФЕЙС ПОСІБНИКА

3.1 Запуск

3.2 Схема курсу

3.3 Організація основного меню

3.4. Реалізація режиму навігації

3.5 Реалізація теоретичної частини мультимедійного посібника

3.6 Реалізація практичної частини мультимедійного посібника

3.7 Інструкція з експлуатації

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


ВСТУП

Народження комп'ютерних навчальних систем пов'язане з поширенням персональних комп'ютерів, забезпечених призначеним для користувача графічним інтерфейсом і здатних сприймати і відтворювати мультимедійні дані в різних форматах.

Ширші можливості по використанню комп'ютерних навчальних систем відкрилися завдяки Інтернету. Саме завдяки «виходу» навчальних програм в Інтернет з'явився термін eLearning -«електроне навчання»[1].

Основним завданням підсумкової курсової роботи є розробка навчальної системи мультимедійного посібника з дисципліни «Інформатика і ОТ» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники». Вимоги до розробки навчальній програми, полягали в наступному - навчальну програму слід було проектувати і розробляти як систему, що складається з двох основних підсистем:

- підсистема навчання, призначеною для видачі учбового матеріалу;

- підсистему діагностики, що забезпечує збір і обробку даних про роботу користувача.

При розробці учбового курсу основну увагу слід приділити проектуванню структури учбового матеріалу, і лише потім перейти до підбору адекватних засобів його передачі.

Наступна найважливіша умова при створенні ефективної навчальної програми - забезпечення необхідного рівня зворотнього зв'язку з користувачем. Засоби інтерактивності дозволяють вирішити завдання, обов'язкові для будь-якої системи навчання:

- отримати інформацію про вихідний рівень підготовки користувача;

- забезпечити можливість вибору користувачем індивідуального маршруту проходження учбового курсу;

- надати користувачеві можливість повторного виконання дій;

- оцінити досягнутий рівень підготовки.

Спеціалізовані інструменти для створення учбових курсів, подібні Authorware, істотно знижують необхідні витрати часу і сил на розробку. Оскільки Authorware орієнтований в першу чергу на створення електронних навчальних систем, то його можливості істотно ширші, ніж можливості пакетів для підготовки презентацій. Засоби, що входять до складу Authorware дозволяють практично в повному об'ємі реалізувати сучасні вимоги до побудови і організації систем дистанційного навчання.

При створенні посібника були використані такі програмні продукти як:

· Borland C++;

· Macromedia Authorware 7;

· MS Word;

· MS Paint

· Crystal Button.


1. ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ

1.1 Вступ

Предметом розробки є навчальна система – мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники». Область застосування – навчальний процес у навчальних закладах І – ІV рівнів акредитації.

Початок роботи: I квартал 2009 року.

Кінець роботи: II квартал 2009 року.

Виконав: студент групи ДГ-К5-1 Олешкевич Сергій Вікторович

1.2 Підстави для розробки

Підставою для розробки є завдання, видане кафедрою ІТ 2.03.2007 року.

1.3 Призначення розробки

Навчальна система - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Інформатика та обчислювальна техніка» призначена для вивчення мови С++ (зокрема вказівників).

1.4 Вимоги до прикладної системи

1.4.1 Вимоги до функціональних характеристик

Навчальна система - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники» повинна виконувати наступні функції:

· Практичний та сучасний Windows-інтерфейс створений з використанням Меню чи інших засобів вибору інформації (наприклад, гіперпосилань);

· Розділ Меню «Допомога» має інформацію про роботу із програмою, про розділи посібника;

· Розділ «Про автора» містить графічну інформацію про розробника;

· Кожне вікно повинно містити графічний елемент, що захищає авторські права;

· Інформація представлена в структурованому виді;

· Асоціативний інтерфейс;

· Система "Пошук" двох видів: контекстний пошук, тематичний пошук;

· наявність контролюючих блоків.

1.4.2 Умови експлуатації

Умови експлуатації навчальної системи - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники» збігаються з умовами стабільної експлуатації сучасних персональних комп'ютерів.

1.4.3 Вимоги до складу й параметрів технічних засобів

Для стабільної роботи мультимедійного посібника необхідно: IBM PC: MS Windows 98 і вище, процесор Pentium, 128 Мбайт ОЗУ, SVGA - відеокарта (1024*768, High Color 16 біт), MS Windows сумісна миша, CD-ROM.

1.4.4 Вимоги до маркування й упакування

Для переносу навчальної системи - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники» з метою його установки на ПК, необхідно один CD-R диск (700 Мб).

1.4.5 Вимоги до транспортування й зберігання

Транспортування навчальної системи - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники» необхідно робити на CD-R, зазначених у попередньому пункті. Зберігання варто здійснювати на CD-R.

1.5 Вимоги до допоміжної документації

Навчальна система - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники» повинна супроводжатися такими документами:

· «Технічне значення»;

· «Інструкція з експлуатації»;

Зазначені вище документи повинні забезпечувати експлуатацію системи та відповідати діючим стандартам.

1.6 Вимоги до функціональної частини прикладної системи

Вимоги до інтерфейсу користувача: сучасний стандартизований, інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс прийнятний для навчальних систем.

1.7 Порядок контролю й приймання

Результати роботи розглядаються та затверджуються на засідання кафедри ІТ й на засіданнях гірничого факультету.

По закінченню робіт повинні бути представлені наступні документи:

· навчальна система - мультимедійний посібник з дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники»;

· документ: «Інструкція з експлуатації»;

· Розділ пояснювальної записки підсумкового курсового проекту дисципліни «Інформатика та обчислювальна техніка».


2 МУЛЬТИМЕДІЙНИЙ ПОСІБНИК З ДИСЦИПЛИНИ «ІНФОРМАТИКА ТА ОБЧИСЛЮВАЛЬНА ТЕХНІКА» НА ТЕМУ «ОСОБЛИВОСТІ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ С++. ВКАЗІВНИКИ»

2.1 Інформаційне забезпечення курсу

2.1.1 Теорія

Даний розділ містить текстову інформацію по предмету «Інформатика та обчислювальна техніка» на тему «Особливості мови програмування С++. Вказівники». А саме: вступ, вказівники в С++, оператор розийменування, вказівники і перетворення типів, вказівники і передача параметрів в функції, арифметичні дії з вказівниками, вказівники і масиви, масиви вказівників на масиви, двовимірні масиви як параметри функції.

C++— універсальна мова програмування високого рівня з підтримкою декількох парадигм програмування: об'єктно-орієнтованої, узагальненої та процедурної. Розроблена Б'ярном Страуструпом в AT&T Bell Laboratories у 1979 році. Базується на мові С. У 1990-х роках С++ стала однією з найуживаніших мов програмування загального призначення.

Переваги мови C++:

1. Продуктивність. Швидкість роботи програм на С++ практично не поступається програмам на С, хоча програмісти отримали в свої руки нові можливості і нові засоби.

2. Масштабованість. На мові C++ розробляють програми для самих різних платформ і систем.

3. Можливість роботи на низькому рівні з пам'яттю, адресами, портами.

4. Можливість створення узагальнених алгоритмів для різних типів даних, їх спеціалізація, і обчислення на етапі компіляції, з використанням шаблонів.

Реалізації С++ тепер є на всіх машинах, починаючи з найскромніших мікроком’ютерів – до найбільших супер-ЕОМ, і практично для всіх операційних систем.

Існують три причини, без яких неможливо написати гарну програму мовою С++ без використання показників.

По-перше, показники дозволяють функціям змінювати свої аргументи.

По-друге, за допомогою показників здійснюється динамічний розподіл пам'яті.

По-третє, показники підвищують ефективність багатьох процедур [2].

Показники - одне із самих потужних й, у той же час, самих небезпечних засобів мови С++. Наприклад, показники, що містять невірні адреси можуть знищити операційну систему комп'ютера. І, що ще гірше, неправильне використання показників породжує помилки, які вкрай важко виявити.

Показник (poіnter) - це змінна, у якій зберігається адреса іншого объета (як правило, іншої змінної).