Смекни!
smekni.com

Побудова та розкрій жіночої сукні (стр. 2 из 4)

Видовження шовку під час розриву становить майже 20%, а у вологому стані збільшується на 15 – 20 %.

Шовк характеризується доброю пружністю.

Тонка і гладенька шовкова нитка легко сковзає і осипається, що є негативною властивістю для виготовлення швейних виробів.

Шовк гігроскопічний. Нормальний вміст вологи у шовковій нитці 11 %. Шовк характеризується високою стійкістю до дії мікроорганізмів.

До дії сонячного світла шовкові волокна чутливі.

Штучні волокна – характерною особливістю будови віскозних волокон є його ребристість по довжині і різана форма в поперечному перерізі. Блиск волокон яскравий, скляний. Гігроскопічність штучних волокон – 11 %.

Креп – гладко фарбована, нерівної щільності тканина, комбінованого переплетення з мілким подвійним рубчиком, який іде різко вверх під кутом 75 – 78 0 або плавно під кутом 300. виготовляються крепи з закрученої вовняної або змішаної вовняної пряжі з відказаним волокном і лавсаном. Вовняні крепи відрізняються деякою пухкістю, ширина тканини 142 см, поверхнева щільність 285 – 34/2 /м2.

Ацетатні волокна – виготовляються із антіцелюлози. Вони мають злегка блискучу поверхню і зовні схожі на натуральний шовк. Такі тканини добре зберігають форму і майже не зминаються. Вони не гігроскопічні, швидко висихають. Ацетат погано виносить нагрів, плавиться при 2100С. Такі тканини не можна сушити в сушильних машинах, прасувати з виворотньої сторони слабо нагрітою праскою.

Опис зовнішнього вигляду моделі

Мода – явище довільно вадке, воно залежить від цілого ряду факторів життя людей і розповсюджується на багато областей діяльності людини. Під модою слід розуміти недовгий час деяких смаків в якій-небудь сфері життя і культури. Вона характеризує обов’язкову зміну стиля, пов’язане з системою регулювання загальної поведінки людей.

Система загальної поведінки відрізняється коротким строком своїх змін, і зв’язана з цілою серією другим серед яких можна назвати етикет, мораль, право і т. д.

Мода – дуже чутливий “інструмент» всіх соціальних перемін, і разом із тим, це явище психологічного клану. Мода не може бути віднесена до однієї категорії визначення (соціальної, економічної, психічної): щоб правильно оцінити явище моди і дати йому визначення потрібно роздивитися його на різних етапах і із всіх точок зору. Моду слідує розглядати на відмінно великому, відносно історичному відрізку часу, тоді її зміна здається регулярною; на протязі ж короткого часу зміна моди здається анархічною.

У відносно великих відрізках часу можна виділити два періоди: один чисто для нього характерна можлива пам’ять про моду.

Моду завжди зв’язували з костюмом, як найбільш яскравим її проявом, а причини, народжуючи її, - з соціальними явищами життя, класовістю.

Різні моди по-своєму по різному регулюють моду. В деяких групах є підвищена чутливість до моди, вони швидше всіх отримують найбільш гострі новинки. Є ж люди, які дуже обережно відносяться до нової моди й проходить деякий час, поки вони сприймають і підкоряться її законам, так як мода пропонує і навіть диктує норму соціальної поведінки.

Центром моди довгий час був і залишається Париж. Одною із причин пріоритету французької моди є та обставина, що вона завжди грає важливу роль у французькій економіці.

Наряд з авторитетними, затвердившими себе на міжнародній арені моди фірмами такими, як “Шанель”, “Ніна Річчі”, “Ів Сен Лоран”, “П’єр Карден”, “Андре Купперс”, “Мадлен Вьоне”, з’явився цілий ряд нових фірм, які придбали популярність в останні роки. Це фірми “Жан Поль Галатьє”, “Каралін Мілбані”, “Лагерфельд”, “Клод”, “Мастана”, “Ямалота”.

Старішою французькою фірмою є “Шанель» засновник фірми Габріель Шанель зуміла зрозуміти, щоб передати в своїх моделях образ і стиль ділової жінки ХХ ст. Вона розробила моделі демісезонних полу пальто, костюмів, спідниць та блузок, плаття – костюмів. Не дивлячись на часті зміни моди, її вироби відрізнялися стабільною довжиною – нижче колін. Кольори для тканин вона знаходила в колориті живої природи – кольору пшеничного поля, ржаного хліба, смородини, рози, бузку, і в доповнення до них чорне й біле. Фактури тканин – рихлі, з малюнками в полоску чи клітинку, частіше всього моделі доповнювалися блузками з бантами і фурнітурою із блискучого металу (пряжка, цепи, кліпси), Шанель належить і винахід маленького чорного плаття для вечора.

Одним із видатних сучасних модельєрів являється П’єр Карден. По освіті він архітектор і своє уміння будувати, бачити ціле із простих, гармонійно складених об’ємів, переніс в одяг. Він заявляє, що “будувати” одяг так легко як будинок чи меблі. П’єр Карден один із небагатьох модельєрів миру котрі займаються конструюванням і моделюванням не тільки одягу, але і меблів, дитячих іграшок, обладнання інтер’єрів, проектуванням посуду і інше. Він зробив свій стиль, який добре відображає сучасність.

Основним принципом в моделюванні він рахує надходження співвідношення плечей і стегон, і відображає його в нових пропорціях. В його моделях дуже часто можна бачити співвідношення темних і білих тонів, скромний грим, асиметричне рішення костюму, знімні деталі.

Мода має певні закономірності в своєму розвитку. Існують періоди повтореності деяких елементів, на котрі можна спиратися при прогнозуванні розвитку костюму.

Ідея моди по – різному сприймається різними категоріями населення, самі гострі пропорції підхоплює і розвиває молодь. Молоде покоління вступає в пору свого життя починає активну діяльність в загальній, професійній і культурній сферах життя. Тому в цей час для молоді характерна цілеспрямованість, рішучість перебороти труднощі в досягненні поставленої мети, бажання бути на рівні ідеалів свого часу, утвердити себе в колективі, в співвідношенні з цілями і задачами цього колективу.

Але самоутвердження починається з пристальної уваги до себе, до свого зовнішнього вигляду. Тому, щоб бути виділеним, потрібно бути рідким, але щоб стати предметом загальної уваги, потрібно бути доступним.

Проектування одягу для молоді придається особлива увага в швейній промисловості. Не рідко молодь в прагненні за підкресленою виразністю в одязі і виражає почуття міри. На основі досліджень тенденцій моди в костюмі для молоді було встановлено, що вона віддає перевагу спортивному стилю. Цей стиль в останній час значно збагатився розвитком ліній, ритмічним строєм, кольоровою гамою.

Визначну роль в формуванні сучасного одягу молоді зіграли хіпі. Вони узаконили “незаконну” до цих пір одяг – джинси, полатаний одяг, розфарбовані куртки, спідниці.

Зручність в експлуатації, простота конструкцій, новизна форми, яскравий колорит – такі основні риси сучасної моди. Але можна сказати, що 2001 – 2002 роки відповідають формі трапеції по графіку формоутворення професора Карлової Т. В. Закономірно, що очікується спад розвитку трапецієподібної структури, до нового перспективного овального силуету. При цьому потрібно пам’ятати, що в цей же час існує і прямий силует, який знаходиться на прогресивному проміжку свого розвитку з відповідальними теоретичними прогнозами в моді 2002 – 2003 році будуть співіснувати всі силуетні форми, отже, в 2002 році силуети “трапеція” стали другорядними, а в 2003 році і зовсім вийдуть з моди.

Літня мода тяжіє до простоти і класичності. Довжина – це відмінна особливість нової моди. Іншим стає силует, виникають нові пропорції. Фігура “закрита” акцент переноситься з ніг на інші частини фігури, зокрема на підчеркнуту талію. Талія на звичайному місці, лінія стегон підкреслюється довжиною блузи чи доповнюючи ми деталями.

В моді плаття – халати з великою кількістю ґудзиків, виріз горловини – лотка або прямокутний. Яскраві цвітасті брюки – спідниці чи плаття з великою кількістю розрізів від низу до лінії колін і вище. До короткого одягу проектують довгі чобітки чи кольорові колготки масивної фурнітурної в’язки. Широко розповсюджені плащі. Найдена в формі плаща необхідна воля рухів, зручний об’єм, можливість носити в любу погоду і по – різному (із поясом чи без нього, закривати комір наглухо і розкривати) ці вироби відрізняються спрощеною спортивною стрункістю, чіткістю композиційного строю, активністю кольорового рішення і виразністю фурнітури. Основу сучасного повсякденного одягу складають вироби масового виробництва. Це в основному швейні, трикотажні вироби не важкі по своїй конструкції, фактурі матеріалу, спокійних кольорів, прямі чи розширені спідниці, строгі брюки, невеликі жилети. У своїй роботі я пропоную модель представлену на малюнку 1.

Сукня жіноча, молодіжна, святкова, із креп – сатинової тканини, із знімними рукавами, без коміра.

Перед та спинка сукні з асиметричною горловиною.

Перед і нагрудною та плечовою виточкою, яка переходить у талеву виточку.

У лівому боковому шві знаходиться застібка тасьмою – “блискавка”.

Спинка складається з двох частин, із швом посередині та розрізом, з двома талевими виточками та однією плечовою з правої сторони.

Рукава окремо від сукні, з ліктьовою виточкою, верх рукавів оброблений швом відгин з закритим зрізом та вставленою в шов резинкою.

Низ рукава без манжетів.

Розрахунок та побудова плаття невідрізного по лінії талії

Ширина

(см)

Прибавка (%)

Прибавка (см)

Ширина (розрахункова)

Спинка 17,5 20 % 0,5 18,0
Пройма 10,6 73 % 1,8 12,4
Перед 18,3 7 % 0,2 18,5
Всього 46,4 100 % 2,5 48,9

Прибавки на вільне облягання

Пг = 3 см

Пт = 4 см

Пст = 2 см

Побудова базисної сітки

АТ = Дтс + 0,5 = 40 + 0,5 = 45 см