Смекни!
smekni.com

Світ 3D ефектів (стр. 2 из 3)

PRESPECTA вже використовується в онкології. До цього часу лікарі маючи лише двовимірні зрізи сканування, годинами розраховували найбільш оптимальний шлях променя. Але завдяки PRESPECTA це не проблема. Сучасна онкологія вимагає видаляти пухлину мозку з найменшою шкодою для здорових тканей.

Іншим пристроєм 3D зображення є Depth Cube який був створений компанією Light Space Technology.Пристрій Depth Cub приставляє великий телевізор екран якого має розміри 406

305 мм и проекцією зображення ззаду. Екран товщиною 105 мм складається з 20 вертикальних пластин. Кожний глядач бачить об’ємну картинку. При зміні кута бачення одні структури зникають інші з’являються. Ця інновація буде корисна конструкторам які зможуть бачити як прилягають деталі між собою.

Перший прототип тривимірного екрану було створено 9 років тому президентом компанії Light Space Technology Аланом Саліваном. У своїй конструкції він використав три DLP кожна з яких складалась з 786 432 мікро дзеркал, порозміщувались на території в розмір нігтя.

Та Саліван не міг зробити зображення з глибиною. Щоб вирішити цю проблему він використав серійні плати тривимірної графіки з буфером кольорів (причому кожному пікселю задавалась своя глибина кольору). 20 розсіюючих пластин здатні переходити з стану прозорості до стану розсіювання, що дозволяє при потребі відображати пік селі.

50 разів в секунду на пластини проекціюються зрізи об’єкту. Таким чином зображення має ширину глибину і висоту.

Екран відображав тривимірне зображення, але зрізи на екрані виглядали,як театральні декорації, що стояли один за одним. Саліван, що працював в Ліверморській Національній Лабораторії, і вивчав там потужні лазери зрозумів, що алгоритми згладжування контурів двохвимірних зображень можна примінити для згладжування зображення 20 екранів.

Це дозволило добитися того що 15,5 млн. об’ємних векселів почали бути схожими на 456 млн. віртуальних. При цьому людський мозок бачить глибину 305 мм. На даний час таких пристроїв продано небагато, але компанія збирається знизивши ціни на пристрої збільшити сферу використання Depth Cube.

Цікавий пристрій тривимірної графіки, Cheoptics360, представила компанія viZoo

Показана ними технологія схожа скоріше на кадри з фільму чи відеогри, але не на пристрій реальності.. Та все ж таки вона існує. Розмова ведеться про візуальну середовище Cheoptics360,яка дає змогу дивитись відеофільми и презентації в 3D. Тривимірне зображення виникає просто в повітрі и з якого кута не дивилися б глядачі – воно бачиме з довільної точки.

С технічної точки зору Cheoptics360 представляє собою чотирьох сторонню піраміду, зроблену з прозорого матеріалу. Зображення, збережене в спеціальному форматі FreeFormat, розроблено viZoo спеціально для цієї візуальної середи, проекціює на піраміду. Завдяки такій формі, пристрій поглинає все світло,зображення відбиваються від поверхні, и створюється ефект 3D-бачення.

Але на даний час схожі пристрої, ще не зявились на ринку. За словами президента компанії ViZoo, плоскі HD-телевізори – це прямі конкуренти їхній технології. Незважаючи на те що вже були деякі пропозиції від великих компаній бажаючих втілити Cheoptics360 в масове виробництво немає.

Але не тільки показують тривимірну реальність, а й намагаються зняти реальність і відправити в світ віртуального. Наприклад, тривимірна веб-камера Minoru 3D

За допомогою веб – камери Minoru 3D від компанії Novo світле майбутне стало ближче: завдяки одразу двох оптичних систем, що дозволяють записувати зображення з двох різних точок відстанню між якими дорівнює приблизно відстані між очами людини, новинка моделює зображення и дозволяє одразу отримувати його в інтернеті.

На відміну від аналогів продукту Minoru 3D, він дає на виході не два зображення а одно(здвоєне). Недоліком такого підходу є необхідність надягати червоно – сині окуляри при перегляді, а плюсом повна назалежність від програмного забезпечення, вашого комп’ютера або телефону. Єдине що залишається додати, що Minoru 3D, який походить від японського слова “реальність”, буде запроваджений цього року в продаж, за ціною $1.

Чимсь схожим став компактний 3D фотоаппарат Fujifilm.

Fujifilm представила робочий прототип 3D-камеры. FinePix Real 3D System, яка робить по тому ж принципу що й 3D-фотоаппарати, задіяно дві лінзи. Відеокамера в один момент отримує одразу дві картинки, які перетворюються на одну тривимірну.

Нова маленька камера оснащена двома 6-мегапіксельними ПЗС - матрицями, які можуть фокусувати статичні об’єкти та об’єкти в русі. Крім того, відзняту тривимірну картинку можна подивитись за допомогою власного 2,8-дюймовом екрана фотоапарата, не одягаючи спеціальних окуляр.

Не менш цікавою розробкою зайнявся університет штату Іллінойс Стіл віртуальної реальності на який лабораторія Electronic Visualization Laboratory (EVL) отримала грант в розмірі 450 тисяч доларів на розробку мультисенсорного стола віртуальної реальності. Робота над OmegaTable починається в вересні і продовжуватиметься три роки.

Головною особливістю OmegaTable стане те, що його екран зможе відображати як двовимірне так і тривимірне зображення. При цьому для перегляду непотрібно одягати спеціальні окуляри.

Екран OmegaTable буде підтримувати сенсорне керування и зможе розпізнавати декілька дотиків одразу. Його розширення складатиме не менше 24 мільйонів пік селів.(Порівняймо з розширенням звичайного 17” екрану що складає близько 778 тис.)

Не відстають в тривимірному зображенні й виробники відеоадаптерів

Нова технологія 3D зображення від Sapphire

Один з найбільших виробників відеоадаптерів ATI компанія Sapphire Technology представила на виставці Computex TAIPEI 2008 свою нову технологію побудови тривимірного зображення.

Тривимірність картинки створюється за допомогою двох ЖК-моніторів від Sapphire, спеціальних драйверів и поляризаційних окуляр. Так як і NVIDIA 3D Stereo, драйвери розбивають зображення на дві части и виводять його на два різних монітора, спеціальні окуляри дозволяють кожному оку бачити одну частину зображення, а мозок складує їх в одне ціле в результаті утворюється ефект тривимірності.

Цікавим винаходом століття став поляризатор.

Щоб зрозуміти що таке поляризатор потрібно розуміти що таке світло.

Світло – це потік електромагнітних хвиль, у всіх напрямах від джерела.

Світло до поляризатора не є поляризованим, а коли проходить через нього то хвиля що є паралельною вісі поляризації проходить через поляризатор а всі інші хвилі складають проекцію (E*cos

),тому світло що пройшло поляризацію не таке яскраве. Поляризатор був винайдений Едвіном Лендом в 1929.Але саму поляризацію було відкрито за довго до нього.

Маріо Льоцци Прові досліди з ісландським шпатом.Він писав що світло яке проходить через шматок ісландського шпата змінює свої властивості.але при проході через інший кристал проходило не подвійне променезаломлення, а звичайне (якщо поверхні кристалів паралельні одна одній).

В перші роки XIX століття цим явищем зайнявся французький воєнний інженер Этьен Малюс (1775—1812),який 1808 г. Виявив що світло що відбилось під кутом 52°45', виявляє такі ж властивості, як і світло що проходить через ісландський шпат.

В наступній роботі написаній Малюсом у тому ж році експериментуючи з полярископом що складався з двух зеркал розташованих під кутом, згодом привели до відомого закону що носить його им’я.

В цей час в Парижській Академії об’явили конкурс на найкращу теорію подвійного промінеприломлення у якій Малюс переміг и отримав премію за свою працю «Теорія подвійного промінеприломлення в кристалічних тілах» премію.

Потім дослідження поляризації світла провів в Франції Био и Агро а в Англії Брюстер, який в свій час створив калейдоскоп(1817р) В 1811 г. Малюс, Био и Брюстер незалежно відкрили що відбитий промінь світла частково поляризується.

Згодом французами Био і Агро було вивидено ще декілька законів, але вони не були такими важливими відкриттями як відкриття Ленда.

Едвін Ленд українець по батькові ще з школи зацікавився оптикою.Просиджуюч цілі дні в бібліотеці Едвін збагачував себе законами оптики.

Згодом його віддають до Гарвардського університету де 17-річному Ленду приходить в голову ідея про створення поляризатора. Він кидає навчання, переїзджає в Нью-Йорк, де три роки поспіль вдень читає все що знайде про поляризатор а вночі проводить експерименти в лабораторії Колумбійського Університету(хоча й не має ніякого відношення до нього). Але коли Ленд винайшов поляризатор виробники вар відмовились від його пропозиції,та його спасає пропозиція від Kodak(об’єктиви для фотоапаратів)

Згодом з’являється стереокіно винахідником окулярів для нього стає Ленд.

В 1937 році Ленд знайшов інвесторів й започаткував в Кембріджі(штат Масачусец) компанію Polaroid Corporation, спеціалізацією якої була оптична техніка. Особливо добре вплинуло на справи компанії великі партії товару в роки Другої Світової війни. Прибуток складав багатомільйонні суми.

Згодом Ленд бере участь у розробці фотоапаратури для розвідувального літака U-2

У компанії справи йдуть добре з’являються фотоапарати нової моделі з миттєвою проявкою и друком фото(з полиць фотоапарати просто виривають).

Ленда особисто президент США нагороджує Медаллю Свободи.

Але вже в 90-х роках XX століття з’являються цифрові моделі фотоапаратів і фотоплівка.

Polaroid вже нікому не потрібні. Компанія стає банкрутом Ленда звільняють з посади президента компанії.

В 1991 році Едвін Ленд помер.

Сам поляризатор звичайно представлений тонкою за тонованою плівкою.

Він має широкий спектор застосування:

насадки для фотоапаратів;