Смекни!
smekni.com

Адамівський курінь (стр. 101 из 102)

Відділ оборонної та мобілізаційної
роботи райдержадміністрації
спільно із керівництвом козацьких
осередків Буджацької Січі,
Білгород-Дністровської паланки
подав пропозиції щодо участі
козацьких формувань району у
сприянні охорони Державного
кордону України на ділянці

Формувати
окремі

підрозділів ЗСУ
за рахунок
молоді -
представників
Ук-раїнського
козац-тва.

Створити,
зокрема на базі
Старо-козацької
застави окремий
підрозділ (у
складі частини) з
числа війсь-
ковослужбовців -
представників


Залучати козацькі
товариства до військово-
патріотичного виховання,
фізкультурно-спортивної,
туристично-краєзнавчої
та культурно-
просвітницької роботи
серед учнівської молоді.

Запровадити в
навчальних закладах
області дитячо-юнацьку
військово-патріотичну гру
«Сокіл» як форму
військово-патріотичного
виховання, спортивно-
масової та оборонно-
масової роботи .

2002-
2005

2002

Старокозацької застави на розгляд
командування Південного напряму
Прикордонних військ України.

Відділи райдержадміністрації:
оборонної та мобілізаційної роботи,
освіти, сільвиконкоми залучають
козацькі товариства району
(зокрема - Білгород-Дністровську
паланку, Буджацьку Січ) до
військово-патріотичного виховання
учнівської молоді (зокрема на
достатньому рівні ця робота
ведеться в Долинівській ЗОШ,
Турлацькій ЗОШ, Вигінській ЗОШ,
Адамівській ЗОШ).

Військово-патріотичну гру «Сокіл»
відділи райдержадміністрації:
оборонної та мобілізаційної роботи,
освіти, культури впроваджували в
практику роботи шкіл району ще з
1998 року (тоді вона називалася
військово-патріотична гра «Джура»
та проводилася в Старокозацькій
ЗОШ, Вигінській ЗОШ, Турлацькій
ЗОШ, Випаснянській ЗОШ №2,
Адамівській ЗОШ, Долинівській
ЗОШ).

Українського ко-
зацтва.

Ця робота
проводилася у
1997-2002 роках
також у
Випаснянській
ЗОШ №2,
Вигінській ЗОШ,
Старокозацькій
ЗОШ.

Розробити поло-
ження про Все-
українську
дитячо-юнацьку
військо-во-
патріотичну гру
«Сокіл» й про-
водити її так, як
колись
проводили
«Зарницю».

6

Голова Білгород-Дністровської райдержадміністрації

Виконавець: Тимофєєв В.Я. 2-59-36

О.П.Котов


ЗІРКА СУМЛІННЯ НАМ СЯЄ.
ЩО ДАЛІ?

Орли.

Перший жив на пташиному дворі. Другий злетів у небо.

... Пройшли роки.

Перший царює над Курками та Півнями. Другий - сивий та одинокий.

- Спускайся до нас. Виправимо пенсіон та й живи спокійно на шістку.

Мовчить Другий. Розправив крила й шугонув у височину.

... Кожному орлу приходить час померти.

Але помирати краще в улюбленому місці, дивлячись у небо.

Офіційна українська педагогіка не заперечує того, що козацтво
стало найдосконалішою формою вияву генетично закодованих
здібностей і можливостей нашого народу. І тому в Концепції
національного виховання реалізація науково обґрунтованих і
випробуваних історією козацько-лицарських виховних традицій -
вважається одним із найефективніших українознавчих підходів у
навчально-виховній роботі.

Що ж поганого в заповідях козачат: 1.Козак - розумна, чесна,
смілива людина, найдорожче для нього Батьківщина. 2.Козак - слабкому
захисник, цінувати побратимство звик. 3. Козак українську любить мову,
він завжди дотримує свого слова. 4. Козак - це той, хто за освіту, хто
прагне волі і блакиті. 5.Козак усім народам друг, бо лицарський у нього
дух.

Або що ж поганого у моральних заповідях джур: 1.Козак-лицар
шанує батька свого й матір свою, шанує віру своїх батьків, їхні обряди,
звичаї, традиції. 2.Козак-лицар шанує і захищає честь і гідність дівчини,
жінки, матері, честь і гідність усіх людей. 3.Козак-лицар чистий душею і
тілом, зміцнює свій дух і тіло самовихованням, самоосвітою. 4.Козак-
лицар мужній і вправний воїн, справжній господар, мудрий державний
діяч. 5.Козак-лицар миротворець, етично й естетично вихована людина.

Що поганого у завданнях, які ставить сучасна українська козацька
педагогіка: 1.Виховувати підростаюче покоління українського народу на
патріотичних, героїчних, національно-державницьких традиціях
українського козацтва. 2.Формувати в сім'ї, школі, громадському житті
козака-лицаря, мужнього, з національною свідомістю й самосвідомістю, з
високою мораллю і духовністю громадянина України. 3.Виховувати міцне
здоров'ям і духом молоде покоління нашої держави, її захисників.
4.Готувати інтелектуальну, духовну еліту нації, наукових, культурних,
політичних, державних діячів України. 5.Формувати високі лицарські
якості, шляхетність духу, моральні чесноти, глибоку людяність, почуття
милосердя, бажання діяти в дусі Добра, Красоти, Любові.


Використовуючи козацьку педагогіку в навчанні і вихованні,
ми закладаємо в підвалини сфери практичної життєдіяльності
нашого народу філософію любові і праці, патріотизму і творчості.

... Турбує сумна історія нашої української педагогіки: з уходом
ентузіаста тихо конає й його ідея; добре, якщо ентузіаст зможе описати
свій досвід, залишивши його на шпальтах історії педагогіки; а якщо ні?
Тоді досвід зовсім зникає.

Адамівській школі пощастило: її директор описав досвід роботи
педагогічного колективу школи козацько-лицарського виховання; іншим
школам Задністров'я поталанило не так. Багато матеріалів їхньої
роботи вже зникло, багато чого подано в педагогічній пресі неналежним
образом, фрагментарно; та ще й самі педагоги не розуміють важливості
своєї роботи.

Але живе Адамівська Січ! Продовжує працювати Адамівська школа
в напрямку козацько-лицарського виховання!

... Загальновизнано, що у період моральної кризи, дегероїзації
і деморалізації значної частини нашого суспільства козацько-
лицарські традиції, козацька сімейна, шкільна і соціальна педагогіка
(як невід'ємна складова української педагогіки), високо тримають
стяг вершинних національних і загальнолюдських цінностей,
здобутків елітних прошарків рідного народу, лицарської
духовності.

... Зірка сумління нам сяє.


ЗАМІСТЬ ЗАКІНЧЕННЯ.

Сучасний загальнодержавний сплеск цікавості до історії
козацтва й зокрема уваги до його проблем пояснюється просто:
йде формування національної еліти, яка спирається в своїй
діяльності на національний - козацький - досвід державотворення.

2003 роком історія Адамівського куреня Українського козацтва не
закінчується. Ще були діяльність у складі Дністрової Малої Січі (2004 рік,
отаман Маринеску М.К.), продовжується у складі Задністрового козацтва
(2005 рік - т.ч.; отамани Козубенко В.О. - 2005 рік, Кульчицький А.О. - з
2006 року). Але про це напишуть другі козаки.

.Кожен з періодів діяльності Адамівського Осередку Козацтва
привносив у життя Адамівської громади додатковий імпульс розвитку: це
одна з перших добровільних народних козацьких дружин з підтримання
та охорони громадського порядку (одна з перших спроб самоорганізації
населення), це перша в Україні Адамівська школа козацько-лицарського
виховання (спроба правильної організації життя дітей в школі - побудова
дитячої держави в дорослій державі Україна - а це й є виховання!), це
сучасний проект організації Громадської ради й ще, ще, ще.

Про діяльність Адамівського Осередку Козацтва (потім
Адамівського куреня Українського козацтва; й громади в цілому)
розказується в книгах В.Тимофєєва «Адамівська Січ» (у 33 книгах),
«Адамівська громада» (у 3-х томах), «Річ про Адамівську Січ» (у 4-х
томах), «Архіви козаччини Задністров'я» (у 16 книгах), «Сучасне
козацтво Південноукраїнського Задністров'я» (у 5 томах), С.Тимофєєвої
«Сучасне українське козацтво на півдні Одещини», «Сучасне козацтво
Білгород-Дністровщини», С.Ушанової «Сучасне лицарство
Задністров'я», які виходили в 1998-2008 рр. Ці книги мають такі
бібліотеки: Білгород-Дністровська міська ім. М.Горького (Білгород-
Дністровський), Біл город-Дністровська районна (Шабо), Одеська
державна наукова ім. М.Горького (Одеса), Одеська обласна наукова ім.
М.Грушевського (Одеса), наукова Одеського національного університету
ім. І.Мечнікова (Одеса), наукова Південноукраїнського національного
педагогічного університету ім. К.Ушинського (Одеса), Національна
наукова ім. В.Вернадського (Київ), Державна історична ім. Г.Сковороди
(Київ), Державна педагогічна ім. В.Сухомлинського АПН України (Київ).

Історія вчить, що ефективне те, що утверджує своє. А своє у
нас - козацтво - спосіб життя вільної людини, яка із зброєю в руках
захищала Богом дані їй вольності і права.

Козаче!

Душу - Богові!

Життя - Батьківщині!

Серце - людям!

Честь - нікому!


ДОДАТКИ

ПЕРЕЛІК ПУБЛІКАЦІЙ.

ПЕРЕЛІК ПУБЛІКАЦІЙ З ТЕМИ КОЗАЦЬКО-ЛИЦАРСЬКОГО ВИХОВАННЯ
В АДАМІВСЬКІЙ ШКОЛІ (2000-2003)

Українське козацтво, новий етап розвитку.

Відроджується Українське козацтво.

Повернемось до національного виховання.

Дух український прокидається.

Ростимо козаків, виховуємо лицарів.

Посвячення.

Як це робиться в Адамівці.

Козацькому роду нема переводу.

Свято юних козачат.

Українське козацтво: державотворча місія.

Сільська школа на зламі епох.

Відкрився в селі дитячий садок.

В Адамівці відкрився дитячий садок.

Виховна робота: досвід, пошук.

Берегиня сільського духу.

Велика Рада.

Дитина в сучасному суспільстві.

Відродження.

Школа козацько-лицарського виховання...

Школа як берегиня духу села.

Козаку - найперше воля.

Школа - моя доля.

Вірні долгу.

Уклін тобі, Тарасе!..

На засадах козацького лицарства.

Виховуємо громадянина.

Ось які таланти живуть в селах.

Перший випуск школи козацько-лицарського.

Загартовуємо дух і тіло.

Козаку найперше - воля.

Сільська малокомплектна.

Святкує село.

Повернулись переможцями.

Диплом козаку з Адамівці.

Вітаємо!

Лідер ХХІ століття починається в школі.

Залежить від учителів.

Лідер ХХІ століття.

Організація учнівського самоврядування.

Живіть довго, ветерани.

Козацькому роду нема переводу.

Федосья Тимофіївна танцює.

Турист - завжди турист.

Народе, виховуй сина!

Школа: копилка досвіду.

Запрошуємо до співпраці.

СП №4, 18.01.2000
СП №12, 15.02.2000
СП №24, 28.03.2000
СП №34, 05.05.2000
ОН №93, 24.05.2000
ОН №95, 27.05.2000
СП №42, 02.06.2000
СП №50, 29.06.2000
ЧН №44, 08.07.2000
СП №59, 31.07.2000
СП №63,67; 14,28.08.2000
СП №68, 31.08.2000
СП №72, 14.09.2000
Наша школа №4, 2000
СШ №5, 20.09.2000
СП №84, 26.10.2000
СП №89, 13.11.2000
СП №94, 30.11.2000
Наша школа №5-6, 2000
ЧН №3, 11.01.2001
СП №17, 01.03.2001
СП №6, 22.01.2001
СП №21, 15.03.2001
СП №24, 26.03.2001
ЧН №35, 24.05.2001
СП №44, 11.06.2001
СП №49, 28.06.2001
СП №56, 26.07.2001
СП №57, 30.07.2001
ЧН №55, 16.08.2001
БСН №35,36; 16,23.08.2001
СП №67, 06.09.2001
СП №77, 11.10.2001
СП №77, 11.10.2001
СП №78, 15.10.2001
СП №84, 05.11.2001
СП №8, 31.01.2002
Наша школа №1, 2002
Наша школа №2, 2002
СП №36, 16.05.2002
СП №51, 08.07.2002
СП №51, 08.07.2002
СП №42, 06.06.2002
СП №54, 18.07.2002
СП №72, 19.09.2002
СП №77, 07.10.2002