Спочатку проект розроблявся в IBM як корпоративний стандарт IDE, настановлений на розробки на багатьох мовах під платформи IBM. Потім проект було перейменовано на Eclipse і надано для подальшого розвитку спільноти розробників.
Eclipse, насамперед, повноцінна Java IDE, націлена на групову розробку, має засоби роботи з системами контролю версій (підтримка CVS входить у поставку Eclipse, активно розвиваються кілька варіантів SVN модулів, існує підтримка VSS та інших). З огляду на безкоштовність, у багатьох організаціях Eclipse — корпоративний стандарт для розробки програмного забезпечення на Java.
Щодо системи контролю версій був, обраний хостинг проектів з відкритим сирцевим кодом - Google Code. Це швидка, надійна і відкрита служба хостингу сирцевого коду. Хостинг проектів на Google Code дає наступні можливості:
- миттєве створення проектів на будь-яку тему;
- хостинг коду Subversion — вільна система управління версіями з об'ємом сховища в 1 гігабайт і підтримка хостингу завантажень з об'ємом сховища в 2 гігабайти;
- інтегрований перегляд вихідного коду та інструменти перевірки коду, що роблять нескладним перегляд коду, перевірку внесених до нього доповнень і підтримку високого рівня бази коду.
2 Створення навчальної програми по вивченню іноземної мови
2.1 Апаратні та програмні вимоги
Для запуску програми потрібна операційна система MSWindows або GNU / Linux та встановлене виконавче середовище Java (JRE) версії 1.6.0 і вище.
Системні вимоги до Windows:
Windows 98 (1-й і 2-й випуски);
Windows ME;
Windows NT (з пакетом оновлення 6a);
Windows 2000 (з пакетом оновлення 3);
Windows XP Home;
Windows XP Professional (з пакетом оновлень 1);
Windows 2003 Server Edition.
Крім того, у системі повинен бути встановлений процесор Pentium з тактовою частотою від 166 МГц і вище, повинно бути як мінімум 125 МБ вільного дискового простору і не менше 32 МБ оперативної пам'яті.
Системні вимоги для Linux:
Будь-який дистрибутив Linux з ядром версії 2.4 і вище та встановленим X-Window (X11), наприклад openSUSE 11.0.
Крім того, комп'ютер повинен бути оснащений процесором Pentium з тактовою частотою не менш 166 МГц і оперативною пам'яттю ємністю не менше 32 МБ. Мінімальний обсяг вільного дискового простору - 75 МБ.
В якості робочого місця для учня рекомендовано використовувати INTEL Classmate PC (рис. 1).
Рисунок 1 - Персональний комп’ютер учня Classmate PC
Персональний комп’ютер учня Classmate PC має висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи про відповідність вимогам діючого законодавства України.
Рішенням Комісії із засобів навчання Науково-методичної ради з питань освіти МОН України визнано Персональний комп’ютер учня Classmate PC таким, що відповідає педагогічним вимогам (протокол №3 від 10 лютого 2010 року).
Classmate PC містить наступні компоненти:
- видозмінений міні-корпус розміром 245 x 196 x 44 мм;
- ЦПУ: мобільний Intel ® Celeron M (915GMS + ICH6-M);
- тактова частота ЦПУ: 900 МГц (кеш II рівня відсутній, FSB частотою 400 МГц);
- 800 x 480 LCD-екран з діагоналлю 7 ", LED-підсвічування;
- 256 Мб ОЗП типу DDR2;
- 2 Гб флеш-пам'яті NAND, підключеної через USB;
- мережева карта 10/100 Мбіт ethernet;
- бездротовий зв'язок Wi-Fi Realtek WLAN 802.11b/gc антеною, підключена по USB;
- графічний чіп Intel GMS915 integrated graphics (використовується 8 Мб основної пам'яті;
- вбудований мікрофон;
- вбудовані стереодинаміки;
- виходи і входи для стереозвуку;
- вбудована клавіатура з додатковими функціональними кнопками;
- круглий тачпад з окремими правою і лівою кнопками;
- модифіковані нотатки з бездротовою ручкою для письма;
- TPM1.2 (Trusted Platform Module компанії Infineon Technologies AG) для захисту від розкрадання даних;
- джерела живлення: акумулятор Li-Ion (приблизно на 4 години роботи) і зовнішній блок живлення.
Програмне забезпечення
Пристрій здатний працювати як з GNU / Linux, так і з Windows XP Pro. Intel веде роботу з різними спільнотами GNU / Linux для забезпечення сумісності з їх версіями. Зокрема, була перероблена версія Mandriva.
На даний момент Classmate PC підтримують наступні дистрибутиви:
- Debian GNU / Linux;
- openSUSE;
- Ubuntu;
- DSL;
- Mandriva;
Недоліки Classmate PC:
- маленький розмір екрану;
- малий об'єм носія даних (флеш пам'яті).
Але є можливість підключити зовнішній жорсткий диск або флеш диск по USB, тим самим розширити об'єм доступної пам'яті для зберігання даних користувача.
Наведемо деякі, вже типові несправності ноутбуків.
1. Лампа підсвічування. Якщо екран почав показувати занадто темно, перестало бути видно картинку, то справа саме в лампі підсвічування. У цьому випадку треба міняти інвертор або саму лампу.
2.Мерехтіння картинки. Якщо картинка на дисплеї стала горіти не постійно, а з мерехтінням, то це означає, що відходить шлейф матриці, або несправний контролер, керуючий цієї матрицею.
3.Кольорові смуги. Якщо на екрані дисплея ви помітили тонкі кольорові смужки, або горизонтальні, або вертикальні, то треба замінити усю матрицю. Це ознака того, що відшарується шар скла.
4. Клацання всередині ноутбука. Періодичне клацання всередині ноутбука говорить про те, що треба скоріше міняти жорсткий диск.
5. Зменшился час автономної роботи. Якщо ноутбук став працювати від акумулятора всього 5-20 хвилин, то це ознака того, що акумулятор виходить з ладу. Його потрібно змінювати. Однак, для початку можна зробити пару раз «зарядку-розрядку» акумулятора. Іноді це допомагає усунути цю несправність.
2.2 Опис мови програмування Java
На сьогоднішній день створення програмного забезпечення є надзвичайно важким заняттям. Труднощі пов'язані з різноманітністю архітектури машин, операційних систем, графічних оболонок і т.д.. Крім того, ваші додатки повинні працювати в розподілених системах.
Стрімке зростання технологій, пов'язаних з Інтернетом, WWW і “електронною комерцією”, додатково ускладнюють це завдання. Модний нині об'єктно-орієнтований підхід сам по собі не вирішує цих проблем, більш того, часто привносить нові.
Пропонований фірмою Sun Microsystems підхід, а саме система програмування на основі мови Java(ТМ) володіє наступними характеристиками:
- мова програмування об'єктно-орієнтована, в той же час досить проста для освоєння;
- цикл розробки програм скорочений за рахунок того, що система побудована на основі інтерпретатора;
- додаток виходить автоматично переносимим між безліччю платформ і операційних систем;
- за рахунок вбудованої системи збірки сміття програміст звільняється від необхідності явного управління пам'яттю;
- в інтерактивній графічній програмі вдається досягти високої продуктивності (швидкого відгуку на введення користувача) за рахунок вбудованої в систему багатопотоковості;
- програма легко супроводжується і модифікується, оскільки модулі можуть бути завантажені з мережі;
- в програму вбудована система безпеки, що не допускає незаконного доступу і проникнення вірусів.
Метою проекту Java було створення невеликої, надійної, переносимої і розподіленої системи реального часу. На початку планувалося використання мови програмування С++, але поступово пов'язані з цим труднощі привели до необхідності створення нової мови.
Система повинна була увібрати в себе кращі риси з безлічі сучасних систем програмування: Eiffel, Smalltalk, Objective C, Cedar/Mesa і т.д..
Стрімке зростання мережевих технологій привело до необхідності нового погляду на процес створення і розподілу програм. Сучасні програми повинні бути безпечні, високопродуктивні, працювати в розподіленому середовищі на безлічі машин різної архітектури.
Вимоги до переносимості примусили відмовитися від традиційного способу створення і доставки бінарних файлів, що містять машинні коди і, отже, прив'язаних до певної платформи. Сьогодні, щоб вижити в цих джунглях архітектури процесорів, операційних систем і графічних оболонок, програма повинна бути нейтральною до архітектури і динамічно настроюватись.
Створена система розробки Java задовольняє всім цим вимогам:
- проста, тому може бути використана широким колом розробників;
- об'єктно орієнтована, що відповідає сучасному погляду на програмування;
- підтримує багатопотоковість, що дозволяє виконувати декілька завдань одночасно;
- інтерпретіруєма, що забезпечує переносимість і покращує динамічні властивості.
Розглянемо кожну з цих властивостей окремо.
Система Java створена на основі простої мови програмування, техніка використання якої близька до загальноприйнятої і вивчення якої не вимагає значних зусиль.
Java як мова програмування є об'єктно-орієнтованою з моменту створення. Крім того, програміст із самого початку забезпечується набором стандартних бібліотек, що забезпечують функціональність від стандартного введення/виведення і мережевих протоколів до графічних призначених для користувача інтерфейсів. Ці бібліотеки легко можуть бути розширені.
Не дивлячись на те, що мова С++ була знехтувана, синтаксис мови Java максимально наближений до синтаксису С++. Це робить мову знайомою широкому колу програмістів. В той же час з мови було видалено багато властивостей, які роблять С++ зайве складною для користування, не будучи абсолютно необхідними. В результаті мова Java вийшла простішою і більш органічною, ніж С++.
Java істотно полегшує створення надійного програмного забезпечення. Окрім вичерпної перевірки на етапі компіляції, система передбачається аналіз на етапі виконання. Сама мова спроектована так, щоб виробляти у програміста звичку писати правильно.
Модель роботи з пам'яттю, в якій виключено використання покажчиків, робить неможливим цілий клас помилок, характерних для С і С++.
Через те, що Java призначена для роботи в розподіленому середовищі, безпека стає надзвичайно важливою проблемою. Вимоги безпеки визначають багато рис як мови, так і реалізації всієї системи.