Смекни!
smekni.com

Таємниця Туринської плащаниці (стр. 3 из 4)

Проте є ще ряд факторів, які планетарно чи локально впливають на концентрацію С14 в атмосфері, гідросфері, в рослинних та інших тканинах, а значить ускладнюють та обмежують застосування радіовуглецевого методу в хронології.

а) Штучне чи природне радіовипромінювання. Нейтрони, які звільняються в ядерних та термоядерних реакціях, як і космічне проміння, діючи на N14, перетворюють його в радіовуглець С14. З 1956 року до серпня 1963 року вміст С14 в атмосфері подвоївся. Різке збільшення С14 почалося після термоядерних вибухів в 1962 році.

б) Зміна напруги магнітного поля Землі впливає на інтенсивність бомбардування її атмосфери космічним промінням, що відбувається під час концентрації С14 в атмосфері та рослинності.

в) Зміна сонячної активності також впливає на вміст С14 згідно з оберненою залежністю. Спостерігається зв’язок концентрації С14 з спалахами супернових зірок, а вивчення історичних документів виявило суттєві зміни його вмісту в часі. Скликались навіть наради з проблеми “Астрофізичні явища та радіовуглець”.

г) Вплив вулканічних газів біля місць їх виходу на питомий вміст С14 відзначали Л.Д. Сулержицький та В.В. Черданцев.

д) Суттєвий вплив на вміст С14 в атмосфері робить згорання палива. Так, спалювання копалин, тобто найдавнішого палива, яке утворилось багато мільйонів років тому, протягом яких радіоактивний вуглець С14 практично весь розпався,спричинює зменшення його питомої концентрації і в атмосфері (так званий ефект Зюсса). В результаті згоряння викопного палива концентрація С14 в атмосфері до 2001року зменшиться на 20 процентів. А під час проникнення в давні предмети кіптяви від згоряння новіших виробів вік перших, який визначається радіовуглецевим методом, значно менший за дійсний. Позаяк врахувати всі фактори, які можуть порушити стан ізотопних систем (не лише вуглецевих), часто буває дуже важко, то в геології, наприклад, де методи ізотопної хронології використовуються досить широко, для отримання надійних методів віку розроблена ціла система контролю. Тоді розрахунки віку за допомогою радіохронологічних методів дають абсолютні результати, що суперечать всій сукупності геологічних визначень різними ізотопними методами досягають десятикратних значень.

В 1989 році Британською радою з науки та техніки була проведена перевірка точності радіовуглецевого методу. Для оцінки точності цього методу було залучено 38 лабораторій з різних країн світу. Їм передали зразки дерева, торфу, вуглекислих солей, вік яких знали лише організатори експерименту, але не виконавці-аналітики. Задовільні результати отримали сім лабораторій – в решту помилки досягли 2-, 3- і більше кратних значень. При зіставленні даних, які отримали різні дослідники, і при використанні різних варіацій технологій проаналізованих робіт стало ясно, що помилки стосовно визначення віку виникають не лише через визначення радіоактивного зразка, як це вважалось раніше, але й через технологію підготовки зразка до аналізу. Спотворення в діагностиці виникають під час нагрівання зразка, а також під час деяких способів його попередньої хімічної обробки.

Все свідчить про те, що до розрахунків віку за допомогою радіовуглецевого методу потрібно ставитись дуже обережно, обов’язково співставляти результати з попередніми даними.

З наведених фактів зрозуміло, чому в спеціалістів, які користувались радіохронологічними даними датування віку Туринської Плащаниці викликає багато сумнівів та запитань.

Вище були сформульовані граничні умови застосування радіоізотопної хронологи. Розглянемо, наскільки їх дотримуються у дослідженні Туринської Плащаниці.

В історії Святої Плащаниці зарекомендовані події під час яких її полотно повинно було бути забруднене значно молодшим вуглецем. В 1908 році Плащаницю винесли на поклоніння народу і, щоб довести її автентичність ( що Плащаниця “ та ж “, ненаписана), довго кип’ятили її в олії, підігрівали, мили та багато терли, але не могли зняти і відмити відбитків, що залишились на Плащаниці. Крім того, забруднення могло бути і через вуглець олії; також під час підігрівання могла порушитись ізотопна система Плащаниці. Плащаниця не раз потрапляла в пожежі у 1201, 1349, 1532, 1934 роках. На ній добре видно відбитки цих пожеж, навіть сліди розплавленого срібла, що пропалило полотно.

Плащаниця могла забруднитись також і вуглецем; який осів на неї в кіптяві від предметів різного віку, що горіли навколо .Проте, як показують розрахунки, щоб змістити ізотопні співвідношення тканини початку нашої ери настільки, щоб в наш час її вік був омолоджений на 1200- 1300 років, в XVI столітті потрібно було замінити 20-35 процентів її складу, що ні кип’ятіння, ні пожежі зробити не могли.

Фізик Дж. Картер вважає, що зображення на Плащаниці є результатом її опромінення тілом покійника. Експериментами йому вдалось отримати подібні відбитки на полотні. Виникає питання: чим викликана радіоактивність Плащаниці? Висловлювалась гіпотеза, що вона зумовлена Воскресінням Христа, яке супроводжувалось якимись ядерними процесами. Ясно, що це не був вибух атомної бомби, після якого на стінах будівель залишились би тіні зниклих предметів. В результаті вказаних процесів Христос воскрес у нову плоть: Він став проходити крізь “зачинені двері”, чого не робив раніше і тому подібне. На користь цього припущення свідчить і той факт, що невидиме зображення на Плащаниці стає видним на фотографіях.

Якщо справді Воскресіння Христа супроводжується ядерними реакціями, то ізотопні співвідношення зсунуться в бік значного збільшення вмісту С14, тобто при способі датувати радіовуглецевим є помилка в сторону різкого “омолодження” віку неминуча.

При такому припущенні виникнення зображення і різке збагачення тканини вказаним ізотопом є наслідком однієї й тієї ж причини – Воскресіння. Сумнів у достовірності результатів визначення віку Туринської Плащаниці методами радіовуглецевої хронології висловили ряд дослідників, пропонуючи часом досить сумнівні пояснення феномену омолодження тканини. З розглянутих матеріалів логічно випливають такі висновки:

1. Тканина Туринської Плащаниці є зовсім не відповідним матеріалом для радіовуглецевого датування, що не може розглядатися як строго ізольована система, що не піддавалася зовнішнім впливам упродовж своєї історії.

2.Вивчення тканини і відбитків монет дозволяє точно датувати вік Туринської Плащаниці в інтервалі від 30-100 років після Різдва Христового.

3.Туринська Плащаниця є близькосхідного, а не європейського походження.

4.Різке збагачення полотна Туринської Плащаниці С14 та виникнення зображення, згідно сучасними науковими уявленнями, швидше всього є наслідком випромінювання в момент Воскресіння Ісуса Христа.

Останній з чотирьох висновків може викликати сумніви у невірячих читачів. Навіть віруючі християни звикли вважати, що факт Воскресіння Ісуса Христа є об’єктом чистої віри, суто внутрішніх релігійних переживань, які не можуть мати природно-наукових пояснень. Проте Туринська Плащаниця містить у собі вагомі докази Воскресіння Христа.

Як встановила судово-медична експертиза Плащаниці, на тілі Померлого було багато прижиттєвих кривавих ран від тернового вінка, від побиття бичами та палицею, а також посмертні виливи від пробиття списом, який вразив, на думку лікарів, плевру, легеню та пошкодив серце. Крім того, є сліди виливу крові в момент зняття з хреста і покладення Пречистого Тіла на Плащаницю.

Страшні сліди тілесних страждань чудом зберегла на собі Свята Плащаниця. Христа багато били. Били палками по голові, перебили перенісся. Вивчаючи Плащаницю, вчені навіть змогли вивчити товщу палиці, яка пошкодила Спасителю ніс. Завдяки судово-медичній експертизі ми знаємо про муки Ісуса Христа більше і детальніше, ніж про це розповідається в Євангеліє.

Його били й бичами. Як це свідчить Плащаниця, бичували два воїни: один високого зросту, а інший дещо нижчого. Кожен бич в їхніх руках мав по 5 кінців, в сяких були зашиті тягарці, щоб плітки міцніше охоплювали тіло, а зриваючись з нього, рвали шкіру. Як вважають експерти, Христа за підняті руки прив’язали то стопа і били по спині, а потім по грудях і по животі.

Коли закінчили побиття, на Ісуса Христа поклали важкий хрест і наказали йому нести на місце, де мало відбутися розп’яття – Голгофу. Таким був звичай: засуджені самі несли знаряддя своєї жахливої страти. Плащаниця зберегла глибокий слід тяжкого брусу хреста на правому плечі Христа. Христос, фізично втомлений та знесилений від Своєї ноші. Під час падіння під важким хрестом Ісус розбив собі коліно, а важка балка хреста вдарила Його по спині та ногах. Сліди цих падінь та ударів збереглись, за свідченням експертизи, на полотні Плащаниці.

Судові експерти-медики зробили висновок, що менше ніж через 40год. посмертний процес припинився, бо в іншому випадку збереженість плям крові, лімфи і т. д. була б суттєво іншою: на сорокову годину зіткнення би, - їх неможливо було б упізнати. З Євангелія ми знаємо, що Христос воскрес через 36 год. після Свого поховання.

Криміналісти та медики звернули увагу на те, що тіло Розп’ятого легко відділилося від усіх згустків крові, від усіх затвердінь і навколосерцевої рідини. Натомість, кожний лікар, кожна медична сестра знають як важко відокремити бинти від присохлих ран. Зняття пов’язок – це дуже важкий та болючий процес. Ще донедавна перев’язки вважалися страшнішими за саму операцію. Христос же вийшов з Плащаниці, навіть не розгорнувши її. Він вийшов з неї так, як після Воскресіння проходив крізь замкнуті двері. Камінь від гробу був відвалений не для Христа, а для того, щоб в гріб могли ввійти мироносиці та учні Христа.

Як могло відбутися зникнення Тіла з Плащаниці без її розгортання та відриву пораненого тіла від тканини? Власне цей феномен змусив атеїста та вільнодумця професора порівняльної анатомії І. Деляже та атеїста професора хірургії П. Барб’є повірити в Христа і зробитись апологетами та провідниками Плащаниці. Після ознайомлення з матеріалами досліджень невіруючий професор Сорбони Овелаг поринув у глибокі роздуми і раптом з просвітленим обличчям прошепотів: “Друже мій, Він дійсно воскрес!” Коли невіруючий англієць Вільсон, в процесі своїх досліджень, почав вивчати Плащаницю, то теж став католиком. Таким чином і медично-судові, й ізотопні дослідження Туринської Плащаниці підводять до визначення факту Воскресіння Христа. Чи всі це визнають?