Смекни!
smekni.com

Адамівський курінь (стр. 26 из 102)

Борються з фактами порушень правил громадського співжиття, з виявами
бездуховності, цинізму, з пияцтвом та хуліганством, нетовариським ставленням до
дівчини, жінки, з виявами несправедливості й черствості, кар'єризму, нечесності,
дармоїдства. Створюють «Козацький прожектор», оформляють «Вікна сатири» та
вітрини «Не проходьте мимо». Допомагають постам і групам сприяння громадського
контролю; запобігають аморальним вчинкам навколишніх, допомагають виправитися
тим, хто їх допускає. З принципових позицій оцінюють негідні загальнолюдського
способу життя дії та вчинки, виявляють причини та добиваються їх усунення як у
шкільному й класному колективах, так і в навколишній дійсності. Проводять диспути,
бесіди: «З якими труднощами зустрічаємося в житті? Як з ними боремося?», «Що
допомагає та що заважає мені й моїм товаришам наслідувати принципи морального
кодексу?», «Вчинки, які завдають шкоди колективу, особистості», «Чого я не хочу
брати на майбутнє?», «Куріння та пияцтво—чи тільки особиста справа?» та інше.
Створюють негативну громадську думку навколо випадків аморальності.

5. Козацька культура. Художньо-естетичне виховання.

Вивчають основи естетики та мистецтвознавства, переконуються в тому, що в
основі мистецтва лежить наполеглива творча праця. Розширюють знання про
мистецтво, його суть і роль у формуванні світогляду, про естетичні ідеали та
художній смак; спостерігають за красою трудової діяльності кращих виробничників,
пізнають естетику праці, вчаться красиво, натхненно працювати. Сприймаючи красу


природи, праці людини, сучасної міської культури, передають свої враження в різних
видах творчих робіт—малюнках, фотографіях, віршах і т. п.

Знайомляться з багатонаціональною естетичною культурою українського
народу на лекціях, концертах, зустрічах з майстрами мистецтв. Слухають лекції та
читають літературу про сучасне українське і зарубіжне мистецтво. Відвідують театри,
музеї, картинні галереї, виставки, знайомляться з пам'ятками мистецтва. Слухають
та аналізують музичні твори композиторів, виконання сучасних українських та
зарубіжних музикантів, вчаться правильно оцінювати сучасну естраду й джазову
музику. Вивчають класичну й сучасну хореографію. Дивляться та обговорюють
телепередачі, присвячені питанням естетики; роблять огляди книжок з
мистецтвознавства, читають і обговорюють кращі твори сучасної вітчизняної та
зарубіжної літератури різних жанрів; беруть участь у конкурсах пісні, музики, танцю
та інших видів художньої самодіяльності. Стежать за обговоренням новинок
художньої літератури на сторінках газет, журналів.

Обговорюють нові спектаклі, кінофільми, радіо й телепередачі. Вчаться
самостійно аналізувати художні твори, розбиратися в творчих методах і стилях;
беруть участь в охороні та впорядкуванні парків, музейних заповідників, пам'яток
культури, народної творчості. Беруть участь у фольклорних експедиціях, у пошуковій
роботі, знайомляться з фондами краєзнавчих музеїв, місцевих бібліотек, архівів,
приватних зібрань та колекцій.

Удосконалюють свої знання, уміння та навички в улюбленому виді художньої
творчості, навчаються в мистецтвознавчих гуртках, на факультативах художнього
циклу, у клубах любителів мистецтв. Пишуть твори, пов'язані з історією театру, кіно,
живопису, музики, архітектури; розкривають різноманітні зв'язки різних видів
мистецтв; самостійно проводять мистецтвознавчі та літературознавчі дослідження,
вивчають критичну літературу.

Організовують виставки репродукцій та фотографій видатних творів мистецтв,
випускають класні літературні журнали, плакати, альбоми, стінні газети, присвячені
окремим майстрам та художнім колективам. Проводять агітпоходи, концерти
художньої самодіяльності в сільських школах.

Керують у школі художніми гуртками, організовують шкільні університети
культури, концерти, фестивалі та дні мистецтв, вечори дружби народів, конкурси;
беруть участь у лекціях-концертах, музичних вікторинах, фестивалях. У своєму та
підшефному класах, у бібліотеках організовують і проводять літературно-музичні
вечори, пов'язані з пам'ятними датами життя різних діячів мистецтв. Працюють
екскурсоводами в місцевих та шкільних музеях, пропагують естетичні й
мистецтвознавчі знання, а також художні твори у своєму та підшефному класах, у
бібліотеках, ЖЕКах, на виробничих підприємствах; оволодівають мистецтвом
розповіді, умінням добирати факти, працювати самостійно. Організовують виставки
дитячої творчості в школі й на шефському підприємстві, в ЖЕКах.

Пояснюють молодшим школярам, що красиве в людини, в її праці, побуті;
допомагають художньо оформити інтер'єри, створювати альбоми, монтажі, картинні
галереї. Розбивають квітники і клумби на шкільній ділянці, в мікрорайоні школи, за
місцем проживання. Утверджують норми загальнолюдського етикету, проводять
заняття з молодшими школярами з культури поведінки, проводять бесіди про красу
праці.

Слухають лекції, доповіді про сучасне мистецтво. Самостійно аналізують
ідейно-художній зміст творів. Роблять огляди книжок в галузі естетики; переглядають
і обговорюють діафільми, альбоми та інші матеріали, присвячені естетиці.

Виступають на диспутах, обговореннях спектаклів, кіно- й телепередач. Беруть
участь у боротьбі з міщанством та вульгарністю в побуті, у взаєминах між юнаками та
дівчатами, у спілкуванні. Випускають бюлетені, газети, плакати, що висміюють
вульгарні смаки та моди».10

10

Козацький вісник. №5, жовтень 1993. Адамівка.


12. ЛИПЕНЬ 1993. НОВІ ЧЛЕНИ ОСЕРЕДКУ.

На Сьомій нашій Козацькій Раді затвердили текст заяви про
вступ до Адамівського осередку Козацтва, ритуал посвяти та прийняли
до Адамівського осередку козацтва нових членів - Редька Анатолія,
Завацького Дмитра. Тепер нас п'ять козаків.

ТЕКСТ ЗАЯВИ
про вступ до Адамівського Осередку Козацтва

Я, П. І. по Б. прошу прийняти мене кандидатом (дійсним членом) до
Адамівського Осередку Козацтва. Святий козацький звичай беззастережно поділяю і
буду виконувати в козацькому товаристві на користь козацькій громаді та народові
України.

РИТУАЛ

посвяти в козаки Адамівського Осередку Козацтва

Діють: отаман, священик, полковники, осавули, обозний, кандидат-козак.

Стіл, покритий скатеркою. За столом стоять отаман, священик, полковники,
осавули. На столі - хліб-сіль, вікона Матері Божої, Євангеліє, Кодекси, обітниця.
Осавули тримають прапори та Січ. Отаман з перначем.

Отаман: Шановно громадо! Запрошуємо до молитви. Просимо всіх встати.

Священик (отаман) зачитує «Отче наш» і благословляє посвяту.

Отче наш, що єси на небесах! Нехай святиться ім'я Твоє, нехай прийде
царство Твоє, нехай буде воля Твоя як на небі, так і на землі. Хліба нашого
насущного дай нам сьогодні. І прости нам провини наші, як і ми прощаємо
винуватцям нашим. І не введи нас у випробування, але визволи нас від лукавого. Бо
твоє є царство, і сила, і слава навіки. Амінь!

Полковник: Наше козацьке товариство поповнюється сьогодні новими
товаришами. До козацької громади запрошується (прізвище, ім'я).

Кандидат підходить до вікони. Полковник, який тримає вікону, каже:
Перехрестися тричі, козаче, до образу Покровительки нашого роду козацького
Пресвятої Богородиці. Кандидат хреститься тричі.

Осавул, який тримає Кодекси та обітницю: Підійди до обітниці. Клади долоню
лівиці своєї на святе письмо. Читай Кодекси та обітницю.

Кандидат зачитує Кодекси людського буття Українського козацтва та
обітницю, поклавши ліву руку на Євангеліє, а правицею взявши текст:

1. Кодекс лицарської честі Українського козацтва, який включає такі основні
якості особистості:

любов до батьків, вірність у коханні, дружбі, побратимстві, товаришуванні,
ставленні до Батьківщини, рідного народу;

готовність турбуватися про молодших, зокрема дітей, усіх літніх людей і
людей похилого віку;

підкреслено шанобливе ставлення до матері, дівчини, жінки, бабусі;

непохитна вірність ідеям, принципам народної моралі, національним і
загальнолюдським цінностям;

відстоювання свободи і незалежності особистості, народу, держави, єдності і
соборності українських земель;

прагнення роботи пожертвування на будівництво храмів, навчально-виховних
закладів, просвітних установ, пам'яток історії та культури;


готовність проявляти принциповість і непримиренність до зла, аморальності і
наступальність у боротьбі з ними;

здатність цілеспрямовано й систематично розвивати фізичні і духовні сили,
зокрема непохитну силу волі і непоборну силу духу, можливості свого організму,
займатися самопізнанням і самовдосконаленням;

уміння скрізь і всюди чинити шляхетно, виявляти доброчинність, лицарські
чесноти, глибоку історичну пам'ять, національну гідність і гордість;

турбота про розвиток національних традицій, звичаїв, обрядів, бережливе
ставлення до рідної природи, землі, примноження її багатств;

прагнення внести якнайбільший особистий внесок у підвищення добробуту
рідного народу, його матеріального і духовного рівня.

Кодекс лицарської звитяги Українського козацтва:

готовність боротися до загину за волю, честь і славу України;

нехтувати небезпекою, коли справа стосується життя рідних, друзів,
побратимів, долі Матері-України;

презирство і ненависть до ворогів, прагнення визволити рідний край від чужих
заброд-завойовників;

уміння доводити наукову неспроможність ворожих ідей і теорій, спрямованих
на послаблення Української держави, на приглушення національної свідомості і
самосвідомості, та встановлення національної несправедливості і нерівноправності;

здатність відстоювати в будь-яких обставинах життя рідну мову, культуру,
мистецтво, духовні традиції, гідність і гордість свого та інших народів;

героїзм, подвижництво в творчій праці і в бою в ім'я свободи і незалежності
України;

відстоювання свого права бути господарем на рідній землі, володарем
національних багатств, готовність нікому не давати на поталу своєї материзни і
дідизни;

здатність і готовність займатися постійно, в тому числі і в години можливого
лихоліття, народотворчою і націотворчою діяльністю, будівництвом і зміцненням
Української держави.

Заповіді милосердя, які українські козаки залишили своїм нащадкам -
сучасному Українському козацтву як дорогоцінний морально-духовний спадок:

готовність допомагати найслабшим, найбеззахиснішим - дітям, створювати
умови для їхньої радості, попереджувати їхні страждання, замінювати їм у разі
необхідності батька і матір, брата і сестру;

всебічна допомога сиротам, вдовам, бабусям і дідусям, турботливе
ставлення до безпомічних, постійна їх матеріальна підтримка;

надання допомоги хворим, інвалідам, потерпілим від злих людей, стихійних
сил природи та іншого;

здатність до співчуття, жалю до людей, які потрапили в біду;

готовність допомагати будь-якій людині, щиро розділити з нею журбу,
страждання, горе, зробити все для того, щоб їй стало легше.

Обітниця (урочиста обіцянка козака Українського козацтва): Перед
Богом нашим Всевишнім, перед Святою Покровом, перед українським народом
обіцяю: захищати свободу народу нашого рідного, вікові порядки та звичаї,
Самостійну Україну! Присягаю: стояти за свободу і незалежність України,
недоторканість її кордонів! Слава Україні! Слава Українському козацтву!

Осавул: Роби на згадку відтиск гулого пальця правої руки на обкладинці
Євангелія.