Сім'я
Тоні Айоммі одружений на Марії Сьохольм. Марія теж займалася музикою: вона була вокалістом шведської групи DrainSTH. Після розпаду групи, вона закінчила музичну діяльність.
Дочка Тоні – Тоні-Марі Айоммі – один із засновників групи LunarMile, в якій на бас-гітарі грає Алекс Хілл (син басиста JudasPriest Яна Хілла). Тоні-Марі Айоммі відкривала кілька концертів Гленн Х'юз у Великобританії.
Вплив і думки
BlackSabbath вважається прабатьком стилю хеві-метал [1], а також група вплинула на виникнення різних нових стилів і напрямків важкої музики .
Тоні Айоммі був одним з перших гітаристів, хто почав використовувати важкий саунд трехструнних акордів (Квінт) в своїй музиці. [4]
Джеймс Хетфілд сказав, що «навіть не повірив своїм ушам», коли почув запису BlackSabbath, що група «була тим, що не були шістдесяті» і «їх музика була крутий, тому що вона була повністю анти-хіпі».
Багато музиканти визнали вплив BlackSabbath і Тоні Айоммі на їх творчість, на формування їх стилю. Серед них: Кірк Хемметт і Кліфф Бертон (Metallica), Зак Вайлда , Пеппер Кіна (CorrosionofConformity), Джеррі Кантрел (AliceinChains), Майк МкКрейді (PearlJam), Стоун Госсард (PearlJam), Марті Фрідмен (Megadeth), Роб Коннавіно (Overkill), Керрі Кінг (Slayer), Марк Арм (Mudhoney), Рокки Джордж (SuicidalTendencies), Уф Кедерлунд (Entombed), Рик Ханнолт і Гарі Холт (Exodus), Брюс Кьюлік (Kiss), Пол Гілберт (Mr. Big), Адам Сігела (InfectiousGrooves), Марко Хіетала (Nightwish), Даймбег Даррел (Pantera).
Оззі Осборн вважає, що Тоні Айоммі – «безперечний король важких, демонічні рок рифів», що «в цій області ніхто ніколи його не перевершував». Також він сказав, що, на його думку, Тоні – «хороший, якщо не самий кращий гітарист»,» найбільш недооцінених гітарист на нашій планеті».
Гізер Батлер говорив, що написання пісень з Тоні Айоммі «неймовірно»: «з ним не треба про це говорити, все і так знають, що буде». Також він розповів, що Тоні може грати рифи нескінченно, його навіть інколи потрібно було зупиняти; що під час їхньої першої зустрічі Тоні Айоммі був чудовим джазовим гітаристом, тобто він охоплює всі стилі, і, що група BlackSabbath звузила його можливості.
Гітарист треш-метал групи Overkill Боббі Густафсон повідав, що в молодості на нього сильно вплинув Тоні Айоммі, і, що його «думовий тон, соло і дуже яскраві гітарні рифи – це втілення металевою гітари». [59]
Айоммі – постійний фігурант списків «Кращих гітаристів всіх часів». Тоні потрапив в сотню кращих гітаристів в рейтингу авторитетного журналу RollingStone, який помістив його на 86-е місце. А журнал для гітаристів GuitarWorld, складаючи список кращих гітаристів металу, поставив Айоммі на перше місце. BlackSabbath офіційно включений в американський та британський зали слави рок-н-ролу.
Інша діяльність
Тоні Айоммі брав участь у благодійності. Брайан Адамс запропонував знайомим йому музикантам взяти участь у своєму задумі: всесвітньо відомі великі гітаристи поставили на гітарі Брайана свої автографи. Ця гітара була продана на аукціоні за 1,6 мільйонів доларів, які перейшли у фонд для підтримки постраждалих від цунамі в Азії. Серед музикантів, які брали участь у цій благодійній акції були: сам Брайан Адамс, Тоні Айоммі, Джимі Пейдж, Брайан Мей, Джеф Бек, Ерік Клептон, Мік Джаггер, Кейт Річардс, Ронні Вуд, Девід Гілмор, Пол МакКартні, Піт Тауншенд, Марк Нопфлер, Ангус і Мальколм Янг, Річі Блекмор, Стінг, Деф Леппард, Рей Девіс, Ліам і Ноель Галлахер.
Тоні Айоммі взяв участь в акції «RockTheCure», організованої концерном Gibson. У цій акції також взяли участь: Шеріл Кроу, Род Стьюарт, Девід Керрадайн, Флітфуд МЕК, Джо Перрі (Aerosmith), Брайан Джонсон. Тоні виставив на аукціон свою гітару. Всі отримані кошти перейшли на боротьбу з раком.
Група BlackSabbath записала пісню «HeadlessCross» для збірника RockAidArmenia, організованого на допомогу постраждалих в Спітакском трусі.
Тоні Айоммі постав в якості ведучого власної передачі «BlackSunday» на радіостанції «PlanetRock». Передача транслюється щонеділі з 7 до 9 вечора за місцевим часом і повторюється по понеділках з 6 до 8 вечора.
Список використаної літератури
1. Абдуллин 3. Теория и практика музикального обучения в общеобразовательной школе: Пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1983.-112 с.
2. Апраксина О.А. Методика музикального воспитания в школе: Учебное юсобие. – М.: Просвещение, 1983. – 224 с.
3. Бервецький 3., Хлебникова Л. Виховувати музичну культуру // Грані творчості: Кн. для вчителя. – К.: Рад. шк., 1989. – СІ26 – 140.
4. Бернштейн Н.А. О построении движений // Вопросы музыкальной педагогики. – 1980. – №2. – С. 17–18.
5. Ветлугіна Н.О. Музичний розвиток дитини. – К.: Музична Україна, 1978. 256 с.
6. Грицюк Н., Зінькевич О., Майбурова К., Щурона Н. Слухання музики в 1–3-х класах: Методичний посібник. – К.: Муз. Україна, 1980. – 52 с.
7. Гродзенская Н.Л. Школьники слушают музыку. – М.: Просвещение, 1969. – 77 с.
8. Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей / Избранные труды: В 2-х т. т. – М.: Педагогика, 1985. – Т. 1. – С. 42–222.
9. Тушева В. Творчі завдання на уроках музики // Початкова школа. – 1997. – №6.-С. 30–33.
10. http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em4/content/07popeso.htm О. Пінчук
11. http://edu.ukrsat.com/labconf/tezy/8/mmpk.htmlН. Самойленко
12. http://edu.ukrsat.com/labconf/tezy/8/didactic.html І. Регейло
13. http://vio.fio.ru/vio_45/cd_site/Articles/art Г. Аствацатуров